Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Software pro řízení zapalování a vstřikování spalovacích motorů
Kuda, Roman ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Zvyšující se požadavky a nároky na provoz motorových vozidel přispěly k vývoji nových systémů přípravy směsi paliva a zapalování. Splnění stále přísnějších emisních limitů, nižší spotřeba paliva při současném zvýšení výkonu a točivého momentu motoru, to byly hlavní příčiny vedoucí k velice intenzivnímu výzkumu a pozdějšímu zavedení dokonalejších systémů vstřikování a zapalování. Za posledních několik let se koncepce klasického spalovacího motoru téměř nezměnila, ale co se mění neustále, jsou právě řídící prvky motorů jako zapalovaní a vstřikování.
Programovatelný zapalovací systém zážehového motoru
Friedel, Daniel ; Kubíček, Michal (oponent) ; Tošovský, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací programovatelného kapacitního zapalování napájeného z palubní sítě. Při návrhu byl kladen důraz na co největší univerzálnost celého systému, zejména možnosti měnit hodnoty předstihu změnou programu v mikroprocesoru, Ten je řídícím prvkem zapalování. V práci jsou dále rozebrány používané metody pro snímání otáček motoru a řízení zapalování. Rovněž tak je představena realizace hardwarové a softwarové části a vypracovaná metodika kalibrace snímače otáček. Zapalování je koncipováno tak, aby nebylo nutné zasahovat do vysokonapěťové (dále VN) části zapalovací soustavy.
Software pro řízení zapalování a vstřikování spalovacích motorů
Kopecký, Ivo ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Injekce paliva je systém, který dávkuje palivo do spalovacího motoru. V moderních automobilových aplikacích, toto dávkování paliva vykonává samostatný systém. Vstřikovací systém je vždy navržený na určitý typ paliva se kterým bude pracovat: benzín, LPG (známý také jako propan), ethylalkohol, methanol, metanový plyn, vodík nebo nafta. Většina vstřikovacích systému je vyrobena pro vstřikování nafty nebo benzinu. S příchodem elektronizace se stal systém pro vstřikování nafty a benzinu velice podobným. Za posledních 20 let se u automobilů v motorové části nejvíce změnila příprava směsi a její způsob zapálení. Od karburátorů se přešlo k jednotkám, které připravují spalovací směs podle aktuálního stavu provozu automobilu na silnici, např. změnou tlaku, teplotou nebo i poměrem benzínu a vzduchu.
Způsoby zapalování jiskřišť
Pekárek, Dominik ; Štěpánek, Jaroslav (oponent) ; Krbal, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá způsoby zapalování jiskřišť. Popisuje zapalování jiskřišť externí elektrodou, Rogowského elektrodou a lasery. Jsou zde probrány výhody i nevýhody jednotlivých způsobů. V poslední části práce je popsáno laboratorní měření s vysokonapěťovým jiskřištěm.
Software pro řízení zapalování a vstřikování spalovacích motorů
Huška, Lukáš ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce nás seznamuje se zapalovacími systémy používanými v automobilech se spalovacími motory a s problematikou nastavování správné doby zapálení směsi ve válcích. Také jsou zde popsány používané způsoby vstřikování paliva u zážehových motorů a jejich řízení. Další kapitola se zabývá řídící jednotkou a popisuje hlavní činnosti, které musí u dnešních motorových vozidlech vykonávat. Jako ukázka slouží příklad posloupnosti dějů, nutných k výpočtu a nastavení správné velikosti předstihu. Na závěr je vypracována názorná animace pro použití ve cvičeních předmětu Automobilová elektrotechnika. Slouží ke snadnějšímu pochopení již popsaných činností vykonávaných řídící jednotkou. Pro laboratorní cvičení je zde ještě uvedena možnost měření výkonu motoru při změnách parametrů řídící jednotky.
