Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výukový program - Sucho, aneb bez vody to nejde
BROŽKOVÁ, Andrea
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit dva návrhy výukového programu s názvem "Sucho, aneb bez vody to nejde" pro 4. - 5. a 9. ročník základní školy zaměřené na problematiku sucha, které by mohli v praxi využít lektoři ekocenter nebo učitelé v rámci výuky předmětů přírodovědy nebo přírodopisu. Obsahem literární rešerše je v první části definice, historie, nástroje EVVO a jeho začlenění do výuky ve školách. Druhá část je zaměřena na druhy, příčiny a dopady sucha, jeho vliv na degradaci půdy. V další části bakalářské práce je popisován vznik a návrhy výukových programů, jejich částečné ověření a reflexe od pedagogů. Součástí práce jsou metodické pokyny, pracovní listy a pomůcky k oběma výukovým programům.
Aby se za nás měly děti kde stydět
Peřina, Jan ; Maršíková, Hana (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem školy environmentální odpovědnosti v konkrétním městě podle principů inovativních pedagogických směrů, především pak podle lesních školek. Práce reaguje na absenci lesní školky na kroměřížsku a nabízí alternativu k současnému běžnému způsobu výuky a podobě škol. Návrh je konkrétně aplikovaný v Kroměříži. Ve čtyřech oblastech s rozdílnou prostorovou charakteristikou navrhuji intervence, které rozvíjejí a zpřístupňují dané lokality a které může využívat jak škola tak místní.
Indikátory GUR: Návrh modelu a sady indikátorů gramotnosti k udržitelnému rozvoji dospělé veřejnosti v ČR
Končinská, Alice ; Třebický, Viktor (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
V současné době se začíná v České republice uplatňovat Vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Vstupuje do různých strategických dokumentů i do pedagogické a andragogické praxe. K hodnocení tohoto typu vzdělávání vzniká zejména v zahraničí řada indikátorů. Česká republika stojí před úkolem tyto indikátory upravit pro české prostředí či vytvořit vlastní. Tato práce se zabývá výsledkovými indikátory, tedy indikátory dopadu vzdělávání k udržitelnému rozvoji na gramotnost dospělé veřejnosti na místní, mikroregionální a krajské úrovni. Práce analyzuje vybrané národní i mezinárodní strategické dokumenty a českou i zahraniční odbornou literaturu z hlediska koncepcí environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty a vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Tyto koncepce pak analyzuje z hlediska vzdělávacích kvalit, ze kterých se skládá gramotnost k udržitelnému rozvoji. Identifikované kvality následně expertně posuzuje podle definice gramotnosti k udržitelnému rozvoji a sestavuje komplexní Model gramotnosti k udržitelnému rozvoji dospělé veřejnosti. Na základě tohoto modelu sestavuje sadu 65 indikátorů gramotnosti k udržitelnému rozvoji dospělé veřejnosti včetně indikátorových listů, která je určena zástupcům veřejné správy na místní, mikroregionální a krajské úrovni. Součástí indikátorových listů jsou i některé již...
Geocaching pohledem trvale udržitelného rozvoje
Dolejšková, Adéla ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Hušek, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem geocachingu a trvale udržitelného rozvoje, který zkoumá na základě přístupu kačerů k vytváření keší a na základě stavu keší v různých oblastech. Přístup kačerů k vytváření keší testuje pomocí polostrukturovaných rozhovorů analyzovaných metodou zakotvené teorie a dále pomocí analýzy internetových podkladů. Stav keší v různých oblastech zjišťuje pomocí analýzy mapových podkladů. Výsledky ukazují, že vztah geocachingu a trvale udržitelného rozvoje je spíše pozitivní. Mezi silné stránky hry patří pozitivní vliv na uchovávání a posun paměti míst, zvyšování atraktivity míst a částečně environmentální vzdělávání. Praktický přínos má práce např. pro správy zvláště chráněných území, příslušníky veřejné správy či tvůrce destinačního managementu oblastí. Vědecký přínos práce spočívá ve zmapování této oblasti a ve vytvoření základu pro další výzkum. Klíčová slova: geocaching, "trvale" udržitelný rozvoj, udržitelný turismus, destinační management, environmentální vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Aktivity žáků konkrétní školy k ochraně životního prostředí
Malý, Tomáš ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Název: Aktivity žáků konkrétní školy k ochraně životního prostředí Autor: Tomáš Malý KATEDRA PEDAGOGIKY Vedoucí práce: PhDr. Alena Thorovská Abstrakt: Tématem této práce je projektové vyučování environmentální výchovy v Praktické škole dvouleté. Práce nastiňuje problematiku projektového vyučování a možnosti žáků Praktické školy v této oblasti. Záměrem této práce je popsat, jak lze v oblasti speciálního školství aplikovat environmentální vzdělávání v podobě jednoduchých projektů, založených na spolupráci vedení školy, pedagogů, koordinátora environmentální výchovy a žáků. Cílem je tedy poskytnout osnovu a inspiraci při teoretickém a praktickém zpracovávání projektu. Dílčím cílem této práce je nastínit oblast vzdělávání žáků s mentálním postižením. V praktické části jsou specifikovány dva projekty, na kterých se žáci praktické školy dvouleté spolupodíleli. Přínos praktické části práce spočívá v prozkoumání použitelnosti projektů při vyučovacím procesu. Pro zájemce projektového vyučování jde o užitečný návrh vlastní aplikace projektů, včetně zohlednění mentální úrovně žáků a dalších aspektů jako je ozdravení klimatu školy. Hlavní přínos práce spočívá v nastínění problematiky vzdělávání žáků v Praktické škole dvouleté formou projektů, následném vyvození poznatků o projektovém vyučování a možnostech realizace...
