Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měření jízdních manévrů prostředků hromadné přepravy osob
Habr, Vojtěch ; Semela, Marek (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá pohodlím a bezpečností cestujících při využívání vozidel městské hromadné dopravy. Úvodní část shrnuje dosavadní realizované studie a experimenty na podobné téma. Dále rozebírá především vývoj noční dopravy v rámci MHD v Brně. Experimentální část popisuje metodiku a interpretuje výsledky experimentálního měření jízdních manévrů vozidel přístrojem XL Meter spolu se subjektivním hodnocením cestujících. Na základě výstupů z těchto činností stanovuje mezní hodnoty podélného a příčného zrychlení pro komfortní a bezpečnou jízdu. Kromě toho je kladen důraz také na porovnání průjezdů měřenými místy ve dne a v noci. V analýze učiněných zjištění jsou výsledky srovnávány s dříve provedenými experimenty.
Analýza jízdních manévrů vozidel za snížené adheze
Šabík, Matúš ; Sedlák, Robert (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Táto diplomová práce se zabývá jízdními manévry za snížené adheze, obzvlášť v zimním období. Obsahuje přehled koeficientů adheze různých povrchů, publikovaných rozličnými autoři. Tyhle hodnoty byli za pomoci statistických metod rozdělené na běžné a krajní. V práci jsou popsané faktory ovlivňující adhezi. Na zjištění adheze byla použita brzdná zkouška, kruhová zkouška a slalom. Jádro práce obsahuje popis vozidel, povrchů, stavu počasí, měřící zařízení a uskutečněné testy. Jako alternativa k použití akcelerometru bylo úspěšně použité časoměřičské vybavení na určení zpomalení vozidla. Získané údaje byli spravované a porovnané s jinými publikacemi.
Štít zadní automobilové brzdy
Krasula, Jan ; Klapka, Milan (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářské práce je zaměřena na rozměrový návrh štítu zadní brzdy závodního automobilu kategorie T1 s předepsanými parametry. Začátek práce bude věnován seznámení s kategorií T1 a se závody cross-country rallye. Druhá část bude osvětlovat problematiku brzd a chlazení. Dále bude navržen systém chlazení a výpočtem ověřena jeho funkce. Závěr práce je vyhrazen pro vlastní konstrukci štítu brzdy.
Měření zpomalení motocyklů při brzdění motorem
Vašica, Radoslav ; Semela, Marek (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá spomalením motocyklu pri brzdení motorom. Prácu možno rozdeliť na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť začína možnosťami rozdelenia motocyklov podľa viacerých kritérií. Ďalej je uvedená primárna knižná literatúra, použiteľná v súvislosti s problematikou tejto práce. Následne práca pojednáva o faktoroch ovplyvňujúcich priebeh spomalenia pri brzdení motorom. Praktická časť zoznamuje čitateľa s dostupnými meracími prístrojmi, miestom merania a metodikou. Ďalej sú uvedené konkrétne namerané hodnoty pre jednotlivé motocykle, doplnené grafickým výstupom. Na konci praktickej časti je pre porovnanie stručný súhrn nameraných hodnôt pre jednotlivé testované vozidlá. Interpretácia a vyhodnotenie nameraných dát sú obsiahnuté v závere práce.
Měření zpomalení nákladních automobilů nad 12 tun při brzdění motorem
Süttő, Daniel ; Haring, Andrej (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá meraním spomalenia nákladných vozidiel pri brzdení motorom. Hmotnosť daných vozidiel je väčšia ako 12 t. Diplomovú prácu je možné rozčleniť na teoretickú časť a na praktickú časť. V teoretickej časti sú vymedzené odborné predpoklady k úspešnému zvládnutiu danej problematiky. Dôraz sa kladie na konštrukciu nákladných vozidiel a na jazdné odpory, ktoré značne ovplyvňujú priebeh spomalenia. Diplomová práca rozoberá aj technické riešenie jednotlivých možností brzdenia a tiež funkciu prevodovky. V praktickej časti je popísaná metodika merania. Uvedené sú tiež meracie prístroje, prostredníctvom ktorých sa merania realizovali. Hlavnú časť práce tvoria namerané hodnoty jednotlivých nákladných vozidiel a samotná interpretácia nameraných hodnôt. V závere diplomovej práce je uvedené výsledné hodnotenie nameraných dát.
Simulátor pro ověření funkce bezpečnostních pásů
Neuwirth, Zdeněk ; Prášil, Ludvík (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh konstrukce univerzálního zařízení pro představení a zkoumání účinků zpomalení a nárazu s možností nastavení počáteční rychlosti. Základním použitím navrhované zkušební stanice je simulace nárazu pro ověřování funkce bezpečnostních pásů. Nejprve jsou v práci představeny fyzikální veličiny, které popisují děje probíhající při nárazu, dále bezpečnostní pásy, jejich testování a zkušební zařízení. Značná část práce je věnovaná návrhu pohonu, systému maření kinetické energie a základní konstrukce. Postupně je prezentována navržená konstrukce a provedené pevnostní výpočty. V závěru práce jsou shrnuty základní vlastnosti navrhované konstrukce, uveden stručný finanční náhled, postup montáže a bezpečnostní pravidla pro používání tohoto zařízení.
