Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Polymerní nanovlákenné nosiče pro lokální aplikaci hydrofobních léčiv - studium profilu uvolňování léčiv pomocí HPLC
Hampejsová, Zuzana ; Bosáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pacáková, Věra (oponent) ; Marie Tlusťáková, Marie (oponent)
Imunosupresiva a cytostatika jsou léčiva s velmi silnými nežádoucími účinky, projevujícími se v závislosti na jejich celkovém podaném množství. Vhodná lokální aplikace těchto léčiv umožňuje významné snížení celkové dávky léčiva při současném zvýšení jeho lokální koncentrace a prodloužení doby působení. Jedním z možných způsobů lokální aplikace léčiv je použití polymerních vlákenných nosičů. Na polylaktidových (PLA) mikro/nanovláknech obsahujících hydrofobní léčiva (imunosupresivum cyklosporin A a cytostatikum paklitaxel) byla studována možnost jejich využití pro medicinální účely. Do vláken byly během přípravy inkorporovány amfifilní molekuly polyethylenglykolu (PEG) o různých molekulových hmotnostech (6, 20 a 35 kDa) ke zvýšení kompatibility systému PLA-léčivo a ovlivnění rychlosti uvolňování hydrofobních léčiv do vodného prostředí. Pro systematický vývoj těchto materiálů je důležité popsat souvislosti přípravy nanovláken, jejich morfologie a profilu uvolňování léčiv. Pro sledování kinetiky uvolňování léčiv do různých prostředí simulujících prostředí lidského těla (fosfátový pufr, hydrogel) byly vypracovány, optimalizovány a validovány analytické HPLC metody s tandemovou hmotnostní nebo UV detekcí. Pomocí těchto metodik byl studován vliv složení vláken a podmínek okolního prostředí na profil...
Vliv hnojení a druhového složení na kvalitu luční píce
Fučíková, Milena ; Hrevušová, Zuzana (vedoucí práce) ; Marie, Marie (oponent)
Cílem diplomové práce bylo posoudit vliv dlouhodobé aplikace různých dávek dusíku s fosforem a draslíkem na zastoupení agrobotanických skupin, kvalitu píce a výnosy travního porostu typu Arrhenatherion elatioris. Byl také zjišťován vliv podílu trav, jetelovin a ostatních dvouděložných druhů na kvalitu píce. Dlouhodobý pokus se nachází u obce Senožaty v okrese Pelhřimov. Jedná se o louku mezofytního charakteru, kde převládá ovsík vyvýšený (Arrhenatherum elatius). Pokus založený formou znáhodněných bloků zahrnuje šest variant hnojení: nehnojená kontrola, PK, N50PK, N100PK, N150PK a N200PK. Hodnocení zastoupení agrobotanických skupin, kvality píce i výnosů bylo provedeno v první, druhé i třetí seči. Zastoupení trav, jetelovin a ostatních dvouděložných druhů bylo zjišťováno tzv. váhovou metodou. Kvalitativní parametry píce (obsah dusíkatých látek, hrubé vlákniny, PDIE a stravitelnost organické hmoty) byly hodnoceny metodou NIR. Bylo zjištěno, že v první seči byl výnos nadzemní biomasy více než 2x vyšší na parcelách hnojených dusíkem v porovnání s kontrolní variantou. Tyto varianty (N50PK až N200PK) obsahovaly přes 90 % trav, méně než 2 % jetelovin a méně než 6 % ostatních dvouděložných druhů. Obsah dusíkatých látek a hrubé vlákniny se zvyšoval se zvyšující se dávkou aplikovaného dusíku. Stravitelnost organické hmoty byla v první seči nejvyšší u varianty N100PK. Druhá seč dosahovala polovičních výnosů než seč první. Vyšší výnos suché hmoty než 2 t.ha-1 poskytovaly varianty N100PK až N200PK. U těchto variant bylo opět vysoké zastoupení trav a velmi nízké zastoupení jetelovin a ostatních dvouděložných druhů. Obsah dusíkatých látek v druhé seči byl nejvyšší u nehnojené kontroly. Obsah hrubé vlákniny se zvyšoval s intenzitou hnojení. Třetí seč poskytla velmi nízký výnos suché biomasy, ale biomasa měla vysoký obsah dusíkatých látek a PDIE. Obsahovala nejméně hrubé vlákniny a stravitelnost organické hmoty byla nejvyšší ze všech sečí. Průkazné korelace mezi podílem jednotlivých agrobotanických skupin a kvalitou píce byly zjištěny jen u obsahu vlákniny v první a druhé seči a obsahu PDIE v píci třetí seče. Z výsledků práce lze vyvodit, že z hlediska kvality píce, výnosu suché biomasy i botanického složení porostu je nejvhodnější travní porost typu Arrhenatherion elatioris hnojit 50 kg N.ha-1 s fosforem a draslíkem.
