Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 194 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Light Propagation Volumes
Růžička, Tomáš ; Tóth, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je popsat různé metody výpočtu globálního osvětlení scény včetně techniky Light Propagation Volumes. Pro tuto metodu jsou podrobně popsány všechny tři kroky výpočtu: injekce, propagace a vykreslení. Dále je navrženo několik vlastních rozšíření zlepšující grafickou kvalitu metody. Části návrhu a implementace jsou zaměřeny na popis scény, zobrazovacího systému, tvorby stínů, implementace metody Light Propagation Volumes a navržených rozšíření. Práci uzavírá měření, porovnání výsledných obrázků aplikace při různých parametrech výpočtu a shrnutí práce se zhodnocením dosažených výsledků s návrhy pro budoucí vylepšení.
Retrospektivní arkádová hra
Trčka, Martin ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem počítačové hry inspirované historickým Arkanoidem. První část práce se zaobírá historii počítačových her a počítačové grafiky. Dále navazuje popis grafických knihoven, jakými jsou DirectX a OpenGL. V druhé části práce je rozebrán návrh aplikace a využívaný kolizní systém. Poté práce popisuje implementaci v jazyce C++ s použitím objektového návrhu a knihoven OpenGL a SDL. Závěr je věnován principu testování hry.
Vizualizace statických úloh metodami počítačové grafiky
Komínek, Jan ; Procházková, Jana (oponent) ; Martišek, Dalibor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá softwarovým řešením vizualizace namáhání jednoduchých staticky určitých prutových těles. Dále uvádí základní teorii statiky a pružnosti, základní zobrazovací metody počítačové grafiky a popisy algoritmů užitých k softwarovému řešení.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Gunia, Pavel ; Španěl, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o fenoménu grafického intra, často označovaném jako digitální graffiti. Detailně se rozebere téma grafického intra s omezenou velikostí a popíší se techniky vhodné k jeho realizaci. Na konci práce jsou diskutovány postřehy a zkušenosti získané během tvorby, stejně tak i celkové shrutí a pohled do budoucna.
Rychlé zobrazování přesných stínů metodou předpočítané geometrie
Mikeš, Tibor ; Milet, Tomáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat efektivní způsob vykreslování zcela přesných (per-pixel correct) ostrých stínů ve scénách se statickou geometrií. Podstatou této metody je oddělené vykreslování osvětlených a zastíněných povrchů. Protože informace o zastínění trojúhelníku je známa ještě před jeho rasterizací, není potřeba provádět kontroly zastínění pro každý rasterizovaný fragment. Aby bylo možné scény tímto způsobem vykreslit, je potřeba je nejprve předzpracovat. Práce tedy kromě vykreslování stínů popisuje a implementuje také dva možné způsoby předzpracování scén.
3D monitor
Szkandera, Jan ; Španěl, Michal (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací systému, který umožní obraz scény zobrazovaný na ploše vnímat prostorově. Prostorové vnímání 2D obrazové informace je umožněno jednak stereopromítáním a jednak tím, že se obraz mění v závislosti na poloze pozorovatele. Tato práce se zabývá hlavně druhým z těchto problémů.
Model dynamické scény pro robota
Görig, Jan ; Štancl, Vít (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá uchováváním geometrické informace o okolním prostředí pro robotické systémy. Model prostředí je reprezentován objekty, které mohou být získány pomocí natrénovaných rozpoznávačů, detektorů rovinných ploch, apod. na základě dat ze senzorů. V této práci je navržen model prostředí, který nepracuje s reprezentací založenou na mračnu bodů, jak je běžné v podobných řešeních, ale s objekty popsanými pomocí obalových kvádrů a rovin. Informace o těchto objektech (pozice, apod.) se průběžně mění podle dat získaných z rozpoznávačů. Implementace je provedena jako modul pro robotický operační systém ROS. Pro lepší názornost je funkce modelu vizualizována demonstrační aplikací.
Blender add-on pro generování astronomických objektů
Hlávka, Marek ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Metody procedurální modelování značně ulehčují proces modelování 3D objektů napodobujících prvky reálného světa, který je potřeba provádět čím dál tím efektivněji. Tato práce se zabývá procedurálním modelováním vesmírných objektů a jejich úpravou. Také se zabývá návrhem, implementací a publikování add-onu do open-source program Blender, který modelování těchto objektů umožnuje. Add-on je implementován v jazyce Python za pomocí Blender API. Blender je díky tomu rozšířen o rozhraní pro rychlé a pohodlné generování vesmírných objektů. Publikovaný add-on je dostupný open-source.
Interaktivní editor 3D terénu
Synáček, Jan ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Obsahem této práce je návrh interaktivního editoru 3D terénu. Je definována jeho základní funkčnost, grafické rozhraní a možná rozšíření. Existujících editorů je již mnoho, jsou proto pro srovnání uvedeni vybraní zástupci a jejich funkčnost. Je implementován editor terénu umožňující jeho jednoduché úpravy, jako jsou zvyšování, snižování a zarovnání. Součástí je i jednoduché grafické uživatelské rozhraní. Editor umožňuje vkládat do scény 3D modely, aby bylo možné reprezentovat některé objekty na textuře v prostoru. Modely lze pomocí základních transformací editovat. Jsou provedeny výkonnostní testy a diskutovány možnosti rozšíření programu.
Návrh 3D katalogu pro firmu
Hubert, Michal ; Luhan, Jan (oponent) ; Němcová, Zuzana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice internetových 3D katalogů. Obsahuje teoretické základy počítačové grafiky a 3D modelování. Analyzuje současný stav společnosti S&K KONTAKT a jejího aktuálního katalogu produktů. Dále popisuje návrh a možnosti na přepracování dosavadního stavu do podoby interaktivního 3D katalogu, díky kterému S&K KONTAKT získá nové zákazníky a odliší se od konkurence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 194 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.