Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Hudebně dramatický kurz pro rodiče s předškolními dětmi
BROŽOVSKÁ, Simona
Práce zpracovává téma hudebně dramatického kurzu pro rodiče s předškolními dětmi. Pokouší se zmapovat problematiku dramatických kurzů a následně zhodnotit její aplikaci v praxi. Je členěna na dvě ústřední části, a to na práci teoretickou a praktickou. Vytváří přehled pramenů dramatické výchovy a jejího postupného vývoje, zpracovává přehled vývoje dramatiky od středověku po 20. století. Dále se zaobírá teoretickým vymezením dramatické výchovy a rozebírá také několik vybraných metod dramatické výchovy. V praktické části je představen kurz, na základě kterého jsou později prezentovány závěry zkoumání. Činnosti jsou rozčleněny do kategorií s tím, že jsou u nich zmíněny poznatky z praxe a autorka zvlášť uvádí verzi činnosti, která byla v daném prostředí a pro danou skupinu vhodná. Na konci výzkumu jsou prezentovány rozhovory s rodiči, kde se autorka snaží zjistit, s jakou představou se do kurzu přihlásili a jak celý kurz hodnotí. Informace z pozorování i rozhovorů se stávají základem pro poukázání na pozitiva a negativa kurzu a pro zhodnocení, má-li smysl zařazovat dramatické činnosti do hodin tohoto kurzu. Autorka následně shrnuje své závěry.
Zdravý životní styl v mateřské škole
TOVAČOVSKÁ, Ivana
Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj povědomí o zdravém životním stylu u předškolních dětí, konkrétně v mateřských školách. Teoretická část vysvětluje základní pojmy spojené se zdravím a zdravým životním stylem. Blíže specifikuje také psychické a fyzické aspekty dítěte předškolního věku a zmiňuje i některé projekty a organizace věnující se zdraví v mateřské škole. Praktická část je realizována autorským projektem ve třídě mateřské školy zaměřeným na zdravý životní styl, doplněna řízeným polostrukturovaným hloubkovým rozhovorem s učitelkou dané třídy, jehož cílem je zjistit, jaké jsou dopady a výsledky projektu a formovat doporučení pro jeho budoucí použití v praxi.
Volnočasové aktivity zaměřené na zlepšení řečových dovedností dětí předškolního věku
NOVÁKOVÁ, Sabina
Bakalářská práce se zabývá problematikou nedostatečné řečové vyspělosti dětí v předškolním věku. Teoretická část charakterizuje volný čas, volnočasové aktivity a funkce volného času. Zabývá se řečovou vyspělostí dětí, popisuje vady a poruchy, které se u dětí mohou vyskytovat, a popisuje možnosti jejich nápravy. Věnuje se charakteristice dítěte předškolního věku, jeho vývoji a především vývoji jeho řečových dovedností. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem. Na základě nezúčastněného pozorování doplněného terénními poznámkami budou údaje zaznamenávány a následně vyhodnoceny.
Realita versus fikce u dětí v předškolním věku.
URBANOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je změřena na sledování toho, do jaké míry jsou děti v předškolním věku schopny rozeznávat realitu od fikce především v souvislosti se sledováním příběhů v mediích. Praktická část byla realizována u dětí v mateřské škole, kde byla dětem pouštěna videa a následně byly s dětmi vedeny rozhovory o tom, jak prezentované video příběhy vnímají v kontextu jejich schopnosti rozlišit, co z příběhu může odpovídat realitě a co už je fikce. Výsledky výzkumu ukázaly, že 4leté děti se statisticky liší od 6letých dětí hned v několika kategorií.
Rozvoj grafomotoriky ve speciální MŠ s využitím námětů z díla Josefa Lady
VEBROVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zaměřuje především na rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku, a to jak intaktních, tak se zrakovým postižením. Je zde popsán jejich psychomotorický vývoj a vývoj v kresbě, dále objasňuje základní pojmy v oblasti grafomotorických schopností a krátce se zmiňuje o pohádkách, především o pohádce Mikeš od Josefa Lady. V praktické části jsou vyhotoveny grafomotorické listy s pomocí námětu děl Josefa Lady a následně zaznamenány pracovní návyky 6 dětí se zrakovým postižením.
