|
Návrh zkušebního zařízení nové generace pro dlouhodobé zkoušky univerzálního aktuátoru
STREJC, Jakub
Aktuátory jsou v dnešní době nedílnou součástí mnoha moderních zařízení a strojů. Typicky zajišťují ovládání různých částí zařízení, například správný chod klapek a ventilů. Jelikož jsou aktuátory důležitým prvkem mnoha zařízením, je nutné a přínosné zabývat se jejich vývojem a testováním. Tato diplomová práce se soustřeďuje na výběr, sestrojení a otestování nového zkušebního zařízení pro dlouhodobé zátěžové zkoušky univerzálního aktuátoru (General Purpose Actuator), hojně používaného v automobilovém průmyslu. Důvodem k zadání a praktickému řešení tohoto úkolu je nedostačující současný model zkušebního zařízení, který nevyhovuje moderním testovacím požadavkům zadávací společnosti.
|
|
Konstrukce experimentálního zařízení pro trvanlivostní zkoušky ložisek
Frejlich, Tomáš ; Dvořák, Antonín (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a následnou realizací funkčního prototypu experimentálního zařízení pro trvanlivostní zkoušky ložisek. V první části se práce zaobírá přehledem současného stavu poznání a shrnuje informace o testování trvanlivosti ložisek. V další části práce následuje návrh, výběr a rozbor optimální konstrukční varianty. Poslední část práce se zabývá ověřením funkčnosti prototypu testováním trvanlivosti ložisek a vyhodnocením dat naměřených při testování.
|
|
Zkušební zařízení pro zkoušení automobilových klimatizací
Andrýs, Jan ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Cílem této práce byl návrh zkušebního zařízení pro zkoušení automobilových klimatizací. Zkušební zařízení má nahradit kabinu a motorový prostor vozidla. Pro pohon kompresoru ve zkušebním zařízení slouží elektromotor. Vzduch přiváděný do klimatizačního zařízení vozidla je upraven na extrémní podmínky a jeho přiváděné množství simuluje pomalou jízdu rychlostí maximálně 50 km/h. Hlavní rám byl navržen z hliníkových profilů Bosch Rexroth, které zajišťují dobrou modularitu celého zařízení. Opláštění tvoří izolační panely od firmy ELCOM System, ty mají dobré izolační vlastnosti a poskytují i dostatečnou únosnost pro umístění různých měřících zařízení uvnitř zkušebního zařízení. Konstrukční návrh byl proveden v systému SolidWorks a jeho výstupem byly 3D modely navrženého zkušebního zařízení. Vzorové prvky umístěné ve zkušebním zařízení pochází z vozu Škoda Octavia II. Pro toto vozidlo byly prováděny i výpočty tepelné zátěže. V závěru práce je obsažen postup jednoduchého vzorového měření, které lze na tomto zkušebním zařízení provést a také byl proveden nástin dalších možných měření.
|
|
Zkušební zařízení pro zkoušky hořáků
Sobočík, Robert ; Hájek, Zdeněk (oponent) ; Bělohradský, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkušební zařízení pro zkoušky hořáků. Jedná se o podrobnou rešerši dostupných materiálů včetně odborné literatury a internetových stránek s cílem shromáždit veškeré dostupné informace o aktuálních hořácích a zmapovat současnou situaci na trhu. Tato práce poskytuje nové informace o zařízeních na testování hořáků a o shromažďování, zpracovávání a vyhodnocování údajů získaných v procesu testování v českých i zahraničních firmách.
|
|
Zkoušky hořáků
Rychter, Aleš ; Hájek, Zdeněk (oponent) ; Bělohradský, Petr (vedoucí práce)
Bakalářské práce se zabývá problematikou zkoušení hořáků používaných v průmyslových aplikacích. Celkově je práce rozdělena do dvou částí. První část se zabývá základním rozdělení hořáků a to podle způsobu tvorby směsi paliva s okysličovadlem, podle typu použitého paliva a podle způsobu přívodu okysličovadla. Dále se práce již zaměřuje na vlastní zkoušky hořáků. Jsou zde popsány typy prováděných zkoušek hořáků a zkušební prostředí, v nichž lze zkoušky provádět. Z pohledu provedení zkoušky, je potřeba učinit několik důležitých rozhodnutí, mezi něž zejména patří volba zkušebního paliva, zkušební spalovací komory a volba vhodného okysličovadla, které mají vliv na výsledek zkoušky. K přípravám zkoušky patří i vypracování zkušebního plánu, do něhož je nutné zahrnout potřeby konkrétních zkoušek. Zkoušky je potřeba také provádět s ohledem na příslušně technické normy. Po vykonání každé zkoušky je zapotřebí provést vyhodnocení naměřených dat a vypracování zkušebního protokolu, který shrnuje nejdůležitější výsledky. V souvislosti s nutností monitorovat v průběhu veličiny jako jsou emise, teploty, tlaky, průtoky atd., je v práci popsáno i přístrojové vybavení určené k jejich záznamu.
|
| |
| |
|
Návrh laboratorního stendu pro teplotní měření
Matějů, Jiří ; Horský, Jaroslav (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem řešení laboratorního stendu pro teplotní měření. Jedná se o zařízení, které je schopné z výšky 7 m urychlit ocelový vzorek o hmotnosti do 20 kg na rychlost do 10 m/s. Během pracovního cyklu je vzorek na dráze 4 m urychlen, na dráze 2 m je udrţována konstantní rychlost, poté je na dráze 1m zabrzděn a následně vytaţen zpět do původní polohy. Během konstantní rychlosti je vzorek chlazen vodními tryskami a je měřen průběh teploty na vzorku. Rozjezd a udrţování vzorku na konstantní rychlosti je zajištěno pomocí asynchronního servomotoru se servozesilovačem a brzdění pomocí mechanického brzdného systému. Práce obsahuje výběr konstrukčního řešení problému. Zjednodušený dynamický výpočet a výběr komponent pro realizaci zařízení.
|