Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,852 záznamů.  začátekpředchozí1607 - 1616dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití procesní analýzy k zajištění kontinuity procesů v energetické společnosti
Musil, Petr ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Ludvík, Jakub (oponent)
Ústředním tématem práce je kontinuita procesů jako prostředku zajištění kontinuity činnosti organizace. Práce nejprve v teoretické rovině propojuje spojité chování systémů s kontinuitou činnosti organizací a kontinuitou procesů. V druhé části se práce zabývá současnými poznatky v oblasti řízení kontinuity činnosti organizace a popisuje klíčové normy pro řízení kontinuity činnosti organizací. Práce se také zabývá vzájemným propojením těchto klíčových norem a normu BS 25999-1 propojuje na úrovni kapitol s rámci pro řízení podnikové informatiky ITIL v3 a COBIT 4.1. V závěrečné části, práce prakticky popisuje možné využití procesní analýzy a procesního modelování pro zajištění kontinuity činnosti v energetické společnosti prostřednictvím kontinuity procesů a přípravou plánů kontinuity činnosti.
Teorie a praxe řízení osobních financí v Česku
Spilka, Jan ; Votava, Libor (vedoucí práce) ; Zámečník, Petr (oponent)
Tématem práce jsou osobní a rodinné finance. V době masivních vládních škrtů, nejistotě budoucnosti zemí či dokonce celých mezinárodních uskupení a na straně druhé také době stále masivnější reklamy a většího konzumu jejich důležitost rok od roku roste. Hlavním cílem je potvrdit či vyvrátit hypotézu, která předpokládá, že ačkoliv se lidé domnívají, že své osobní finance zvládají, ve skutečnosti dělají při finančních rozhodnutích typické chyby. Součástí teorie jsou průzkumy věnované finanční gramotnosti Čechů, které dokládají, že Češi mají v řízení financí mezery. Dál se práce věnuje možnostem, jak tyto mezery eliminovat. Autor přitom rodinu (či jednotlivce) chápe jako obdobu firmy a management jejich financí připodobňuje vedení firemního účetnictví. Krátce se zastaví také u toho, z jakého důvodu tyto chyby činí, přičemž vychází z behaviorální ekonomie. Teoretická část také představí možnosti a produkty, jaké má běžný ekonomický subjekt na trhu, pokud chce zhodnocovat svůj majetek. Praktická část hledá odpověď na otázku, jaké jsou ty nejčastější chyby. Autor následně vybírá tu, kterou pokládá za nejdůležitější, a tou je absence plánování, a snaží se na konkrétním člověku dokázat, že eliminace této chyby vede k prokazatelnému zlepšení a optimalizaci osobních financí.
Systémy řízení podnikové informatiky
Hrubý, Karel ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Faina, Michal (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou Systémy řízení podnikové informatiky. Práce je rozdělena do tří částí, přičemž první dvě části poskytují na zpracované téma ucelený pohled a soustřeďují dosavadní poznatky ze zkoumané oblasti. Třetí část je složena z vlastních závěrů na základě dostupných materiálů. K celkovému řízení IT je zapotřebí řídit a měřit výkonnost IT. Proto se první část zabývá řízením výkonnosti IT (IT Performance Management - ITPM). Řízení výkonnosti by mělo prorůstat celou organizací a ITPM by mělo být součástí celkového řízení výkonnosti organizace. Výkonnost je potřeba řídit a měřit na všech úrovních organizace (strategické, taktické a operativní úrovni). Aby organizace mohla měřit výkonnost IT, je potřeba navrhnout relevantní metriky. Tyto metriky se nejlépe navrhují podle nějakého rámce, ať už se jedná o ITIL či COBIT. Druhá část mé práce se zabývá rámci pro řízení IT a jejich podpory pro návrh metrik. Zabývá se novou vlnou v IT -- ITSM (IT Service Management). De facto standardem pro ITSM je ITIL. Dále druhá část rozebírá de facto standard pro IT Governance COBIT a IT Balanced Scorecard, který slouží k vyjasnění a převedení vize a strategie do konkrétních cílů. Třetí část popisuje konkrétní postup pro návrh metrik podle rámce ITIL. Tato část rovněž popisuje software Metricus, který umožňuje centralizovanou správu ITPM a využívá holistický pohled na celkové ITPM.