Sériová a paralerni diagnostika pohonných jednotek motorových vozidel
Čoček, Jan ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá diagnostikou motorových vozidel od historie až po současnost, se zaměřením zejména na pohonné jednotky spalovacích motorů. V jejích částech je stručně popsána funkce daného systému a následně rozebrán postup při diagnostice závady. V přehledných tabulkách jsou uvedeny symptomy a jejich rozuzlení za použití měřicí techniky. V závěru práce jsou popsány OBD systémy, nejčastěji používané automobilové sběrnice a souhrn několika hlavních měřicích zařízení používaných při automobilové diagnostice.
Elektronické řídicí jednotky současných zážehových spalovacích motorů
Michna, Lukáš ; Beran, Martin (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Elektronické řídicí jednotky současných zážehových spalovacích motorů“ pojednává o v současné době známých a rozšířených elektronických systémech řízení spalovacích motorů, tedy těch, jejichž hlavní funkcí je řízení přípravy zápalné směsi paliva se vzduchem i jejího následného zapálení ve spalovacím prostoru. Tyto dvě funkce jsou stěžejní pro chod motoru, a proto o nich publikace pojednává z hlediska obecného principu fungování i z hlediska popisu jednotlivých druhů těchto systémů, potažmo vývojových stádií. Dalším sledovaným cílem je výčet a popis jednotlivých komponent systému podílejících se na řízení motoru, rozčleněných do logických celků. Závěr práce pak seznamuje čtenáře s jednotlivými rozšířenými typy elektronických řídicích systémů, jejich výrobci a základními odlišnostmi.
Přehled a princip činnosti senzorů a akčních mechanizmů vozidel
Pecka, Luboš ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V této práci je sestaven přehled používaných senzorů a akčních členů využívaných při elektronickém řízení zážehového a vznětového motoru v motorových vozidlech včetně popisu jejich principu činnosti a konstrukce. Práce se zaměřuje jak na řízení vstřikování paliva, tak u zážehových motorů i na řízení zapalování palivové směsi.
Elektronicky řízené systémy motocyklů
Borovička, Marek
Obsahem bakalářské práce je shrnutí moderních elektronických systémů implementovaných u jednostopých vozidel, zejména sportovních motocyklů. Hlavní část je věnována popisu vstřikovacích a zapalovacích systémů. Dále se práce zabývá problematikou asistenčních systémů a principů jejich funkce. Jsou vysvětleny funkce elektronicky regulovaných soustav s pozitivním vlivem na bezpečnost, hospodárnost, efektivitu, životní prostředí, komfort a v soutěžních podmínkách zlepšují výkony strojů i jezdců. Elektronické systémy na motocyklech zaznamenávají v současné době velký rozvoj, byť některé jsou adoptovány z jiných kategorií vozidel, avšak jejich regulátory byly značně uzpůsobeny jednostopým vozidlům.
Prověřte možnosti a navrhněte případné úpravy spalovacího motoru pro hybridní pohon bioplynem a dřevoplynem.
VONDRUŠKA, Michal
Bakalářská práce na téma ?Prověřte možnosti a navrhněte případné úpravy spalovacího motoru pro hybridní pohon bioplynem a dřevoplynem? je rozdělena na tři hlavní části. V první části se zabývá metodami, principy a chemickými procesy vzniku bioplynu a dřevoplynu, jejich vlastnostmi a složením. Druhá část práce se pak zabývá výběrem vhodného spalovacího motoru pro hybridní pohon a potřebnými úpravami motoru za účelem zajištění funkčnosti. Součástí práce jsou také úpravy bioplynu a dřevoplynu, nutné pro splnění ekologických požadavků na spalovací motory a jednoduchá ekonomická kalkulace za účelem zjištění ekonomické stránky použití spalovacího motoru na hybridní pohon. Výsledkem práce je zhodnocení možnosti použití spalovacího motoru pro hybridní pohon bioplynem a dřevoplynem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.