Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,785 záznamů.  začátekpředchozí29766 - 29775další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.76 vteřin. 

Systém podpory vývozu v SRN
Bílková, Tereza ; Černá, Iveta (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám systémem podpory vývozu v SRN. Popisuji základní instituce a nástroje podporující malé a střední německé firmy v jejich zahraničních aktivitách. Věnuji se rozdělení kompetencí mezi státní a hospodářské instituce a jejich úzké spolupráci v oblasti podpory exportu. Dále je v mé práci přiblížen systém financování a poskytování vývozních garancí s účastí státu. Na závěr čtenáři přibližuji, jaké internetové portály by měl podnik navštívit, aby co možná nejrychleji dostal odpověd na otázku ohledně možností německé podpory exportu.

Economic development of Sweden
Varinská, Veronika ; Jeníček, Vladimír (vedoucí práce) ; Popovová, Marie (oponent)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na vývoj švédského hospodářství, a to predevším od 90. let 20. století po současnost. Důraz kladu na jednotlivé sektory ekonomiky a makroekonomické ukazatele, podrobněji se věnuji automobilovému průmyslu a společnosti Volvo. Dále se zabývám postavením Švédska v Evropské unii, jeho integračním procesem a předsednictvím Rady EU v roce 2001. Taktéž je tu rozebráno nadcházející předsednictví v 2. polovině roku 2009. Analyzuji i postoj země vůči společné evropské měně.

Analýza postkonfliktní rekonstrukce v Afganistanu z pohledu institucionální ekonomie
Hrušková, Adéla ; Dubský, Zbyněk (vedoucí práce) ; Matějka, Zdeněk (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám postkonfliktní rekonstrukcí v Afghánistánu od americké vojenské invaze v roce 2001, a to především tím, jaké institucionální reformy zde byly provedeny a zda správně fungují. Nejprve se věnuji tomu, k jakým závěrům došli teoretikové institucionální ekonomie ohledně toho, jakou roli hrají instituce v hospodářském růstu, jak politické a ekonomické instituce vznikají a jak se vyvíjejí a zda je možné institucionální prostředí v zemi změnit. Institucemi, které vedou k hospodářskému růstu, jsou především rovnost před zákonem, rovnost příležitostí, vláda práva, svobodné podnikání a obchod. Ne ve všech zemích se ale toto optimální institucionální prostředí vytvořilo, a to z důvodu vzájemného působení odlišného ekonomického a politického vývoje. Tyto země pak často trpí chudobou a nestabilitou a mezinárodní společenství v řadě těchto případů zasahuje, aby tuto nepříznivou situaci změnilo. Jak se však na řadě neúspěšných intervencí ukázalo, změnit institucionální uspořádání země není jednoduché. Spontánně neboli zdola vyvinuté instituce jsou ve společnosti hluboce zakořeněné, a pokud nejsou v souladu s přijatými institucionálními reformami, tyto nové instituce pravděpodobně nebudou fungovat a mohou působit dokonce kontraproduktivně. V případě Afghánistánu došlo lety občanské války k vytvoření válečné ekonomiky a k naprostému rozpadu státních institucí, přičemž toto mocenské vakuum bylo vyplňováno mocenským vzestupem warlordů, kteří pomocí svých ozbrojených milic ovládali určitá území a vydělávali na nelegálním obchodování. Reformní proces nastartovaný po úspěšné vojenské intervenci v roce 2001 a svržení režimu Talibánu s cílem zavést v Afghánistánu liberální demokracii západního typu nebyl úspěšný. Většina území je opět pod kontrolou Talibánu, ekonomiku tvoří převážně pěstování opia a nelegální obchod a země je stále velmi chudá a nestabilní a navzdory změně formálních pravidel se prakticky nic nezměnilo -- Afghánistán je stále válečnou ekonomikou a padlým státem.

