Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 223 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka suprasegmentálních výslovnostních jevů v anglickém jazyce s využitím autentických materiálů
NOVÁKOVÁ, Adéla
Cílem bakalářské práce je obohatit stávající způsoby výuky suprasegmentálních jevů ve výslovnosti anglického jazyka na středních školách se zaměřením na možnosti využití autentických materiálů. V úvodní části se seznámíme s podstatou suprasegmentálních jevů, které v této práci budeme zkoumat. Následně shrneme základní didaktické principy výuky výslovnosti cizího jazyka, přičemž se zaměříme především na výslovnost suprasegmentálních jevů. Dále zmapujeme stávající způsoby prezentace a nácviku suprasegmentálních jevů na základě analýzy cvičení ve vybraných učebnicích anglického jazyka pro střední školy zaměřených na nácvik suprasegmentálních jevů. Terminologicky vymezíme pojem autentický materiál a upřesníme typy autentických materiálů, které jsou využitelné k nácviku výslovnosti cizích jazyků. Následně navrhneme sadu aktivit postavených na základě vybraných autentických materiálů, které obohatí stávající typy cvičení zaměřených na nácvik výslovnosti těchto jevů.
Průmyslová škola ve Volyni a její význam pro rozvoj regionu v 2. polovině 19. a první polovině 20. století
FRENCL, Matěj
Bakalářská práce se zabývá vývojem průmyslové školy ve Volyni a města Volyně v letech 1864 až 1948. Dalším předmětem zkoumání je míra vzájemného vlivu mezi oběma institucemi. V úvodní kapitole je představeno téma práce a k němu existující seznam pramenů a literatury. V první kapitole jsou pak popsány stručné dějiny školství na území Čech do roku 1948. Další kapitola pokračuje popisem stručných dějin města Volyně a jeho rozvojem do roku 1864. Ve třetí kapitole začíná hlavní předmět práce průmyslová škola ve Volyni, a to jejím vznikem v roce 1864. Čtvrtá kapitola na to navazuje etapou od roku 1865 do roku 1918. Následující kapitola se zaměřuje na situaci po roku 1918 a období Československa do roku 1939. Šestá kapitola popisuje období okupace v letech 1939-1945 a situací těsně po válce, do roku 1948. V poslední kapitole je pak rozebráno složení absolventů průmyslové školy dle jejich místa bydliště.
Využití písně jako didaktického prostředku v hodinách dějepisu
Reitinger, Tomáš ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Kofránková, Václava (oponent)
Využívání hudby ve výuce dějepisu přináší nové možnosti práce s nezanedbatelnou skupinou hudebních historických pramenů i novodobých písňových zpracování dějinných událostí. Tato diplomová práce popisuje problematiku použití písní jako didaktického prostředku a shrnuje vhodné způsoby a metody. Metodicky práce vychází z výzkumu pomocí komparace, jazykové analýzy a statistiky. Práce si klade za cíl shrnout možnosti použití písní ve výuce dějepisu (jak zvolit vhodné písně) a unést příklady písní, i jak vypadají lekce s použitím hudby. Dalšími cíli je nastínit možnosti vyšší efektivity výuky pomocí moderních přístupů a otevřít českou výuku dějepisu novým metodám ve výuce dějepisu, které již jsou v zahraničí používány. Výsledkem diplomové práce je zjištění, že písně jednoznačně přispívají efektivitě pedagogovy snahy tím, že výuka je pro žáky zábavnější. Zábavnost hodiny se mimo jiné pojí s efektivitou výuky a pedagogovým cílem je, aby vyučování bylo co nejefektivnější. Dalším důležitým přínosem je možnost skrze dobře připravené lekce s písněmi modernizovat výuku a aplikovat aktualizované metody ke snazšímu dosahování klíčových kompetencí a cílů.
