Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 194 záznamů.  začátekpředchozí183 - 192další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
CO S TÍM? Rekonverze průmyslového areálu, Brno - Obřany
Guzdek, Adam ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Oplatek, Jiří (vedoucí práce)
České země byly od 18. století vyspělou průmyslovou části rakouské monarchie a Brno se stalo textilním průmyslovým městem. V polovině 19. století na volné ploše ostrova v Obřanech vzniká přádelna, kterou o 70 let později nahradil objekt, který je nyní předmětem diplomové práce. Během doby zde vznikly další objekty, sklady a kanceláře, které vytvářejí atmosféru průmyslového městečka. Přádelna s výrazně dominantní asymetrickou polohou u dnešního mostu přes řeku Svitavu se tak stává těžištěm činnosti na ostrově. Svým neoklasicistním dekorem, velkými členěnými okny připomíná spíše styl francouzských vodních zámků než průmyslovou halu. Symetricky objekt je narušen umístěním vodárenské věže u jihovýchodního nároží. Vnitřní struktura jasně vypovídá o původní funkční náplni, tedy o etážovém umístěním přacích strojů. Z ní je taky čitelná tektonika objektu, kdy nejvyšší podlaží je tvořeno rastrem štíhlých sloupů, zatímco v přízemí se jedná již o pilíře nesoucí tíhu všech podlaží. To právě podporuje mou volbu vytvořit ze čtvrtého podlaží volný ničím nedělený prostor s dvěma světlíky, čímž se i do hloubky přádelny dostane denní světlo. Dominanci přádelny nad ostrovem vyvažuje platan, který ještě více podporuje domněnku šlechtického sídla, neboť právě tyto stromy můžeme nalézt v mnoha zámeckých parcích. Právě tyto dva symboly živé a neživé přírody se stávají nosnými pilíři mého konceptu – dům a strom. V dnešní době, kdy ostrov neplní již funkci průmyslového areálu, tedy uzavřenou jednotku, by se měl stát opět přístupným široké veřejnosti. Do počátku 19. století zde byly volné zelené plochy. V mém návrhu ostrov čistím do podoby, kdy bude podřízen pouze výrazné hmotě přádelny a starému stromu. Ostrov tak nabídne chybějící zatravněnou plochu kontrastní k zalesněným okolním kopcům.
Městský polyfunkční dům na ulici Křížová, Brno
Kuběnová, Veronika ; Mutina, Petr (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Nový městský polyfunkční dům je navržen do proluky v ulici Křížová v Brně. V současnosti je Staré Brno spíše územím bez jasné koncepce, s velkým dopravním zatížením, rozdrobenou a často nevyhovující zástavbou. Návrh proto předpokládá a zohledňuje urbanistické úpravy v této lokalitě, zejména počítá se zklidněním dopravy v těsné blízkosti domu a také se snížením hlukového zatížení. Daný pozemek má několik zvláštností - svou rozsáhlostí tvoří celou jednu uliční frontu, dotváří a uzavírá blok, který má dlouhou historii, jeho poloha je výjimečná vzhledem k bezprostřední blízkosti Mendlova náměstí. Navržený dům dotváří vzhled ulice Křížová, do které je otevřen městotvornou fasádou. Naopak k vnitřnímu dvoru, který nelze využít vzhledem k značně nevyhovujícímu technickému i estetickému stavu, se staví s rezervou, distancuje se. Veškerou funkční a prostorovou rozmanitost, kterou by vazba na vnitřní dvůr mohla nabídnout, tak nese dům v rámci vlastního objemu. Vzniká tak soběstačný městský pavlačový dům s obchodním parterem a bydlením ve vyšších patrech. Bydlení je navrženo v 35 bytech menší kategorie vhodných zejména pro začínající rodiny, mladé páry, popřípadě pro singles. Návrh předpokládá aktivní a společenský život obyvatelů domu, a tak pro ně nabízí variabilní prostory vnější kryté i otevřené, plochy zelené i zpevněné, prostory soukromé i společné.
Rodinný dům
Hnízdilová, Aneta Aya ; Žižka, Lukáš (oponent) ; Moudrý, Ivan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je novostavba rodinného domu s komerčním prostorem Na výsluní, který leží na Českomoravské Vrchovině. Tento rodinný dům je navržen na požadavky pětičlenné rodiny, rodiče a tři děti. Součástí domu je projekční kancelář. Jde o moderní dvoupodlažní dům, bez suterénu. Exteriér i interiér je navržen v minimalistickém designu. Součástí domu je garáž s jedním stáním. Před garáží je nekrytá zpevněná plocha, která slouží jako další parkovací místa, s možností odstavení až 3 vozidel. Na ploché střeše, nad 2. nadzemním podlažím, byla využita technologie zelených střech, stejně jako na částech teras. Aby obyvatele domu nebyli izolováni od venkovního prostředí, jsou v celém domě velká okna i dveře. Těmi proniká dostatek světla i tepla. V letních měsících chrání proti teplu předokenní žaluzie integrované ve fasádě. Přístřeškem, který je společný pro garáž a hlavní vstup je přístupná i kancelář s vlastním sociálním zařízením a kuchyňkou. Kancelář je pro klienty přístupná z hlavní příjezdové komunikace, tento vstup je zcela oddělen od soukromého pozemku rodinného domu. Na obvodové stěny je použito cihelné zdivo vyplněné hydrofobizovanou minerální vatou.