Marketingová komunikace
Vašáková, Martina ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Marie, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací nevládní neziskové organizace NaZemi, která přispívá k rozvoji Fair trade v České republice. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je definován marketing, marketingový mix a jednotlivé nástroje marketingové komunikace, mezi které patří reklama, podpora prodeje, public relations, osobní prodej, přímý marketing, události a zážitky. Součástí teoretické části je charakteristika marketingového výzkumu, moderních trendů v marketingové komunikaci a nastínění konceptu Fair trade. V praktické části je představena organizace NaZemi a její nástroje marketingové komunikace. Na základě dotazníkového šetření a zjištěných výsledků jsou formulovány návrhy ke zlepšením marketingové komunikace. V závěru je jeden návrh podrobně rozebrán v popisu konkrétní kampaně.
Marketingový plán podniku
Hácha, Patrik ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Marie, Marie (oponent)
Marketingový plán podniku Souhrn Tématem diplomové práce je provést zhodnocení současného marketingového plánu a situace podniku a tyto výsledky použít jako návrh doporučení pro nový marketingový plán. Úvodní část, zaměřená na literární rešerši, shrnuje teoretické poznatky a východiska pro zpracování výše uvedeného marketingového plánu. V následující, druhé, části jsou tyto poznatky a východiska aplikovány na vybraný podnik. Obsahem této části je mimo jiné deskripce podniku, analýzy vnějšího a vnitřního prostřední charakterizované použitím PEST analýzy a SWOT analýzy. V poslední části věnované samotnému návrhu jsou definovány základní marketingové cíle i marketingový mix reflektující aktuální situaci podniku. Součástí této části je také rámcový akční program a hrubý rozpočet a základní návrh pro měření a kontrolu shora uvedeného.
Analýza výroby a odbytu medu v České republice
Beranová, Drahomíra ; Gebeltová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Marie, Marie (oponent)
Bakalářská práce popisuje vznik a historii včelařství. Zákonitosti a význam chovu včel. Analyzuje současnou situaci medu v České republice a popisuje problémy, se kterými se včelař během roku potýká. Včela medonosná je neodmyslitelnou a nepostradatelnou součástí zemědělské výroby tím, že zabezpečuje opylování rostlin. Zjišťovala jsem nízkou spotřebu medu a navrhla opatření, která by vedla ke zvýšení spotřeby. Zkoumala jsem, zda dotace z Evropské unie dostatečně pokryjí náklady včelaře. Praktická část obsahovala dotazník, kde jsem zjišťovala od respondentů vztah k medu jako pochutině a jejich znalosti ohledně medu, jako produktu.
Marketingový plán podniku
Matoušková, Daniela ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Marie, Marie (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku zpracování marketingového plánu pro vinotéku Slovácký sklípek. Teoretickou částí práce je literární přehled, který je zaměřen na deskripci marketingu, marketingového plánu a dalších pojmů, které s touto problematikou přímo souvisí. V literárním přehledu je použita doporučená odborná literatura a také články z webových stránek. Praktická část diplomové práce je zaměřena na zhodnocení současného stavu vinotéky a na formulaci marketingového plánu. Zhodnoceno je makro okolí a mikro okolí společnosti. Definovány jsou silné a slabé stránky a také hrozby a příležitosti, které mohou nastat. Z výše uvedených analýz je zpracována hlavní část práce marketingový plán. V marketingovém plánu je nově formulován marketingový mix, rozpočet, harmonogram jednotlivých činností a kontrola. Produkt, cena, distribuce a propagace jsou navrženy tak, aby vhodně oslovily cílovou skupinu zákazníků. V závěru práce je stanoven harmonogram a implementační plán pro rok 2016, ve kterém jsou popsány jednotlivé marketingové aktivity, a dále je proveden rozpočet výdajů. V poslední části je naplánován systém kontroly realizace jednotlivých činností.
