Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj výchovy v rakouských šlechtických rodinách od počátku 19. století do 1. poloviny 20. století
Vašáková, Zuzana ; Županič, Jan (oponent)
Práce se zabývá výchovou v rakouských šlechtických rodinách v období 19. a 1. poloviny 20. století. Celkový obraz výchovy je tvořen dílčími vlivy - prostředím výchovy (to, zda se děti učily doma, ve škole, nebo v internátní škole) a jejím zaměření, výběrem škol. Dalším významným faktorem, který se odrazil ve výchově bylo působení rodičů, chův a domácích učitelů, ale také volba jazyka výchovy a prostředí rodinných sídel, které děti obklopovalo. V tomto období je možné nalézt některé společné rysy i odlišnosti v několika rodinách (orličtí a hlubočtí Schwarzenbergové, Sternbergové, Mensdorffové-Pouilly, Schönburg- Hartensteinové). První polovina 20. století je pro dějiny aristokracie významným obdobím. Politické změny se promítly do jejího životního stylu a částečně také do výchovy dětí. Její proměny na přelomu 19. a 20. století jsou patrné na příkladu výchovy dětí prince Johanna Schönburg-Hartensteina. Klíčová slova: aristokracie, dětství, výchova, jazyky, rodiče, chůvy, učitelé, školy, Schwarzenbergové, Schönburg-Hartensteinové, Mensdorffové-Puilly.
Jazyky a překladače v počítačových hrách
Hranáč, Jan ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tento projekt se zabývá nasazením programovacích jazyků a kompilátorů v počítačových hrách. Cílem tohoto projektu je poskytnout mladým laikům motivaci k programování (kterou běžné programování v jazyce Pascal na úrovni středních škol a gymnázií ne vždy poskytuje). Tato idea byla aplikována na vytvořené počítačové hře, která má v sobě integrována několik jazyků, které slouží k vytváření herního obsahu této hry (dobrodružství, kampaně a objekty v nich se vyskytující). Tato hra byla vystavěna na stolní RPG hře Dračí Doupě(TM) od nakladatelství ALTAR(TM).
Aplikace médií ve výuce jazyků: inovace a současná praxe
Bohušová, Simona
Objektem zkoumání práce je aplikace IKT ve výuce jazyků. Práce se věnuje současné praxi výuky a zároveň zahrnuje následné doporučení pro další inovace s cílem zapojení IKT do vzdělávání a analýzu jejich přínosu. Práce je systematicky rozčleněna do dvou částí. První část práce je zaměřena analyticky, přičemž se dále člení na jednotlivé podkapitoly, které se věnují analýze samotného pojmu IKT spolu s možnostmi a způsobem jejich využívání ve školství. Jsou zde uváděny příklady jednotlivých metod a nástrojů, které je možné v rámci vyučovacího procesu využít. Druhá část práce je zaměřena prakticky, kdy zahrnuje praktickou aplikaci IKT ve výuce a analyzuje její rozsah. V rámci této části je také zhodnocen výsledek dotazníkového výzkumu, který byl zaměřen na samotnou analýzu využívání IKT ve výuce jazyků. V závěru práce jsou také formulovány jednotlivé doporučení pro budoucí praxi v této oblasti.
Památník slečny Zimmerové z let 1818 - 1837
MAREŠOVÁ, Dana
Bakalářská práce "Památník slečny Zimmerové z let 1818 - 1837" má za cíl vytvořit kritickou edici, jež doprovází kodikologický a obsahový popis a celkový rozbor zkoumaného památníku. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola pojednává o vzniku, původu a charakteristice památníků, poté se zaměřuje na 19. století a přechází až do 20. století. Druhá kapitola se zabývá vzděláním dívek především z měšťanského prostředí, jejich možnostmi vzdělávat se a jejich údělu vdát se, závěrečná část kapitoly pojednává o jazykových a čtenářských zkušenostech žen. Třetí kapitola obsahuje kritickou edici, která je doplněna o vnější a vnitřní rozbor památníku slečny Zimmerové, na ně navazuje zpracování problematiky užitých jazyků, chyb v záznamech, básnických prostředků, tematického rozboru a rozboru výtvarného vyobrazení. Na základě analýzy zkoumaného památníku vznikla i další kapitola, jež se snaží ukázat prostředí, z kterého majitelka památníku pocházela, její rodinné zázemí a okruh přátel, a také ji postupně odhaluje jako ženu pocházející z měšťanských kruhů, která celý svůj život prožila v domácnosti majitele rodinného nakladatelství. Celou práci ukončuje závěr, v kterém byly shrnuty zjištěné poznatky rozboru specifického ženského památníku z první poloviny 19. století. K práci je připojen seznam použitých pramenů, literatury a internetových zdrojů. Součástí bakalářské práce jsou také přílohy v podobě grafů, tabulek, ukázky písma v památníku a obrazové části, rodokmenu Jana Jakuba Ryby, jež ukazuje na příbuzenské vztahy s rodinou Zimmerových, jedna z příloh znázorňuje nakladatelskou činnost manžela slečny Zimmerové.
