|
Aquapark Brno
Smička, Matěj ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Tematem zadani diplomove prace je reseni sportovniho arealu za Luzankami v Brne. Cilem diplomoveho projektu bylo vytvorit novy moderni sportovne rekreacni areal, ktery bude situovan na pozemku vedle stavajiciho plaveckeho bazenu. Hlavnim provozem je aquapark s bazeny uvnitr i venku, ktery bude splnovat veskere pozadavky navstevniku. Tato stavba je doplnena o kavárnu, menší fitness a masáže. Důraz byl kladen na propojení stávajícího bazénu s 50 metrovou dráhou a nového Aquaparku tak, aby mohl návštěvník využívat všechny vnitřní vodní plochy. Návrh počítá i s krytými parkovacími místy v parkovacím domě, ke kterému vede lávka přímo od bazénu. Lávka je určena právě lidem, kteří přijedou do Brna do Aquaparku - tedy i rodiny s dětmi - a proto zajišťuje bezpečný a nerušený přechod od parkovacího domu až k budově Aquaparku. Novym konceptem navysujici sportovne rekreacni kapacity budou naplneny pozadavky a soucasna ocekavani navstevniku v dane lokalite a zaroven se tak zvysi atraktivita celeho uzemi.
|
|
Architektura a umění
Hrončeková, Barbora ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Hora, Jan (vedoucí práce)
Návrh Mestskej galérie v meste Litomyšl reaguje hmotou na pohľadové osy mestskej štruktúry a jej rôzne výškové členenie. Hmota budovy je rozdelená na 5 celkov s rozdielnymi výškovými úrovňami. Hlavným princípom je prepájanie mestských priestorov, či už v podobe terás, ktoré sú prístupné verejnosti a spájané exterierovými schodišťami, alebo v podobe hmôt. Hmoty takticky menia svoju výšku na základe prevádzky a náplne danej hmoty, fázy priechodu z jednej výškovej úrovne do druhej alebo požadovaného výrazu. Ustupujú a vytvárajú poloverejné priestory terás a nádvoria, vystupujú či predstupujú a vytvarajú dominanty. V mieste priameho priehľadu z námestia hmota najvyšieho poschodia ustupuje, a tým nenarušuje požadovaný výraz kostola.
|
| |
| |
|
Renesanční rezidence Trčků z Lípy a dílo Antonia Ericera
RŮŽIČKOVÁ, Michaela
Magisterská diplomová práce navazuje na bakalářskou práci, která monograficky pojednávala o tzv. Trčkově hradě nacházejícím se v areálu premonstrátského kláštera v Želivě. Téma diplomové práce bude zaměřeno na skupinu rezidencí Trčků z Lípy na Vysočině s akcentem na renesanční fáze objektů (Ledeč nad Sázavou, Světlá nad Sázavou a Želiv). Práce se bude zabývat dobovými kulturně-historickými souvislostmi jejich vzniku a vzájemnou formální podobností staveb. Zvýšená pozornost pak bude věnována realizacím stavitele italského původu Antonia Ericera, který pro rod Trčků z Lípy pracoval a byl v kontaktu rovněž s Rožmberky či pány z Hradce. Autorka se ve své práci pokusí nalézt případné předlohy pro některé významné formy zpracovávaných staveb či typologicky příbuzná srovnání v relevantních oblastech.
|
|
Obnova renesančního zámeckého areálu ve Slatině u Jevišovic
Pavlovský, Tomáš
Areál renesančního zámku ve Slatině u Jevišovic je již od 50. let minulého století prohlášen za nemovitou kulturní památku. Celý areál byl však až do konce 80. let využíván JZD Vítězný únor k různým účelům, od ustájení dobytka, přes jatka, sýpku až po vyvařovnu a jídelnu JZD Běhařovice. Jedno křídlo zámku je využíváno jako radnice obce Slatina a je i v jejím vlastnictví. Od roku 1990 byl objekt mimo radnici opuštěn. Deset let celý areál chátral a hrozila jeho demolice z důvodu porušené statiky hlavního objektu. Renesanční křídlo zámku bylo prodáno do soukromých rukou a od roku 2000 začala obnova svépomocí celého zámeckého areálu, kromě obecní části. Byl proveden stavebně historický průzkum hlavního objektu PhDr. Pavlem Borským a vypracován statický posudek Ing. Čeledou. Následně byla stanovena etapizace obnovy. Veškeré práce byly konzultovány se znojemským pracovištěm památkové péče, pod které celý zámecký areál spadá. V první etapě byl staticky zajištěn podpůrný kamenný pilíř, který, místo aby stavbu podporoval, ohrožoval ji ze severní strany. Po jeho zajištění následovala oprava historického krovu a střechy jako celku. Obnova krovu a střechy trvala deset let. Tím byla budova stabilizována a mohlo se přejít i na další práce – obnova sklepu, očištění interiéru od vývařovny a skladovacích prostor JZD, obnova renesanční arkády. Stavební a restaurátorské práce v celém areálu probíhaly a stále probíhají postupně dle vytčených cílů. Během obnovy nebyly doposud nalezeny žádné artefakty, které by pomohly více pochopit život na tomto sídle v jeho vrcholném období, tedy v 17. a 18. století.