Autentický podvrh ve virálním marketingu
Jelínková, Petra ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Marie, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá autentickým podvrhem, tedy fenoménem vyskytujícím se ve virálním marketingu. Po stručném úvodu do problematiky a vymezení pojmů si studie klade za cíl zjistit, zda zdánlivě autentický videozáznam poutavé události přispívá k úspěšnosti virální kampaně, tedy zda přispívá k jejímu vysokému sdílení mezi uživateli internetu. V teoretické části práce jsou zpracovány vhodné informace z odborných knih, publikací a internetových zdrojů, které pojednávají o termínech autenticity jako takové, virálním marketingu a kombinaci, kterou tyto dva pojmy v praxi tvoří, tedy autentickém podvrhu ve virálním marketingu. Prostřednictvím těchto pramenů jsou čerpány znalosti, které následně slouží jako podklad pro vytvoření vlastní analýzy. Praktická část se soustředí na empirickou analýzu stovky nejúspěšnějších virálních kampaní na světě. Pro účely této analýzy jsou vytvořeny čtyři regresní (lineární a logaritmické) modely obsahující šestici různých faktorů včetně faktoru autenticity. Výsledky regresní analýzy nám nejen umožní zjistit vliv těchto jednotlivých faktorů na počet sdílení videa, ale také zodpovědět otázku, proč se vůbec kampaně s autentickým podvrhem vytváří a jaké jsou přednosti a slabiny takové reklamy. Závěrem se práce snaží zauvažovat nad budoucností tohoto fenoménu.
Podnikání malé firmy
Zdražil, Tomáš ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Marie, Marie (oponent)
Jako téma své diplomové práce jsem zvolil Podnikání malé firmy. Malé firmy jsou společně se středními podniky velmi důležitou součástí národního hospodářství a diplomová práce je zaměřena právě na specifika malých podniků. Cílem diplomové práce na téma Podnikání malé firmy je charakteristika malé firmy podnikající v oboru jízdních kol a návrh doporučení pro tuto zvolenou firmu na základě vypracovaných analýz. Práce je rozdělena do dvou částí. První praktická část práce je zaměřena na charakteristiku pojmů jako je podnik, podnikání nebo podnikatel a především pak z hlediska podnikání malé firmy. Následně jsou zde vysvětleny pojmy týkající se marketingu firem jako je například marketingový mix. V závěru této části práce se nachází charakteristika zvolených analýz pro tvorbu vlastního řešení práce. Celá tato část práce je vypracována na základě literárních a internetových zdrojů. Druhá část diplomové práce je tvořena vlastním řešením, jehož cílem je nalézt vhodná doporučení na zlepšení působnosti firmy na trhu s jízdními koly. Tyto návrhy na zlepšení podnikání v daném oboru jsou vypracovány na základě několika analýz. Nejprve zde byla vypracována analýza vnějšího prostředí na kterou navazuje analýza vnitřního prostředí podniku a shrnující SWOT analýza. Výsledné návrhy doporučení pro firmu plynou z veškerých poznatků získaných z teoretické a praktické části práce. Tyto návrhy by měly vést ke zlepšení pozice firmy na trhu a větší konkurenceschopnosti.
Vodohospodářská studie na vodním toku Smědá
Vysušil, Miroslav ; Roub, Radek (vedoucí práce) ; Marie, Marie (oponent)
Podstatou vyjádření povodňového nebezpečí je určení prostorového rozdělení charakteristik povodně, jako například hranic rozlivů a hloubek vody v záplavovém území a následném zpracování těchto údajů do podoby tzv. map povodňového nebezpečí. Diplomová práce se zabývá charakteristikou vybraného úseku na vodním toku Smědá a modelováním povodňových průtoků za účelem vytvoření mapy povodňového rizika pro možný návrh protipovodňových opatření a ochrany intravilánu obcí. Práce je rozdělena do dvou částí. První část popisuje pojem povodně, jejich typy, objekty na toku, stupně povodňové aktivity, organizaci povodňové ochrany v České republice, druhy protipovodňových opatření, přehled modelů pro proudění v otevřených korytech a metodiku přípravy zátopových map. Druhá část práce je věnovaná přímo vodnímu toku. Po krátkém seznámení s řekou následuje podrobnější popis vodohospodářských staveb a vlastní modelování povodňových průtoků a záplavových čar v zájmovém území.
Finanční analýza vybraného podnikatelského subjektu
Lajdová, Anežka ; Homolka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Marie, Marie (oponent)
Cílem této bakalářské práce je provedení finanční analýzy podniku Sellier & Bellot, a. s. za období 2011 až 2014. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. V teoretické části je finanční analýza popsána teoreticky, její historie, uživatelé a informační zdroje. V praktické části je nejprve popsán a stručně charakterizován vybraný subjekt, Sellier & Bellot, a. s., jeho historie, úspěchy a organizační struktura. Dále jsou pak provedeny potřebné výpočty finanční analýzy. U nich jsou napsány komentáře. V závěru je uvedeno celkové zhodnocení finanční analýzy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.