Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí99 - 108  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cenová elasticita poptávky po pohonných hmotách v příhraničí a její determinanty
Vyšný, Martin ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Slaný, Martin (oponent)
Práce zkoumá cenovou elasticitu poptávky po pohonných hmotách. Na unikátních datech z čerpací stanice na severu Čech byla krátkodobá poptávka odhadnuta jako cenově neelastická, dlouhodobá pak jako cenově elastická. Jako signifikantní determinanty této poptávky se ukázaly vedle ceny PHM i počet obyvatel ve spolkové zemi Sasko a sazba spotřební daně v ČR. Vliv počtu registrovaných nových vozidel v Ústeckém kraji nebyl prokázán. Působení tzv. tank-turistiky bylo odhadnuto za pomoci proměnné pro rozdíl mezi cenami PHM na zkoumané čerpací stanici a ve Spolkové republice Německo. Zvýšení tohoto rozdílu o jeden euro cent je spojeno se zvýšením výtoče benzinu na zkoumané čerpací stanici v průměru o 1,5 %, u nafty pak o 2 %.
Uhlíková daň (daň z emisí CO2) v členských státech EU: Studie č. 2.095
Palán, Josef
Studie se zabývá uhlíkovou daní (daní z emisí CO2), patřící mezi nepřímé daně, kterou se zdaňují emise CO2, vytvářené spalováním fosilních paliv (uhlí, minerálních olejů, plynu). Uhlíková daň se uvaluje na fosilní paliva a její výše je obvykle odvislá od množství CO2, které vzniká při spalování pohonných hmot nebo při výrobě tepla určeného k vytápění nebo k průmyslovému užití a v některých státech je sazba daně částečně odvislá i od energetického obsahu.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Ceny pohonných hmot a jejich regionální diferenciace
Tampier, Filip ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje trh s pohonnými hmotami v České republice a faktory ovlivňující koncovou cenu pohonných hmot, které se na něm prodávají. Ve výzkumné části zkoumá velikost dlouhodobých cenových odchylek pohonných hmot v jednotlivých krajích České republiky a snaží se nalézt jejich příčiny. Data potřebná k výzkumu jsou získaná z veřejně dostupných online zdrojů státních i soukromých institucí. K modelování je použita regresní analýza na hladině významnosti 5 %. Samotná analýza obsahuje dva modely, kde první pomocí metody backward elimination analyzuje statistickou významnost cenových odchylek v krajích a druhý s pomocí stejné metody analyzuje vliv navolených krajských ukazatelů na významné krajské odchylky. Výsledky analýz ukázaly, že cena naturalu je v sedmi krajích České republiky dlouhodobě odlišná od normálu a u nafty je tomu tak v deseti krajích. Dále bylo s 95 % jistotou prokázáno, že na odchylky v cenách naturalu v krajích má vliv sedm krajských ukazatelů, přičemž se jimi povedlo vysvětlit 85 % odchylek. U nafty se však vliv krajských ukazatelů na cenové odchylky neprokázal.
Silniční přeprava pohonných látek
Skopalová, Lenka ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá silniční přepravou pohonných látek. V teoretické části jsou popsána ustanovení několika právních předpisů, které se k dané problematice vztahují. Nejpodrobnější úpravu lze nalézt v Evropské dohodě o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (tzv. Dohoda ADR), a proto její ustanovení zaujímají největší podíl teoretické části. Z této mezinárodní dohody byla vybrána a podrobněji rozebrána nařízení pro přepravu motorové nafty a benzínu. Praktická část pojednává o konkrétním dopravci zabývajícím se přepravou pohonných látek - o společnosti Petrotrans s.r.o. Porovnává úroveň služeb poskytovaných touto společností podle několika různých zákazníků, popisuje stanovené nároky na bezpečnost přepravy pohonných látek a přibližuje proces zajišťování spotřební daně při mezinárodní přepravě pohonných látek.
Optimalizace systému logistického zajištění distribuce pohonných hmot.
MACHOVSKÝ, Martin
Cílem této diplomové práce je analýza distribučního řetězce nebezpečných látek zařazených do sortimentní skupiny pohonné hmoty, se zaměřením na jeho optimalizaci a odhalení případných nedostatků, u kterých jsou formulovány návrhy vedoucí k optimalizaci logistického zajištění distribuce pohonných hmot.
Porovnání paliv pro spalovací motory z hlediska hodnot emisí výfukových plynů.
VÁCLAVÍK, Petr
Bakalářská práce porovnává tři vybrané druhy benzinů (BA Special 91, BA Natural 95, Shell V-Power Racing) a LPG z hlediska emisí výfukových plynů.Měření bylo provedeno na jednom motoru automobilu Škoda Favorit 135L. Měřily se emisní složky CO,CO2,02 a HC.Z měření bylo palivo LPG nejpřijatelnější.
