Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 92 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah mezi svépomocnou a odbornou pomocí na příkladu spolku Plzeňská zastávka
FENCLOVÁ, Ivana
Tématem práce je vztah mezi svépomocnou a odbornou pomocí na příkladu spolku Plzeňská zastávka a jejím cílem je reflexe tohoto vztahu. Jedná se o zhodnocení, jakým způsobem uvedené spojení funguje, jak se obě formy pomoci doplňují, případně jaké má tato forma pomoci limity a omezení. Teoretická část je zaměřená na vymezení důležitých souvisejících pojmů a skutečností pomocí odborné literatury. Jsou zde popsány jednotlivé formy pomoci pozůstalým. Samostatná kapitola je věnována vzniku, vývoji a současnosti spolku Plzeňská zastávka. Na teoretickou část navazuje výzkum, jehož cílem je zjištění, jak funguje spojení svépomocné a odborné pomoci v rámci spolku Plzeňská zastávka. Výzkumnou metodou je kvalitativní výzkum ve formě polo-strukturovaného rozhovoru.
Sociální práce s rodinou, ve které žije dítě s autismem
JUŘÍKOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá sociální prací s rodinou dítěte s některou z poruch autistického spektra v prostředí rané péče, načež cílem této práce je uvést možnosti podpory a pomoci rodinám s autismem z hlediska sociální práce zejména rané péče. Práce obsahuje nejen obecnou a konkrétní charakteristiku dítěte s autismem a jeho rodiny, ve které žije, ale také komplexní nabídku sociálních služeb, přehled o dostupných příspěvcích a sociálních dávkách, na něž má rodina v takové situaci nárok. V poslední kapitole je práce doplněna skutečnými příběhy rodin s autistickým dítětem.
Rodiče a učitelé při prevenci rizikového chování dětí na internetu a sociálních sítích
JURÁŠOVÁ, Aneta
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak moc jsou žáci 2. stupně informováni o rizikách internetu a sociálních sítí. Vedlejšími záměry je zjistit, jak vypadá prevence v praxi ve školním prostředí a jak se k této problematice staví budoucí učitelé. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část je vypracována na základně aktuálních zdrojů. Věnuje se internetu a sociálním sítím, rizikovému chování, prevenci rizikového chování a pomoci. Praktická část je zpracována pomocí kvantitativní výzkumné metody, konkrétně se jedná o dotazníkové šetření. Cílem je zjistit, jak moc jsou žáci informovaní o rizikách online prostoru. Vedlejšími cíli je zjistit, jak prevence ve školách vypadá a jak vnímají tuto problematiku budoucí učitelé.
Úloha rané péče v přípravě dítěte s postižením na vstup do mateřské školy
JIRKŮ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá otázkou podílu Rané péče v kontextu integrace vstupu dítěte se zdravotním postižením/znevýhodněním do mateřské školy. V práci se zabývám hledáním odpovědí na dvě základní výzkumné otázky, tj. Jakou roli sehrává Raná péče při vstupu dítěte do mateřské školy z pozice rodiny? Jaký je přínos Rané péče pro mateřskou školu v době přijetí dítěte se zdravotním postižením/znevýhodněním? Práce je rozdělena do dvou částí, v teoretické části je popsán koncept rané péče, její cíle, metody a formy práce. Dále se zde zabývám je podán popis dítěte v období předškolního věku, a zároveň popis tří skupin dětí se zdravotním postižením/znevýhodněním. Praktická část je zpracována na podkladě kvalitativního výzkumu, za použití polostrukturovaného rozhovoru. Šetření se účastnily tři skupiny respondentů. První skupinu představoval pracovník konkrétní spolupracující Rané péče. Druhou skupinu respondentů tvořili tři rodiče dětí se zdravotním postižením/znevýhodněním a poslední rozhovory poskytli pracovníci (ředitelka, učitelky a asistentka) tří mateřských škol. Z výzkumu vyplynula důležitost a přínos Rané péče, která rodinám poskytuje psychosociální podporu, dětem pomáhá v jejich rozvoji a začlenění se. Pro mateřské školy má přínos zejména pochopení potřeb dítěte a jeho metodické vedení.
