|
Elektronické vzdělávání
Souhrada, Ondřej ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Tato práce v první části seznamuje čtenáře s eLearningem, poskytuje jim základní informace o eLearningu a pokouší se objasnit pojmy s ním spojené, je zde stručně nastíněn minulý, současný a budoucí vývoj eLearningu. V práci jsou dále uvedeny základní typy softwarových systémů a nejběžnější elearningové standardy. Druhá část práce má několik cílů - zjistit stav využívání elearningových prvků v rámci Vysoké školy ekonomické v Praze, zjistit individuální zkušenosti s eLearningem na Vysoké škole ekonomické v Praze a názor studentů na výuku s podporou eLearnigu. Výzkum je proveden pomocí dotazníků zaslaných studentům. Posledním cílem je analýza získaných dat, potvrzení či vyvrácení určitých předpokladů a vyvození dílčích závěrů.
|
|
Srovnávací studie www stránek světových univerzit
Andits, Tomáš ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Třeštíková, Ludmila (oponent)
Bakalárska práca ma za cieľ porovnať a analyzovať www stránky University at Buffalo, University of Cape Town, The Chinese University of Hong Kong, Univerzity of Melbourne a Vysokej školy ekonomickej v Praze z hľadiska grafického spracovania, informačnej hodnoty, jednoduchosti použitia a bezbariérovej prístupnosti. Hlavným bodom je vytvorenie metodológie vhodnej k analýze a porovnaniu stránok vybraných univerzít. Tie prejdú detailným rozborom, na jeho základe budú bodovo ohodnotené.
|
|
Strategie dalšího rozvoje informačního systému VŠE Praha
Trčka, Adam ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Nenadál, Karel (oponent)
Práce se zabývá problematikou rozvoje IS/ICT v prostředí Vysoké školy ekonomické v Praze s akcentem na problematiku integrace jednotlivých aplikací. V první části je diskutována problematika přípravy, tvorby a účelu korporátní strategie s důrazem na strategii informační. V druhé části jsou uvedeny možné přístupy k integraci aplikací. V poslední části je pak diskutován aktuální stav IS/ICT na VŠE. Cílem práce je zmapovat aktuální situaci a možné další směry rozvoje IS/ICT na VŠE. Dílčím cílem je rozpracovat možnost nasazení jednotné integrační platformy, která by usnadnila VŠE další rozšiřování portfolia používaných aplikací. Těchto cílů bylo dosaženo důkladnou analýzou současného stavu a diskuzemi s odborníky na daná témata spolu se studiem a rešerší literatury a ostatních dostupných zdrojů. Přínos této práce spočívá v detailním zmapování IS/ICT VŠE v Praze a v uvedení možných cest dalšího rozvoje. Dalším přínosem je pak příprava podkladů pro možnou zadávací dokumentaci pro projekt nasazení integrační platformy.
|
|
Analýza současné role multimédií v systémech pro podporu vzdělávání
Řezníček, Jan ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Cílem diplomové práce "Analýza současné role multimédií v systémech pro podporu vzdělávání" je analyzovat současnou roli multimédií v informačních systémech a zmapovat aktuální stav využití multimédií při výuce na VŠE. Čtenář tak v celkem osmi kapitolách získá aktuální a komplexní přehled o nejrozšířenějších multimediálních technologiích a seznámí se s možností jejich využití v oblasti výuky. Mezi rozebíraná témata kapitol tvořících technologický podklad patří historie a současná role multimédií, jejich datové typy, přenosové kanály a proces digitalizace. V navazujících částech práce je na multimédia nahlíženo jako na konkrétní nástroj výuky. Na základě provedeného průzkumu technologické, finanční a personální situace na VŠE je v závěru navržen model multimediálního e-learningového systému. Analýza aktuálního stavu a návrh modelu systému multimediální výuky na VŠE představují hlavní autorův přínos pro oblast vzdělávání a zároveň odrazový můstek pro budoucí zlepšení současné situace.