Analýza konkurence na spotřebitelském trhu s vybranou komoditou
SOCHEROVÁ, Klára
Pro analýzu trhu z hlediska možnosti výběru benzínu z pohledu spotřebitele jsem pro svou práci provedla výzkum trhu konečných spotřebitelů a použila porovnání zjištěných dat od Sdružení obrany spotřebitelů. Porterův model mi pomohl zanalyzovat konkurenční prostředí spolu s analýzou trhu z hlediska ochrany spotřebitele. Po vyhodnocení sebraných dat jsme usoudila, že čerpací stanice si konkurují převážně cenou a i dotazovaní spotřebitelé si vybírají místo načerpání benzínu dle výše ceny. Respondenti nejvíce preferují městskou komunikaci jako místo, kde nejčastěji čerpají benzín a u čerpacích stanic využívají nejvíce prodej občerstvení a mycí linku automobilů. Většina dotazovaných spotřebitelů neomezuje jízdu automobilem po zvýšení cen benzínu a u řetězců čerpacích stanic doplňují benzín nejčastěji. Z cenového výzkumu vyplynulo, že čerpací stanice situované na dálnicích mají nejvyšší cenu benzínu a značka čerpacích stanic Shell, prodává benzín nejdráž. Na konkurenčním trhu čerpacích stanic se pohybuje mnoho značek, ale zatím žádná z nich nemá dominantní postavení, které by mohlo určovat výši cen benzínu.
Biopaliva pro naftové motory
Voborníková, Tereza ; Písař, Pavel (vedoucí práce) ; Petrášek, František (oponent)
Zhoršené životní prostředí, politická nestabilita v zemích, které jsou největšími producenty ropy, rozvoj místních ekonomik a zpracování zemědělských nadbytků -- to jsou hlavní důvody pro používání biopaliv jako alternativní pohonné hmoty. Nejednoznačné výsledky v těchto oblastech a medializace často nepřesných informací nahrávají nejrůznějším skupinám, aby se pokoušely v této oblasti prosazovat své zájmy. Ve své práci se zabývám současným stavem výroby MEŘO, hlavní biosložky přidávané do motorové nafty v České republice. Zkoumám závislosti na trhu s tradičními pohonnými hmotami, výrobní kapacity, surovinovou základnu i dopad nového závodu na konkrétní kraj. Přitom se snažím nalézt odpovědi na nejkontroverznější otázky a docházím k závěru, že přes časté kritiky ze strany ekologů i ekonomů jsou současná biopaliva první generace částečným řešením energetické situace, které neohrozí spotřebitele a prospěje ekonomice. Přesto by neměly ustat investice do vývoje biopaliv druhé generace a jiných druhů alternativních paliv.
Výzkum trhu dřevěných pelet v České republice
Kožoušková, Kateřina ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Wagnerová, Marie (oponent)
Výzkum trhu byl zadán na požadavek firmy, která plánovala vstoupit na český trh dřevěných pelet. V práci je zkoumána legislativa, politická situace, analýza bytů podle výstavby rodinných domů, analýza technické vybavenosti plynem ze sítě, analýza černého, hnědého uhlí a koksu. Dále je zahrnuto porovnání nákladů na vytápění jednotlivými palivy. Hlavní částí je pak analýza konkurence. Dále navazuje vyhodnocení dotazníků podniků vyrábějící kotle. Marketingovou částí se snažím navrhnout možnosti inzerce do časopisů a výstavy. Závěrem práce jsou výsledná doporučení pro firmu, jak postupovat při vstupu na český trh dřevěných pelet.
Bruselská směrnice o biopalivech a její dopad na ekonomiku
Rollerová, Alena ; Zajíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Mach, Petr (oponent)
Kapalná biopaliva mají být alternativou k poskytování energie nezbytné pro dopravu, která je v moderních ekonomikách ovládána ropou a ropnými produkty. Současné politiky EU mají podporovat používání této alternativy. Tyto politiky bývají ospravedlňovány několika argumenty -- snižování závislosti na dovozu ropy, podpora zemědělství, snížení emisí CO2 atd. V této práci se zabývám platností těchto podporujících argumentů a skutečnými a většinou nezamýšlenými dopady výše uvedených politik podporujících užívání biopaliv. Docházím k závěru, že žádný z argumentů používaných k podpoře politik podporujících užívání biopaliv není založen na platných ekonomických odůvodněních a žádný není podložen dostupnými daty nebo nemůže být dokázán na vědecké úrovni. Kromě toho, nezamýšlené dopady jsou většinou škodlivé pro ekonomiku jak v rámci, tak i mimo EU. Naštěstí jsou zde známky toho, že dochází k přehodnocování výše zmíněných politik.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí99 - 108  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.