Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126,917 záznamů.  začátekpředchozí126135 - 126144dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
CPM a jeho efektivní podpora v IS
Čuka, Ondřej ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Diplomová práce popisuje moderní koncept řízení Corporate Performance Management a jeho efektivní podporu v informačních systémech organizace. První část práce se věnuje základním principům CPM, vycházejících ze současných manaţerských systémů, a jejich provázanosti na business intelligence technologie. Uvádí procesy, metriky, technologie, metodiky a přístupy, které se v rámci řízení výkonnosti a jeho zavádění v organizaci pouţívají. Druhá část práce se jiţ zabývá reálným projektem implementace řízení výkonnosti ve skupině RWE CZ. Popisuje průběh tohoto projektu a konfrontuje ho s doporučeními, která uvádí teorie. Pro jednotlivé fáze projektu jsou pak odvozeny kritické faktory úspěchu. V závěru práce je navrţena kategorizace těchto faktorů a ke kaţdému z faktorů je uvedeno doporučení pro jeho řešení.
Měření vazby mezi efektivností firemních IS/ICT a efektivností podnikání firmy jako celku
Trávníček, Tomáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
V první části práce jsou analyzány nástroje pro měření efektivnosti firmy a nástroje pro měření efektivnosti firemního IS/ICT. U obou skupin je hodnocena jejich vhodnost pro měření efektivnosti. Dále jsou analyzovány faktory podmiňující efektivnost IS/ICT ? tj. řízení firemního IS/ICT a řízení a hodnocení IS/ICT investic. V další části jsou popsána specifika bankovního odvětví a současné trendy ovlivňující efektivnost bankovních procesů. V závěru práce jsou navrženy dvě metody měření vazby mezi efektivností IS/ICT a efektivností firmy jako celku. První z nich se opírá o statické hodnocení zralosti IT procesů a plnění firemních cílů. Druhá metoda vychází ze systémové dynamiky a dynamických modelů.
Databázové systémy v České republice
Pohořelý, Radovan ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Krch, David (oponent)
Práce analyzuje nabídkovou stranu trhu databázových systémů v České republice. V přehledné formě a na jednom místě popisuje společnosti a jejich produkty. Zabývá se licenční politikou vybraných společností a porovnáním jejich produktů.
Pohledávky
Petrásová, Lucie ; Nováčková, Zdenka (vedoucí práce) ; Lužová, Bohumila (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku "Pohledávek". Zabývá se klasifikací pohledávek v ekonomické literatuře, důvody jejich vzniku, faktory objemu, struktury a vývoje pohledávek a jejich postavení v ekonomice podniku. Součástí je také rozbor pohledávek vybraného podniku a audit pohledávek.
Konkurenceschopnost podniku a faktory její udržitelnosti
Dostál, Václav ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Sršeň, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma konkurenceschopnosti. Jejím hlavním cílem je podrobit zkoumání strategické konkurenční chování firem a dále identifikovat a analyzovat faktory ovlivňující jejich konkurenceschopnost. V první části práce jsou představeny teoretické přístupy a analytické nástroje sloužící k mapování systémového okolí a konkurence firmy. V kontextu konkurence jsou zkoumány především inovace a strategická partnerství. Ve druhé části jsou tyto teoretické přístupy aplikovány na firmu Medtronic, za účelem zhodnocení firmy z hlediska jejího strategického konkurenčního chování a doporučení dalšího vývoje. Na základě této aplikace je poté zhodnocena využitelnost teoretických modelů v praxi.
Analýza a návrh vizuální i obsahové stránky informací určených návštěvníkům ZOO Olomouc
Škráčková, Vendula ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Vilím, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje informacím předkládaných návštěvníkům ZOO Olomouc. V teoretické části je nastíněn význam informace v dnešním světe, vliv informovanosti na chování jedince, druhá část se zaměřuje na vizuální komunikaci firem, hlavní pozornost je zaměřena na problematiku loga. Praktická část analyzuje informace určené návštěvníkům ZOO Olomouc, nejprve se problematikou zabývá z hlediska obsahové stránky, poté je rozebírána jejich vizuální stránka. Obě analýzy jsou doplněny rámcovými i konkrétními návrhy na změny, které jsou v závěru praktické části shrnuty. Přestože práce řeší konkrétní příklad, je možné ji pokládat za obecný návod pro řešení obdobných situací.
