Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
How drag performers challenge and disrupt our understandings of gender: a case study of the Slovenian drag community
Muršič, Nuša ; Helman, Ivy Ann (vedoucí práce) ; Kolářová, Kateřina (oponent)
CHARLES UNIVERSITY FACULTY OF HUMANITIES M.A. Program in Gender Studies Nuša Muršič How drag performers challenge and disrupt our understandings of gender: a case study of the Slovenian drag community Diploma Thesis Supervisor: Dr. Ivy Helman, Ph.D. Prague 2023 Abstract The common perception of drag is that of imitating the "opposite" gender. Drag has, however, been evolving, and its implications for gender are explored in this Master Thesis. Feminist circles are usually divided between regarding drag as proliferating gender hierarchies and stereotypes or drag as a tool for subversion and new possibilities. I have conducted my research on the case study of the Slovenian drag community in order to reach results through doing interviews and participant observation. My results pointed to drag influencing the perception of gender via offering the space for experimentation and questioning. For both the drag performers, who were my interview participants, and for the audience of drag shows, drag loosened their strict perceptions of gender and the rigid gender binary, and showcased gender as a complex concept, which offers possibilities for gender play, can be fluid, as well as changeable. Gender hierarchies, are, however, to an extent still present when it comes to doing drag and drag communities. Keywords Drag,...
Česká travesti scéna - soubor rozhovorů
Pukovcová, Klára ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Praktická bakalářská práce Česká travesti scéna- soubor rozhovorů dokumentuje českou drag a travesti subkulturu. Hlavním cílem teoretické části je představit publicistický rozhovor jakožto žurnalistický žánr, který je využit v praktické části, a transparentně popsat, jakým způsobem autorka při tvorbě rozhovorů postupovala. Závěr práce se zabývá samotným tématem práce, tudíž travesti a dragem jakožto druhem performativního umění, který je úzce spojen s výrazným líčením, kostýmy a queer kulturou. Praktická část je tvořena pěticí publicistických rozhovorů, které zachycují zkušenosti českých drag a travesti umělců. V polostrukturovaných rozhovorech umělci hovoří o vlastních zkušenostech nebo výzvách, kterým čelí. Zmiňují například dopad americké realitní talentové show RuPaul's Drag Race, která drag pomohla celosvětově zviditelnit, předsudky veřejnosti, nebo finanční ohodnocení. Cílem bakalářské práce je vytvoření série rozhovorů, která čtenáři tuto komunitu představí a přiblíží. Práce navíc popisuje historii, současnost a nastiňuje budoucnost české travesti/drag scény.
Difuzor u automobilového podvozku
Kindl, Albert ; Balko, Marek (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
Zlepšení aerodynamických vlastností automobilu může ušetřit spotřebované palivo, navýšit dojezd, či zvýšit jeho rychlost a ovladatelnost. Aby toho bylo dosaženo, jsou automobilům navrhovány aerodynamické úpravy a vylepšení. Cílem této práce je popsat difuzor na automobilovém podvozku. Pozornost je zaměřena především na vliv jeho úhlu divergence na odpor a vztlak. Tyto závislosti jsou zkoumány na zjednodušeném modelu automobilu pomocí CFD simulace v Ansys Fluent. V rešeršní části je rozebráno proudění v difuzoru a jeho ztráty, další významné aerodynamické prvky a význam difuzoru u Formule 1 a u osobních automobilů. Výsledky práce ukazují významný vliv difuzoru na přítlak a odpor vozidla a naznačují důležité postavení tohoto prvku v budoucnosti automobilního průmyslu.
Wind tunnels for passenger cars
Fabríci, Tomáš ; Zeman, Radek (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
The bachelor thesis is focused on a wind tunnel usage in the field of automotive industry. Nowadays, they are still the significant part in vehicle aerodynamics research. Specifically, at determining power actuating on vehicle, flow visualization, aero-acoustic measurements. Considering personal vehicles, reducing the drag and reducing the consumption are being accentuated. Aero-acoustic measurements are becoming more and more popular for improvement of driving comfort. Air-flow quality in wind tunnels directly affects the accuracy of the mentioned measurements. The effort is to minimize the accidental turbulence and reach uniform flow quality. Perfect quality of the air-flow will never be reached even though there is an optimal proposal of all sections from which the wind tunnels consist. Very often, we must be satisfied with the accepted flow quality according to the application. However, the progress in the field of computing modeling has reduced the time spent in wind tunnels and moreover it has saved finances. Currently, there is close cooperation between them to reach the best results possible.