|
|
Analýza možností Microsoft Dynamics AX a jeho výuka na VŠE
Zimák, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Palyza, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem této práce je vytvoření příručky pro účely kurzu informační systémy 1, vyučovaného na VŠE. Příručka stručně popisuje MS Dynamics AX 2009 jako celek a následně poskytuje bližší popis jednotlivých modulů systému. Nedílnou součástí jsou i školící scénáře pro účely výuky, na kterých studenti budou mít si ověřit svoje znalosti. Dalším cílem této práce je nakonfigurování prostředí v MS Dynamics AX 2009 pro školní účely a jeho předání spolu s touto prací ve formě dat. Výše uvedených cílů chci dosáhnout pomocí znalostí a dovedností z oboru. Absolvování předmětu, pro který je tato práce částečně určena, je také dobrým vodítkem pro správné zacílení mé práce. Přínosem je vytvoření příručky, která pomůže zkvalitnit výuku předmětu informační systémy 1 a poskytne dobrý základní informační zdroj pro práci s MS Dynamics AX 2009. Nezpochybnitelným přínosem je nakonfigurování celého systému pro účely VŠE.
|
|
Srovnávací studie www stránek světových univerzit
Velehradský, Petr ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Cílem této práce je zanalyzovat a porovnat celkovou úroveň webových stránek vybraných univerzit z celého světa a navrhnout konkrétní doporučení pro inovaci internetové prezentace VŠE. K analýze, při níž je aplikováno celkem 21 kritérií, jsou použity webové stránky těchto pěti univerzit: City University of Hong Kong, Harvard University, University of Otago, University of South Africa a Vysoké školy ekonomické v Praze.
|
|
Srovnávací studie pojetí informatiky na univerzitách
Doseděl, Martin ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Pol, Libor (oponent)
Předmětem zájmu předkládané bakalářské práce je analýza a srovnání pojetí informatiky na univerzitách. Její součástí je stručný popis vývoje výuky a dále krátké představení informačních technologií. Stěžejní částí je samotné hodnocení a srovnání výuky informatiky. Na základě metodiky hodnocení studijních programů navržené Centrem pro studium vysokého školství byla zformulována metodologie vhodná k analýze vybraných univerzit a jejich studijních programů. Skládá se z deseti kritérií, na jejichž základě bylo provedeno zhodnocení každého ze čtyř vybraných programů. Součástí analýzy je vyhodnocení, komentář k výsledkům a zhodnocení silných a slabých míst.
|
| |
|
Srovnání webových stránek českých vysokých škol
Široká, Lenka ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Tématem práce je srovnání webových stránek českých vysokých škol. Její hlavní část tvoří jednotlivé analýzy a konečné srovnání oficiálních stránek dvou předních českých vysokých škol. Srovnání je prováděno na základě tří základních kritérií, z nichž jedno má ještě další tři kategorie. Daná kritéria jsou doplněna o váhy, které vyjadřují jejich důležitost. Nejsou porovnávány technické aspekty stránek, analýza je zaměřena na běžného uživatele a jeho základní požadavky. U nalezených nedostatků je popsán návrh na jejich řešení. V samotném závěru je provedeno testování na třech skupinách uživatelů. Ti jsou vybráni tak, aby představovali co nejreprezentativnější vzorek všech možných návštěvníků stránek vysokých škol.
|
|
Srovnávací studie www stránek světových univerzit
Andits, Tomáš ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Třeštíková, Ludmila (oponent)
Bakalárska práca ma za cieľ porovnať a analyzovať www stránky University at Buffalo, University of Cape Town, The Chinese University of Hong Kong, Univerzity of Melbourne a Vysokej školy ekonomickej v Praze z hľadiska grafického spracovania, informačnej hodnoty, jednoduchosti použitia a bezbariérovej prístupnosti. Hlavným bodom je vytvorenie metodológie vhodnej k analýze a porovnaniu stránok vybraných univerzít. Tie prejdú detailným rozborom, na jeho základe budú bodovo ohodnotené.
|