Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fagot v komorní tvorbě Bohuslava Martinů
Krátká, Tereza ; SEIDL, Jiří (vedoucí práce) ; HERMAN, František (oponent)
Název mé diplomové práce zní Fagot v komorní tvorbě Bohuslava Martinů. Práce má za cíl zmapovat komorní tvorbu Bohuslava Martinů pro fagot, konkrétně okolnosti vzniku skladeb, premiéry či nahrávky. Dalším bodem zkoumání je výběr několika interpretačně zajímavých částí v partech fagotu a jejich posouzení z pohledu interpreta. V první kapitole se věnuji osobnosti Bohuslava Martinů v jednotlivých obdobích života s odkazy na nejvýznamnější skladby profesní vlivy. V další kapitola obsahuje soupis komorní tvorby pro fagot Bohuslava Martinů s informacemi o vzniku a premiérách daných skladeb. Nachází se zde také notové ukázky zajímavých míst v partech fagotu a jejich interpretační specifika.
Soutěž Pražského jara v oboru fagot
Bálková, Martina ; HERMAN, František (vedoucí práce) ; HUDEČEK, Jan (oponent)
Tato práce nabízí komplexní pohled na Mezinárodní hudební soutěž Pražské jaro s detailním zaměřením na obor fagot.
Úvod do historie, teorie a problematiky fagotové hry
Nováková, Michaela ; SEIDL, Jiří (vedoucí práce) ; HERMAN, František (oponent)
Cílem této práce je poskytnout dostatečný doplňkový materiál pro pokročilejší žáky hry na fagot. Na hodinách praktické výuky často nezbývá dostatek času na sdělení zajímavých informací, které by žákovi byli jistě k užitku. Název diplomové práce zní Úvod do historie, teorie a problematiky fagotové hry. Obsah této práce je zaměřen na teoretické poznatky, ale i na informace, které jsou užitečné v praxi. Nejprve jsou připomenuty základní údaje o fagotu a jemu příbuzných nástrojích. Další kapitoly jsou zaměřeny na historický vývoj dvouplátkových dechových nástrojů, výrobní postup fagotu a kontrafagotu či přehled důležitých pojmů. Jsou zde k nalezení informace o dýchání a praktické tipy a rady. Část je také věnována významným autorům a interpretům fagotových skladeb.
Hudební řeč Jiřího Temla a rozbor skladb y Teatro Piccolo pro fagot a klavír
Havlíčková, Lucie ; SEIDL, Jiří (vedoucí práce) ; HERMAN, František (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá osobností českého skladatele Jiřího Temla a zaměřuje se především na formální a interpretační rozbor skladby Teatro Piccolo pro fagot a klavír. Závěrečná kapitola práce se věnuje výčtu skladeb Jiřího Temla pro dřevěné dechové nástroje.
Luciano Berio a jeho Sequenza XII pro fa got
Hudeček, Jan ; HERMAN, František (vedoucí práce) ; SEIDL, Jiří (oponent)
Cílem mé absolventské magisterské práce je uvedení do problematiky studia soudobé kompozice na pozadí osvětlení vývoje hudby druhé poloviny 20. století. Práce je zacílena na skladbu Luciana Beria: Sequenza XII. Interpretům, kteří pojmou záměr se tímto dílem zabývat, či jej už delší dobu cvičí, se chci pokusit tento na první pohled "prohraný souboj" co nejvíce usnadnit a přesvědčit je, že stojí za to nad Sequenzí XII "zvítězit".
Ars rediviva, historie a koncertní činno st
Krátká, Tereza ; SEIDL, Jiří (vedoucí práce) ; HERMAN, František (oponent)
Název mé bakalářské práce zní Ars rediviva, historie a koncertní činnost. Cílem práce je zmapování historie a koncertní činnosti českého komorního souboru Ars rediviva. Hudebního tělesa, které mělo přímý vliv na navrácení staré hudby na československá koncertní pódia v 50. letech 20. století a na vývoj poučené interpretace v Československu. Soubor Ars rediviva byl jedním z nejdéle působících komorních těles na české scéně (1951 - 2005). Interpretoval téměř výhradně hudbu baroka a klasicismu (výjimku tvořila některá díla současných českých skladatelů, jejichž premiéry Ars rediviva provedla). V první kapitole je představen zakladatel souboru Milan Munclinger. Druhá kapitola se věnuje okolnostem vzniku tělesa a počátkům působení tělesa na hudební scéně. Třetí kapitola mapuje personální změny v průběhu činnosti tělesa, čtvrtá kapitola mapuje koncertní činnost tělesa a repertoár.