Rodinný dům
Staníková, Radka ; Majsniar, Michal (oponent) ; Škramlik, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je novostavba rodinného domu ve městě Boží Dar, který leží v horské oblasti. Rodinný dům je podsklepený, jednopatrový s obytným podkrovím. Objekt je rozdělen na tři dispoziční jednotky. První bytová jednotka se nachází v 1.NP a je navržena pro bydlení. Zbylé bytové jednotky jsou umístěné v podkroví a jsou určené jako apartmány pro krátkodobý či dlouhodobý pronájem. Objekt je navržen jako zděný z broušených cihelných bloků s keramickou stropní konstrukcí. Obvodové zdivo je zatepleno kontaktním zateplovacím systémem a částečně obloženo kamenným obkladem. Střecha objektu je sedlová. Stavební pozemek ubíhá do svahu směrem k severovýchodní straně. Veškeré konstrukce odpovídají platným vyhláškám a normám ČSN.
Galerie architektury
Vlach, Jan ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Projekt bakalářské práce řeší návrh Galerie architektury v městské části Brno – Černá pole. Hlavním tématem je rozšíření veřejného prostoru ulice a vznik křižovatky pěších cest vytvořením nové spojnice ulic Drobného a Čenopolní. Smyslem projektu je kulturní a architektonické oživení okolí Čenopolní ulice. Objekt samotný se nachází mezi stávající vilovou zástavbou ze třicátých let. Právě meziválečnou modernou je tvarové řešení inspirováno. Navržená galerie se z prostoru ulice jeví jako dvojce samostatných objektů, mezi nimiž se na snížené platformě nachází terasa s výhledem na Brno. Stavba obsahuje galerii s prostorem pro pořádání konferencí a workshopů a prostor dotváří malá kavárna.
Rodinný dům s ateliérem, Roztoky u Prahy
Degr, Luboš ; Halla, Antonín (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je novostavba rodinného domu s ateliérem v Roztokách u Prahy. Objekt se dělí na dvě části. První - obytná část je dvoupodlažní a je izolována od komunikace druhou částí. Druhá část je jednopodlažní s otevřeným pracovním prostorem, oddělenou kanceláří a zasedací místností. Objekt je navržen jako zděný z broušených cihelných bloků s keramickou stropní konstrukcí. Střecha objektu je plochá a na jednopodlažní části domu slouží zároveň jako terasa. Stavební pozemek je mírně svažitý směrem od veřejné komunikace. Veškeré konstrukce odpovídají platným normám ČSN.
Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Ertl, Jakub ; Čelikovský, Martin (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Urbanistické rišenie Riešená parcela sa nachádza na ulici Pastviny v mestskej časti Brno Komín. Pozemok sa nachádza na samom okraji tejto mestskej časti a priamo naväzuje na okolitý les, ktorý je na jeho východnej strane. Na pozemku sa nachádza alej gaštanových stromov, ktoré návrh zachováva v pôvodnom stave. V oklií je dobrá občianska vybavenosť. V jeho najužšom okolí sa nachádza základná a materská škola s ich priľahlími športoviskami a satelity rodinných radových domov na južnej strane pozemku. Po východnej a severnej hranici pozemku vedie doležitá oddychová pešia trasa, na ktorú návrh reaguje priechodzím parterom a „obnovením“ pastvín, ktoré sa tu kedysi nachádzali. Pozemok by tak rozšíril túto oľúbenú pešiu trasu a slúžil by tak aj komunite obyvateľov mestskej časti Komín. Súčasťou projektu je aj vlastná komunitná miestnosť s náveznosťou na plató s mestským mobiliárom. Architektonické riešenie Hmota objektov vychádza z pozdĺžneho tvaru pozemku a je rozdelená na tri bytové domy. Rozdeľuje pozemok na časť „ulica“ a na časť „pastviny“. Objem reaguje na orientáciu pozemku k svetovým stranám natočením krídel s bytmi na juh a západ. Všetky byty sú tak ideálne oslnené a majú výhľad na „pastviny“. Na severnej strane objektov sú umiestnené komunikácie formou zasklennej pavlače. Táto pavlač spolu s lodžiami bytov je tvorená samostatnou oceľovú konštrukciu, ktorá tvorí formu týchto bytových domov. Hlavným modulom sa stáva jedna obytná miestnosť, čo zaisťuje dobrú bytovú variabilitu. V celom objekte sa tak nachádza štyridsaťtri bytov od veľkosti 1+kk až po byty 5+kk s terasou. Parkovanie je riešené kombinovane formou nadzemného aj podzemného parkovania. Stavebné riešenie Stavba je riešená ako železobetónový skelet o rozmeroch 8600mm x 6600mm so stužujúcim komunikačným jadrom. Tento skelet je zateplený tepelnou izoláciou s hrúbkou 200mm. Plocha stavebných otvorov je minimalizovaná na severnej fasáde a naopak otvorená je južná a západná fasáda, čo prospieva k pasivným ziskom energie. Tieto stavebné otvory sú vyplnené kvalitnými drevohlinikovými oknami a dverami s izolačným trojsklom. Na skelet je naviazaná samostatná ocelová konštrukcia pavlače a lodžií. Táto koncepcia umožňuje dokonalé zateplenie vykurovaného skeletu od samostatnej ocelovej konštrukcie nevykurovaných pavlačí a lodžií a teda značnú mieru energetickej efektívnosti.