|
|
Symbolika stromu v profánní architektuře kolem roku 1500
FIALOVÁ, Tereza
Diplomová práce s názvem Symbolika stromu v profánní architektuře kolem roku 1500 vychází z bakalářské práce Terezy Fialové, v níž se zabývala prostorem tzv. stromové síně na zámku v Bechyni, se zaměřením na unikátně pojatou naturalistickou výzdobu. Diplomová práce v tomto ohledu na předešlý výzkum navazuje, přičemž se podrobněji zaměřuje na fenomén astwerku a snaží se osvětlit určitou zálibu v jinakosti, kterou vyvolává. Důkladně se věnuje otázce symboliky stromu a výskytu vegetabilních forem v profánní architektuře. S tím souvisí i samotný prostor a funkce bechyňské síně, který v úplném závěru autorka osvětluje. Značná část práce se soustředí na zkoumání souvislostí mezi rostlinnými formami a klasickými architektonickými traktáty. Práci uzavírá podrobný výčet památek středoevropské architektury kolem roku 1500, ve kterých byl uplatněn naturalisticky ztvárněný strom s osekanými větvemi v různých podobách.
|
|
Počítačové hry jako fenomén nových médií
Rylich, Jan ; Chýla, Roman (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent)
Počítačové hry jako fenomén nových médií Jan Rylich 1 1 [ D I P L O M O V Á P R Á C E ] Jan Rylich Abstrakt: Diplomová práce se věnuje vývoji počítačových her, videoher, herního průmyslu a herních technologií a jejich vlivu na naši společnost. Kromě nezbytného historického kontextu a praktického i teoretického rozboru herních žánrů a působení her na hráče, se práce ve svých klíčových kapitolách věnuje významu her a jejich vlivu na různé aspekty našeho života, od ekonomických a demografických hledisek až po vliv na naši kulturu a současné umění. Práce si v neposlední řadě klade za cíl představit a prezentovat počítačové hry a videohry v souvislosti s konceptem neglected media a v kontextu teorie remediace a demonstrovat tak jejich dopad na celou naši společnost. [autorský abstrakt]
|
|
Obnova zámku v Ivanovicích na Hané
Studnička, Michal ; Poslušná,, Iva (oponent) ; Guzdek, Adam (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vytvoření architektonické studie obnovy a nového využití zámku v Ivanovicích na Hané a kompoziční řešení přilehlé zámecké zahrady. Zámek je v soukromém vlastnictví firmy Bioveta a v současnosti není nijak využíván. Stavební program vyplývá z požadavků a podnětů nynějšího vlastníka, který má zájem areál revitalizovat a z budovy zámku vytvořit reprezentativní sídlo firmy. Navržené řešení vychází ze závěrů stavebně historického průzkumu, z provedených analýz a maximálně zachovává hodnotné historické hodnoty objektu. Přitom splňuje potřeby stavebníka a obohacuje kulturně společenský život obce.
|
|
Architektura a umění
Hrončeková, Barbora ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Hora, Jan (vedoucí práce)
Návrh Mestskej galérie v meste Litomyšl reaguje hmotou na pohľadové osy mestskej štruktúry a jej rôzne výškové členenie. Hmota budovy je rozdelená na 5 celkov s rozdielnymi výškovými úrovňami. Hlavným princípom je prepájanie mestských priestorov, či už v podobe terás, ktoré sú prístupné verejnosti a spájané exterierovými schodišťami, alebo v podobe hmôt. Hmoty takticky menia svoju výšku na základe prevádzky a náplne danej hmoty, fázy priechodu z jednej výškovej úrovne do druhej alebo požadovaného výrazu. Ustupujú a vytvárajú poloverejné priestory terás a nádvoria, vystupujú či predstupujú a vytvarajú dominanty. V mieste priameho priehľadu z námestia hmota najvyšieho poschodia ustupuje, a tým nenarušuje požadovaný výraz kostola.
|