Karel Pivoňka a fagotová třída HAMU od jejího počátku do současnosti
Propilková, Denisa ; SEIDL, Jiří (vedoucí práce) ; HERMAN, František (oponent)
Název mé magisterské práce zní Karel Pivoňka a fagotová třída HAMU od počátku do současnosti. V první kapitole uvádím vývoj české fagotové školy a vše co předcházelo vzniku fagotové třídy HAMU. V první kapitole se nachází podkapitola, kde se zmiňuji o osobnosti Karla Bidla, který měl také vliv na vývoj české fagotové školy. V druhé kapitole pojednávám o Hamu, systému na škole a jednotlivých katedrách. V následující třetí kapitole je popsána osobnost Karla Pivoňky a v její podkapitole jsou uvedeni všechny jeho absolventi konzervatoře i HAMU. Další kapitola obsahuje nevýznamnější absolventy HAMU od počátku do současnosti. V poslední kapitole je přehled většiny veřejných koncertů a přenosů pro rozhlas, které hrál Karel Pivoňka. V příloze se nachází naskenované fotografie prof. Karla Pivoňky.
Škola hry na fagot pro začátečníky
Nováková, Michaela ; HERMAN, František (vedoucí práce) ; HLAVÁČ, Jiří (oponent)
Cílem této práce je poukázat na nedostatek literatury a přiblížit problematiku výuky hry na fagot pro děti začátečníky a jejich rodiče. Název bakalářské práce zní Škola hry na fagot. Obsah této práce je zaměřen na první seznámení se s nástrojem a je rozdělen do dvou částí. První část je teoretická a zabývá se historickým vývojem fagotu, výrobě strojku a dechovým cvičením. Další kapitoly jsou zaměřeny na správné držení nástroje či na ideální nátisk. Tato část zahrnuje i rozhovor s úspěšným učitelem MgA. Lukášem Kořínkem. Druhá část práce je praktická. V patnácti kapitolách se seznámíme s rozsahem fagotu od C do c1 pomocí jednoduchých písní a melodií. Tyto kapitoly zahrnují i noty B, Fis, fis, cis. Vzhledem k tomu, že neexistují dostatečné materiály o tom, jak hrát na fagot v samém začátku, byla tato práce napsána s cílem poskytnout základní informace a rady pro začátečníky ve hře na fagot. Může být také použita jako doplňkový materiál.
Fagot v cyklu Šesti sonát Jana Dismase Zelenky
Hudeček, Jan ; HERMAN, František (vedoucí práce) ; SEIDL, Jiří (oponent)
Jako hlavní úkol ve své bakalářské práci jsem si zvolil vyřešit zejména technickou problematiku fagotových partů Šesti sonát Jana Dismase Zelenky a pokusit se interpretům hru co nejvíce usnadnit. Další zásadní otázku, kterou jsem se rozhodl řešit, je interpretace a s ní spojené frázování. V neposlední řadě můžeme v práci také najít skromné rozbory sonát a důležité informace o vzniku. Koncepčně jsem svou bakalářskou práci rozdělil na tři odvětví. V prvním se zabývám životem Jana Dismase Zelenky, ve druhém vznikem, přesným názvem a stavbou Šesti sonát. Ve třetím odvětví se věnuji již zmiňované technické problematice, řeším možnosti nácviku, frázování, ulehčení a též uvádím stručné rozbory. V závěru práce řeším např.možnost vydání celého souboru za Zelenkova života, zmiňuji nahrávky nejvýznamnějších světových a českých interpretů a zabývám se rekapitulací a vizí své diplomové práce.
Problematika výroby fagotových strojků
Propilková, Denisa ; SEIDL, Jiří (vedoucí práce) ; HERMAN, František (oponent)
Název této bakalářské práce je Problematika výroby fagotových strojků. Práci rozděluji do pěti kapitol a jedné podkapitoly. V první kapitole píši všeobecně o fagotovém strojku. Ve druhé kapitole popisuji Arundo donax ? trsť rákosovitou. Ve třetí kapitole se nachází seznam potřebných nástrojů k výrobě fagotových strojků. Čtvrtá kapitola je věnována samotnému pracovnímu postupu při zhotovení fagotového strojku. V páté kapitole představuji nejvýznamnější výrobce fagotových strojků v Čechách. Čtvrtou kapitolu považuji za stěžejní část této bakalářské práce. Jako přílohu přikládám obrázky pracovních pomůcek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 HEŘMAN, Filip
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.