Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,650 záznamů.  začátekpředchozí28641 - 28650  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.79 vteřin. 

Levicový posun v LA a jeho kulturní a historické souvislosti na příkladu Bolívie
Novák, Ondřej ; Kochan, Jan (vedoucí práce) ; Jeníčková, Martina (oponent)
V letech 2005 a 2006 se Latinská Amerika ocitla v historicky bezprecedentní situaci. Ve dvanácti státech regionu proběhly prezidentské volby a v řadě z nich také volby parlamentní. V drtivé většině států došlo k vítězství levice, což je jistě výsledek, který nutí k zamyšlení. Předmětem a cílem této bakalářské práce je proto analýza některých vybraných faktorů, které mohly k levicovému posunu přispět. Práce je orientována především na minulost, snaží se zpracovat historické a kulturní aspekty zkoumaných faktorů a zasazovat je do kontextu současného vývoje v Latinské Americe. Přestože se primárně zabývá reprezentativním příkladem Bolívie, analyzované faktory vztahuje také na region jako celek. Tomu odpovídá jejich dělení na vnitřní a vnější, přičemž práce se více zaměřuje na vnitřní faktory. Zároveň se zde objevuje stručná charakteristika politiky současné bolivijské vlády v čele s prezidentem Evo Moralesem, která je do jisté míry odrazem zkoumaných historických a kulturních skutečností.

Podpora řešení incidentů a problémů počítačové sítě VŠE
Bank, Michal ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Matuška, Miroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá řešením incidentů a problémů vzniklých na počítačové síti VŠE v Praze. Cílem práce je seznámit se s nejznámějšími modely, které zkoumají problematiku správy počítačových sítí, dále zmapovat aktuální stav podpory řešení incidentů na VŠE v Praze a na tomto základě navrhnout a implementovat aplikaci, která bude sloužit k zefektivnění diagnostiky při řešení incidentů. Informace o modelech pro správu počítačových sítí budou získány studiem dostupných materiálů -- převážně metodiky ITIL v3 a dále zdrojů dostupných na webových stránkách. Výsledkem práce bude webová aplikace, které bude sloužit operátorům helpdesku pro rychlé a přehledné vyhledání podpůrných informací při řešení incidentů v počítačové síti. Aplikace bude určena pro nasazení v reálném provozu na síti VŠE v Praze.

Neverbální složky reklamního diskurzu z hlediska diachronního
KLEINOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce je postihnout vývoj a proměnu reklamy v souvislosti s politickými, ekonomickými a sociálními změnami ve společnosti v letech 1918-1989. Práce se zaměřuje především na neverbální složky reklamy (obraz, barva, grafika). Pro pochopení reklamy jako celku je však nutné přihlédnout také ke složce verbální. Dále se diplomová práce snaží potvrdit, nebo vyvrátit teorii, že reklama může být jedním z pramenů pro poznání hodnot a úrovně společnosti. Práce je rozdělena na dva velké celky ? teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje obecné informace o reklamě, jež podávají přehled o podstatě a fungování reklamy v jednotlivých historických dobách. Teoretická část také přináší poznatky o reklamním diskursu a jeho složkách (verbální a neverbální). Důležitou součástí práce je zařazení reklamy do čtyř etap vývoje československé společnosti v letech 1918-1989. Ve druhé části se práce zaměřuje na analýzu získaného materiálu, který se stal podkladem pro vznik celé této práce. Databázi tvoří přes šest tisíc reklam získaných z tištěných periodik. Materiál byl shromažďován více než rok. Základním pramenem byly deníky, u nichž byla preferována především jejich kontinuita ve vydávání. Vzhledem ke skutečnosti, že se práce snaží postihnout období dlouhé sedmdesát let, je období 1918-1989 rozděleno do čtyř historických etap. Mezníky dělení na etapy se staly významné historické události, které v důsledku znamenaly proměnu československé společnosti. Na základě těchto společenských změn jsou sledovány proměny reklamy a jejich neverbálních složek.

Krajské volby 2008 - případová studie Karlovarský kraj
Kratochvíl, Jakub ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Šabatka, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou krajských voleb 2008 v Karlovarském kraji. O krajských volbách platí, že to jsou volby druhého řádu, tzn. volby, ve kterých lidé volí primárně proti celostátní vládě. Ve své práci si pokládám otázku, do jaké míry je předcházející tvrzení aplikovatelné na případ voleb na Karlovarsku. Výhodu opoziční strany měla ČSSD, která zde volby vyhrála. Podíváme-li se však na počet stran, které se do zastupitelstva dostaly, zjistíme, že krajská politika hrála též velmi důležitou úlohu. Lidé byli nespokojeni s osmiletou krajskou vládou ODS a ČSSD a svůj nesouhlas vyjádřili hlasováním pro dvě protestní strany, Alternativu a Doktory. Do zastupitelstva se dostala ještě Koalice pro Karlovarský kraj (s komunisty a ODS celkem šest sran, nejvíc v celé republice), koalici nakonec uzavřeli ČSSD, KSČM a Doktoři.