Zahrada jako estetický objekt (a jako umělecké dílo?)
ŠPAKOVÁ, Eliška
Tato práce se bude věnovat problematice vnímání okrasných zahrad tak, jak je pojednána v díle současného filozofa Davida E. Coopera a filozofky Mary Millerové. Představí otázku zahrady jako specifického estetického objektu, jenž je odlišný od přírodního estetického objektu na jedné straně, i od uměleckého díla na straně druhé. Práce si rovněž položí otázku, z jakých důvodů nejsou již zahrady kladeny do oblasti umění, popř. zda a za jakých podmínek lze v současnosti o zahradách jako uměleckých dílech uvažovat. V závěrečné kapitole autorka práce na základě předchozích částí předloží svou úvahu o vzniku českých zahrad v japonském stylu. Tato část pracuje s charakteristikami japonských zahrad a porovnává je s evropským pojetím zahrady.
MOŽNOSTI VYUŽITÍ ZAHRADY V CÍRKEVNÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE V LIPENSKÉ ULICI V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH PRO ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVU DĚTÍ VE VĚKU 3 {--} 7 LET.
JAKEŠOVÁ, Lenka
Bakalářská práce {\clq}qMožnosti využití zahrady v Církevní mateřské škole v Lipenské ulici v Českých Budějovicích pro enviromentální výchovu dětí ve věku 3 {--} 7 let`` se zamýšlí nad využitím a přínosem zahrady v mateřské škole pro všestranný rozvoj dítěte předškolního věku. Zaměřuje se hlavně na oblast pěstitelských činností a zahradničení. Teoretická část pojednává o funkcích zahrad v mateřských školách, o vhodném uspořádání a vybavení zahrad, o zastoupení enviromentální problematiky v Rámcově vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV) a specifikách předškolní výchovy. V praktické části je využita metoda dotazníku pro zjištění zájmu a názoru na přínos těchto aktivit pro děti v Církevní mateřské škole Lipenská (CMŠ). Dále je použita metoda přímého pozorování se záznamy do záznamových archů pomocí škálové stupnice. Tato metoda slouží ke zjištění všestranného rozvoje osobnosti dítěte ve vybraných výstupech ze Školního vzdělávacího programu.
Řešení výtvarného díla v krajině - reliéf. (Prakticko-teoretická práce)
ŠINDELÁŘOVÁ, Barbara
Náplní této práce je ideový záměr, výtvarný návrh, realizace a následné umístění plastiky v daném prostoru. Plastika je pak řešena v hlubším kontextu vlastního tématu s prostředím, jeho historií a specifickým rázem místa. Pro umístění tohoto výtvarného díla byl zvolen krajinný park zámku ve Štěkni v jihozápadních Čechách. Návrh přitom respektuje i rozmístění jak krajinných domi-nant, tak i přilehlou architekturu a průhledy v místě plánované realizace. Významnou úlohu pro působivost díla hraje i využití vhodného materiálu vzhledem k vazbám na prostředí i na samotné téma práce. V úvahu byla brána jak pozice diváka ve vztahu k proporcím plastiky, tak i potřeba její čitelnosti a srozumitelnosti. Téma plastiky a její koncepce má úzkou vazbu k řádu Congregatio Jesu, který sídlí v prostorách štěkeňského zámku a vztahuje se především k jeho zakladatelce Mary Ward a k prvnímu společenství Anglických panen. Součástí práce je i druhotný pedagogický projekt, který byl realizován na pod-zim 2010 přímo v areálu štěkeňského zámku. Jeho téma se vztahovalo k člověku a jeho vnímání krajiny. Práce zabývající se výtvarným dílem v krajině se dále zaobírá spirituální tvorbou z hlediska současné kulturně společenské potřeby vzhledem k využívání a čitelnosti křesťanské symboliky z hlediska dnešní kulturní zkušenosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 194 záznamů.   začátekpředchozí183 - 192další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.