Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výukové aplikace ve středoškolské biologii
Fousková, Karolína ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Bartáček, Tomáš (oponent)
Rychlý rozvoj digitálních technologií ovlivňuje i náš pohled na to co má být obsahem vzdělávání a jakými metodami má být obsah předáván. Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku výukových aplikací v kontextu výuky biologie. V práci jsou analyzovány tři typy výukových aplikací, které jsou pro biologii nejvíce specifické či potenciálně přínosné - vizualizace, virtuální laboratoře a interaktivní učebnice. Uvedené typy aplikací spojuje schopnost propojovat atraktivitu až zábavu s didaktickým obsahem, díky čemuž mohou pozitivně ovlivnit učební proces žáka. Pro širší kontext je součástí práce také pohled na pozitiva a negativa digitálních technologií, které lze k výuce využívat. I přes řadu jejich výhod, jako jsou například rychlá zpětná vazba, interaktivita, spolupráce či individualizace, mohou technologie způsobovat těžké zdravotní nebo psychické problémy. Předcházet těmto jevům je možné správnou polohou těla při využívání nebo rodičovská kontrola. Práce se zabývá také otázkou, jaká očekávání jsou na výukové aplikace a technologie kladena. K největším očekáváním patří motivace studentů k danému předmětu. Vzhledem k tomu, že biologie může být pro některé studenty složitější pochopit, mohou prvky výukových aplikací přispět k větší motivaci, pochopení a zábavě. S tímto tématem souvisí také rozvoj IT...
Americká gotická fikce v hodinách anglického jazyka na gymnáziích
ZÍKOVÁ, Klára
Cílem této bakalářské práce je vytvořit návrh aktivit pro práci s literárním textem ve výuce anglického jazyka na gymnáziích. Konkrétně jsou pro tyto účely použity díla, nebo úryvky děl americké gotické fikce. V prvním oddílu je vymezen literární text jako specifický typ autentického materiálu a také jeho přínos do výuky anglického jazyka na gymnáziích. Následně jsou popsány očekávané výstupy žáků gymnázií podle Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia a je také definována úroveň B2 podle Společného evropského referenčního rámce ve vztahu k práci s literárním textem. Možnosti práce s literárním textem ve výuce cizího jazyka včetně možných inovací jsou představeny v části následující. Ve druhém oddílu je vymezena americká gotická fikce pro potřeby gymnaziálních učitelů a také je obhájeno její využití ve výuce anglického jazyka. V posledním oddílu jsou představena kritéria pro výběr vhodného literárního textu do výuky anglického jazyka. Následně jsou podle těchto kritérií vybrána konkrétní díla americké gotické fikce a poté jsou na jejich základě navrženy modelové příklady využití konkrétních děl ve výuce rozvíjející základní řečové dovednosti, jako jsou čtení s porozuměním, mluvení a psaní.
Historie Gymnázia Dr. Karla Polesného ve Znojmě
MELÁNOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se bude nejprve zabývat stručnými informacemi o hlavních etapách vývoje školství ve Znojmě. Poté se autorka zaměří na historii Gymnázia Dr. Karla Polesného ve Znojmě, kde uvede charakteristiku základních historických mezníků v existenci tohoto gymnázia. Zaměří se zejména na společensko­historické kontexty, které určovaly charakter školy. Opomenuty nezůstanou významní pedagogové i absolventi tohoto gymnázia. Zevrubné popsání těchto etap vedle uvedení dosud nepublikovaných informací patří k základním cílům této bakalářské práce. K naplnění takového cíle bude potřebné vycházet z historické a heuristické metody, včetně komparativní analýzy i řízených rozhovorů s pamětníky a se současným managementem školy.
Design of a literature database for general grammar school
Kmeť, Rastislav ; Novák, Lukáš (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the design of a literature database for a general grammar school. The database is implemented in the Microsoft SQL Server product and the main objective is to improve the efficiency in carrying out routine administrative activities of the organisation, which is the Gymnázium Ružomberok. The first part is devoted to the theoretical background and provides the necessary basics for understanding the discussed issues. The second part contains an analysis of the current state of the organisation. The third part presents a proposal for a solution to meet the requirements set out on the basis of the current state of the school.
Motivace studentů vybraného gymnázia pro záškoláctví
Slámová, Magdaléna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Má práce se zaměřuje na motivy studentů k záškoláctví, které Salavcová (2017) vysvětluje jako neomluvenou absenci žáka základní či střední školy z vyučování. Tento fenomén Kyriacou (2004) považuje za klíčový pro možnost indikace správné funkce vzdělávacího systému. Jádrem teoretické části jsou příčiny tohoto patologického jevu, které Thambirajah a kol. (2008) kategorizuje jako příčiny na straně žáka, na straně rodiny, na straně vrstevníků, na straně školy a případy, kdy se student dostane do těžké životní situace. Nejčastější příčiny Čapek (2014) vidí ve strachu z písemných testů, nezájmu o školu, šikaně. Toto členění příčin jsem využila i následně v praktické části, která byla realizována jako kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru se sedmi studenty vybraného gymnázia, výchovnou poradkyní a metodičkou prevence. V analýze rozhovorů jsem se zaměřila především na motivaci probandů k záškoláctví a na faktory, které jejich záškoláctví ukončily. Výsledkem studie je rozšířený model příčin záškoláctví, které se téměř shodují se zmíněnými nejčastějšími faktory Čapka (2014), až na faktor šikany. V mém případě šlo konkrétně o slabou vůli, převahu jiných zájmů v době adolescence, experimentování především s návykovými látkami, špatné vztahy žáků s učiteli nebo pocit nezajímavé či nedůležité hodiny....
