Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nákupní centrum ve Frýdku-Místku
Pešák, Radek ; Horáček, Martin (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem nosné ocelové konstrukce nákupního centra. Konstrukce se nachází ve Frýdku-Místku. Objekt se skládá ze dvou částí. První částí je prosklené atrium s přechodovými můstky. Střešní konstrukce atria je navržena jako soustava válcových příhradových vazníků, na které jsou uložené vaznice. Druhou částí konstrukce je vícepodlažní nákupní centrum s terasou, řešené jako spřažená železobetonová konstrukce. Celkový půdorysný rozměr konstrukce činí 72 m x 120 m. Výška konstrukce nad terénem je 12,06 m. Příčné vazby jsou navrženy po 6 m. Byly vytvořeny 2 varianty, přičemž výhodnější varianta je řešena podrobně. Výstupem práce je srovnání řešených variant. Při návrhu se vychází z platných norem ČSN EN. Konstrukce byla řešena pomocí programu RFEM.
Tradiční role a perspektiva instituce orientálního tržiště
Hanzlíčková, Helena ; Pargač, Jan (vedoucí práce) ; Petrášek, Michal (oponent) ; Halbich, Marek (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou orientálního arabského tržiště a bázárovou ekonomií. Pro orientální tržiště či trh se nejčastěji užívá perské slovo bāzār [bázár]; arabským ekvivalentem je قسو [súq], v turečtině çarşi [čarši]. Pojem nabývá dvojího významu: stejně jako anglický výraz market či le marché ve francouzštině je jednak označením pro obchodní výměnu zboží a služeb a zároveň fyzickým prostorem, kde k této směně dochází, přičemž zahrnuje nejen místo prodeje a nákupu samo o sobě, ale někdy i všechny jeho podoby- od stánků a obchodů přes moderní nákupní třídy až po "shopping mally". Bázár může označovat jednotlivou nákupní ulici v rámci i mimo prostor tržiště nebo celý obchodní komplex. Bázár je symbolickou centralitou města, ale nemusí se nutně jednat o jeho geografický střed; zosobňuje tradiční obchodní centrum měst arabsko-islámského světa. Bázárovou teorii v podstatě definovala Geertzova vlivná studie o bázárové ekonomii v Sefrou (výzkum v letech 1965- 1971), malém městě v Maroku s asi 600 obchody.1 Ve své klasické studii z Modjokuto v Indonésii (1963) Geertz ukazuje na dichotomii tržiště (small-scale peddling) a obchodních firem západního typu (large-scale merchandising) přechod od tradičního k modernímu; "starší", "tradiční" bázárový typ dává prostor "modernímu" obchodnímu...
Analýza dopadu realizace obchodního centra na strukturu maloobchodu v centru města
Zavřelová, Pavla ; Spilková, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Pavel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problém neregulované výstavby obchodních center v městském centru, která zde byla postavena bez zohlednění jejich možného vlivu na stávající maloobchodní jednotky v jejich blízkém okolí a vlivu na celkovou vitalitu samotného městského centra. Zvolený problém byl sledován na příkladu měst Pardubice a Liberec za využití kvantitativních i kvalitativních výzkumných metod v rámci studie RIA (Retail Impact Assessment) a prvků kontrafaktuální dopadové evaluace. Výsledky výzkumu prokázaly, že provoz obchodního centra představuje vysoce konkurenční prostředí měnící strukturu maloobchodních jednotek na tradičních obchodních ulicích v centrální části vybraných měst. Mimo jiné byl odhalen značný vliv působení vnějších faktorů, zahrnující zejména změnu nákupního chování a preferencí obyvatel navíc umocněných zásahem ekonomické krize. Zjištěné výsledky lze brát za poukazující na vliv nákupních center, neboť za změnou nákupního chování obyvatel stojí primárně tyto velkoplošné maloobchodní formáty. Přínos provedeného výzkumu spočívá v aplikaci ojedinělých výzkumných metod indikujících potřebu regulované a koordinované výstavby obchodních center v podmínkách českých měst. Klíčová slova: analýza dopadů maloobchodu, centrum města, vitalita, obchodní centrum
Preference v trávení volného času městské mládeže: mikrokultura "mall junkies" v prostoru obchodního centra
Radová, Lucie ; Šiftová, Jana (vedoucí práce) ; Fialová, Dana (oponent)
Lucie Radová: Preference v trávení volného času městské mládeže: mikrokultura "mall junkies" v prostoru obchodního centra 4 Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na volnočasové aktivity a místa, která preferuje pro trávení svého volného času městská mládež. Mým cílem je přiblížit a zmapovat nový trend v oblasti trávení volného času dnešních teenagerů - pasivní trávení volného času ve velkých nákupních centrech. Nákupní centra jsou dnes velmi vyhledávaným místem pro realizaci volnočasových aktivit, a to nejen mezi mládeží. V mé práci však hraje klíčovou roli právě mládež, neboť tuto skupinu populace chápu jako tu část společnosti, jež do určité míry, předurčuje budoucí společenský vývoj a ukazuje na celkovou atmosféru, která ve společnosti vládne. Klíčové je pochopit, proč teenageři svůj volný čas tráví tímto způsobem, a zjistit, co je vede k pasivitě při realizaci jejich volnočasových aktivit, co jim tato forma trávení volného času přináší a čím je pro ně specifický prostor obchodně-společenského centra, kde takto svůj volný čas tráví. Chci pochopit prostorové aspekty jejich pobytu v mikroprostoru obchodního centra a také poznat roli širšího společenského kontextu. V rámci mé práce byly použity metody zúčastněného pozorování, dotazníkového šetření, strukturovaných rozhovorů a také terénního výzkumu ve...
