Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Život a dílo Oskara Nedbala
Maceček, Jan ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
Práce se zabývá osobností Oskara Nedbala a jeho dílem. Jeho dílem se rozumí nejen skladatelův kompoziční odkaz, ale také působení v Českém kvartetu a jeho dirigentská a organizační činnost. Sleduje životní události mající vliv na samotného Nedbala i Nedbalův vliv na kulturní dění u nás i za našimi hranicemi.
Eugéne Ysaye, Fritz Kreisler: velcí houslisté a skladatelé
Schäferová, Eva ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; HŮLA, Pavel (oponent)
Má práce se zabývá dvěma významnými uměleckými osobnostmi přelomu 19. a 20. století. Eugèna Ysaÿe a Fritze Kreislera. Představuje dva vynikající houslisty, kteří byli zároveň i skvělými skladateli, což dokládají jejich díla, která výrazně obohatila houslovou literaturu. Tato práce ve své první polovině představuje belgického houslistu a skladatele Eugène Ysaÿe, jehož dílo je nedílnou součástí repertoáru každého houslisty dnešní doby. Ve druhé polovině se zabývá dílem a osobností Fritze Kreislera.
Komentovaný překlad: Pablo de Sarasate (Scherzo, revista de música, ročník XXIII, č. 235, listopad 2008)
Perglerová, Anna ; Obdržálková, Vanda (vedoucí práce) ; Králová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se dělí na praktickou a teoretickou část. První část tvoří překlad článku ze španělského odborného časopisu Scherzo, který pojednává o životě houslisty Pabla de Sarasate, o jeho odkazu a recepci. Následně jsou předkládány teoretické úvahy o procesu tvoření cílového textu. Překladatelská analýza se zaměřuje na originál, zabývá se charakteristickými znaky výchozího jazyka i konkrétního textu. Dále jsou vytyčeny principy, jimiž se překládání bude řídit, a v nejrozsáhlejší části jsou analyzovány konkrétní procesy a změny, které při překládání nastaly. Pro převod textu je klíčovým aspektem funkční hledisko.
Hudební skladatelé ve vrcholně barokní Praze
Vokřínek, Lukáš ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Valkoun, Jaroslav (oponent)
Autor analyzuje působení českých i zahraničních skladatelů chrámové, komorní a operní hudby ve vrcholně barokní Praze, čímž navazuje na dosud základní práci Otakara Kampera, zabývající se pražskou hudební kulturou posledních fází baroka a následujícím klasicismem "Hudební Praha v XVIII. věku" z roku 1936. V úvodní části autor vymezuje dobu vrcholného baroka v Praze, pokouší se o její charakteristiku a nastiňuje pražskou hudební kulturu dané doby. Současně se věnuje bohatému pražskému kulturnímu životu. V hlavní části se zaměřuje na působení skladatelských osobností v Praze (včetně těch, kteří komponovali "pro Prahu") v daném období. Ve třetí části krátce srovnává pražské hudební prostředí sledovaného údobí s vídeňským. V závěru posuzuje význam daných skladatelů pro kulturní obraz vrcholně barokní Prahy a vyhodnocuje zmíněné porovnání. Celkově autor dochází k zjištění, že s Prahou daného období bylo spjato množství tvůrců, a oceňuje významný podíl církevních řádů na tomto vývoji. Daní tvůrci plně dotvářeli Gesamtkunstwerk, jakým vrcholně barokní Praha byla. Zároveň vznikl důležitý předpoklad pro další hudební vývoj, který vyvrcholil působením W. A. Mozarta ve městě. Stručné srovnání hudebních prostředí Prahy a Vídně ukázalo, že obě města měla své kvality, byť Vídeň byla skrze panovnický dvůr o něco...
Vztah elektronické hudby s filmem
Švarcová, Johana ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; MAREK, Petr (oponent)
V této práci je předmětem diskuze vztah filmu a elektronické hudby se zaměřením na rannou tvorbu v žánru science fiction. Tato práce vychází z fenoménu se kterým se potkáváme takřka výhradně jen tomto žánru, ve velkém množství sci-fi filmů je těžké rozlišit hudbu od ambientních zvuků. Tato problematika je zajímavá právě svým interdisciplinárním přesahem avšak je často opomíjená ať už v rámci diskuze filmové nebo hudební historie.