Piaristé a Lipník (1634-1884) - řeholní klerikové a jejich působení na město s důrazem na vzdělávací činnost
Mozolová, Michaela ; Zdichynec, Jan (vedoucí práce) ; Foltýn, Dušan (oponent)
Diplomová práce Piaristé a Lipník (1634-1884) - řeholní klerikové a jejich působení na město se zabývá řádem piaristů od jejich příchodu do Lipníka roku 1634 až do jejich odchodu roku 1884. Úvodní část představuje město Lipník nad Bečvou, do něhož byl povolán řád piaristů. V Lipníku nad Bečvou se odehrávalo mnoho historických událostí, které nakonec vedly k důležitému kroku povolání řádu piaristů. V další části diplomová práce pojednává o řádu piaristů, jejich začátcích, struktuře a významných osobnostech, popisuje kolej, kostel a noviciát, který byl součástí klášterního domu. Informace podkládám i fundačními listinami nebo jinými prameny. Snažila jsem se nastínit, jak na piaristy vzpomínáme v dnešní době. Součástí diplomové práce je i porovnání fotografií kostela a koleje z 20. a 21. století. K přestavbě kostela se nám dochovaly i účty či protokoly, vše je součástí mé práce. V diplomové práci najdete i popis akcí konaných v posledních 20 letech, které mají návaznost na minulost řádu. Druhou polovinu práce věnuji piaristickému školství. To podkládám mimo jiné i vzpomínkami dvou žáků J. G. Mendela a F. Slaměníka, kteří v Lipníku studovali. Rozebírám na základě sekundární literatury piaristickou hudbu, divadelní hry a knihovnu. Celá práce je doplněná obrazovou přílohou, osobně pořízenou...
Indikátory výsledků chemického vzdělávání v České republice
Tříska, Jan ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Ganajová, Mária (oponent) ; Klečková, Marta (oponent)
Disertační práce se zabývá indikátory kvality vzdělávání. Indikátory jsou učební úlohy, které ověřují, zda žáci dosáhli zamýšlených cílů vzdělávání. Cíle vzdělávání vymezuje národní kurikulum a jsou vypsány v RVP. Ve výuce chemie by měli žáci dosahovat klíčových kompetencí a vzdělávacích výstupů z oblasti Člověk a příroda a dále z oboru chemie. Práce se zaměřuje na ověřování cílů chemického vzdělávání v rámci obecné chemie na úrovni ISCED 3 (čtyřletá gymnázia a odpovídající ročníky víceletých gymnázií). Vzhledem k tomu, že cíle chemického vzdělávání uvedené v RVP G jsou příliš obecné, byly nejprve na základě studia odborné literatury pro oblast obecné chemie vytyčeny dílčí specifické vzdělávací cíle. Dále byl navržen systém indikátorů (učebních úloh), kterými lze dosažení těchto cílů u žáků gymnázia ověřit. V práci je popsán jeden z modelů, jak s indikátory kvality vzdělávání pracovat. Systém indikátorů byl nejprve posouzen ohniskovou skupinou, která byla složena z učitelů a didaktiků chemie. Tito experti hodnotili obsahovou a konstruktovou validitu připravených indikátorů. Následně byly některé sady indikátorů zadány žákům gymnázií. U zadaných indikátorů se hodnotila úspěšnost žáků při řešení úloh. Žák, který při řešení daného indikátoru uspěl, dosáhl během svého vzdělávání specifického...
Vliv formálního a neformálního vzdělání o výživě na stravovací návyky žáků vybraných středních škol
Husák, Martin ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem formálního vzdělávání o výživě na teoretické znalosti žáků a následným přenesením těchto znalostí do každodenní volby jídel. Zaměřuje se na žáky jednoho vybraného gymnázia a jedné vybrané odborné střední školy. Cílem bylo zjistit, zdali mají žáci odborné střední školy lepší znalosti než žáci gymnázia a jestli své znalosti přenáší do praxe. Výzkumný soubor tvořilo dohromady 199 žáků. Formou dotazníkového šetření se zjišťovaly jejich znalosti o výživě a preference jídel v průběhu dne. Z výzkumu vyplývá, že se od sebe žáci vybraných škol v dané oblasti významně neliší, ale i přes minimální formální výuku o výživě, kterou žáci gymnázia procházejí, mají lepší znalosti právě oni. KLÍČOVÁ SLOVA dieta, gymnázium, odborná střední škola, stravovací návyky, výživa, vzdělání
Syndrom rizikového chování v dospívání
VOLFOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu rizikového chování v dospívání.Teoretická část je zaměřena na vymezení období dospívání, definici pojmu rizikové chování, a zejména na jednotlivé oblasti rizikového chování v dospívání, konkrétně zneužívání návykových látek, negativní jevy v oblasti psychosociálního vývoje a rizikové chování v oblasti reprodukční. V bakalářské práci nejsou opomenuty ani rizikové a protektivní faktory ovlivňují vznik rizikového chování a způsoby prevence. Praktická část bakalářské práce je založena na dotaznících, pro studenty z odlišných typů středních škol zaměřených na výskyt a podobu rizikového chování, kdy je aplikováno kvantitativní vyhodnocení. Součástí je i analýza efektivity a zaměření primární prevence rizikového chování na vybraných středních školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.