Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoj adolescentů k homosexualitě
Bílková, Karolina ; Nováková, Ivana (vedoucí práce) ; Dvořáčková, Hana (oponent)
Anotace: Bakalářská práce "Postoj adolescentů k homosexualitě" se skládá ze dvou částí. První je část teoretická a druhá praktická. V teoretické části se zabývám homosexualitou, jak z pohledu historického, tak i současného. Cílem této části je seznámit se blíže s problematikou homosexuality. V praktické části provádím dotazníkové šetření na středních školách a rozhovory s homosexuály. Zde bylo cílem zjistit, zda vyšší vzdělání má vliv na názory dospívajících na tuto problematiku. V rozhovorech s homosexuály chci poukázat na to, jak osoby s touto sexuální orientací vnímají postoje společnosti k této problematice.
(Re)konstrukce normativní (hetero)sexuality u lidí závislých na konzumaci porna
Veselá, Barbora ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Barbora Veselá (Re)konstrukce (hetero)normativní sexuality u lidí závislých na pornu a sexu Diplomová práce se zabývá tématem (Re)konstrukce (hetero)normativní sexuality u lidí závislých na pornu a sexu. Tato práce založená na diskurzivní analýze osmi hloubkových rozhovorů si klade za cíl zodpovězení hlavní výzkumné otázky: Jakou diskurzivní praxi používají lidé se zkušeností se závislosti na pornografii a sexu k (re)konstrukci vlastní subjektivity ve snaze změnit své chování? Dále Jak se tyto diskurzy vztahují k dominantnímu genderovému řádu? Jaké jsou vztahy mezi jednotlivými diskurzy? Jaké diskurzivní strategie jsou využívány? Autorka si v předkládané práci klade za cíl zasadit problematiku jak do globálního kontextu kritiky neoliberalismu, tak i do lokálního postsocialistického kontextu, jako kontextu, ve které komunikační partneři celý život žijí a neustále (re)konstituují svou subjektivitu. Přínos práce spočívá v odhalení diskurzivní praxe, která tuto (re)konstrukci doprovází. Závěrem práce je, že ačkoli subjekty sami nenaplňují ideál hegemonické maskulinity, jejich vztah gemonické maskulinitě může být označen jako "komplicita". Subjekty (až na výjimky) svou diskurzivní praxí přispívají k upevnění hegemonické maskulinity a současného genderového řádu, jsou si vědomi benefitů, které pro ně z...
Trans* identita a rodičovství v České republice
Vostárková, Lucie ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkušenostmi a představami o rodičovství trans* osob v kontextu jejich identity. Vycházím především z feministických teorií a konstruktivistického paradigmatu, přičemž výzkum byl realizován pomocí polostrukturovaných rozhovorů. V teoretické části vymezuji základní pojmy a koncepty, o které se opírá má práce. Zaměřuji se na konceptualizaci trans* identit, na pojímání transsexuality v českém medicínském a sociálně- právním diskurzu a také na jejich limity z pohledu genderové perspektivy. Dále představuji partnerské a sexuální vztahy trans* osob, čímž se následně dostávám k samotnému rodičovství v kontextu trans* identit. Nakonec se zabývám procesem coming-outu, a to především se zaměřením na potomky. V rámci analytické části mě zajímá postoj trans* osob ke znemožnění reprodukční funkce jako zákonné podmínce změny pohlaví, jaké způsoby reprodukce a cesty k rodičovství volí, na jaké překážky narážejí v kontextu rodičovství a jakými způsoby praktikují svou rodičovskou roli. Klíčová slova: gender, trans* identita, heteronormativita, homofobie, transfobie, limity identity, coming-out, rodičovství, rodičovská role, děti
Problematika homofobie v žákovských kolektivech pohledem vyučujících
Golebiowská, Irena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice homofobie v žákovských kolektivech z pohledu vyučujících. Hlavním cílem mé práce bylo zmapovat, jakým způsobem vyučující základních škol a víceletých gymnázií smýšlejí o problematice homofobie ve školním prostředí. Teoretická část práce je rozdělena do tří celků. V první části se zabývám především konceptem sexuality, v rámci něhož jsou popsány jednotlivé složky sexuality, základní informace o homosexualitě a zvláštní pozornost je věnována sociokulturnímu konceptu sexuality, který je dán do souvislosti s problematikou homofobie. Druhá kapitola pojednává o období dospívání z hlediska kognitivního, afektivního a sociálního vývoje. Poslední část práce se věnuje tématu sexuality a homofobie v rámci školního prostředí s akcentem na riziko homofobního obtěžování a šikany. V empirické části práce se zabývám výzkumem, který byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími základních škol a víceletých gymnázií. Ve výzkumu jsem se zaměřila především na zkušenosti vyučujících s konkrétními projevy homofobie v žákovských kolektivech a na jejich představy a postoje k oblastem souvisejících s problematikou homofobie ve školním prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Příprava a evaluace primárně preventivního programu "Heterosexismus a homofobie" na základní škole
Hajdíková, Lada ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce se zabývá prevencí homofobní šikany , která může pramenit z homofobních a heterosexistických postojů, ve školních vrstevnických skupinách dvou 8. tříd v období rané adolescence. Empirická část byla realizována formou akčního výzkumu, který zahrnoval úvodní zmapování situace znalostí žáků_yňo různých sexuálních a genderových identitách a jejich postojů k neheterosexuálním lidem prostřednictvím dotazníkového šetření v konkrétních žákovských kolektivech; následné vytvoření primárně preventivního programu skládajícího se z aktivit a diskuzí na téma neheterosexuálních identit, heteronormativity, homofobie a homofobní šikany; dále evaluaci programu ve formědotazníkového šetření; a nakonec výsledné zhodnocení změny postojů a názorů žáků_yň. Teoretická část představuje dosavadní poznatky k hlavním aspektům zkoumaného tématu, tj. šikana a homofobní šikana ve školním prostředí a vrstevnických kolektivech, oblast primární prevence negativních jevů, přičemž vychází z konceptů homofobie, heterosexismu a heteronormativity.
