Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezigenerační učení a dítě předškolního věku
RUTOVÁ, Gabriela
Tématem této bakalářské práce je mezigenerační učení a dítě předškolního věku. Samotná práce je rozdělena na Empirickou část a část Teoretickou. Teoretická část obsahuje dvě základní kapitoly, a to Mezigenerační učení a Rodinu. Podkapitoly jsou zvoleny tak, aby vysvětlily a podtrhly základní téma. Co se týká kapitoly Mezigenerační učení, jsou to Definice mezigeneračního učení, Učení v rodině, Výchova v rodině, Komunikace v rodině, Rodičovství a Prarodiče a Vnoučata. V kapitole Rodina, jsou to Definice rodiny, Typy rodiny a Funkce rodiny. Důležitost každé podkapitoly pro danou problematiku je objasněna v každé z nich. Empirická část popisuje kvalitativní šetření i jeho průběh v pěti zkoumaných rodinách. V každé rodině byly vedeny hloubkové rozhovory s rodiči, prarodiči i dětmi. Výsledky rozhovorů byly analyzovány pomocí otevřeného kódování. Mezi nejčastější kategorie, které se v kódování objevily, patřily výchova v různých podobách, běžný den a běžné činnosti každé rodiny a názory na oddělené soužití. Také činnosti, které dělají vnoučata s prarodiči a naopak, názory na sebe samé a také to, jak často spolu tráví vnoučata a prarodiče čas.
Rozvoj pedagogických pracovníků v kontextu mezigeneračního učení
Kokšteinová, Milada ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou rozvoje pedagogických pracovníků v kontextu mezigeneračního učení, a to v prostředí mateřských a základních škol. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část vymezuje pojem mezigenerační učení a popisuje s ním spjaté termíny. Zabývá se také otázkou pracovního prostředí a specifiky školské organizace, kterými se odlišuje od běžné organizace a poukazuje na důležitost spolupráce pedagogických pracovníků. Definuje mezigenerační učení učitelů a blíže charakterizuje jeho formy, obsahy a typy. Praktická část je tvořena výzkumným šetřením v prostředí škol, jehož respondenti jsou pedagogové mateřských a základních škol - učitelé, vychovatelé, speciální pedagogové, asistenti pedagoga a ředitelé těchto organizací. Cílem práce je na základě strukturovaných dotazníků specifikovat podmínky a kritická místa v prostředí pedagogických sborů při využívání mezigeneračního učení v základních a mateřských školách, určit jeho nejfrekventovanější formy a vymezit obsahy, ve kterých se využívá nejčastěji. Šetření bylo provedeno kvantitativní metodou formou strukturovaného dotazníku, na jehož základě byly potvrzeny nebo vyvráceny výzkumné předpoklady. Mapuje oblasti a formy mezigeneračního učení, kde dochází k pozitivní interakci generací a vymezuje problematické aspekty...
Mezigenerační programy ve vzdělávání seniorů
HLADKÝ, Jaromír
Práce se zabývá problematikou mezigeneračních programů, jejich místem ve vzdělávání seniorů a zmapováním jejich rozšíření v ČR. Vychází z nejnovějších závěrů projektů a mezigeneračních studií realizovaných především v poslední dekádě a uvedených v přehledu použitých zdrojů. V jejich rámci se zaměřuje zejména na specifika stáří, jeho potřeby, na trendy aktivního stárnutí, mezigenerační solidaritu a mezigenerační vzdělávání a učení v kontextu celoživotního a všeživotního učení především ve vztahu generací prarodičů a vnoučat. Práce je doplněna o informace z internetových anket. Vyplývá z nich, že mezigenerační programy v ČR naplňují cíle mezinárodních a národních strategií, jejich nabídka roste, je však stále nedostatečná.
Prarodiče ve výchově
Matějů, Anežka ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vztahů prarodičů a vnoučat. Teoretická část práce se soustředí na vztahy z pohledu prarodiče i dítěte. Mapuje úlohu prarodičů ve výchově, interakci dětí a prarodičů a zabývá se proměnou vztahu v závislosti na věku dítěte. Práce také zkoumá prarodiče v roli důležitého dospělého a jeho úlohu v koncepci mezigeneračního učení. V empirické části práce je uveden návrh výzkumu zaměřující se zejména na proměny vztahu prarodiče a vnoučete spolu s věkem dítěte a na mapování projevů vztahu vnoučete k prarodiči rozdílného pohlaví.
Mezigenerační učení ve výchově dětí předškolního věku
Klinerová, Lenka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zabývá mezigeneračním učením v rodinách předškolních dětí. První, teoretická část pojednává o mezigeneračním učení probíhajícím v rodinách a možnostech mezigeneračních programů mimo rodinu. Druhá, praktická část, zkoumá, zda a jakou formou probíhá mezigenerační učení v rodinách s předškolními dětmi a jaký názor na mezigenerační program v mateřské škole mají rodiče zúčastněných dětí. Výzkum probíhá formou dotazníkového šetření v rodinách dětí, strukturovanými rozhovory s rodiči, pozorováním a rozhovory s dětmi v mateřské škole. Součástí práce je vytvoření návrhu a realizace projektu zaměřeného na mezigenerační učení v oblasti spolupráce mateřské školy a domova seniorů a následná reflexe procesu, který se odvíjí při mezigeneračních aktivitách mezi dětmi a seniory z nerodinného prostředí.
Využití volného času v rodině s dětmi mladšího školního věku na Pelhřimovsku
PETRŮ, Jana
Diplomová práce se zabývá volným časem v rodinách s dětmi mladšího školního věku na Pelhřimovsku. Popisuje pojetí společného volného času v rodinách s jedním a více dětmi. Teoretická část práce pojednává o rodině, zabývá se jejím smyslem a funkcemi v životě člověka. Je zde krátce popsán vývoj rodiny v moderní době a některá specifika rodin s dětmi mladšího školního věku. Dále jsou zde popsány vztahy v rodině v závislosti na počtu dětí a proces mezigeneračního učení v rodině. Další část je věnována volnému času a jeho úloze v životě člověka. Najdeme zde definování volného času, krátký pohled na vývoj tohoto fenoménu v moderní době a některá jeho specifika v životě současné rodiny. Práce se dále zabývá některými sociálně-psychologickými charakteristikami dětí mladšího školního věku s ohledem na volný čas. Jsou zde také uvedeny některé charakteristiky okresu Pelhřimov z hlediska volného času. Výzkumná část práce popisuje, jak vypadá pojetí společného volného času v rodinách s dětmi mladšího školního věku na Pelhřimovsku a upozorňuje na některé rozdíly v tomto pojetí mezi rodinami s jedním a více dětmi. Ve vybraném vzorku populace proběhlo šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Ty byly následně zpracovány pomocí trojího kódování zakotvené teorie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.