Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
‚Jiné světy' žen Jazzové sekce v období tzv. normalizace
Hynková, Martina ; Havelková, Hana (vedoucí práce) ; Oates - Indruchová, Libora (oponent)
MARTINA HYNKOVÁ: ‚JINÉ SVĚTY' ŽEN JAZZOVÉ SEKCE V OBDOBÍ TZV. NORMALIZACE ABSTRAKT V diplomové práci se zabývám fenoménem Jazzová sekce, zájmovou organizací, která sdružovala na základě dobrovolnosti širokou jazzovou obec a aktivně působila v letech 1971 - 1986. Konkrétně si kladu za cíl rozkrýt proměnu a dynamiku činností a rolí členek Jazzové sekce, a to za pomoci zodpovězení výzkumné otázky: Jaké strategie pře/žití volily členky Jazzové sekce v období tzv. normalizace? Výzkumnou metodou se mi stala biografická metoda, kdy jsem uskutečnila a analyzovala šest rozhovorů s bývalými členkami Jazzové sekce, které jsem získala epizodickým narativním interview. Výzkumem jsem odkryla strategie pře/žití v období tzv. normalizace v podobě vstupu do společenství Jazzové sekce, vykonávanými činnostmi pro její fungování, výjezdy do zahraničí za kulturními událostmi, spojení s disentem a žití ve dvou světech. Vytvářené jiné světy členek Jazzové sekce se tak staly strategií pře/žití samy o sobě.
Svobodné školy a jejich uplatnění v současném školství
Bartošová, Alexandra ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
V mé diplomové práci se zabývám termínem svobodná škola. Vysvětluji ho, představuji vybrané svobodné školy, demokratické principy škol, antiautoritativní pedagogiku a termín unschooling. Mým cílem je poukázat na kvality svobodných škol a ukázat důvody, proč by měly být brány za plnohodnotné a rovnocenné ke klasickému školství. Poukazuji na to, že tento typ vzdělávání si zaslouží větší ohlas a finanční podporu od MŠMT. Některé Svobodné školy a hnutí jsou v mnohém inspirovány pedagogickým konceptem nezávislé britské internátní školy Summerhill a pedagogikou jejího zakladatele Alexandera Sutherlanda Neilla. Ve své práci popisuji jeho pedagogické principy a historii školy Summerhill. Dílčím cílem práce je objasnit, v jakých školách a do jaké míry jsou uplatňovány myšlenky Summerhill School v Čechách a jak se dá navázat na myšlenky A.S.Neilla v našem prostředí. V teoretické části se zabývám termínem demokracie. Popisuji historii svobodných škol a jejich vývoj v Čechách, například v období reformně pedagogických pokusů, a v zahraničí ve školách Sudbury Valley School a Newgate School Sarasota. Výzkumná část práce popisuje vymezení výzkumného problému, průběh výzkumného šetření, můj vlastní pohled na výuku a učební styl, interpretaci výzkumu na ScioŠkole Praha 11, ZŠ Edisona a ZŠ Kairos. Používám metody...
Mýty české hudební alternativy osmdesátých let
Jonssonová, Pavla ; Jurková, Zuzana (vedoucí práce) ; Horský, Jan (oponent) ; Maderová, Blanka (oponent)
Dizertační práce "Mýty české hudební alternativy osmdesátých let" představuje antropologický pohled na fenomén paralelní kultury v limitující situaci. Na základě životopisných vyprávění, doplňujících rozhovorů a dat získaných z jiných typů pramenů jsou konstruovány "mýty" o sedmi významných postavách české alternativní scény. Jde o insiderskou etnomuzikologickou intepretaci, založenou na konceptech mýtu Mircea Eliadeho a Bronislawa Malinowského jako opakujícího se a příkladného vzorce jednání. Popsané osobnosti, Jazzová sekce (Prométheus), Miroslav Wanek ("cesta hrdiny") Karel Babuljak ("hledání ztraceného ráje"), Pavel Zajíček (Odysseus), Mikoláš Chadima ("rebel"), Oldřich Janota (Hermés) a Marka Míková (Psýché), představují některé hlavní trendy tvůrčích procesů české hudební alternativní scény osmdesátých let pomocí mýtu jako metafory. Metafora je zde chápána jednak v pojetí Timothyho Rice, tedy jako organizační princip našeho myšlení, a jednak jako osvětlující obraz.
Specifika spolupráce mezi současnou českou alternativní hudební scénou a komerčními subjekty
Pecková, Sára ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
V marketingové komunikaci je běžně využívána hudba nebo navazována spolupráce mezi aktéry hudebního průmyslu a komerčními subjekty, které s hudbou přímo nesouvisejí. To je nejobvyklejší u hudby produkované přímo za komerčními účely a u tzv. mainstreamové hudební scény. Naopak alternativní hudební scéna se od hlavního proudu v mnohém liší a často se dokonce proti komerčnímu jednání vymezuje. Česká alternativní hudební scéna má navíc v důsledku historického vývoje řadu specifik. Navzdory tomu však ke spolupráci s komerčními subjekty dochází i u zástupců hudební alternativy, ačkoli tyto případy nejsou tak obvyklé, jako je tomu u mainstreamové hudební scény, nebo jim dosud nebyla věnována větší pozornost. Tato práce se věnuje specifikům spolupráce mezi současnou českou alternativní hudební scénou a komerčními subjekty, jakožto spolupráce dvou zcela odlišných oblastí. Specifika jsou vyvozena na základě hloubkových rozhovorů s aktéry současné české alternativní hudební scény, kteří mají se spoluprací s komerčními subjekty zkušenost. Výsledkem výzkumu je přiblížení, jakým způsobem spolupráce mezi těmito dvěma entitami probíhá.