Hudební řeč Jiřího Temla a rozbor skladb y Teatro Piccolo pro fagot a klavír
Havlíčková, Lucie ; SEIDL, Jiří (vedoucí práce) ; HERMAN, František (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá osobností českého skladatele Jiřího Temla a zaměřuje se především na formální a interpretační rozbor skladby Teatro Piccolo pro fagot a klavír. Závěrečná kapitola práce se věnuje výčtu skladeb Jiřího Temla pro dřevěné dechové nástroje.
Klavírní koncerty S. Prokofjeva
Al-Ashhabová, Marie ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Tato magisterská práce se zabývá klavírními koncerty Sergeje Prokofjeva. Je zaměřená nejen na skladatelovo dílo pro klavír a orchestr, ale i na životní osudy tohoto umělce. Poukazuje nejen na krásu a nadčasovost těchto skladeb, ale i na okolnosti vzniku Prokofjevových klavírních koncertů. Práce je rozdělena do pěti hlavních kapitol - každá kapitola zahrnuje jeden klavírní koncert. Na začátek práce navíc připojuji stručný životopis skladatele pro lepší orientaci čtenáře v daném tématu.
Olivier Messiaen a jeho varhanní tvorba
Zahrádková, Marie ; TŮMA, Jaroslav (vedoucí práce) ; POPELKA, Josef (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na významného francouzského skladatele, varhaníka a pedagoga Oliviera Messiaena a jeho varhanní tvorbu. První polovina práce obsahuje důležité životopisné údaje o skladateli, přehled jeho tvorby, kompoziční inspirace, pojednání o složkách a stránkách Messiaenova hudebního jazyka (o rytmu, harmonii, melodii, formách). V následující části se práce věnuje varhannímu dílu: nejen kompozičním technikám, ale především hlubším analýzám konkrétního notového materiálu, ne však tradičně z hlediska čistě hudebně analytického, ale spíše na základě mimohudebních často teologických souvislostí. Hlavním cílem předložené práce je proniknout skrze znalost Messiaenova hudebního jazyka, jeho života a jeho filosofických úvah k jádru jeho kompozičních technik, inspirací a motivací. Na základě analýzy gregoriánských citací, biblických citátů a liturgických textů je na skladbách ?Priere avant la communio? a ?La Nativité du Seigneur? demonstrována originalita tvůrce.
Vizualizace hudby v animovaném filmu
Ishida, Kaoru ; WANEK, Miroslav (vedoucí práce) ; MERTA, Vladimír (oponent)
Účel této práce je najít možnosti vizualizace hudby a zkoumat mistrovská díla vizuální hudby. Budou také zmíněny vztahy mezi uměním a pěti základními smysly - zejména sluchem a zrakem, aby se vyjasnilo, jak jinak hudba a obraz na člověka působí, dále různé pokusy vizualizace hudby v historii, animované filmy jako příklad vizuální hudby, a také skladatel, který skládal hudbu inspirací z obrazů a spisovatel, jehož dílo bylo ovlivněno hudbou. Ke konci je úvaha významu a smyslu vyjadřování jednoho druhu umění jiným uměleckým druhem.
Portréty umělců a hudebníků v próze Willy Catherové
MELHUBOVÁ, Tereza
Cílem diplomové práce je představení detailních portrétů fiktivních umělců a hudebníků z vybraných povídek a románů od Willy Catherové. Diplomová práce obsahuje tři hlavní kapitoly. První je zaměřena na nastínění kontextu literární tvorby Willy Catherové. Tato kapitola předkládá životopis autorky zaměřený na hudební impulzy, klíčové mezníky ve vývoji tvorby Willy Catherové a stručné biografické údaje skutečných uměleckých osobností, které inspirovaly Catherovou ve tvoření beletristických postav. Druhá kapitola se zabývá analýzou fiktivních uměleckých postav z vybraných povídek Willy Catherové. Třetí kapitola se zabývá analýzou fiktivních uměleckých postav z vybraných románů Willy Catherové.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.