Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování a identifikace lineárního motoru
Cimburek, Václav ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou modelu synchronního lineárního motoru s permanentními magnety, identifikací parametrů motoru a jeho vizualizaci. Model zahrnuje proměnlivou silovou konstantu motoru a proměnlivé indukčnosti vinutí d a q. Pro řízení modelu je implementováno kaskádní řízení s využitím P a PI regulátorů a dynamického decouplingu. Celá soustava je simulována v prostředí Simulink. V závěru jsou zhodnoceny faktory, které mohou způsobovat nepřesnosti a popsány oblasti, v nichž je třeba provést rozšíření této práce.
Bezsnímačové řízení střídavých motorů na platformě STM32
Soviš, Jiří ; Veselý, Libor (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se věnuje problematice bezsnímačového vektorového řízení synchronního motoru s permanentními magnety v oblasti nízkých otáček. V první části je proveden stručný popis synchronního motoru a nezbytných transformací k aplikaci vektorového řízení. Dále navazuje uvedení bezsnímačových metod odhadu polohy pomocí injektování vysokofrekvenčního harmonického signálu. Praktická část se věnuje implementaci řízení na vývojovém kitu STM32NUCLEO-L476RG, čemuž předchází identifikace veškerých parametrů motoru. V rámci implementace byla navržena struktura zahrnující řízení proudu, otáček a polohy. Funkčnost a robustnost nastavení byla úspěšně otestována vzhledem k rozdílné setrvačnosti a zátěži.
Návrh chlazení elektrických strojů pro výrobní stroje a systémy
Vaněrková, Tereza ; Vlach, Radek (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh vodního chlazení malého synchronního motoru s výkonem do 10kW. Tepelné ztráty motoru byly vypočítány analyticky. Následně byly v Ansysu vytvořeny tepelné modely motoru pro výchozí vodní chlazení a pro dva nové návrhy. Společné okrajové podmínky byly definovány z analytického výpočtu. Výsledky analýz byly porovnány pro rozložení teplot na povrchu statoru a v jednotlivých částech stroje. V porovnání se přihlíží také na ekonomickou nákladnost výroby a provozu Pro návrh chlazení byla vytvořena výkresová dokumentace sestavy motoru, statoru a vybraných dílů a zjednodušený technologický postup výroby statoru.
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění
Pavelka, J. ; Šimek, J. ; Kobrle, P. ; Kokeš, Petr
Příspěvek popisuje postup a výsledek analýzy mechanického rozkmitávání těžních strojů na dole Palašer v Ruské federaci. Jako příčina byla určena změna velikosti magnetického toku ve vzduchové mezeře vlivem drážkování statorů. Provedené simulace prokázaly možnost odstranění změny magnetického toku injektáží vhodných napětí statorového vinutí. V dalším je popsána realizace této injektáže pomocí přímovazební kompenzace střídavé složky momentu. Na závěr jsou uvedeny oscilografické záznamy před a po injektáži.
Aplikace nelineárního prediktivního řízení pro pohon se synchronním motorem
Kozubík, Michal ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možnostmi aplikace nelineárního prediktivního řízení pro elektrické pohony. Konkrétně pro pohony se synchronním motorem s permanentními magnety. Práce okrajově popisuje vlastnosti tohoto typu pohonu a představuje jeho matematický model. Následně je popsáno samotné nelineární prediktivní řízení a nelineární optimalizace, které tvoří základ pro výpočet akčních zásahů. Zvláštní důraz je kladen na metodu Active set, která je použita v navrženém algoritmu. Práce dále obsahuje simulační experimenty zkoumající vliv volby tvaru účelové funkce na schopnost navrženého algoritmu řídit pohon. Totéž je zkoumáno pro různé volby délky predikčního horizontu. V závěru práce je algoritmus simulačně porovnán s běžně používaným vektorovým řízením a je měřena jeho výpočetní náročnost v porovnání s použitou periodou vzorkování.
Elektromagnetický návrh synchronního motoru s permanentními magnety
Žák, Ondřej ; Mach, Martin (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou synchronního motoru s permanentními magnety. Je zde proveden návrh motoru za pomoci analytických a empirických vztahů. Hlavní důraz je kladen na popis magnetického obvodu motoru. Následně je provedena analýza motoru metodou konečných prvků. Hlavním cílem této práce je najít způsob, jak použít feritové permanentní magnety v synchronních motorech.
Synchronní stroj spouštěný ze sítě
Kaczmarczyk, Ruben ; Mach, Martin (oponent) ; Klíma, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá seznámením se s konstrukcí synchronního stroje spouštěného ze sítě. Dále je pak na základě výrobní dokumentace proveden výpočet asynchronního stroje. Analytický výpočet je proveden i v programu RMxprt, následně jsou výpočtu obou metod porovnány. Dále je provedena úprava rotoru zadaného asynchronního motoru včetně vložení permanentních magnetů do rotoru. V programu Ansys Maxwell je poté provedena optimalizace a analýza motoru, a je také ověřen rozběh motoru. Nakonec jsou dosažené výsledky shrnuté v závěru.
Návrh a simulace synchronního motoru s vnořenými magnety
Veselý, Petr ; Vlach, Radek (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem synchronního stroje s vnořenými magnety. Nejdříve je popsána základní teorie synchronního stroje, s důrazem na chod v režimu odbuzování. Následně je komplexně navržen motor s vnořenými magnety v šesti a osmipólové verzi pro výkon 65 kW a 3000 otmin-1. Motory jsou porovnávány mezi sebou a s motorem s magnety na povrchu, který byl v této práci také navržen. Nakonec jsou všechny motory srovnány s již vyrobeným a změřeným šestipólovým motorem.
Odhad polohy rotoru PMSM pomocí VF signálu
Moravec, Vojtěch ; Veselý, Libor (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá navržením vektorového řízení na vícefázový synchronní motor s permanentními magnety uvnitř rotoru. V prvních části práce je uvedený popis motoru s potřebnými transformacemi k návrhu regulačních struktur. Dále jsou uvedeny metody odhadu polohy rotoru pomocí VF signálu společně se stručným přehledem ostatních bezsnímačových metod. Je využita jedna bezsnímačová metoda injektování VF signálu, na kterou je navrženo otáčkové a momentové řízení. Pomocí simulací v prostředí MATLAB/Simulink je ověřena funkčnost řídících struktur a také možná kompenzace fázového zpoždění vznikající při filtraci. V závěru práce jsou zobrazeny a zhodnoceny výsledky testů zvolené metody na dvou reálných motorech v otáčkovém a momentovém řízení i při velké zátěži.
Tvorba simulačního modelu obráběcího stroje pro určení energetické spotřeby
Vespalec, Tomáš ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Vetiška, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem simulačního modelu obráběcího stroje pro určení spotřebované energie. Dále popisuje návrh modelu mechanické a elektrické části stroje a tvorbu algoritmu pro určení spotřeby. Výsledkem této práce je velikost spotřebované energie stroje při zadaném obráběcím procesu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.