The issue of RTO and RPO in business continuity management
Salai, Viktor ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Martanová, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice řízení kontinuity se zaměřením na určování parametrů RTO a RPO. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První, teoretická část stručně popisuje problematiku řízení kontinuity ve spojení s řízením kontinuity IT služeb. Následně jsou popsány různé technologie, které se v současnosti využívají k zajištění kontinuity IT a na obnovu systémů. V závěru se teoretická část již blíže věnuje procesu analýzy dopadů. Práce tak nabízí ucelený pohled na hlavní principy a přínosy, které tyto koncepty pro podnik mají a jak je vhodné je navzájem integrovat. Dále obsahuje stručný přehled různých technologií s vymezením, co obnova v případě havárie zahrnuje a propojení na parametry RTO a RPO. Také stručně vymezuje základní postup při určování parametrů RTO a RPO a následné kroky návrhu řešení obnovy. Zároveň analyzuje různé aspekty, které je třeba při stanovování parametrů kontinuity zohlednit. V druhé hlavní části práce prakticky na základě vymezeného postupu, analyzuje data získaná během dotazníkového šetření ve vybraném podniku, s cílem určit parametry kontinuity pro používané aplikace a následně navrhnout vhodné způsoby řešení jejich zálohy a obnovy. Výsledkem práce je tedy analýza a praktický popis aplikace postupů stanovování parametrů kontinuity pro informační systémy a následného vytvoření nezbytných opatření.
Proposition of application of internal IT Helpdesk
Andiľová, Alexandra ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Jančuška, Vladimír (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma: "Návrh aplikace interního IT Helpdesku", je, na základě teoretických požadavků daných odbornými standardy (především mezinárodní standard Information Technology Infrastructure Library -- ITIL a také Control Objectives for Information and related Technology -- COBIT) a požadavek IT managementu moderního výrobního podniku, navrhnout aplikaci interního IT Helpdesku za účelem podpořit v podniku podnikové řízení IT služeb -- IT Service Management. Abych dosáhla výše uvedeného cíle práce, věnovala jsem se nejprve studiu odborných standardů -- ITILu a CobiTu. Interní požadavky na funkcionalitu aplikace jsem získala prostřednictvím kontaktu s IT manažerem výrobního podniku. Na základě zdokumentovaných požadavků jsem na závěr vytvořila konkrétní návrh aplikace IT Helpdesk. První část práce je zaměřená na doporučení mezinárodně uznávanými odbornými standardy, kde jsem použila zejména charakteristiku procesů důležitých pro IT Service Management podle ITILu, a také pár teoretických podkladů pro tuto tématiku z pohledu CobiTu. Součástí této části práce jsou i na základě přímé komunikace s IT manažerem zdokumentované interní požadavky na funkcionalitu aplikace. Druhá část práce je výsledkem uvážení všech zdokumentovaných požadavků a obsahuje koncept navrhované aplikace IT Helpdesk. Samotná realizace návrhu aplikace IT Helpdesk je v rukou podniku. Výsledný návrh aplikace je podkladem pro příslušné interní IT vývojáře výrobního podniku nebo pro spolupracující dodavatelskou firmu, na základě kterého by měla softwérovou aplikaci vyvinout a následně implementovat. Bakalářská práce poukazuje na důležitost Řízení IT služeb v podniku a vyzdvihuje fakt, že využití těch nejlepších praktik z mezinárodních standardů ITIL a CobiT má obrovský vliv na efektivní řízení podnikové informatiky, dokonce i při návrhu podpůrných nástrojů, jakým je i IT Helpdesk. Práce je přínosem nejen pro konkrétní výrobní podnik, ale i pro další společnosti, které o uplatněné IT Service Management uvažují.
Software Asset Management v bankovním sektoru
Lipták, Aleš ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Šipka, Ladislav (oponent)
V současné době je provoz firem zcela závislý na informačních a komunikačních technologií (ICT), které jsou využívány napříč všemi obory. S tím souvisí i mnohem větší nároky, jež jsou kladeny na správu jednotlivých aktiv, přičemž software je z tohoto pohledu nejproblematičtější. Je tedy nutné, aby firmy této problematice věnovaly dostatečnou pozornost, protože při její zanedbání hrozí i vysoké finanční postihy. První cíl práce spočívá v představení základních charakteristik Software Asset Management (SAM) patřící do rámce Information Technology Infrastructure Library (ITIL), který se jako jeden z mála zabývá danou problematikou komplexně. Tento cíl je následně výchozí podmínkou pro dosažení druhého, ve kterém bude provedena analýza konkrétního případu správy softwarových aktiv v bankovním sektoru, na jejímž základě budou přijaty návrhy na zavedení best practises SAM. Třetí cíl představuje doplnění předchozí návrhu v podobě vypracování částí poptávkového dokumentu, které jsou zaměřeny na podrobnou specifikaci požadované funkcionality SW nástroje podle SAM. Cílů bude dosaženo prostřednictvím studia relevantních zdrojů a rovněž využitím technik, které pomohou s analýzou a definovaní budoucího stavu. Přínosy práce spatřuji zaprvé v identifikaci nedostatků v rámci správy softwarových aktiv, na nichž se podíleli i zaměstnanci prostřednictvím průzkumu. Druhý přínos spočívá v navržení změn, které mají podobu zcela konkrétních kroků, jež by měly přispět k zefektivnění současného stavu a posledním přínosem je uvedení nových poznatků, které danou problematiku rozšiřují o informace zaměřené na oblast velkých organizací.
