Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 324 záznamů.  začátekpředchozí309 - 318další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spotřebitelské smlouvy a možnost odstoupení
Holeček, Václav ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Vaněk, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice spotřebitelských smluv, které jsou relativně novým pojmem v českém právním systému. Cílem této práce je poskytnout čtenáři ucelenou představu o základech problematiky spotřebitelských smluv, jejich právní úpravě a možnostech, jak se v konkrétních případech bránit, především jak od smlouvy odstoupit. Čtenář se dozví, co vlastně spotřebitelské smlouvy jsou, kdo může být účastníkem spotřebitelsko-smluvních vztahů, řekneme si něco o právních institutech, které spotřebiteli v ustanovení o spotřebitelských smlouvách poskytují ochranu, především se zaměříme na situace, za kterých má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Vzhledem k rostoucí oblibě nákupů uskutečněných přes internet, se budu ve své práci věnovat též smlouvám uzavřeným na dálku. Nezmíněny nezůstanou ani smlouvy uzavírané mimo prostory obvyklé k podnikání. V souvislosti s dovolenými se zmíníme též o smlouvách time-sharingových. V závěru práce se podíváme na nejčastější typy spotřebitelských smluv a to na smlouvu kupní a smlouvu o dílo, a jak a v jakých případech od těchto smluv odstoupit.
Duševní vlastnictví a jeho ochrana
Kolková, Veronika ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Karel (oponent)
Moje bakalářská práce se zabývá duševním vlastnictvím.V práci se více zaměřuji na problematiku ochranných známek, z jakého důvodu vlastně ochranné známky vznikají, jakým způsobem a metodami se ochranné známky oceňují, a jak významný podíl mají v duševním vlastnictví u nás i ve světě. Následně vysvětluji funkci Úřadu průmyslového vlastnictví, který má velmi významnou roli v duševním vlastnictví. Budou zde také popsány některé spory týkající se ochrany známek.
?Instituce ochrany spotřebitele v cestovním ruchu?
Shvets, Yulia ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Houška, Petr (oponent)
Analýza informací o legislativní a instituční bázi ochrany práv spotřebitele ve světě s podrobnějším pohledem na Českou republiku a Evropskou unii.Problematika ochrany spotřebitele v oblasti cestovního ruchu. Typické postupy při vymáhaní práv a zjištění, zdá tyto postupy jsou efektivní.
Zhodnocení bezpečnosti práce v Paláci Lucerna
Alberovský, Jiří ; Pincová, Eva (vedoucí práce) ; Ambrůžek, Miroslav (oponent)
Vyhledání nejzávažnějších problémů v oblasti bezpečnosti práce související s provozem pracovního systému objektu.
Ochrana spotrřebitele v letecké dopravě
Březina, Václav ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Hlavní důraz v práci je kladen na rozbor krizových situací, se kterými jsou spotřebitelé v leteckém provozu konfrontováni. Zároveň je provedena analýza konkrétních situací ve vztahu k existujícím normám platným na území České republiky a potažmo celé EU. Práce poskytuje jak přehled právního rámce pro dané odvětví, přehled významných institucí působících v oblasti letecké dopravy na mezinárodní úrovni, přehled možných situací, se kterými se může spotřebitel během cestování letadlem setkat, tak i postřehy a praktické ukázky a rady autora, jak se v jednotlivých situacích zachovat.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
Zajícová, Jana ; Chvojková, Helena (vedoucí práce) ; Luňáčková, Lucie (oponent)
Práce analyzuje problematiku mimosoudního řešení spotřebitelských sporů v České republice, nastiňuje přístup spotřebitelských organizací a jejich projektů.
Bankovní klient jako spotřebitel a jeho ochrana v českém (evropském) právním systému
Cahová, Pavlína ; Bakulová, Stanislava (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá ochranou bankovního klienta, na kterého nazírá jako na spotřebitele. Důležitost ochrany je v neposlední řadě dána členstvím České republiky v Evropské unii. Do české legislativy jsou tak implementovány zákony, které zabezpečují ochranu klienta v rámci celého evropského společenství. Práce osvětluje, proč je bankovní klient řazen mezi spotřebitele. Uvádí důvody jeho ochrany a definuje nejdůležitější prvky ochrany, kterými jsou: pojištění pohledávek z vkladů, oblast spotřebitelských úvěrů, platební styk, bankovní tajemství a zmiňuje se také o informační otevřenosti.
Ochrana spotřebitele v oblasti bankovních služeb
Vidláková, Petra ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Diplomová práce analyzuje smluvní vztahy mezi bankovním klientem a bankou, zejména se zaměřením na práva a povinnosti s ohledem na konkrétní typ bankovního produktu, a identifikuje potenciální rizika vyplývající z těchto vztahů. Na základě poznatků získaných v teoretické i praktické části diplomové práce formuluje obecná doporučení a předkládá souhrnný pohled na ochranu spotřebitele v oblasti bankovních služeb.
Zákon o ochraně osobních údajů a právní vztahy
Dvořáková, Eva Bc. ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Karel (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o ochraně osobních údajů. Osobní údaje jsou velice citlivým tématem, které se dotýká každého z nás. Teoretická část objasňuje některé základní pojmy nově přijatého zákona o ochraně osobních údajů, který upravuje tuto problematiku. Pozornost je taktéž věnována výkladu samotného zákona a nově vzniklé instituce Úřadu pro ochranu osobních údajů.Praktická část je zaměřena na aplikaci získaných poznatků z teorie na konkrétní příspěvkovou organizaci Nemocnice Jihlava. Osobní údaje zpracovává zdravotnické zařízení v době od přijetí pacienta, po celou dobu léčby a v malé míře i po ní. Tato praktická část diplomové práce se především zabývá povinnostmi zaměstnanců příspěvkové organizace Nemocnice Jihlava při vedení zdravotnické dokumentace a právy občanů a pacientů v oblasti ochrany osobních údajů v tomto zdravotnickém zařízení.
Přímý prodej v ČR a ochrana spotřebitele
Čechová, Pavla ; Malý, Josef (vedoucí práce) ; Machková, Hana (oponent)
Práce charakterizuje obchodní metodu přímého prodeje. Vyzdvihuje její výhody a nevýhody pro distributory a pro spotřebitele. Část o ochraně spotřebitele se zabývá regulací ve světě, v Evropské unii a posléze v České republice, přiblížen je zákon o ochraně spotřebitele a občanský zákoník. Praktická část blíže popisuje společnost Amway. Na závěr je jsou uvedena pravidla úspěšného prodeje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 324 záznamů.   začátekpředchozí309 - 318další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.