Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Soukromé a alternativní školství v České republice
Pušová, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
NÁZEV: Soukromé a alternativní školství v České republice ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o současném stavu soukromého a alternativního školství, přičemž soukromé školy považuje též za alternativu ke standardnímu vzdělání. Zmiňuje specifika pedagogiky alternativních programů, ukazuje společné i odlišné rysy a hledá pozitiva a negativa volby alternativní školy pro rodiče i žáka. Teoretická část se zaměřuje více na problematiku soukromých škol. Zkoumá kvalitu soukromých škol v konfrontaci s běžnými státními školami. Pojednává o nadstandardních podmínkách výuky nejen pro žáka, ale i pro učitele. Empirická část doplňuje výzkum soukromých škol v ČR o případové studie ve dvou pražských soukromých školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Základní školství, alternativní školy, soukromé školy
Implementace podpory zdraví do ŠVP v návaznosti na současnou edukační realitu základních škol
Zlatníková, Jana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce obsahuje analýzu třiceti školních vzdělávacích programů náhodně vybraných základních škol Středočeského kraje v souvislosti s implementací podpory zdraví do školních vzdělávacích programů. Mapuje realizaci vzdělávacího obsahu Výchovy ke zdraví do učebních plánů škol a řazení tematických okruhů učiva v jednotlivých ročnících. Zabývá se také konkrétními poznatky učitelů a analýzou zpracování tematického okruhu sociálně patologických jevů.
Lidský a sociální kapitál v základním školství
KOKŠTEIN, Jiří
Obsahem diplomové práce je náhled do teoretických studií, které se problematikou lidského a sociálního kapitálu zabývají z různých pohledů, zabývají se jejich vývojem v čase, jejich měřitelností, zkoumají je a doplňují o další poznatky.Tato část práce obsahuje i vztah lidského a sociálního kapitálu v návaznosti na stárnutí lidské populace a zaměřuje se na lidský kapitál starších pracovníků. Teoretické studie končí náhledem do problematiky základního školství, role učitele a snaží se poskytnout informace o již provedených průzkumech v této oblasti školství, které v aplikační části poslouží k porovnání s mnou získanými daty z dotazníkového šetření. Aplikační část práce je zaměřena na pedagogické pracovníky základních škol. Vzdělávání v dnešním globalizovaném světě mění nejen svůj obsah, ale i metody a formy práce. Nezastupitelnou roli v tomto procesu sehrávají pedagogové. Aby vyhověli všem na ně kladeným požadavkům, je nezbytné, aby i oni věnovali zvýšenou pozornost svému dalšímu vzdělávání a sdílení nabytého vzdělání, což je nezbytné k růstu lidského i sociálního kapitálu, poněvadž jsou ve vzájemné interakci. Práce zkoumá vybraný vzorek pedagogů a přistupuje k této problematice zjišťováním toho, co je ke vzdělávání motivuje, zda jsou spokojeni s přínosem vzdělávacích akcí, jakému typu vzdělávání dávají přednost atd. Práce zjištěné skutečnosti dále analyzuje a hledá vztahy mezi věkem a pohlavím pedagogů dle stanovených hypotéz. Pedagog je člověk, který je v neustálém kontaktu s ostatními lidmi. To samozřejmě dále formuje jeho životní postoje a zkušenosti. Jako lidská bytost vnímá názory společnosti a utváří si na ní vlastní názory, které ho následné mohou ovlivňovat při výkonu jeho profese. Proto je v této části práce věnován prostor i zkoumání přemosťovacího sociálního kapitálu, který určuje velikost okruhu lidí, s kterými se pedagogové obecně stýkají a vzájemně ovlivňují. Posledním výzkumem, který je v práci možno nalézt, je vnímání společenského postavení pedagogů jimi samotnými.
Sto let historie vzdělávání ve Volyni v letech 1912-2012
KOPKA, Ivo
Tato bakalářská práce pojednává o historii vzdělávání ve Volyni v letech 1912-2012. Vzhledem k rozsáhlosti daného tématu je zaměřena pouze na historii základního školství ve Volyni. Dané časové období, které je zmapováno, je rozděleno na určité časové úseky podle historických etap našich dějin. Ke každému časovému úseku je uvedena stručná charakteristika doby a co se během ní událo v životě školy. V práci jsou popsány změny ve vzdělávacím systému v souvislosti s politickým vývojem, různá výročí, oslavy a změny vyplývající z měnící se doby. To vše mělo své důsledky na činnost školy. V práci jsou také uvedeny určité zajímavosti vyplývající z každé doby a jejich odraz v životě školy. Práce čerpá zejména ze školních kronik a kronik města Volyně. Tato práce by měla přispět ke zmapování dějin školství ve Volyni.
Hodnocení plnění povinností základní školy vyplývajících z daňového řízení
Šlapáková, Hana ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Doležalová, Ivana (oponent)
Tato práce je zaměřena na zdanění příspěvkových organizacích zřizovaných v základním školství. Je zde pojednáno o systému základního školství a jeho legislativě, příspěvkových organizacích zřizovaných územními samosprávnými celky, o financování, rozpočtech a fondech těchto organizací. V práci jsem ověřovala daňová přiznání konkrétní základní školy s daňovou legislativou. Zjistila jsem, že uplatňování daní je u základní školy velice složité z titulu její hlavní a doplňkové činnosti. V daňových přiznáních se škola dopouští několika chyb, které vyplývají ze špatné aplikace daňové legislativy.
Možnosti personální práce na základní škole
Vostarková, Šárka ; Kuřetová, Jana (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza vybraných zásadních personálních činností na základní škole a následně navržení možného způsobu vylepšení těchto personálních činností či zavedení nových. Tato práce by měla poskytnout základní pohled na personální problematiku v oblasti základního školství.
Financování základního školství v ČR: případová studie
Hejnová, Gabriela ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
V teoretické části práce jsou popsány principy a specifika hospodaření a financování školství v České republice. Pozornost je věnována rozpočtu a výsledku hospodaření škol a školských zařízení. Praktická část je věnována konkrétní základní škole -- ZŠ Toužim, okres Karlovy Vary. Na základě analýzy financování a hospodaření této školy v letech 2007 a 2008 je zhodnoceno její hospodaření a jsou navrženy další možné zdroje finančních prostředků. Na závěr uvádím celkové zhodnocení financování školství v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.