|
Studie stavebních strojů vzhledem k typu podvozku
Válek, Adam ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je přinést komplexní zhodnocení podvozků stavebních strojů. V jednotlivých kapitolách pojednává o obecných kritériích při posuzování těchto podvozků, obsahuje výčet nejpoužívanějších typů podvozků stavebních strojů a zhodnotí jejich výhody, nevýhody a vhodnost použití. Práce dále obsahuje pojednání o vybraných méně běžných typech a hodnotí vliv použitého typu podvozku na pojížděný povrch.
|
|
Podvozky závodních motocyklů
Kudr, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá motocyklovými podvozky jako celku i jejich jednotlivým komponentům se zaměřením na závodní odvětví. Je zde probrána problematika geometrie podvozku a její vlivy na jízdní vlastnosti. S geometrií podvozku a jízdním stylem jezdce úzce souvisí nastavení pružení a tlumení. Ruku v ruce s nastavením podvozku jde opotřebení pneumatik, které může být ukazatelem, jak dobře nebo špatně jsme podvozek nastavili.
|
|
Design experimentálního mobilního robotu
Blatoň, Jan ; Řezníček, Svatopluk (oponent) ; Čoupek, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářské práce řeší návrh, konstrukční řešení a následnou výrobu karosérie experimentálního mobilního robotu Car4. Cílem je navržení nevšední a nadčasové karosérie, s dodržením všech technických a technologických požadavků. Důraz je kladen na netradiční vzhled, funkčnost, odolnost a vyrobitelnost.
|
|
Netradiční koncepce motocyklů
Brezanský, Vít ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Cílem práce je představit některé zajímavé a netradiční koncepce motocyklů ze současnosti i z let minulých. U každé části jsou popsány důvody, které vedly výrobce těchto motocyklů k návrhu a konstrukci mnohých, z dnešního pohledu možná i nesmyslných koncepcí. Ne všechny však upadly v zapomnění a některé z nich sbíraly úspěchy na silnicích i na závodních tratích, některé snad čekají úspěchy za pár let. Každá část dále obsahuje popis konstrukce a funkce a na závěr je provedeno zhodnocení jednotlivých řešení z hlediska jejich opodstatnění, provedení, počtu prodaných kusů, případně výsledků ze závodních tratí.
|
| |
|
Kategorizace mobilních jeřábů
Škaloud, Martin ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Práce se zabývá mobilními jeřáby s nosností nad 50 t. V úvodu jsou popsány základní pojmy týkající se těchto strojů. Dále následuje obecné rozdělení jeřábů. Tato práce se zaměřuje na stručný popis kolových a pásových mobilních jeřábů. Je zde popsána podvozková část kolového jeřábu a podvozková část pásového jeřábu s jejich základními prvky. Poté je nastíněna konstrukce horní otočné části pro kolový i pásový podvozek mobilního jeřábu. V přehledu jsou uvedeni současní světoví výrobci i společnosti, které již tyto stroje neprodukují. Následují přehledné informace o firmách - Grove, Liebherr, Manitowoc, Tadano, Terex-Demag a ČKD. Společnost Grove zde má podrobněji uvedeny zajímavé systémy, které používá u svých výrobků. Na konci této práce jsou uvedeny tabulkové přehledy s mobilními jeřáby jednotlivých značek na kolovém podvozku s nosností nad 50 t a souhrnná tabulka s výrobci pásových mobilních jeřábů s nosností nad 50 t.
|
|
Konstrukce malosériových sportovních automobilů
Brhel, Štěpán ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracování přehledu použitých řešení podvozků a karoserií malosériových sportovních vozů. Dále volba vhodných hnacích ústrojí, tedy motorů a převodovek. Poslední část je pak věnována legislativě upravují schvalování malosériových vozů pro běžný silniční provoz. Závěr obsahuje přehled nejčastějších řešení.
|
|
Sport cars BMW - from history to present
Raffai, Peter ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bachelor’s thesis incorporates vehicles of the Bayern Motor Works, which managed to become an everlasting icon among sports cars, and also recent models, which are determined to keep this tradition alive. Presented are some interesting technical innovations of division Motorsport GmbH and their evolution until present.
|
| |
| |