The Activity of Caritas in Archdiocese of Prague between 1989 - 2009
Krivák, Peter ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Opatrný, Aleš (oponent)
Predkladaná práca opisuje charitatívnu činnosť v kresťanstve a jej históriu, ako aj charitnú činnosť v iných náboženstvách. Zameriava sa hlavne na prieskum a analýzu charitnej činnosti Arcidiecézy pražskej v rokoch 1989 - 2002 z dostupných informácií. Prezentuje zistenia vyplývajúce z analýzy charitnej činnosti v oblastiach sociálnej práce, humanitárnej pomoci a predovšetkým rozvojovej spolupráce. Opisuje rôznorodú náplň podporovaných rozvojových projektov, predovšetkým najvýraznejšiu a najvýznamnejšiu participáciu v rozvojovej činnosti - spoluúčasť na projekte Adopcia na diaľku. Význam tejto činnosti v rozpätí rokov 1993 - 2009 odzrkadľujú jej výsledky. Predkladaná práca kvalifikuje výsledky analýzy a určuje ďalšie možnosti skúmania danej problematiky. Základným účelom tejto publikácie je na základe získaných výsledkov poukázať na významný prínos charitnej činnosti Arcidiecézy pražskej nielen v rámci Českej republiky, ale aj v iných krajinách sveta, ako aj spätná väzba na komplexnosť, rozsah a variabilitu charitnej činnosti Arcidiecézy pražskej pre čitateľa, iné inštitúcie, ako aj pre Arcidiecézu pražskú samotnú. Kľúčové slová arcidiecéza, charita, činnosť, kresťan, pomoc, pražská, služba, sociálna, spolupráca
Výchova k prosociálnímu chování na základních školách
Dykastová, Zuzana ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce "Výchova k prosociálnímu chování na základních školách" se zabývá teorií vztahující se k prosociálnímu chování a dále se snaží popsat, jaké jsou současné možnosti a způsoby výchovy k prosociálnímu chování na základních školách. V teoretické části autorka charakterizuje a analyzuje prosociální chování, uvádí jeho typy a formy, nastiňuje základní teorie prosociálního chování či jeho determinanty. Dále uvádí příklady, jakým způsobem mohou školy zařadit výchovu k prosociálnímu chování do školních vzdělávacích programů. Ve výzkumné části se pokouší zprostředkovat názory, postoje, představy a dosavadní zkušenosti pedagogů a žáků s touto výchovou pomocí rozhovorů a analýzy školních vzdělávacích programů a minimálních preventivních programů.
Sociální analýza zadlužených v oblasti Praha 3 - Žižkov
Bartesová, Gabriela ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce "Sociální analýza zadlužených na Praze 3" se zaměřuje na problémy, které jsou spojené se zadlužeností, respektive předlužeností a jejich příčinami a následky jak pro jednotlivce, tak pro populaci. Snaží se odpovědět na otázku vzniku předluženosti, hledá možnosti jejího řešení a prevence. Teoretická část se soustřeďuje na problematiku jak z historického hlediska, tak z hlediska právního, a to především na výkon rozhodnutí provedený prodejem movitých věcí a dále na práci s jednotlivým klientem. Výzkumná část zpracovává výzkumný záměr, který má za úkol zjistit, které části populace se předluženost nejvíce týká z hlediska pohlaví, věku, zaměstnání, národnosti a dosaženého vzdělání se zaměřením na Prahu 3.
Vyčleněné síly a prostředky ozbrojených sil ve prospěch integrovaného záchranného systému
Eliášová, Kamila ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název práce: Vyčleňované síly a prostředky ozbrojených sil ve prospěch integrovaného záchranného systému Cíle práce: Cílem této práce je popis činnost Armády ČR v rámci Integrovaného záchranného systému při mimořádných událostech na našem území. Metoda: Při psaní této práce byla využita metoda analýzy a deskripce vybrané literatury a elektronických zdrojů. Výsledky: Provedeným výzkumem byly zjištěny hlavní výhody a nevýhody nasazení vyčleněných sil a prostředku Armády České republiky ve prospěch integrovaného záchranného systému Klíčová slova: síla, prostředek, armáda, pomoc, stráž

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 92 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.