Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čtenářské kostky a jejich role v rozvoji čtenářské pregramotnosti
Waldaufová, Petra ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Tato práce se zaměřuje na činnosti se čtenářskými kostkami a s hrou Příběhy z kostek (Story Cubes). Zabývá se možnostmi, jak je využít k podpoře čtenářské pregramotnosti, porozumění textu a rozvoje komunikačních dovedností u předškolních dětí. Teoretická část nejdříve představuje charakteristiky předškolních dětí a popisuje rozvoj čtenářské pregramotnosti v předškolním věku. Poté se zabývá principy práce se čtenářskými kostkami a Příběhy z kostek, a možnostmi jejich využití v mateřské škole. Práce také zahrnuje praktickou část, která navrhuje možnosti využití čtenářských kostek. Byly sestaveny konkrétní lekce se čtenářskými kostkami pro předškolní děti, které vychází z pravidel a doporučení zmíněných v teoretické části. Tyto lekce byly opakovaně realizovány v mateřské škole, tak aby mohl být v čase sledován rozvoj čtenářské pregramotnosti u každého dítěte. Předpoklad, že předškolní děti umí využívat některé čtenářské strategie, když pracují se čtenářskými kostkami, a zároveň že tyto čtenářské aktivity podporují u dětí zájem o knihy a s nimi spojené činnosti, se ukázal jako správný. Dále si tyto děti pomocí hry Příběhy z kostek rozšířily svou slovní zásobu a zdokonalily vyjadřovací dovednosti (např. tvorba rýmu - a uveď prosím další), rozvíjely svou fantazii, představivost a dovednost vyprávět...
Současné časopisy pro děti předškolního věku z pohledu rodičů
Matoušková, Vendula ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Současné časopisy pro děti předškolního věku z pohledu rodičů" přibližuje oblast čtenářské pregramotnosti zaměřenou na problematiku dětských časopisů. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení pojmu čtenářská pregramotnost a význam čtenářské pregramotnosti ve vztahu k dítěti předškolního věku. Dále přibližuje vztah dítěte ke knize ak dětskému časopisu. V empirické části je cílem prozkoumat dětské časopisy prostřednictvím analýzy dokumentů se zaměřením na obsah současné časopisecké produkce pro děti předškolního věku. Dalším cílem je prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit, podle jakých kritérií si rodiče vybírají dětské časopisy a jakou roli mají při výběru časopisu samotné děti. Výsledky obsahové analýzy ukázaly, že jsou na našem trhu časopisy kvalitní a obsahově vhodné pro děti předškolního věku s minimem reklamy (Báječná školka, Raketa) i méně kvalitní časopisy (Barbie, Auta). Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že většina rodičů vybírá dětský časopis podle kvality textů, ale velkou roli při výběru hraje i přání dětí.
"Co se děje pod zemí" aneb Projekt na rozvoj souvislého vyjadřování a podporu porozumění předčítanému textu dětí předškolního věku
Zyklová, Petra ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem souvislého vyjad ování a porozum ní p ed ítanému textu d tí p edškolního v ku. Teoretická ást práce je v nována vývoji e i, souvislému vyjad ování, tená ské pregramotnosti, pohádkám a problematice kladení otázek. Práce dále zahrnuje charakteristiky p edškolního vzd lávání a otázky pé e o životní prost edí. Taktéž vymezuje d ležité poznatky z Rámcového vzd lávacího programu pro p edškolní vzd lávání, od nichž se odvíjela p íprava praktické ásti. Na základ všech t chto poznatk byla p ipravena ást praktická. Jejím cílem bylo navrhnout projekt na rozvoj souvislého vyjad ování a porozum ní p ed ítanému textu propojený s tématem "Co se d je pod zemí", sestavit konkrétní lekce, zrealizovat je v b žné mate ské škole, reflektovat jejich realizaci a navrhnout doporu ení pro praxi. Potvrdila se d ležitá role u itelky mate ské školy, která je pro d ti mluvním vzorem. Zapojení rodi do projektu se ukázalo jako velmi p ínosné - pro budování rodinných vztah i rozvoj tená ské pregramotnosti a souvislého vyjad ování d tí. A v neposlední ad se d ti b hem realizace projektu zdokonalily ve schopnosti odpovídat na otázky vyšší kognitivní náro nosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.