DŮM NA HRANĚ - Valašské Meziříčí, ulice Sokolská
Chroustová, Andrea ; Mašek, Radomír (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bylo zachovat hlavní pěší tah obyvatel Valašského Meziříčí z centra do sídliště a vytvořit tak pomyslnou bránu v podobě prosvětlené a vzdušné obchodní pasáže. Ta využívá i stávající podchod jako součást průchodu z města do sídliště. Krajní objekty jsou koncipovány jako kompaktní zástavba s polosoukromými dvory, navazující na historické centrum svou jednoduchostí. Prosklená pasáž nacházející se uprostřed je hlavním vizuálním prvkem návrhu, přesto je návaznost na historické centrum také patrná v podobě tří štítových stěn orientovaných do ulice.
Polyfunkční dům Kounicova
Jiříček, Karel ; Kalivoda, Tomáš (oponent) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce „Polyfunkční dům Kounicova“ je zpracována ve formě projektové dokumentace. V objektu je navržena obchodní pasáž a administrativní prostory a je situovaný v centrum města Brna. Budova má tři nadzemní podlaží a je částečně podsklepena. Nosná konstrukce je tvořena železobetonovým monolitickým skeletem s plochými střechami. Výkresy jsou zpracovány v programu CAD.
DŮM NA ÚPATÍ - MĚSTSKÝ DŮM V HISTORICKÉM CENTRU BRNA
Dvořáková, Eva ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Oplatek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce byl urbanistický a architektonický návrh městského polyfunkčního domu v komplikované topografické situaci úpatí ulice Pekařské. Topografii řešeného pozemku ovlivňuje výškové uspořádání dvou k němu přiléhajících místních komunikací. Ulice Pekařská směrem od západu na východ (od Mendlova náměstí k Šilingrovu náměstí) stoupá. Ulice Anenská naopak od křižovatky s ulicí Pekařskou směrem na východ klesá. Rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším místem řešeného pozemku je více než 7,5 m. To umožňuje vytvoření bezbariérových přístupů do 3 rozdílných podlaží objektu. Výrazným prvkem ovlivňujícím celkové řešení objektu je kompoziční osa procházející ulicí Pekařskou od Mendlova náměstí. Navrhovaný objekt se k tomuto dominantnímu směru staví čelně. Tím je zdůrazněn hlavní vstup do obchodní části objektu. Na pozemku byl navržen kompaktní objekt, který dokonale využívá své polohy v centru města – ve dvoupodlažním parteru byla vytvořena obchodní galerie s centrální dvoranou otevřenou přes dvě podlaží osvětlenou jehlanovým střešním světlíkem. Na této „podnoži“ je umístěna hmota bydlení tvaru „L“, která tvoří „ochranu" proti frekventované a poměrně hlučné ulici Pekařské a naopak se otevírá směrem na jih, do prosluněného „vnitrobloku“ na střeše 2. nadzemního podlaží. Vzniká tak soukromá zahrada v centrální části města zvyšující kvalitu bydlení a nahrazující zelenou plochu zastavěnou objektem. Hmota bydlení směrem od ulice Pekařské do Anenské postupně klesá. Tím jsou vytvořeny terasy s výhledem na Mendlovo náměstí zhodnocující bydlení v navržených střešních apartmánech.
Event marketing
Pham, Quynh Trang ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Cílem bakalářské práce je navrhnout vhodný event pro mladší spotřebitele vybraného obchodní domu, za účelem zlepšit jeho vztah se stanovenou cílovou skupinou, přilákat jejich pozornost a zlepšit image firmy. Dále se práce také zaobírá významem event marketingu jako komunikační nástroj v současné dynamické době plné konkurence. Celá práce je rozdělena na dvě části. První část teoreticky charakterizuje event marketing, popisuje jeho integraci do komunikačního mixu a jeho proces plánování a tvorby. Druhá část je zaměřena na praktické řešení daného problému pomocí zavedení event marketingu. Obsahuje jak analýzu problému, vlastní návrh eventu, tak i doporučené způsoby vyhodnocení úspěšnosti navržené akce.
Ekonomické, prostorové a sociokulturní dopady budování velkých nákupních center
Janoušková, Linda ; Lindner, Milan (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje ekonomické, prostorové a sociokulturní dopady výstavby velkoplošných nákupních středisek na jejich okolí. V teoretické části shrnuje současnou situaci v České republice, porovnává poznatky ze zahraničí a vykresluje možné dopady bu-dování nákupních center. V praktické části aplikuje získané výsledky na případ nákupního centra City Park Jihlava. Práce identifikuje a hodnotí jednotlivé následky, které způsobila výstavba tohoto centra a následně navrhuje možnosti, jak některé z nich napravit.
Postoje a nákupní chování zákazníků nákupního centra
JEDLIČKOVÁ, Klára
Cílem diplomové práce byla analýze postojů a nákupního chování ve vybraném nákupním centru.Zaměřila jsem se konkrétně na Obchodní dům Dvořák v Táboře. Šetření bylo provedeno formou marketingového výzkumu, jehož cílem je analyzovat vnímání spotřebitelů, jejich pocity a názory prostřednictvím dotazníkového šetření. Dále bylo cílem zjistit, z jakých důvodů spotřebitelé centrum navštěvují, co zde ve většině případů nakupují, jak shledávají prostředí a celkové charakteristiky centra.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.