Hledání role Německa v krizi eurozóny
Krsek, Tomáš ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Hnát, Pavel (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám krizí eurozóny. Tuto krizi lze vnímat z hlediska příčin vzniku, jako výsledek působení mnoha faktorů s různou důležitostí - globální finanční a ekonomická krize, rozhazovačnost států, konstrukce EMU, atd. Krizi eurozóny lze však spatřovat i v neschopnosti států se shodnout na budoucí podobě eurozóny. V prvních dvou kapitolách analyzuji právě první zmíněný přístup, totiž finanční a dluhovou krizi s přihlédnutím k jejich nákladnosti. Detailněji se věnuji provázanosti bankovní a dluhové krize a roli ECB. Ve druhé části se dostávám ke stěžejnímu bodu mé práce, druhému přístupu ke krizi, totiž postoji Německa k řešení nedostatků EMU. Německa proto, že jako největší ekonomika EMU ji i nejvíce utváří, ale zároveň nese i největší část nákladů. Analyzovat budu jak priority Německa, tak jeho přístup k prosazovaným opatřením od fiskálního kompaktu až po eurobondy. Posléze se přes analýzu postojů aktérů v Německu -- německá vláda, politická opozice, ústavní soud, Bundesbank, němečtí akademici, veřejné mínění -- dostávám k závěru, že postoj Německa je nejednotný, nicméně alespoň u politické reprezentace zatím nelze hovořit o zásadních rozporech. Avšak zdá se, že německé obyvatelstvo se se svými politickými reprezentanty v tomto směru začíná rozcházet. Až budoucnost ukáže, nakolik závažný tento rozpor bude a jaké přinese výsledky.

Dobrovolná a nedobrovolná bezdětnost: Od relativně vysoké porodnosti po absenci dětí
Hrabánková, Anežka ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Pašková, Miroslava (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou postupného omezování porodnosti od jejího počátku až po současnost, kdy je bezdětnost již relativně častý jevem. Plánovaná bezdětnost začíná být legitimní volbou životní či reprodukční strategie a zároveň přibývá i párů, které děti mít, z biologických příčin nemohou. Tyto skutečnosti oslabují pozici rodičovství, které v důsledku není soudobou společností vnímáno jako naprosto samozřejmé a přirozené, jako tomu bylo dříve. Ve své práci tedy dále zkoumám fenomén dobrovolné a nedobrovolné bezdětnosti, zjišťuji nakolik je rozšířen v české společnosti, jak ho česká společnost přijímá a jakým způsobem se na sebe dívají samotní bezdětní

Historie Sokola v Písku
OBERMAYER, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá historií Sokola v Písku a to od samého počátku až do dnešní doby. Činnost sokolská dostala během svého vývoje několik ran osudu a musela být i několikrát ukončena. Nejen členové Sokola v Písku byly velmi hrdí a čestní vlastenci. Šli bránit republiku během první světové války, hlásili se do čs. legií a i po válce fungovali ve městě krojovaní Sokolové jako dozor a bránili rabování a chaosu. Zlatého věku dosáhlo u nás sokolské hnutí po I. světové válce, ale tento vrchol trval pouhých 20 let, něž jeho expanzi přerušila II. světová válka. I přes to v této době zaznamenal nebývalý rozvoj. Každý 15. občan byl jeho členem a celkový počet se blížil k milionu. Sokol podporoval vlastenecké cítění Čechů, což vyvrcholilo manifestací na X. všesokolském sletu v roce 1938. V následujících těžkých letech války němečtí okupanti Sokolům jejich postoje neodpustili, přibližně 12 000 členů bylo vězněno, 3 300 z nich v nacistických koncentračních táborech zahynulo. I písečtí Sokolové přišel o své nejlepší činovníky a členy. V roce 1941 byla organizace podruhé rozpuštěna a její majetek byl zabaven. Po dlouhých čtyřiceti letech komunistické totality a po jejím pádu povstal Sokol v roce 1990 znovu k životu. Tělocvičný proces v Sokole prošel velkou proměnou, protože vývoj v oblasti tělovýchovy stále pokračuje. Dřívější sokolské cvičení je dnes koncipováno jako všeobecná průprava pro děti a kondiční pro dospělé, v mnohém má ale ještě modernější ráz. Byla pozměněna forma i obsah, což si získává stále nové příznivce.

Ověření dobrodružného programu pro skupinu dětí z Dětského domova Krompachy
Kloubková, Monika ; Frainšic, Michal (oponent) ; Neuman, Jan (vedoucí práce)
Souhrn Název: Ověření dobrodružného programu pro vybranou skupinu dětí z Dětského domova Krompach Předmět: Předmětem práce je příprava a následná realizace dobrodružného programu v dětském domově Krompach ve spolupráci s o.s. letní dům. Následně zjišťujeme odezvu ze strany obyvatel dětského domova na tento program. Zjišťujeme jak vybraná skupina dětí z dětského domova Krompach reaguje na dobrodružný program a zda-li by se tyto děti chtěly podobného programu zúčastnit opět. Dále zjišťujeme které aktivity byly pro účastníky nejatraktivnější. .Metoda: Dotazníkové šetření sestávající ze tří samostatných dotazníků. Struktura: Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části, teoretické, se zabýváme třemi okruhy: náhradní výchovnou péčí v ČR, činností O.s. letní dům, která celý projekt zaštiťuje a podrobněji se věnujeme problematice zážitkové pedagogiky uejími prostředky výchovy prožitkem a prvky dobrodružství v dobrodružných programech) a kurzů s ní spojených. Dále pak možnou aplikací prožitkových kurzů do zařízení dětských domovů. Teoretické poznatky jsme aplikovali do čtyř částí praktické části. V první části předkládáme cíle, úkoly a předpoklady. Ve druhé části popisujeme metodologii. Ve výsledkové části zjišťujeme dotazníkovým šetřením, jak účastníci kurzu reagují na tento program. Závěrečnou část...