Nezávislá divadla pražská - soubor publicistických rozhovorů
Reisigová, Anna ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Praktická bakalářská práce Nezávislá divadla pražská - soubor publicistických rozhovorů se zabývá pražskou divadelní scénou, zejména pak divadly nezávislými a jejich představitelům. První teoretická část práce vymezuje nezávislou divadelní scénu, uvádí krátkou historii divadla v České republice, respektive Československu, definuje Asociaci nezávislých divadel a představuje jednotlivá divadla, s jejímiž představiteli povedu rozhovory. Druhá teoretická část vymezuje žánr, který jsem pro svou bakalářskou práci zvolila, a to publicistický rozhovor. Zabývá se jednotlivými fázemi při tvorbě takového rozhovoru a krátkou historií tohoto nejmladšího novinářského žánru. Součástí práce jsou také jednotlivé rozhovory, které reflektují aktuální situaci a dotýkají se některých pojmů, vymezených v teoretické části. Cílem je vytvořit rozhovory, které by dokázaly obstát v kulturní rubrice média, jsou aktuální a přinášejí zajímavé informace.
The power of two sample tests
Rózsahegyi, Dominik ; Maciak, Matúš (vedoucí práce) ; Komárek, Arnošt (oponent)
Jedným z často používaných štatistických nástrojov sú dvojvýberové testy, pomocou ktorých rozhodujeme o tom či experimentálne získané dáta z rôznych populácií spĺňajú vopred zadaný predpoklad. Vhodnosť ich použitia môžeme určiť napríklad pomocou sily testu, vyjadrujúcej pravdepodobnosť zamietnutia neplat- ného tvrdenia. V úvode sa čitateľ oboznámi s pojmami testovania hypotéz, ktoré sú potrebné pre zavedenie jednotlivých testov. Testom, ktoré môžeme použiť v prípade, že sú analyzované dáta kompletné sa venuje druhá kapitola. V prípade, že niektoré pozorovania v čase analýzy dát nepoznáme presne, ide o cenzorované pozorovania a je vhodnejšie použiť príslušné testy uvedené v tretej kapitole. Po- mocou simulácií odhadneme empirickú silu testov a pozorujeme jej správanie za rôznych podmienok. 1
The power of two sample tests
Rózsahegyi, Dominik ; Maciak, Matúš (vedoucí práce) ; Nagy, Stanislav (oponent)
Dvojvýberové štatistické testy sa bežne využívajú v praxi, napríklad vo ve- deckej alebo finančnej oblasti. Sila testu je zase dôležitou vlastnosťou a vyjadruje pravdepodobnosť, že test zamietne neplatnú nulovú hypotézu. Táto práca pred- stavuje základné štyri testy, ktoré porovnávajú nejaké parametre dvoch populácií. V úvode sa čitateľ oboznámi so základnými pojmami testovania hypotéz, ktoré sú potrebné pre predstavenie jednotlivých testov. Pomocou simulácií je potom pri každom z testov odhadnutá jeho sila a pozorujeme jej správanie pre rôzne rozde- lenia náhodných výberov, rozsahy či zvolené nulové a alternatívne hypotézy. V závere práce sú testy na základe získaných výsledkov porovnané a diskutuje sa o vhodnosti ich použitia v rôznych prípadoch. 1
Hledání pedagogických alternativ - Waldorfská škola z pohledu rodičů
ČERNOVSKÁ, Klára
Ústředním tématem diplomové práce je alternativní školství. Cílem je ozřejmit rodičovský postoj, který stojí za výběrem alternativní školy, konkrétně školy waldorfské. V teoretické části budou ozřejměny nejdůležitější pojmy, které umožní čtenáři hlubší vhled do problematiky. Praktická část bude realizována na základě kvalitativních výzkumných postupů, zejména polostrukturovanými a nestrukturovanými rozhovory s rodiči. Budu se také opírat o vlastní zkušenosti z praxe na těchto školách.
SLOVÁCKÁ SONDA. Vyjednávání lokální identity alternativních kapel na Moravském Slovácku.
Svobodová, Veronika ; Jurková, Zuzana (vedoucí práce) ; Seidlová, Veronika (oponent)
Cílem tohoto hudebně-antropologického kvalitativního výzkumu, který byl založen především na práci v terénu, je popsat, analyzovat a interpretovat konstruování lokální identity alternativních kapel na Moravském Slovácku. Ve výzkumu se věnuji především dvěma slováckým hudebním uskupením - PSCrew a 12:PIET. Kapela PSCrew se prezentuje prostřednictvím žánru hip-hop a kapela 12:PIET žánrem punk. Hudební činnost kapel v práci definuji - s použitím emického pojmu - jako alternativní folklor. S využitím teoretických konceptů stereotypu a částečně také retra a revivalu, jsem se snažila ukázat, jakými způsoby alternativní hudebníci skrze své hudební světy tzv. soundscapes naplňují vlastní představy o tom, co je považováno za slovácké a jakým způsobem probíhá vyjednávání jejich lokální identity. Ve své hudební tvorbě obě kapely explicitně odkazují na život na Slovácku, který se - s důrazem na autenticitu své tvorby - snaží v hudbě reflektovat. Přitom využívají, mimo jiné, různých lokálně daných stereotypů. Tyto stereotypy jsou skrze činnost kapel rekontextualizovány pomocí jejich adaptace do podoby, která odráží postmoderní dobu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.