Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výukový program pro demonstraci generování 2D objektů v rastru
Šůs, Martin ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V prvej, teoretickej časti sú diskutované rozdiely medzi rastrovou grafikov a vektorovou grafikou. Spomenuté sú ich klady a zápory a je vysvetlená potreba prevodu medzi týmito dvoma typmi grafík. Proces rasterizácie, prevodu z vektorovej do rastrovej grafiky, je dôkladne popísaný pre vybrané základné grafické prvky/entity. Druhá časť opisuje proces vývoju a implementáciu aplikácie.
Výukový program pro demonstraci rasterizace 2D objektů
Krupička, Vojtěch ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problémem rasterizace vektorových objektů na zobrazovacích zařízeních (např. monitoru počítače). Rasterizace je jedním z nejdůležitějších jevů v počítačové grafice. Pro jeho pochopení je potřebná znalost matematických rovnic a vzorců jimiž jsou příslušné vektorové objekty popsány. Pro názornou demonstraci rasterizace vznikl výukový program, který jednoduchou cestou seznámí uživatele s principem rasterizace vybraného vektorového objektu.
Akcelerace grafických operací s využitím FPGA
Čapka, Ladislav ; Šimek, Václav (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozborem grafického retezce, pomocí kterého lze vykreslit požadovaný obraz. Dokument je zamerený na vykreslovací algoritmy, které jsou využívány v rasterizacním bloku. Hlavním cílem této práce je popsat vybrané vykreslovací algoritmy, které jsou vhodné pro implementaci v hardware. Cílovým hardware, na kterém by mely být vykreslovací algoritmy implementovány a testovány, jsou programovatelná hradlová pole FPGA. Jako možná cílová platforma byla zvolena platforma FITkit.
Vytvoření interaktivních pomůcek z oblasti 2D počítačové grafiky
Malina, Jakub ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
V teto diplomove prace se budeme zabyvat popisem zakladnich vlastnosti pocitacovych krivek a jejich praktickou pouzitelnosti. Vysvetlime si, jak lze krivky chapat obecne, co to jsou polynomialni krivky a zpusoby napojovani. Pote se zamerime na popis Bezierovych krivek, hlavne pak na Bezierovy kubiky. Podrobneji probereme nektere stezejni algo- ritmy, ktere se pouzivaji pro vykreslovani techto krivek na pocitacich, a ukazeme si jejich praktickou implementaci. Pote probereme neuniformni racionalni B-spline krivky a De Booruv algoritmus. Nakonec projdeme tematem rasterizace usecky, silne cary, kruznice a elipsy. Cilem diplomove prace je vytvoreni nekolika interaktivnich appletu, simulujicich algoritmy pro rasterizaci a vykresleni krivek probirane v teoreticke casti. Tyto applety napomuzou snazsimu pochopeni teoretickych poznatku a zefektivni vyuku.
Vytvoření interaktivních pomůcek z oblasti 2D počítačové grafiky
Malina, Jakub ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
V teto diplomove prace se budeme zabyvat popisem zakladnich vlastnosti pocitacovych krivek a jejich praktickou pouzitelnosti. Vysvetlime si, jak lze krivky chapat obecne, co to jsou polynomialni krivky a zpusoby napojovani. Pote se zamerime na popis Bezierovych krivek, hlavne pak na Bezierovy kubiky. Podrobneji probereme nektere stezejni algo- ritmy, ktere se pouzivaji pro vykreslovani techto krivek na pocitacich, a ukazeme si jejich praktickou implementaci. Pote probereme neuniformni racionalni B-spline krivky a De Booruv algoritmus. Nakonec projdeme tematem rasterizace usecky, silne cary, kruznice a elipsy. Cilem diplomove prace je vytvoreni nekolika interaktivnich appletu, simulujicich algoritmy pro rasterizaci a vykresleni krivek probirane v teoreticke casti. Tyto applety napomuzou snazsimu pochopeni teoretickych poznatku a zefektivni vyuku.
Testování SW pro převod mezi rastrovou a vektorovou grafikou
Mináriková, Monika ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Kunstová, Renáta (oponent)
Tato práce se zabývá především testováním SW pro převod mezi rastrovou a vektorovou grafikou a je rozdělena do dvou částí. V metodologické části jsou uvedeny způsoby ukládání obrazových informací v počítači, vysvětluje rozdíly mezi základními typy počítačových grafik, rastrovou a vektorovou, a charakterizuje jejich nejznámější formáty. Praktická část je věnována testování a srovnání vybraných SW podporujících proces trasování. Na základě výsledků jsou stanoveny obecné závěry o možnostech, které tento způsob automatické vektorizace nabízí. Pro hodnocení a porovnání SW je zvoleno vícekriteriální hodnocení založené na pětibodové stupnici. Parametry hodnocení jsou následně rozděleny do dvou kategorií na hodnocení SW a výstupů z procesu trasování. Pro trasování jsou vybrány čtyři druhy grafiky a to jednoduché černobílé logo, barevné logo, čárový nákres a fotografie s jednoduchým motivem. V závěru práce jsou vyhodnoceny a shrnuty výsledky šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.