Tvorba Eduarda Petišky pro malé děti
Štěpánová, Kateřina ; Gebhartová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Základní myšlenkou diplomové práce je probuzení zájmu o dětskou tvorbu Eduarda Petišky. V úvodu se zabývám důvody a hypotézami, které stály u zrodu tohoto záměru. V teoretické části odpovídá její charakter literárně-teoretickému přístupu k dílu s konkrétním úmyslem podrobit zkoumání celou Petiškovu tvorbu určenou dětem. Od prvotního seznámení se základními životopisnými údaji autora, přes celkové utváření jeho tvorby včetně jeho prací určených dospělému čtenáři, směřuji k pochopení literárního kontextu v Petiškovč tvorbě. V podrobném studiu jeho textů určených dětem je pak mým prioritním zájmem snaha zaujmout hodnotící stanovisko v základních literárních oblastech, vztahujících se například k míře intencionality a sní související volbou témat, jazykovou složkou, stavbou příběhu, ve smyslu přínosu pro předškolní dítě. Pohledem na Petiškovo dílo pro děti v kontextu současné dětské české literatury nabízím srovnání s dalšími autory, jednak proto, abych zdůraznila Petiškův autorský podíl na literární scéně, a jednak abych se vyhnula jednoznačnému subjektivismu při posuzování tohoto díla. V praktické části práce mě zajímají možnosti využití Petiškových textů v procesu předškolního vzdělávání a uvádím zde vlastní návrh konkrétního projektu s literárním východiskem Petiškova příběhu určeného předškolnímu dítěti....

Mezigenerační učení ve výchově dětí předškolního věku
Klinerová, Lenka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zabývá mezigeneračním učením v rodinách předškolních dětí. První, teoretická část pojednává o mezigeneračním učení probíhajícím v rodinách a možnostech mezigeneračních programů mimo rodinu. Druhá, praktická část, zkoumá, zda a jakou formou probíhá mezigenerační učení v rodinách s předškolními dětmi a jaký názor na mezigenerační program v mateřské škole mají rodiče zúčastněných dětí. Výzkum probíhá formou dotazníkového šetření v rodinách dětí, strukturovanými rozhovory s rodiči, pozorováním a rozhovory s dětmi v mateřské škole. Součástí práce je vytvoření návrhu a realizace projektu zaměřeného na mezigenerační učení v oblasti spolupráce mateřské školy a domova seniorů a následná reflexe procesu, který se odvíjí při mezigeneračních aktivitách mezi dětmi a seniory z nerodinného prostředí.

Stimulace pracovníků jako součást managementu sociálních služeb (zmapování nástrojů stimulace ve vybraných neziskových organizacích)
Chalupová, Jana ; Lejsal, Matěj (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou stimulace pracovníků v sociálních službách. Stimulace představuje významnou oblast řizeni lidských zdrojů; je součásti celého řizeni (managementu) organizace. Člověk je nejcennějšim zdrojem jakékoliv instituce. V organizacích, které poskytuji sociální služby, jsou pracovnici zdrojem klíčovým, protože právě oni realizuji cile a posláni organizace, a to vedle dalších činnosti především v podobě přimé práce s klienty. Působeni v sociálních službách svým charakterem patři mezi velmi namáhavé profese, neboť v přimé práci s klienty se pracovnici denně setkávají s nelehkými životními osudy, jež se jich lidsky dotýkají, a tak se často se musi vyrovnávat s emočně náročnými a vypjatými situacemi. Charakter jejich práce vyžaduje porozuměni a ochotu naslouchat problémům a potřebám druhých a nepřetržitou připravenost na kontakt s klienty. To vše čini jejich práci mimořádně psychicky náročnou. Pokud organizace chce poskytovat kvalitní služby na profesionální úrovni, měla by též kvalitně a profesionálně pečovat o své pracovníky. Právě z výše uvedených důvodů považuji problematiku stimulace pracovníků v sociálních službách za téma, které si zasluhuje pozornost. Pracovnici potřebuji být ve své činnosti dostatečně podporováni a motivováni k odváděni kvalitní práce. Management...