Význam hodnot v díle Alberta Schweitzera a jeho odkaz v environmentální osvětě neziskového sektoru ČR
Beňa, Lukáš ; Šmejdová, Barbora (vedoucí práce) ; Svoboda, David (oponent)
Jako ústřední cíl předkládané diplomové práce jsem si stanovil přiblížit význam hodnot v díle Alberta Schweitzera v kontextu etickém a environmentálním a zmapovat tuto jeho stopu v oblasti neziskového sektoru v České republice. Touto prací bych rád zdůraznil důležitost Schweitzerovy etiky úcty k životu pro její neustálou aktuálnost a sledovat tento vliv napříč spektrem neziskových institucí zaměřených na ochranu životního prostředí. Přidaná hodnota práce spočívá zejména v představení a vlastní kritické reflexi hlavních tezí této významné osobnosti 20. století a zhodnocení jejího vlivu na současný stav environmentálního vzdělávání, kdy se z kapacitních důvodů omezuji pouze na vybrané české instituce, a to prostřednictvím sociologické metody (dotazníkového šetření). Pro podporu objektivity jsem výzkum doplnil sondou do mediálního obrazu Alberta Schweitzera v České republice.
Didaktická pomůcka pro environmetální vzdělávání
Pokorná, Pavla
Bakalářská práce se zabývá tvorbou didaktické pomůcky pro environmentální vzdělávání. Práce má dvě části teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je na základě získání poznatků z odborných zdrojů objasnit základní pojmy vztahující se k environmentálnímu vzdělávání v souvislosti s naučnými stezkami a k didaktickým pomůckám se zaměřením na pracovní listy a na zásady jejich tvorby. Dílčím cílem je přiblížení problematiky a významu naučných stezek. Metodami použitými pro tvorbu teoretické části jsou analýza, srovnávání a syntéza. Cílem praktické části bakalářské práce je tvorba pracovního listu, který bude použit v rámci již existující naučné stezky „Poznáváme Rajhradsko“. Pracovní list je zpracován pro vybranou část naučné stezky. Dalším cílem praktické části je zpracování metodického doporučení pro učitele, jak s pracovními listy pracovat a jaké kompetence budou u žáků v rámci této činnosti rozvíjeny.
Návrh naučné stezky v Zakřanech
Kopáčková, Lucie
Diplomová práce se zabývá návrhem projektu naučné stezky v obci Zakřany. Teoretická část práce je nejprve zaměřena na problematiku naučných stezek, zejména z hlediska jejich tvorby. Pozornost je tedy věnována zásadám tvorby, legislativě či zdrojům financování. Rovněž je poukázáno na určitá úskalí, která jsou s jejich tvorbou spojena a nastíněny možnosti jejich využití, zejména z hlediska základních škol. Další část literárního přehledu se věnuje problematice lesů. Po uvedení definic a významu jsou představeny jejich celospolečenské funkce. V praktické části byla navržena naučná stezka Život v lese formou projektu. Zpracována byla fáze předprojektová a následně navrženo řešení projektu. V rámci předprojektové fáze byla popsána současná situace, provedena SWOT analýza projektu, stanoven cíl, cílová skupina, provedena Stakeholder analýza apod. Předmětem návrhu řešení projektu bylo mimo jiné vytvoření WBS s popisem dvou nejdůležitějších pracovních balíků týkající se návrhu trasy a návrhu obsahu informačních panelů naučné stezky. Dále pak bylo provedeno časové plánování a představeny možné zdroje financování včetně předběžného rozpočtu. Předmětem návrhu řešení bylo také řízení lidí, rizik a definování udržitelnosti projektu. Za účelem zjištění zájmu o případnou realizaci naučné stezky byli osloveni vybraní členové zastupitelstva obce.
Problematika environmentálního vzdělávání na základních a středních školách v Nikaragui
Kolmačková, Alena
Diplomová práce zkoumá problematiku environmentálního vzdělávání na základních a středních školách v Nikaragui. Celkově je rozdělena do několika částí, a to do literární rešerše, rešerše problematiky vzdělávání a životního prostředí v Nikaragui, analytické a návrhové části. Literární rešerše se blíže věnuje problematice environmentálního vzdělávání, zejména charakteristice životního prostředí a vzdělávání v rozvojových zemích. Zabývá se rovněž rolí nevládních organizací při podpoře environmentální výuky. V následující kapitole jsou tato témata představena na příkladu Nikaraguy. V analytické části práce je popsán výzkum, který byl zrealizován v rámci zahraniční stáže v Nikaragui metodou dotazníkového šetření a rozhovorů. Výzkum zjišťuje současnou úroveň environmentálního vzdělávání na základních a středních školách v Nikaragui, primárně v regionu Carazo, kde se dotazníkové šetření odehrávalo. Dále, formou rozhovorů, zkoumá možnost participace místních environmentálních organizací na výuce týkající se životního prostředí v základních a středních školách. V závěrečné části práce je celkové vyhodnocení zkoumané problematiky společně s návrhy určitých opatření, které by mohly vést ke zlepšení současné situace environmentálního vzdělávání v Nikaragui.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.