Homofobní obtěžování a šikana na škole
Drbohlav, Lukáš ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá oblastí, která mapuje homofobní šikanu a obtěžování v třídním kolektivu na základních a středních školách. Zobrazuje ji jako psychologickou oblast, která ale interdisciplinárně přesahuje i do oblasti pedagogiky. Cílem této práce je v teoretické části definovat různé přístupy k homosexualitě, bisexualitě a transsexualitě z pohledu psychologického a tím objasnit různé homofobní předsudky a negativní postoje u žáků k této problematice. Zaměřuje se na vymezení různých variant sexuálních orientací a její rozmanitosti ve společnosti, i s ohledem na genderové stereotypy. Dále se zabývá specifikou homofobní šikany a obtěžování, jako sociálně patologickým jevem, který se často vyskytuje v současné škole. Výzkumná část práce má za úkol zjistit postoje žáků k osobám s neheterosexuální orientací a jejich představy o postojích vůči těmto menšinám v jejich sociálním okolí a v neposlední řadě se zabývá šikanou této minority. Klíčová slova: Homofobie, homosexualita, gender, šikana, obtěžování, třídní kolektiv
DV8: Mužské tělo v žánru dance for camera
Mrázová, Adéla ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Španihelová, Magda (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá obrazem mužského těla v žánru screen dance a zaměřuje se na několik pečlivě vybraných filmů, ve kterých je sledováno tělo jako symbol i vyjadřovací prvek. Zkoumaný materiál představuje filmová tvorba tanečního tělesa DV8 Physical Theatre (Strange fish /1892/, Enter Achilles /1896/, Dead Dreams of Monochrome Men /1989/). Zajímá mě způsob, jakým se k fenoménu maskulinity díla vztahují, jak ho zobrazují a estetizují, jak nabourávají či potvrzují představy o jeho (ne)naplnění. Ve své definici maskulinty čerpám z genderové a feministické teorie, jež je mi hlavním metodologickým východiskem. Díla také vsazuji do historického kontextu tanečního vývoje a hledám vlivy, které umožnily DV8 reprezentovat mužské tělo právě takovým způsobem, jakým to činí.
Postavení chlapců s nemaskulinními charakteristikami v žákovském kolektivu
Klimešová, Hana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kadlecová, Eva (oponent)
Moje bakalářská práce se zabývá postavením chlapců s nemaskulinními charakteristikami (osobnostními, behaviorálními a vzhledovými) v žákovském kolektivu. Konkrétně tím, jak se spolužáci, spolužačky a vyučující chovají k těmto chlapcům, jak jsou kolektivem přijímáni a také jak sami tito chlapci své postavení v kolektivu prožívají. Ve výzkumu jsem zjistila, že žákovské kolektivy vyčleňují chlapce nedodržující genderovou roli, přičemž hodnocení těchto jedinců žáky/žákyněmi je ovlivněno společenskými normami maskulinity a také normami třídními. Nemaskulinní chlapci se vzhledem ke svému vyčlenění ve třídních kolektivech necítí spokojení a šťastní. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a empirické. Teoretická část poskytuje základní informace, jež se týkají genderové problematiky. Konkrétně se jedná o tři kapitoly. V jedné prezentuji poznatky týkající se základních termínů užívaných v genderové literatuře, jakými jsou genderový řád, maskulinita a femininita, a vývoj genderové identity. Další kapitola se věnuje nedodržování genderových rolí ze strany chlapců a možným reakcím ze strany společnosti na tuto situaci. Třetí kapitola se zabývá charakterem školní třídy jako sociální skupiny a vlivem školy na žáky a žákyně z genderového hlediska. V empirické části se věnuji výzkumu, který má podobu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.