Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  začátekpředchozí141 - 150dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh infrastruktury počítačové sítě ve vybrané organizaci
KOMRSKA, Roman
Bakalářská práce se zabývá návrhem infrastruktury počítačové sítě pro vybranou organizaci. Práce je rozdělena na 2 části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou shrnuty nejdůležitější informace o problematice počítačových sítí, které jsou následně využity v praktické části. Druhá část se zaměřuje na samotný návrh, který znázorňuje, jakým způsobem se dá tato síť tvořit od samého počátku do konečného výběru hardwaru a softwaru a jejich cenové kalkulace.
Použití sémantického diferenciálu při hodnocení výuky na ZŠ
ŠERÝ, Michal
Jednou z metod získávání dat v psychologii je metoda sémantického diferenciálu. Použití sémantického diferenciálu je velmi rozsáhlé, tato metoda se hojně využívá v oblasti výzkumu osobnosti, klinické psychologii, psychologii trhu a marketingu. V posledních letech se tato metoda začíná uplatňovat i oblasti pedagogického výzkumu, pedagogické psychologii. Širší využití naráží na problematiku velkého množství dat získaných touto metodou. V disertační práci jsou uvedeny některé možnosti sestavení dotazníku s ohledem na výběr bipolárních adjektiv, reprezentujících hodnotící dimenzi, dimenzi aktivity a potence z hlediska reprezentativnosti a relevantnosti. Byla vytvořena sada nástrojů pro automatické generování sestavy dotazníků. Byly vytvořeny technické podpory sběru dat a jejich následného vyhodnocení a vizualizaci metody sémantického diferenciálu. Tyto postupy byly využity v rámci projektu zavádění výuky matematiky v angličtině na základních školách. U sémantického diferenciálu byly do analýzy globální podobnosti experimentálně aplikovány další možnosti výpočtu a vizualizace ze shlukové analýzy a byla ověřena jejich použitelnost.
Imitace lidského chování počítačovými systémy
Kovaľ, Jakub ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Tato práce se zabývá konceptem umělé inteligence, především pak pokusy imitovat chování lidských bytostí. Používá k tomu teoretické poznatky odborníků na tuto problematiku. Předkládá teorie A. Turinga, jeho imitační hry, koncept učícího se stroje a implikace Turingova testu. Zkoumá kritiku imitační hry J. R. Searla a jeho myšlenkový test čínský pokoj, spolu s pojemem intencionality a porozumění, které jsou nutné pro skutečně vědomé projevy inteligence. Taktéž jsou v práci zmíněny limity umělé inteligence podle H. Dreyfuse. Práce analyzuje vybrané současné systémy, které se lidské chování pokoušejí napodobit. Dává do souvislosti jejich fungování a teorie jednotlivých filozofů. Neomezuje se pouze na striktní hodnocení systémů jako celků, ale zkoumá i jejich části a způsoby, jakými řeší zadané úlohy. V závěru tato práce shrnuje splnění požadavků jednotlivými programy dle uvedených teorií, jejich význam v kontextu umělé inteligence a naznačuje směr, jakým se vývoj v této oblasti ubírá.
Způsoby prevence závislosti na počítačích u dětí
ČÍŽOVÁ, Žaneta
Bakalářská práce je zaměřena na způsoby prevence závislosti u dětí na počítačích na vybraných základních školách v Jihomoravském kraji. Cílem práce je zjistit současný stav preventivní činnosti a zmapovat konkrétní způsoby prevence závislosti na počítačích u dětí na 1. stupni těchto základních škol. Práce je rozdělena do dvou samostatných částí. Předmětem první teoretické části je objasnění pojmů- závislost, závislost na počítačích, internetu a počítačových hrách, patologické hráčství, mladší školní věk a prevence, které se vztahují k dané problematice a jsou pak východiskem pro zpracování další části. Druhá praktická část popisuje analýzu výsledků zjištěných na podkladě vlastního výzkumu. V rámci kvalitativního výzkumu a pomocí polořízeného rozhovoru se školními metodiky prevence, zjišťuje, jakým způsobem je prováděna prevence závislosti u dětí na počítačích a jestli na vybraných školách při zajišťování této prevence spolupracují i s jinými organizacemi. Z výsledků šetření je patrné, že v oblasti prevence závislosti u dětí na počítačích je základem hlavně prevence v rodině, pořádání preventivních, osvětových sezení pro děti a zřizování různých zájmových kroužků pod záštitou školy. Získaná data by mohla sloužit jako podklad pro zlepšení této prevence.
