Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Virtuální prototypy hnacích ústrojí
Janoušek, Michal ; Dundálek, Radim (oponent) ; Slimařík,, Dušan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočtovým modelování komponent hnacího ústrojí těžkého nákladního vozidla. Práce je rozdělena do dvou částí, první část se zabývá analýzou modálních vlastností vybraných komponent hnacího ústrojí, na jejímž základě je provedena výpočtová studie v prostředí MBS. Druhá část práce se věnuje experimentálnímu ověření výpočtového modelu na vozidle. V návaznosti na výpočtové dynamické modely bylo realizováno měření vnějšího hluku vozidla, a následně proveden frekvenční rozbor ve vztahu ke komponentám hnacího ústrojí.
Hlukové emise v chovu skotu
BLAŽEK, Petr
V této bakalářské práci se zaměřuji na zdroje hluku v chovech skotu, hlukové emise, welfare chovaných zvířat a na měření hluku. První, tedy teoretická část práce je zaměřena na zvuk, hluk a jeho zdroje, dále pak na ustájení skotu a jejich welfare. Ve druhé, tedy v praktické části práce se zaměřuji na měření hluku dvou vybraných objektů chovu skotu, zejména chovu dojnic a dále zpracování výsledků měření a porovnání měřených objektů.
Hluková analýza zvukových signálů
Kabarová, Anísa ; Mach, Václav (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
V teoretické části této práce jsou shrnuty základní pojmy a veličiny spojené s měřením hluku a jeho statistickou analýzou. Praktická část práce je zaměřena na implementaci kmitočtové a časové filtrace podle technické normy IEC 61672 a statistické analýzy měření v programovacím prostředí MATLAB. Na závěr je vytvořená aplikace otestována na reálných datech a výsledky měření jsou srovnány s výsledky naměřenými digitálním hlukoměrem.
Automatizace měření hluků se zvukoměrem XL2
Švihálek, Filip ; Číž, Radim (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá měřením hluku, charakterizuje používané veličiny a nejistoty způsobené měřením těchto veličin. Cílem je vytvoření aplikace, která zautomatizuje měření hlukoměrem XL2. Automatizace bude využívat textový výstup XL2 a modul Remote Measurement. Aplikace je vytvořena ve vývojovém prostředí Visual Basic for Application.
Legislativní normy platné pro vnější hluk vozidel
Koštuřík, Vojtěch ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem legislativních norem platných pro vnější hluk vozidel. Úvod je věnován akustice a základním akustickým veličinám. Dále jsou zmíněny zdroje vnějšího hluku vozidel a rozdělení vozidel dle kategorií. Následně je uveden přehled norem a legislativních dokumentů zabývajících se vnějším hlukem motorových vozidel. Tyto normy a dokumenty rovněž stanovují metodiku měření vnějšího hluku, uvedenou v následující kapitole. Na závěr je zhodnocen vývoj legislativy v oblasti vnějšího hluku.
Šumová spektroskopie detektorů záření na bázi CdTe
Zajaček, Jiří ; Štourač, Ladislav (oponent) ; Hájek, Karel (oponent) ; Grmela, Lubomír (vedoucí práce)
Předmětem této práce je šumová spektroskopie detektorů (-záření a paprsků X) vyrobených na bázi CdTe. Vychází se ze sledování hladiny nízkofrekvenčního nadbytečného šumu při transportu náboje jak v časové tak ve frekvenční oblasti prostřednictvím spektrální hustoty výkonu (PSD) s logaritmickým rozlišením frekvenční osy. V práci je nově popsaný návrh měřící metody PSD, který je odvozený od diskrétní vlnkové transformace a dává srovnatelné výsledky s dříve užívanou analogovou technikou. Na námi vytvořený model monokrystalu CdTe je možno pohlížet jako na antiseriové spojení dvou Shottkyho diod s rezistorem mezi nimi. Ten pak představuje odpor v objemu vzorku polovodiče, který se mění v důsledku změny koncentrace nosičů při konstantních podmínkách jako je teplota nebo přiložené napětí či osvětlení. Při změně teploty se vzorek CdTe zpočátku chová jako kov. V důsledku změny pohyblivosti nosičů (děr nebo elektronů) pak začnou převládat vlastnosti polovodiče díky jejich tepelné generaci. Spektrální hustota výkonu nízkofrekvenčního šumu závisí na počtu volných nosičů ve vzorku. U všech zkoumaných vzorků byla hladina šumu 1/f mnohonásobně vyšší než se dá určit pomocí Hoogeho teorie. To je způsobeno nízkou koncentrací nosičů ve vyprázdněné vrstvě záporně polarizovaného kontaktu.
Hlukoměr pro embedded systémy
Stejskal, Tomáš ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Botta, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a implementace hlukoměru pro emdedded systémy. Je vytvořeno hlukoměrové čidlo. Toto čidlo obsahuje mikrofon, mikrofonní předzesilovač a ADC převodník. Čidlo je připojeno k vývojovému kitu STM32F4 Discovery, kde je zvuk zpracován. Je provedena jeho filtrace, časové váhování, výpočet hladiny hluku a provedeno váhování dle vnímání hluku. Výsledná hladina hluku je poté odeslána pomocí seriové komunikace USART. Práce také obsahuje teoretický rozbor hluku a jeho vnímání člověkem. Je popsána také použitá vývojová platforma.
Aplikace akustické kamery v automobilovém průmyslu
Zicha, Marek ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce na téma „Aplikace akustické kamery v automobilovém průmyslu“ se zabývá popisem jednotlivých částí kamery, algoritmů pro vyhodnocování signálu a mož-nostmi použití akustické kamery v automobilovém průmyslu. Jsou také rozebrány důležité akustické veličiny a uvedena jednotlivá zvuková pole, ve kterých měření probíhá.
Vliv výfukových systémů na hluk spalovacího motoru
Ptáček, Petr ; Knotek, Jiří (oponent) ; Zubík, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na vytvoření rešeršní studie týkající se hlučnosti výfukových systémů spalovacích motorů. Nejprve jsou popsány jednotlivé díly výfukového systému s věnováním většího prostoru tlumičům hluku. Následují legislativou stanovené měřící metodiky pro zjištění hladiny hluku vozidla a v závěru práce je popsán vliv základních nesériových úprav výfukových systémů na hlučnost.
Nízkohlučné povrchy vozovek
Zítka, Patrik ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na použití nízkohlučných povrchů vozovek kvůli stále se zvyšujícímu hluku od dopravy. Jednotlivé typy těchto vozovek jsou zde rozebrány a uvedeny jejich výhody a nevýhody. Dále jsou shrnuty a popsány základní metody měření dopravního hluku. V poslední části jsou uvedeny postupy a výsledky měření hlukových emisí na nízkohlučném povrchu VIAPHONE®.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.