Ekonomický dopad mnohojazyčnosti v Evropské unii
Petkevič, Daniel ; Cihelková, Eva (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit mnohojazyčnost EU z celého spektra hledisek s ní souvisejících, ale především z hlediska jejího ekonomického dopadu. Práce se snaţí odpovědět na otázky týkající se nezbytného nebo nadměrně vysokého počtu úředních jazyků, vlivu mnohojazyčnosti na konkurenceschopnost EU a na budoucí vývoj v těchto oblastech. První kapitola představuje celkový kontext mnohojazyčnosti v EU z úředního, politického, právního, historického a filologického hlediska. Zároveň popisuje vývoj politiky mnohojazyčnosti v EU. Druhá kapitola je těţištěm práce a zaměřuje se na ekonomické souvislosti mnohojazyčnosti v EU. Konkrétně je zde analyzována kontroverzní problematika týkající se jednotného evropského patentu a jeho překladů, dále pak studie ELAN zkoumající vliv nedostatečných znalostí cizích jazyků v podnikatelské sféře na evropské hospodářství a nakonec zpráva Obchodního fóra pro mnohojazyčnost posuzující dopad jazykových dovedností na obchod a zaměstnanost v EU. Třetí kapitola se věnuje současné strategii EU pro mnohojazyčnost a popisuje její hlavní cíle v širším, nejen pouze ekonomickém kontextu. Čtvrtá kapitola je praktickou studií autora práce a mapuje názory 25 českých odborníků pracujících s jazyky EU na problematiku uvedenou v předchozích kapitolách. Práce potvrzuje nutnost zachovat současný počet úředních jazyků, a to především z politických důvodů. Dále poukazuje na ekonomický potenciál ukrytý v cizích jazycích, který by za určitých okolností mohl posílit vnitřní i vnější konkurenceschopnost EU. Budoucnost mnohojazyčnosti pak předpokládá její zachování v rámci EU a její další podporu ze strany institucí EU, členských států i soukromého sektoru, s cílem lépe vyuţit jejího potenciálu.
Intercultural Communication in International Trade
Labaiová, Martina ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Práce analyzuje interdependenci verbální interkulturní komunikace a mezinárodního obchodu. Ucelený přehled k aplikaci znalostí poskytuje analýza specifik komunikace různých kultur světa. Práce je členěna na tři základní kapitoly podle sledu mezinárodního obchodu s důrazem na komunikaci. První kapitola uvádí základní předpoklady a teorii kultury a jazyků. Druhá kapitola, které byla v práci věnována největší část vzhledem na její důležitost, představuje vybrané specifika interkulturní komunikace s jednotlivými krajinami. V poslední kapitole se nachází shrnutí barier interkulturní komunikace. Analýza vzájemných vztahů mezi jazyky a mezinárodním obchodem zakončuje poslední kapitolu.
Příprava prezentace počítačové fyziky - oblast počítačová grafika, zpracování obrazu a integrální transformace
ŠVARC, Martin
Cílem této práce je seznámit srozumitelnou a populární formou laickou veřejnost, a především budoucí studenty vysokých škol, s oborem počítačové fyziky. Součástí samotného vypracování je obsáhlejší prezentace a k ní tento doprovodný text v tištěné formě. Obsahuje tyto části: Historie a vývoj výpočetní techniky, Historie a vývoj počítačových jazyků, Významné osobnosti počítačové fyziky, Počítačová grafika, Zpracování obrazu a Integrální transformace.
Návrh strategie konkrétní jazykové školy
Nová, Jana ; Vojík, Vladimír (vedoucí práce) ; Mejdrech, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou pozice jazykové školy Bonna Lingua v Ústeckém kraji. Práce analyzuje jak postavení firmy vůči jejímu okolí tak i detailně zkoumá její vnitřní procesy a zároveň navrhuje možnosti, které mohou vést ke zlepšení její pozice.
Výuka jazyků na vysokých školách v porovnání se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky
Vondrová, Martina ; Bartošová-Vrbová, Marta (vedoucí práce) ; Přibyl, Vladimír (oponent)
V práci jsou porovnávány jazykové znalosti a dovednosti studentů VŠE FM se SERR. V teoretické části je obsažen SERR, především stupně jazykových znalostí a dovedností. Dále přehled mezinárodně uznávaných jazykových zkoušek a téma nových maturit. V praktické části je šetření mezi studenty FM, které vypovídá o jejich sebehodnocení a dochází k porovnání s požadavky praxe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.