Zpracování a edukační účinnost webových stránek Jóga pro děti
BARTOŠOVÁ, Jana
Snahou této práce je poukázat na internet, který je dnes již všude přítomný, jako na možnost výchovně zdravotní edukace, na možnost příjemného i účelně tráveného času podporujícího tvořivost, samostatnost, celkovou osobnost ? jako na přítele, vychovatele, učitele. Cílem práce je zpracování a edukační účinnost webových stránek s tématem "Jóga pro děti" zahrnující nejenom jógu, ale i relaxaci pro děti. Z toho vyplývá, že je práce zaměřená na děti, zdraví, jógu a počítačovou technologii. V teoretické části jsem analyzovala sebrané materiály k danému tématu, definovala a charakterizovala výše zmíněné pojmy. Dále jsem provedla kvantitativně orientovaný výzkum pomocí anonymního nestandardizovaného dotazníku pro zjištění zpětné vazby na nově vytvořené webové stránky. Vyhodnocení zjištěných dat ve výzkumné části práce přineslo zjištění o pozitivních reakcích na tyto stránky a potvrdil se tím 1. předpoklad, že webové stránky zpracované přehlednou a atraktivní formou určenou primárně dětem s podstatnými informacemi k tématu, budou respondenti hodnotit výborně a s nadšením. Dále se na 100 % potvrdil i 2. předpoklad a to, že pokud budou pozice dobře graficky znázorněny, podpořeny vhodným designem a popisem, lze podle nich cvičit. Přesto doporučuji prvotní edukaci na kurzech jógy pod vedením odborníka, který dohlédne na správné technické provedení, které následně umožní osamostatnění se za pomoci webových stránek "Jóga pro děti".
Uhlíková stopa počítačů v učebně VŠE
Kovařík, Lukáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem uhlíkové stopy a problematikou jejího určování. Teoretické znalosti jsou následně využity v případové studii. Cílem práce je stanovení uhlíkové stopy počítačů v počítačové učebně pomocí vhodných softwarových nástrojů v závislosti na vytížení učebny. První část je věnována termínu uhlíková stopa a jeho vymezení. V rámci kapitoly, která je zaměřena na určování uhlíkové stopy, jsou představeny tři klíčové úhly pohledu na uhlíkovou stopu. Část práce je věnována softwarovým řešením, které slouží k monitoringu uhlíkové stopy. Druhá polovina práce obsahuje případovou studii zaměřenou na určování uhlíkové stopy v oblasti informačních a komunikačních technologií. Nejprve je na základě rozboru aktivit a procesů v učebně změřena spotřeba elektrické energie. Z ní je následně vypočtena orientační hodnota velikosti uhlíkové stopy za týden provozu učebny. Výsledek nabízí Vysoké škole ekonomické v Praze přibližný pohled na výuku v počítačové učebně v kontextu ochrany životního prostředí.
Augmented reality
Jecha, Jakub ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na technologii zvanou Rozšířená realita, konkrétně pak na její využití v marketingu. Hlavním cílem práce je definovat, proč je tato technologie vhodným nástrojem pro marketing, a zhodnotit její použití v reálných podmínkách. Toho je docíleno vymezením konkrétních zařízení a případů užití této technologie v praxi, přičemž zhodnocení použitelnosti v reálném prostředí je podloženo statistikami. Přínosem práce je objektivní zhodnocení technologie a poskytnutí dostatku podkladů k rozhodnutí jedinců i společností, zda tuto technologii v marketingu využít. V první části práce je kladen důraz na přesné vymezení technologie jak z teoretického, tak praktického hlediska. Snahou je poskytnout čtenáři dostatek konkrétních příkladů a statistických údajů. Druhá část se věnuje testování konkrétních aplikací, využívajících rozšířenou realitu jakožto marketingový nástroj.
Využití počítače při přípravě, tvorbě a vyhodnocení testů a dotazníků
SCHÖN, Ladislav
Diplomová práce se zabývá využitím počítače při přípravě, tvorbě a vyhodnocení testů a dotazníků. Seznamuje s různými způsoby využití výpočetní techniky při vyplňování testových nebo dotazníkových formulářů a jejich vyhodnocení. Celá problematika je posuzována s ohledem na aplikaci ve školství. Výstupem je srovnání jednotlivých metod.
Využití informačních technologií v účetnictví
MARUŠKA, Karel
Cilem me prace je popsat zpusoby vyuziti IT pro zjednoduseni prace ucetnich. Snazim se ukazat jake moznosti tyto technologie firmám poskytuji. Dale se take snazim seznamit ctenare s temi nejzakladnejsimi pojmy v oblasti informacnich technologii.
Využití elektronického bankovnictví v účetnictví
Mošovská, Eva ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Cardová, Zdenka (oponent)
Tato práce se zabývá využitím elektronického bankovnictví v účetnictví. Úkolem je seznámit čtenáře s pojmem elektronického bankovnictví a jeho vliv na účetnictví. Práce popisuje vývoj účetnictví a vliv výpočetní techniky do zpracování účetních záznamů a účetních dokladů. Je zde vysvětlen pojem elektronický podpis a elektronická značka a možnosti jejich uplatnění. Součástí diplomové práce je definování různých způsobů komunikace klienta (firmy) s bankovním ústavem, vývojem elektronického bankovnictví a také shrnutí jeho výhod a nevýhod. Praktická část se zaměřuje na zhodnocení současného stavu využívání přímého bankovnictví v České republice. V přílohách je uvedena tabulka s přehledem elektronických podání vybraných daní a struktura dotazníku na využívání elektronického bankovnictví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   začátekpředchozí141 - 150dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.