Model metrik softwarové firmy a jeho implementace v nástroji Business Intelligence
Konvička, Lukáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Šprungl, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou strategického měření výkonnosti podniků. Konkrétně je zacílena na měření výkonnosti firmy působící v oblasti softwarového průmyslu. Teoretický základ v oblasti měření výkonnosti podniku tvoří koncept Performance Measurement a z něj vyplývající koncept Balanced Scorecard. Tvořený model metrik vychází z principů technologie Business Intelligence. V první fázi je vytvořen soupis strategických cílů firmy. Jednotlivé cíle jsou setříděny do strategických perspektiv dle konceptu Balanced Scorecard a jsou ohodnoceny vahou dle své důležitosti v rámci každé perspektivy. Následně jsou seskupeny do strategické mapy zobrazující jejich vzájemnou propojenost. V další části práce jsou stanoveny metriky umožňující sledování výše zmíněných cílů. Dle principů Business Intelligence jsou k jednotlivým metrikám přiřazeny ukazatele a stanoveny dimenzionální pohledy na tyto ukazatele. Finální soupis metrik, ukazatelů a dimenzí tvoří ucelený model umožňující měření výkonnosti podniku, resp. plnění stanovených cílů. V poslední části práce následuje ukázka praktického nasazení vytvořeného modelu metrik pomocí technologií Business Intelligence společnosti Microsoft. Diplomová práce má dva hlavní výstupy. Prvním je soupis strategických cílů společnosti a jejich prezentace formou strategické mapy. Druhým je soupis metrik, ukazatelů a dimenzí vytvářející základ pro vybudování řešení BI.
Využití internetu v marketingových aktivitách mezinárodní firmy SGS
Pešková, Zuzana ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Chochol, Jan (oponent)
Diplomová práce analyzuje možnosti využití internetu v marketingu se zaměřením na webové stránky a jejich roli v rámci marketingové strategie; elektronickou poštu a její dominantní postavení v rámci komunikace, extranet a jeho využití v rámci komunikace se zákazníky a intranet pro interní komunikaci. Část práce je také věnována reklamě na internetu. Konkrétně je práce věnována využití těchto nástrojů ve společnosti SGS.
OD KOMPONENTY KE SLUŽBĚ
Mareš, Jan ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Práce popisuje postupy tvorby webové služby z komponenty, využití webových služeb a jejich vztah ke komponentám. V práci jsou diskutovány tři hlavní technologické standardy pro tvorbu komponent, kterými jsou Java, .Net a CORBA. Z mnoha metod založených na komponentách je uvedena a popsána metoda Rational Unified Process. Dále je v práci definována webová služba pomocí rozhraní a standardů, které využívá. Hlavní používané standardy jsou SOAP, WSLD, UDDI a WSIT. Z technického hlediska nesou komponenty s webovými službami mnoho společných rysů a je možné říci, že webová služba je komponenta komunikující pomocí zpráv SOAP a užívající technologie WSDL. V praktické části práce je vytvořena vlastní komponenta na platformě Java 2 Enterprise Edition sloužící jako chat server. Tato komponenta je následně rozšířena o rozhraní využívající standardů SOAP a WSDL/WSIT, čímž je z ní vytvořena webová služba.
Využití Web 2.0 aplikací v Marketingu
Kiselá, Veronika ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Franc, Daniel (oponent)
Tato práce zkoumá možnosti využití aplikací Webu 2.0 v současné marketingové praxi která je vystavena neustálým vlivům změn, kdy koncoví zákazníci získávají stále větší vyjednávací sílu a jsou stále více odolnější vůči tradičním způsobům masové komunikace. Cílem teoretické části je popis a definování pojmu Webu 2.0 dle údajů ze sekundárních zdrojů, vysvětlení obecného rámce Webu 2.0. Dále zde popisuji i jednotlivé aplikace, které spadají pod kategorii Web 2.0 ? blogy, online komunity, wikis, podcasting, mash-upy a widgets. V praktické části pak zkoumám popsané aplikace z hlediska praktického využití. U každé aplikace uvádím příklady z praxe, výhody a nevýhody spojené s jejich použitím a stanovuji doporučení na jejich nejplepší využití. V závěru této části se též poohlížím po příkladech z české praxe a hodnotím ji v porovnání s praxí zahraniční.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126,917 záznamů.   začátekpředchozí126135 - 126144dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.