Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 241 záznamů.  začátekpředchozí237 - 241  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pěstounská péče u dětí s handicapem
JEŽKOVÁ, Lucie
Náhradní rodinná péče je forma péče o opuštěné či osiřelé děti, kdy je dítě vychováváno {\clqq}náhradními`` rodiči v prostředí, které se nejvíce podobá životu v přirozené rodině. V České republice existují různé formy náhradní rodinné péče, zejména se jedná o osvojení a pěstounskou péči. Zprostředkováním pěstounské péče se rozumí vyhledávání dětí vhodných ke svěření do pěstounské péče a nalezení vhodných pěstounů pro tyto děti. Existuje několik skupin dětí vhodných pro pěstounskou péči a mezi ně patří také děti s různým handicapem. Handicap znamená překážku, nesnáz, znevýhodnění či nepříznivou situaci, která vyplývá z omezené schopnosti nebo dokonce nezpůsobilosti jedince uplatnit se stejně dobře, jak se daří jiným lidem. Cílem této diplomové práce bylo zjištění stavu pěstounské péče v zahraničí a porovnání pěstounské péče u dětí s handicapem v kraji Jihočeském a kraji Plzeňském. Na základě těchto cílů byly stanoveny dvě hypotézy. První: Variabilita forem pěstounské péče v České republice není optimální ve srovnání se zahraničím. Druhá: Výsledky porovnání dat obou zkoumaných krajů se nebudou zásadně lišit. K výzkumu byla použita metoda sekundární analýzy dat. K získání dat bylo využito studium dostupné odborné literatury a evidence pěstounských rodin pracovišť Náhradní rodinné péče Krajského úřadu Jihočeského kraje v Českých Budějovicích a Krajského úřadu Plzeňského kraje v Plzni. Potřebné údaje byly čerpány ze spisové dokumentace pěstounů a z dokumentace dětí svěřených do pěstounské péče za období let 2001-2005. Stanovené cíle byly splněny. První hypotéza byla potvrzena. Druhá hypotéza nebyla potvrzena. Výzkumem bylo zjištěno, že v některých evropských zemích již došlo k realizaci dalších forem pěstounské péče {--} především profesionální pěstounské péče. Ta ještě v naší zemi nefunguje, ale vzhledem ke klesajícímu počtu zájemců o pěstounskou péči by možná byla řešením této situace. Dále přinesl výzkum zjištění, že pěstouni i děti obou zkoumaných krajů se téměř neliší v individuálních charakteristikách. Výrazně se ale liší počty pěstounů, které přijaly dítě do pěstounské péče. Stejně tomu tak je u počtu dětí umístěných do pěstounské péče. Přínos této práce pro zdravotně sociální oblast spočívá ve vytvoření statistického přehledu za období let 2001-2005 a ve zjištění charakteristik pěstounů, které mohou posloužit při vyhledávání nových pěstounů.
Technické prostředky podpory výuky tělesně postižených
Louda, Petr ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Tato práce se zabývá hodnocením kvality technických prostředků pro podporu výuky osob s tělesným postižením na počítači. Cílem je přiblížení a ohodnocení kvality a atraktivnosti běžných technických prostředků pro domácí použití s náhledem na méně běžné prostředky ovládání počítače a to jednak pro běžné uživatele, ale i s ohledem na osoby s tělesným postižením. Práce je rozdělena do čtyř logických částí. První část je věnována teoretickému úvodu do problematiky. Z charakteru nemocí a postižení vyplývají podstatné skutečnosti, které ovlivňují používání počítače uživatelem s tělesným postižením. Na konci této části jsou zmíněny i případné způsoby ovládání počítače. Druhá část se věnuje finanční náročnosti pořízení technických prostředků. Třetí část stručně charakterizuje metodu hodnocení produktů na základě první části a definuje kritéria, která určují, zda výrobky reflektují skutečnosti vyplývající z charakteru příslušného tělesného postižení a zároveň i požadavků člověka, běžného uživatele. Čtvrtá část práce zakončuje a podává hodnocení vybraných produktů. Doplněním jsou i vyslovené trendy a skutečnosti, které ovlivňují současný trh s technickými prostředky.
Přístupnost webů českých ekonomicko-manažerských škol
Novotný, Tomáš ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent)
Tato práce se bude zabývat pravidly přístupnosti webů českých ekonomicko manažerských škol především podle české normy v návaznosti na WCAG. Web Content Accessibility Guidelines pokrývají širokou škálu doporučení pro tvůrce webu ohledně přístupnosti. Tyto pravidla by měla zpřístupnit web osobám jakkoli tělesně postiženým (oční vady, sluchové postižení, pohybové postižení atd..). V mé práci si ukážeme jak se přístupnost různí v odlišných zemích (USA, Evropské země a Česká republika) a tyto pravidla tvorby webu si postupně vysvětlíme a ukážeme si jejich význam a smysluplnost pro praktické využití. V praktické části mé práce ukáži tato pravidla na několika webech českých ekonomicko manažerských škol a pokusím se sestavit jejich "žebříček".V neposlední řadě tyto výsledky porovnám s webem Fakulty managementu.
Využití e-learningu pro výuku tělesně handikepovaných studentů
Tezzelová, Jana ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá rozšířením e-learningu ve vzdělávání studentů se zdravotním postižením na vysokých školách a univerzitách v České republice. Cílem je zmapovat stávající situaci a porovnat rozdíly v možnostech využití e-learningu a studia zdravotně postižených osob na univerzitách v ČR a uvést důvody tohoto stavu. Práce je rozdělena do tří částí. První kapitola je teoretickým úvodem do problematiky e-learningu. Jsou v ní definovány základní pojmy a součásti e-learningu. Dále jsou zde popsány přínosy a omezení tohoto způsobu vzdělávání. Druhá část je zaměřena na seznámení se specifiky výuky zdravotně postižených osob. Jsou zde popsány možnosti využití počítačové techniky a dalších technologií, které umožňují využívat e-learning i osobám se specifickými potřebami. Výklad je zaměřen na postižení smyslové, tělesné a specifické vývojové poruchy učení. Poslední kapitola popisuje a pomocí vybraných ukazatelů srovnává současný stav výuky zdravotně postižených osob na vysokých školách v ČR. Průzkum se zabývá otázkami možností studia, využití e-learningu a jiných informačních a komunikačních technologií, počty studentů a existencí speciálních počítačových laboratoří.
Handicapovaní pracovníci v českých podnicích
Wiedermannová, Pavla ; Bedrnová, Daniela (vedoucí práce) ; Bendová, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá postavením handicapovaných pracovníků v českých podnicích. První část se věnuje teorii - legislativa, vzdělávání, možnosti pracovního uplatnění. Druhá část je aplikační - zabývá se hodnocením výsledků dotazníků pro osoby se zdravotním postižením a firmy zaměstnávající osoby se zdravotním postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 241 záznamů.   začátekpředchozí237 - 241  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.