Vliv pohonné soustavy na jízdní dynamiku vozidla
Haniška, Jan ; Semela, Marek (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je posoudit vliv koncepce hnacího ústrojí vozidla na jeho jízdní dynamiku. Posuzování je provedeno za pomoci dat získaných při jízdních zkouškách provedených s testovacími vozidly. Jako testovací vozidla byly vybrány vozy Hyundai Kona ve třech motorizacích a to s klasických spalovacím motorem, hybridním pohonem a čistě elektrickým pohonem. Provedenými zkouškami byly tzv. losí test, zrychlení, zpomalení a navíc bylo u všech vozidel změřeno těžiště. Z dat získaných při jednotlivých zkouškách byl následně posouzen vliv pohonu vozidla na jeho jízdní dynamiku.
Vybraná problematika pohybu elektricky poháněných osobních dopravních prostředků
Konečný, Dalibor ; Stáňa, Ivo (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce Vybraná problematika pohybu elektricky poháněných dopravních prostředků je rozdělena do tří hlavních částí. Teoretická část se zabývá popisem elektrických kol, elektrokoloběžek a elektrických skateboardů. Dále také právní úpravou, tuningem a problematikou spojenou s těmito dopravními prostředky. Druhá část se věnuje současnému stavu poznání v této oblasti. Poslední část je věnována praktickému měření, konkrétně brzdění, akceleraci, rozjezdům do oblouků, průjezdům oblouky, příčnému přemístění a vychýlení se při ohlížení. Při měření bylo k dispozici 10 elektrokoloběžek, na kterých jelo 9 různých jezdců a 6 elektrokol, na kterých jelo 12 různých jezdců. V závěru práce je provedeno celkové vyhodnocení.
Reliabilita GPS systému při měření klíčových parametrů externího zatížení u mládežnických hráčů fotbalu.
Fojtík, Kamil ; Bujnovský, David (vedoucí práce) ; Vampola, Jindřich (oponent)
Název: Reliabilita GPS systému při měření klíčových parametrů externího zatížení u mládežnických hráčů fotbalu Cíle: Hlavním cílem práce bylo zjistit, reliabilitu GPS systému při měření klíčových parametrů externího zatížení u mládežnických hráčů fotbalu Metody: Výzkumný soubor tvořilo 15 hráčů mládežnického fotbalu ve věku 15 - 18 let. Jednalo se o hráče kategorie U16 a U19 z elitního mládežnického týmu hrající nejvyšší soutěže ve své kategorii. Hráči absolvovali terénní testování pod dohledem kvalifikovaných odborníků, které proběhlo podle standardizovaných podmínek popsaných v metodické části práce. Pro zjištění reliability GPS systému, jsme použili systém Catapult Playertek, kdy hráč měl na sobě 3 čipy a prováděl různé rychlostní testy na fotbalovém hřišti, na umělé trávě třetí generace. Výsledky: Výsledky práce podávají informace o tom, že z hlediska statistické významnosti je významných osmnáct z devatenácti parametrů. Z hlediska věcné významnosti mají reliabilitu špatnou 3 parametry - maximální akcelerace a vzdálenosti v akceleračních zónách 1 - 2 m·s−2 a 2 - 3 m·s−2 . 7 parametrů má reliabilitu střední - vzdálenosti v deceleračních zónách 1 - 2 m·s−2 , 2 - 3 m·s−2 , 3 - 4 m·s−2 a > 4 m·s−2 , vzdálenosti v akceleračních zónách 3 - 4 m·s−2 a > 4 m·s−2 a maximální decelerace. 3 parametry mají...
Měření jízdních manévrů prostředků hromadné přepravy osob
Habr, Vojtěch ; Semela, Marek (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá pohodlím a bezpečností cestujících při využívání vozidel městské hromadné dopravy. Úvodní část shrnuje dosavadní realizované studie a experimenty na podobné téma. Dále rozebírá především vývoj noční dopravy v rámci MHD v Brně. Experimentální část popisuje metodiku a interpretuje výsledky experimentálního měření jízdních manévrů vozidel přístrojem XL Meter spolu se subjektivním hodnocením cestujících. Na základě výstupů z těchto činností stanovuje mezní hodnoty podélného a příčného zrychlení pro komfortní a bezpečnou jízdu. Kromě toho je kladen důraz také na porovnání průjezdů měřenými místy ve dne a v noci. V analýze učiněných zjištění jsou výsledky srovnávány s dříve provedenými experimenty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.