Příčiny nedokončení středoškolského studia žákyň se sociálním znevýhodněním
Kochová, Veronika ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce jsou příčiny nedokončení středoškolského studia žákyň se sociálním znevýhodněním. Důraz je kladen na zmapování příčin ze třech zásadních oblastí, které se podílejí na předčasném odchodu žákyň se sociálním znevýhodněním, a to konkrétně škola, rodina a trávení volného času. Diplomová práce je koncipovaná do pěti základních kapitol, ze kterých jsou první dvě kapitoly teoretické, následujícím kapitolám je věnována empirická část. První kapitola se věnuje střednímu vzdělávání a vybraným specifikám dospívání. V této kapitole je popsáno období dospívání, střední vzdělávání a následně studijní neúspěšnost. Druhá kapitola je věnována specifikám vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, zaměřuje se na příčiny a problémové oblasti sociálního vyloučení a na systémovou podporu žáků se sociálním znevýhodněním. Empirická část práce je provedena formou kvalitativního výzkumného šetření a je rozdělena do třech hlavních kapitol. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit příčiny nedokončení středoškolského vzdělání žákyň se sociálním znevýhodněním. Na základě hlavního cíle byly vytyčeny dílčí cíle a výzkumné otázky. Metodou získání dat byl zvolen strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami a výzkumný vzorek tvoří vybraní zaměstnanci běžné střední školy, pracovníci v neziskových...
Role asistenta pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání na základní a střední škole
Barešová, Lenka ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí asistenta pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání na základní a střední škole. Teoretická část rozdělená na čtyři okruhy popisuje teoretická východiska. Je v ní pojednáváno o pozici asistenta pedagoga, jeho roli při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i bez nich, o spolupráci asistenta pedagoga s ostatními pedagogy a rodiči a v neposlední řadě také o samotných žácích se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich vzdělávání. Empirická část zaměřená na roli asistenta pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání na vybrané základní a střední škole v sobě zahrnuje kvalitativní výzkum, jehož výstupem je případová studie této školy. Ve výzkumném šetření je využito polostrukturovaných rozhovorů, pozorování a analýzy dokumentů. Cílem šetření je analyzovat práci asistentů pedagoga na vybrané škole. Výsledky šetření přinášejí informace o tom, jakým způsobem je profese asistenta pedagoga na této škole vnímána a využívána. Diplomová práce může sloužit jako příklad dobré praxe, jak asistenty využívat v rámci inkluzivního vzdělávání.
Jak může způsob trávení volného času žáka ovlivnit jeho úroveň práce s turistickou mapou
Škvorová, Tereza ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Vágner, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje trávení volného času žáků, a jejich vlivu na úroveň práce s turistickou mapou. Součástí této práce je rozbor jednotlivých mapových dovedností. Z různých úhlů pohledu je diskutována problematika volného času. V empirické části jsou nejprve uvedeny výsledky týkající se testu na práci s turistickou mapou a dotazníku na způsob trávení volného času. Dále jsou zhodnoceny výsledky zaměřené na problematiku působení volnočasových aktivit žáka na jeho práci s turistickou mapou. Z výzkumu je zřejmé, že nejlepších výsledků dosáhli ti žáci, kteří využívají mapy v rámci jejich volného času. Pozitivní vliv na práci s mapou má také čtení, sport a hraní na počítači, tabletu či telefonu. Klíčová slova: Volný čas, základní škola, střední škola, mapové dovednosti
Netolismus a jiné nelátkové závislosti na střední škole
Kocichová, Karolína ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Práce je zaměřena na nelátkové závislosti, zejména na formy netolismu, které se mohou vyskytovat na střední škole. Mým hlavním cílem je zjistit, zda jsou studenti střední školy závislí na internetu a jaké jsou důvody těchto závislostí. Nejprve se má bakalářská práce zabývá obecnou charakteristikou závislostí, poté popisuje nelátkovou závislost. Dále jsou zde popsány jednotlivé nelátkové závislosti jako je závislost na online hrách, sexuální závislost na internetu a netolismus. Tématu netolismu jsem se věnovala více. Snažila jsem se v práci stručně shrnout, co to tzv. dopamin je a jak souvisí s netolismem. Poté práce řeší blíže problematiku času na telefonu, digitální detox, sociální sítě, Facebook, Snapchat, Twitter a online závist. Práce shrnuje projevy těchto závislostí, jejich příčiny, prevence a léčbu. V práci jsou průběžně dokládány ukázky polostrukturovaných rozhovorů s žáky. Závěrečná kapitola analyzuje výsledky z terénního výzkumu a zabývá se vyhodnocením celé bakalářské práce. Přitom se opírá o odbornou literaturu a je doplněna o kvalitativně provedenou výzkumnou sondu ze střední školy, která je uvedena v příloze práce. Dle výsledků z polostrukturovaných rozhovorů se mi potvrdilo, že se závislost, zejména na internetu, sociálních sítích, objevuje na středních školách. Důvodem je dnešní...