Encounters with Otherness in E. M. Forster's A Room With a View and D. H. Lawrence's The Lost Girl
Skopečková, Eva ; Grmelová, Anna (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Ve své rigorózní práci se pokouším o interpretaci románu E. M. Forstera Pokoj s vyhlídkou a románu D. H. Lawrence Ztracená dívka. Především se zaměřuji na to, jak autoři v těchto dílech ztvárnili setkání s jinakostí a jaký vliv toto střetnutí mělo na vývoj jejich protagonistek. Forster a Lawrence dramatizují v těchto románech svou víru v nesmírný potenciál jižní emocionality a naznačují tak alternativu strnulému a citově chladnému životu anglické střední třídy, který oba spisovatelé vášnivě kritizují. V obou analyzovaných dílech si Forster stejně jako Lawrence pro znázornění "jižního fenoménu" zvolili Itálii, avšak její reprezentace se u obou romanopisců v mnoha ohledech liší. Také samotná "rozdílnost" se zde objevuje v různých podobách, reflektujíc tak přístupy obou autorů. Celé ztvárnění vývoje Forsterovy a Lawrencovy protagonistky je pak vlastně demonstrací přesvědčení obou autorů o možné cestě pro mladou středostavovskou ženu omezovanou společenskými konvencemi a hodnotami k realizaci jejích nej niternějším citů a vášní na základě onoho setkání s jinakostí. Dalším zajímavým momentem vyplývajícím ze srovnání analyzovaných románů je skutečnost, že oba romanopisci vztahují svá díla a tedy i život a vývoj svých protagonistek k různým časovým úsekům dvacátého století. Pokoj s vyhlídkou a Ztracená dívka tak...

Íránská společnost, politika a hospodářství v letech 1980-1988
Tůmová, Lucie ; Tumis, Stanislav (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje společenský, politický a hospodářský vývoj Íránu v 80. letech minulého století. Důležitým faktorem, na nějž soustředím pozornost, je šíitský islám, ovládající v této době celou íránskou společnost, v čele s duchovním vůdcem ajatolláhem Ruholláhem Chomejním. Ale především se zaměřím na íránsko-iráckou válku, která měla na hospodářství v Íránu samozřejmě obrovský dopad. Tato válka měla značný vliv nejen na vnitřní vývoj Íránské islámské republiky, ale také na vývoj Blízkého a Středního východu a jeho vztah s velmocemi, zejména se Spojenými státy americkými. Osmdesátá léta tedy budu analyzovat také v kontextu mezinárodních vztahů, kde podstatnou roli hrála ropa a zbrojní průmysl.

Analýza aktivit turistických regionů na sociálních sítích
Srníková, Claudia ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Švanda, Pavel (oponent)
Cílem práce je provést komparativní analýzu aktivit turistických regionů na sociálních sítích a z této analýzy vyvodit odpovídající závěry a doporučení pro efektivní komunikaci. V teoretické části jsou vymezeny oblasti zkoumání v cestovním ruchu a to řádná rajonizace především České republiky. Práce se primárně zaměřuje na turistické regiony na Moravě, které jsou dále porovnávány s vybranými zástupci turistických regionů zahraničních států. Dále jsou shrnuty současné trendy marketingové komunikace v návaznosti na současné povědomí o sociálních sítích a jejich využití v této oblasti. Metodika analytické části se zaměřuje na čtyři sociální sítě, Facebook, YouTube, Twitter a Google+. Analyzování probíhalo u celkem 16 regionů, 4 zástupci z Polska, Rakouska, Slovenska a Moravy z hlediska počtu fanoušků, aktivit fanoušků, typů příspěvků na prvních dvou z uvedených sociálních sítí. Na základě provedeného porovnání bylo zjištěno, že sociální sítě jsou využívané, avšak v porovnání moravských regionů se zahraničními v nedostatečné míře.

Analýza influencerů v sociální síti studentů Fakulty managementu VŠE
Lorenc, Marek ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Předmětem této diplomové práce je především identifikování influencers na sociální síti Facebook ve skupině FM VŠE. Dále ověření síly vlivu influencers a porovnání se sílou méně vlivných lidí na Fakultě managementu. Díky rešerši literatury z mezinárodního prostředí je v práci popsán pojem influencers a pro účely identifikace vlivných také teorie analýzy sociální sítě. Identifikace je provedena prostřednictvím analýzy sociální sítě Facebook a k ověření síly vlivu je využito dotazníkové šetření.

Internetový marketing
Táborská, Dagmar ; Lohr, Václav (vedoucí práce) ; Marie, Marie (oponent)
Tématem diplomové práce je internetový marketing. Jelikož je tato oblast rozsáhlá, zaměřuje se práce zejména na problematiku reklamy na internetu a v souvislosti s ní především na PPC reklamu. Poskytuje přehled jak o samotných reklamách (inzerátech), jejich pravidlech a obsahových znacích, tak o celkové struktuře PPC kampaní, klíčových slovech apod. To samé řeší u reklam na sociální síti Facebook. Záměrem je zdůraznit oblast využití těchto dvou typů kampaní a ukázat mezi nimi hlavní rozdíly. Tyto poznatky jsou využity pro praktickou část, v rámci níž je zrealizována PPC kampaň a kampaně na Facebooku pro vybraný subjekt. Účelem práce je znalosti získané z literární rešerše uplatit v praxi a na základě vyhodnocení zjištěných výsledků zároveň zjistit, jaká pozitiva a negativa kampaně obnáší a jak důležitá je reklama na internetu.

Sociální sítě a nová média
Störzer, Martin ; Lohr, Václav (vedoucí práce) ; Hřebejková, Jana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o nových médiích se zaměřením na sociální sítě. V teoretické části jsou popsány vybrané nejrozšířenější druhy sociálních sítí, včetně jejich historického vývoje až po současnost. Pozornost je kladena především na stávající reklamní formáty a marketingovou strategii v tomto segmentu. Praktická část práce se soustředí na účinnost a dosah reklamy konkrétního podniku na zvolené sociální síti. Zahrnuje také návrhy reklamních kampaní a doporučení pro další vybrané sítě.