Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Okamžitá diagnostika stavu letadlových proudových motorů
Valuch, Tomáš ; Molčan, Anton (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
V této diplomové práci je vypracován návrh diagnostického systému pro malé proudové motory. Cílem práce je popsat typy možných selhání proudových motorů, stanovit významné parametry charakterizující okamžitý stav pohonné jednotky a definovat způsoby měření vybraných parametrů. První část práce se věnuje popisu vybraných typů malých proudových motorů, následuje výčet a rozbor nejpoužívanějších diagnostických metod pro vyhodnocení stavu motoru za provozu. Další kapitola obsahuje výpočet tepelného oběhu motoru s charakteristikou konstrukčních modulů. Poté jsou analyzovány selhání malých motorů s popisem jejich příčin a možnostmi detekce diagnostickou soustavou. Práce pokračuje popisem měřících metod a výběrem potřebných snímačů. V závěru je navržen diagnostický systém pro monitorování okamžitého stavu motoru. Poslední část se věnuje exkurzi na zkušebně proudových motorů na Technické univerzitě v Košicích.
Historie civilního letectví 1950-1970
Bednář, Ondřej ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce vytváří přehled historie civilního letectví od roku 1950 do roku 1970. Po druhé světové válce nebyla přeprava civilistů letadly běžná. Ke konci výše zmíněného dvacetiletí se stala neodmyslitelnou součástí cestování na dlouhých tratích. Pozornost je věnována důležitým událostem v historii letectví od přechodu z motorů turbovrtulových na dvouproudové. Vrcholem tohoto období byla konstrukce dopravních letadel schopných překonat rychlost zvuku. Tato práce popisuje také vývoj konstrukce vrtulníků. Pozornost je věnována i velkým konstrukčním kancelářím Evropy, Asii a Severní Ameriky. Část práce pojednává i o vývoji letectví v Československu.
Obecné zásady při transformaci leteckého turbokompresorového motoru na aeroderivát
Pokorný, Šimon ; Poláčik, Ján (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Záměrem této bakalářské práce je popis obecných zásad transformace leteckého turbokompresorového motoru na aeroderivát. Součástí práce jsou elementární funkční principy a konstrukční provedení spalovacích turbín využívaných pro letecké aplikace. Na ně navazují stacionární pohonné jednotky určené pro produkci elektrické energie. Poslední kapitola práce uvádí samostatné transformační postupy při změně leteckého proudového motoru na aeroderivát.
Zkoušení leteckých proudových motorů
Trusík, Vojtěch ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou základních části. První část práce se zabývá popisem leteckých úřadů a agentur, činností proudového motoru, zkušebním zařízením a popisem zkoušek. Druhá část je věnována aplikací zkoušek dle předpisu CS-E na proudový motor TJ-100 C.
Letecké proudové motory s proměnným cyklem
Heczko, Nikodem ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
V této závěrečné bakalářské práci je zpracován základní přehled a rozdělení turbínových motorů, včetně stručného popisu jejich funkce. Práce je zaměřena na problematiku proudových motorů s proměnným cyklem. Uvádí výhody jejich použití jako letecké pohonné jednotky z hlediska účinnosti a popisuje různé způsoby konstrukčního řešení. Dále rozebírá samotný princip proměnného cyklu a jeho realizaci na motoru YF120. V závěru jsou představeny výzkumné programy zabývající se proměnným cyklem.
Měření teploty výfukových plynů u proudového motoru
Tunkr, Pavel ; Beneš, Petr (oponent) ; Havránek, Zdeněk (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou na úvod stručně popsány proudové motory, jejich princip a metody měření teploty výfukových plynů. Jsou zde uvedeny možné druhy snímačů teploty a vybrán vhodný typ snímače pro danou aplikaci. Je zde řešeno propojení snímače teploty a převodníku. V další části je zpracován návrh elektronického převodníku teplota/napětí a jeho simulace pomocí programu NI Multisim. Po realizaci funkčního vzorku a změření jeho parametrů jsou zde publikována naměřená data a dosažené výsledky.
Letecké pohonné jednotky
Koutník, Tomáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje přehled v současné době nejběžněji používaných pohonných jednotek letadel. Stručně vysvětluje jejich účel a princip činnosti. Uvádí také nejpodstatnější vlivy na jejich práci a v závislosti na nich i oblasti vhodného použití jejich jednotlivých kategorií. Nejobsáhlejší část práce je věnována popisu hlavních částí pohonných jednotek a jejich funkce. V závěru jsou v krátkosti naznačeny některé možné směry jejich vývoje.
Hluk leteckých proudových motorů
Szelke, Ludvík ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se snažím prezentovat zdroje hluku leteckých proudových motorů. Nejprve čtenáře seznámím s krátkou historii vývoje proudových motorů a principu funkce proudového motoru. Dále pokračuji všeobecnými znalostmi o hluku jako takovém, čím se měří a jaké má dopady na náš život. Následuje analýza zdrojů hluku proudového motoru jak teoretická, tak i pomocí počítačového modelu. Na konci své práce se věnuji především možnostem redukce hluku u zdrojů, a i možnému budoucímu vývoji.
Návrh malého proudového motoru do 1kN tahu
Gongol, Jakub ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na téma malých proudových motorů. Práce je rozdělena na rešeršní a výpočtovou část. V rešeršní části se zabývá jak různými konfiguracemi proudových motorů, tak i oblastmi jejich použití. Hlavní část práce je výpočtová, kde bude navržen kompresor, turbína a výstupní tryska v takové konfiguraci, ve které bude motor při návrhovém režimu dávat tah 1kN. Dále bude vypočtena charakteristika motoru v mimonávrhových režimech, která dá představu o tom jak se motor bude chovat za provozu.
Návrh proudového motoru do 1 kN tahu s vodíkem jako palivem
Mikulenka, Karel ; Šnajdárek, Ladislav (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
V této práci je čtenář obeznámen s historickým vývojem leteckých turbínových motorů využívajících vodík jako palivo. Je proveden výpočet tepelného oběhu malého motoru s tahem do 1 kN, jenž je v dnešní době využívaný pro balistické střely nebo cvičné drony. Na základě zadaných parametrů je vybrán typ kompresoru, a sice radiální. Výpočet parametrů radiálního kompresoru a jeho kontrola v software EES. Uvedení problematiky spalovacích komor pro letecké motory a výpočet bilance spalovací komory. Výpočet turbínové části motoru a návrh jejího lopatkování. Výpočet trysky pro expanzi do atmosféry a příslušný tah motoru. Porovnání dosavadních projektů zabývajících se vodíkovým pohonem v letectví s jejich konvenčním protějškem a porovnání jejich proveditelnosti vůči projektům, využívajícím jiných obnovitelných paliv.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.