Tanec v Brně
Papcun, Peter ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Současné taneční divadlo čelí problémům nedostatečné infrastruktury a nevhodných prostor pro svá představení. Klasické divadelní budovy a jiné transformované prostory často nevyhovují specifickým potřebám tanečního umění. Nedostatek nových, speciálně navržených prostor v České republice vede k migraci tanečníků do zahraničí případně do Prahy. V této práci jsem se věnoval analýze současné problematiky tanečního divadla a zároveň jsem se zaměřil na analýzu řešené parcely. Na základě těchto analýz jsem vypracoval návrh nového divadla, který reflektuje zjištěné problémy, nabízí řešení a vybočuje ze standardních představ o divadle. Cílem mého návrhu je vytvořit prostředí, které bude v souladu s požadavky a potřebami tanečního divadla v současnosti. Při navrhování divadla jsem zohlednil estetické, funkční a technické aspekty s cílem vytvořit prostor, který umožní prezentaci tanečních představení v nejlepší možné formě. Výsledkem je komplexní návrh divadla, který je založen na důkladné analýze a zároveň přináší inovativní řešení pro taneční divadlo v současnosti. Stavba má být zakomponována do měřítka města Brna a stát se nedílnou součástí jeho života.
Možná uplatnění fenoménu camp při interpretaci soudobého českého kulturního prostoru
DEMETER, Peter
Předkládaná dizertační práce se zaměřuje na specifickou výstřední estetiku zakládající se na hyperbolách, ambivalentních významech a ironickém postoji, pro niž se v angloamerickém prostředí ustálilo označení camp původně pocházející zřejmě z francouzštiny. Kořeny campu lze nacházet na dvoře Ludvíka XIV., kde můžeme zaznamenat zanícené snahy o kultivaci vyumělkovaného dvorského stylu, které kulminovaly v barokní metafoře světa jako divadla. Vlivem modernity a postmodernity se působnost campu rozšířila do různých oblastí kultury a jev začal skrze svou výstřednost korelovat s obecnou marginálností, respektive s něčím, co se vymyká "normalitě" a "přirozenosti", a tedy i zažitým schématům vnímání či ustáleným způsobům reflexe historie. Záměrem předkládané práce je na základě teoreticko-dějinného výkladu zmapovat projevy campu (zejména literární) s ohledem k českému prostředí, v němž může bohatý interpretační potenciál jevu osvětlit mnohé kulturně-společenské tendence.
Vliv RuPaul's Drag Race na podobu subkultury dragu a travesti v České Republice
Šlahařová, Eliška ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Vliv RuPaul's Drag Race na podobu subkultury dragu a travesti v České Republice se zabývá vztahem mezi americkou reality show RuPaul's Drag Race a současnou podobou české drag a travesti scény. Jako výzkumnou metodu jsem zvolila etnografickou analýzu rozhovorů s drag a travesti performery. Teoretická část zasazuje téma této práce do sociokulturního kontextu, a sice do kontextu queer teorie a do kontextu dosavadní reprezentace dragu a travesti v populární kultuře 20. a 21. století; dále představuje RuPaul's Drag Race jako kulturní fenomén, jeho stručnou historii, nástin jeho mezinárodního sociokulturního vlivu a kritiky. V neposlední řadě pak charakterizuje českou travesti a drag scénu včetně jejich historického vývoje, současného stavu a vzájemného vztahu obou scén. Praktická část prezentuje výsledky etnografické analýzy rozhovorů se čtrnácti českými drag a travesti performery, zaměřuje se na konkrétní jevy souvisejícími s RuPaul's Drag Race, které jsou následně vykládány v rámci nadřazených tematických celků. Závěrečná kapitola tyto výsledky zpětně vztahuje k teoretickému aparátu prezentovanému v první části práce a formuluje navazující výzkumné otázky, které mohou sloužit jako náměty pro další výzkum.
Vliv tlakové ztráty chladiče vozidla na jeho aerodynamický odpor
Pavlovič, Matúš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zameriava na numerickú simuláciu modelov vozidla DrivAer s rôznymi tlakovými stratami chladiča. Pre jednotlivé typy chladičov sú vytvorené CFD modely vozidla v karosárskej verzií Estate, spolu s chladičom a zjednodušeným motorovým priestorom. Cieľom práce je porovnanie vlastností konvenčného hliníkového chladiča s vlastnosťami prototypu polymérového chladiča a ich vplyv na aerodynamický odpor vozidla.
Aerodynamic properties of different front wing specifications on formula race car
Šulík, Daniel ; Zemanová, Lucie (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis focuses on the aerodynamic properties of front wings on Formula 1 cars. The first chapter discusses the basic aerodynamic principles of fluids and gases. The second chapter discusses the historical evolution of front wings in Formula 1. Third chapter talks about the latest aerodynamic regulations and their benefits for the sport. In the last chapter there is a practical part with an air flow simulation on four different wings and their aerodynamic properties are compared.
Vliv zadní části karoserie na aerodynamickou interakci vozidel
Vondruš, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na CFD simulaci jízdy skupiny dvou za sebou jedoucích vozidel DrivAer v různých karosářských variantách. Pro karosářské varianty Estateback, Fastback a Notchback jsou vytvořeny CFD modely, které jsou následně řešeny pomocí turbulentního modelu k-epsilon. Cílem práce je analýza vlivu zadní části karoserie vozů na jejich aerodynamické charakteristiky s ohledem na jízdu ve skupině.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.