Business Continuity Management a IT
Zdvořáček, Jan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Martanová, Kateřina (oponent)
Cílem této práce je provedení analýzy plánu pro zachování kontinuity sluţeb v reálné společnosti. K tomu je potřeba poloţit určité teoretické základy, nejprve v oblasti Business Continuity Managementu, a to k pochopení jeho významu pro organizaci, pochopení jeho implementace a jeho následného operativního řízení. Další část shrnuje teoretické poznatky o odvětví Business Continuity Managementu nazývaného IT Service Continuity Management. Ten je jiţ konkrétněji zaměřen na kontinuitu poskytování sluţeb IT, které jsou v dnešní době pro zachování kontinuity businessu klíčové. Neboť drtivá většina všech business procesů je informačními a komunikačními technologiemi podporována. Porozumění základním pojmům tvoří pouze teoretickou základnu pro následující část a tou je analýza strategií na zachování kontinuity činnosti v konkrétní firmě. Hlavním přínosem bude, na základě nabytých znalostí, provedení praktické analýzy IT Service Continuity plánu v reálné společnosti působící na českém trhu. Celý plán bude analyzován a vyhodnocen, tam kde bude prostor, budou navrţena doporučení na moţná zlepšení, která by umoţnila zvýšit efektivitu tohoto plánu. Z této analýzy budou vyvozeny obecné závěry.
Využití metodiky ITIL v organizaci
Jungwirth, Lubomír ; Měsíček, Libor (vedoucí práce) ; Slaba, Rudolf (oponent)
Cílem této práce je představit možnosti využití rámce ITIL v organizaci a to v oblasti řízení služeb neboli IT Service Managementu. Práce je členěna do dvou částí. První, teoretická část je zaměřena na obecné představení rámce ITIL. V této části práce bude čtenář seznámen s historií a vznikem rámce ITIL samotného, jeho obecnými principy fungování, charakteristikami a v neposlední řadě zde bude uvedeno i srovnáním jednotlivých verzí ITIL, včetně návaznosti na ostatní rámce a metodiky. Druhá část práce si klade za cíl prakticky představit možnost využití metodiky ITIL na příkladu konkrétní společnosti, kterou nelze v práci přímo jmenovat, jelikož některé z publikovaných informací mohou mít charakter interních informací. Pro účely této práce však bude plně postačující tuto společnost pouze charakterizovat z hlediska několika aspektů, díky kterým bude možné demonstrovat možnosti využití rámce ITIL. Jelikož je rámec ITIL velmi komplexní a rozsáhlý, nebylo by možné v daném rozsahu této práce prakticky představit možnosti využití rámce ITIL v celém rozsahu, a proto bude práce zaměřena na jeden z klíčových procesů, kterým je proces řízení změn (Change management). Obsahem praktické části práce je analýza současného stavu implementace procesu řízení změn ve sledované společnosti, identifikace úzkých míst procesu a návrh možný úprav za účelem zkvalitnění celého procesu.
Implementace helpdeskového řešení pro správu požadavků
Myslivec, Tomáš ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Žák, Jaromír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá implementací helpdeskového řešení Kayako Fusion, poskytované středně velkým podnikem působícím v oblasti IT Outsourcingu. První část práce se zabývá analýzou stávajících aplikací technického oddělení, společně s analýzou požadavků managementu podniku a zákazníků na implementaci. Následně je navržen systém Helpdesk tak, aby naplnil cíle analýzy. V poslední části je detailně popsán postup implementace a customizace helpdeskové aplikace. Návrh řešení se částečně opírá o postupy pro poskytování IT služeb (ITIL), zejména o oblast Incident a Problem management. V závěru práce je uvedena rozvaha, zda implementace naplnila očekávání managementu, splnila předem stanovené požadavky a je plnohodnotným nástrojem pro podporu a vykonávání každodenních podnikových procesů.
Vývoj metodik řízení projektů IT
Latushkina, Zlata ; Měsíček, Libor (vedoucí práce) ; Pitka, Lukáš (oponent)
Tato práce je zaměřena na popis vývoje Project Managementu jako zvláštní discipliny a vývoje metod pro řízení projektu informačních technologií. Cílem práce je popsat celkový vývoj discipliny, a pak podrobněji proprat vývoji metod řízení projektu IT a stanovit kritéria pro výběr vhodné metody pro projekty a firmy. Součásti práce je definování Project Managementu jako vědní discipliny se stanovením základních pojmů. Dále se věnuje popisu etap vývoje discipliny s označením význačných událostí pro vývoj discipliny. Pak je podrobnější popis vybraných metod řízení projektu informačních technologií s následujícím porovnáním metod podle stanovených kritérií. Nakonec jsou popsané tři projekty a tři IT firmy, a na základě provedeného porovnání metod je určeno, která metoda je vhodnější pro vybranou situaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,852 záznamů.   začátekpředchozí1607 - 1616dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.