Rozvoj pohybových schopností dětí předškolního věku
Prchlá, Lucie ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl zdokumentovat význam pravidelného cvičení dětí předškolního věku se zaměřením na flexibilitu. Teoretická část se věnuje celkovému vývoji dítěte v předškolním období, popisuje biologický a psychický vývoj, cíl tělesné výchovy a cvičení v mateřské škole, možnosti pohybu v předškolních zařízeních, pohybové činnosti v různém prostředí v průběhu celého dne. Je zde zdokumentováno, kde všude lze zařadit pohybové aktivity do každodenního života v mateřské škole. V praktické části jsou srovnávány dvě skupiny dětí na počátku a na konci pohybového kurzu a jsou zaznamenány hodnoty ovlivněné cvičením. Zaměřila jsem se na zjištění, zda se již v předškolním věku může pravidelným a dlouhodobým cvičením dosáhnout zlepšení kloubní pohyblivosti, prodloužení délky zkrácených svalů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Postupy rozvíjení čtenářské gramotnosti u předškolních dětí
Lisá, Markéta ; Šormová, Kateřina (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
(česky) Tato práce se zabývá rozvojem čtenářské pregramotnosti předškolních dětí. V první části práce je charakterizován jazykový vývoj dítěte předškolního věku, pojem gramotnost a ostatní pojmy s ním související a také čtenářská pregramotnost. Dále jsou vymezeny vnější faktory mající na ni vliv, tedy faktory rodiny, školy a jejich vzájemné vztahy. V druhé části práce jsou vyhodnoceny výpovědi učitelek mateřských škol, které byly dotazovány pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Cílem práce je zjistit, jaké aktivity rozvíjející čtenářskou pregramotnost jsou v mateřské škole uplatňovány a které materiály jsou v rámci těchto aktivit využívány. Přináší také poznatky o postojích učitelek k několika problematickým oblastem rozvoje čtenářské pregramotnosti a předškolního vzdělávání vůbec. Klíčová slova (česky) předškolní děti, čtenářská gramotnost, pregramotnost, předškolní vzdělávání
Možnosti rozvíjení empatie a altruismu u dětí předškolního věku."
Smoljak, Filip ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
(česky) Empatii a prosociální chování lze u předškolních dětí rozvíjet různými způsoby. Teoretická část práce se zabývá aspekty, které podle odborníků v různém sociálním prostředí a z různých úhlů pohledu hrají nejdůležitější roli. Obsahuje analýzu rámcového vzdělávacího plánu a aktuálně dostupné podpůrné literatury. Práce také uvádí příklady podpory empatie u nás i v zahraničí a popisuje pozorování průběhu všedního dne několika typických tříd mateřských škol. Výzkumná část formou kvalitativního výzkumu shromažďuje poznatky o podpoře dětské empatie v běžné praxi pohledem pedagogů mateřských škol. Popisuje rovněž schopnosti a dovednosti dětí při pomáhání druhým a také jejich limity. Závěrečná část práce se zaměřuje na možnosti rozšíření používaných metod do celého vzdělávacího systému a případné využití získaných poznatků pro prevenci sociálně nežádoucích jevů.
Labyrinty - nástroj rozvoje orientace v prostoru a rovině u předškolních dětí
Černá, Lenka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda procvičování labyrintů pomocí gradovaných sérií ovlivní jejich výsledné řešení, tedy i orientaci v rovině, prověřit míru pochopení labyrintů a zjistit, zda má pohlaví dětí vliv na výsledné řešení. Práce tedy využívá prostředí labyrintů k rozvoji orientace v omezeném strukturovaném prostoru u předškolních dětí ve věku pět až šest (sedm) let. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku a vysvětluje souvislosti s předmatematickou gramotností a orientací v prostoru/rovině s přenesením na labyrinty. Dále se na labyrinty zaměřuje z pohledu historického, významového i didaktického. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které při získávání informací od stanovených vzorků využívá strukturovaného pozorování, a ke konečnému zjištění výsledků srovnávací analýzy. Jsou diskutovány souvislosti: s potřebami dítěte a jejich nasycením; s orientací v prostoru/rovině; s problémovou situací; s interakcí učitelky a dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, předmatematická gramotnost, prostorová orientace, rovinná orientace, labyrinty, užité metody a formy řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.