GEMINI – střední škola pro ZTP
Zástěrová, Šárka ; Kovář, Jan (oponent) ; Guzdek, Adam (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce jsou stavební úpravy objektu střední školy GEMINI, tak aby provozně vyhovovala potřebám studentů se zdravotním postižením. Řešené území se nachází v Brně v městské části Lesná. Střední škola byla zařízena a zprovozněna během jednoho jediného týdne, a tak současné dispoziční řešení a vybavení není zcela vhodné pro provoz školy pro ZTP. Nyní se škola skladá ze dvou samostatných objektů. Hlavní dvoupodlažní objekt školy, který je předmětem řešení stavebně-technické části této bakalářské práce se nachází v objektu bývalé mateřské školy. K této budově jsou ze severovýchodní strany přistavěny dvě vstupní schodiště a z jihozápadní strany jednopodlažní přístavba s atriem. Tato hlavní budova je spojena krytou lávkou s objektem výměníkové stanice, jejíž jedna čtvrtina je nyní užívána školou. V návrhu se uvažuje s odstraněním přístaveb u hlavního objektu, avšak koncept vstupu a jednopodlažní přístavby s atriem v návrhu zůstal zachován. Byla navržena nová prosklená třípodlažní přístavba vstupní části s hlavním vertikálním komunikačním prostorem a v nové jednopodlažní přístavbě s atriem je navrženo větší množství výukových prostor. Je navržena také nástavba třetího nadzemního podlaží, které má sloužit jako ubytování pro studenty. V návrhu se uvažuje i s užitím poloviny objektu výměníkové stanice pro provoz školy. Jelikož objekt školy nemá vhodné dispoziční řešení, uvažuje se v návrhu pouze se zachováním stávají nosné konstrukce a s respektováním stávajících ostění a nadpraží okenních otvorů v obvodovém zdivu. Navrhované úpravy mají nyní umožnit studentům komfortní pohyb a výuku a mají vytvářet příjemné prostředí pro pobyt.
Hiporehabilitace a její možné využití u žáků středních škol
Divišová, Markéta
Bakalářská práce s názvem „Hiporehabilitace a její možné využití u žáků středních škol“ se zabývá tématem, jak pomáhá hiporehabilitace postiženým jedincům. Cílem je zjistit, zda tato rehabilitace pomáhá ve zvládání stresu, zda zlepšuje školní prospěch, posiluje sociálních vazby a komunikační schopnosti. V rámci výzkumného šetření byla využita dotazníková metoda, technika dotazníku. Ten byl distribuován online formou a následně sesbíraná data byla zpracována. Bylo zjištěno, že u většiny jedinců hiporehabilitace pomáhá ve snižování stresu, zlepšuje hodnocení žáků a dopomáhá díky zlepšené komunikaci i k tvorbě sociálních vztahů. Dosažené výsledky mohou posloužit i v praxi. Díky uvedeným výsledkům se jeví hiporehabilitace jako přínosná pro žáky středních škol. Tyto výsledky mohou být také inspirací pro lékaře, když budou tuto terapii předepisovat. Je možné tak zlepšit klientovu životní situaci v soukromém životě i ve škole. Bohužel není moc zdrojů, které se zabývají využitím hiporehabilitace v pedagogice. Průzkumné otázky se volily podle toho, co se jeví jako důležité pro lepší vzdělávání na škole. Výsledky je potřeba vnímat jako určitou prvotní sondu. Dotazováni byli především rodiče. Jedná se tedy o názory respondentů, kteří mají subjektivní pohled na otázky v dotazníku. Rodiče mohou vidět zlepšení ve škole i doma. Kdybychom chtěli odbornější a přesnější výsledky, bylo by zapotřebí zeptat se například třídních učitelů na školách. Takový dotazník by se dal použít v navazující práci. V práci je shrnuto, jak hiporehabilitace působí na klienta a zlepšuje jeho školní prospěch. Úspěšným žákem může být jedinec, pokud bude mít dostatečně rozvinutou pozornost, paměť, je ve skupině spolužáků, kteří ho přijímají, a není kvůli vyučování ve stresu. To vše pak přispívá k jeho celkové úspěšnosti a zvládání výuky na středním stupni vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 223 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.