Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Všeobecné povědomí žáků střední školy o krizích a jejich možném řešení
PIVNIČKOVÁ, Eva
Práce s názvem "Všeobecné povědomí žáků střední školy o krizích a jejich možném řešení" se v teoretické části zabývá obecnou charakteristikou krizí, možnými příčinami, průběhem a možnostmi překonání krizí. Dále se zaměřuje na neformální pomoc v krizi a odbornou pomoc v krizi. V poslední části teoretického bloku se práce věnuje krizím, principům a zásadám krizové intervence u dospívajících. Pro vyhotovení teoretické části bylo použito studium odborné literatury, následné strukturování a vyhotovení bakalářské práce. Pro praktickou část byl zvolen za cíl zjistit za pomoci dotazníku povědomí žáků středních škol o krizích během života, o volbě nejčastějšího způsobu řešení a o znalosti organizací a odborníků, které by v případě potřeby využili. Tento výzkumný cíl byl realizován v rámci Střední odborné školy Litvínov-Hamr. Nejprve se uskutečnil předvýzkum, a to konkrétně konzultací s výchovnou poradkyní této školy, na základě, kterého došlo ke stanovení výzkumných předpokladů. Pro účely vyhotovení praktické části byla použita metoda empirického výzkumu, která je zaměřená na sběr a analýzu výzkumných dat. Data byla získána pomocí dotazníkové metody, formou uzavřených otázek, a k jejich vyhodnocení sloužila metoda kvantitativního zpracování. Výskyt jednotlivých typů odpovědí byl zachycen v absolutních počtech a v procentech, následně byly výsledky graficky zpracovány. Na závěr bylo popsáno a vysvětleno rozdílné chápání pojmu krize a výběr pomoci při řešení krizových situací u studentů maturitního a učebního oboru na střední škole.
Sebevražedné tendence seniorů v telefonické krizové intervenci
Maliňáková, Barbora ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Obsahem práce je téma sebevražedných tendencí u seniorů. Zkoumány jsou skrze optiku krizových linek, které se s tímto tématem setkávají. V teoretické části je definováno stáří jako možná krize, možnosti telefonické krizové intervence a základní vývojové potřeby dle terapeutického směru Pesso Boyden System Psychomotor. V praktické části jsou popsány služby telefonické krizové intervence resp. jejich podoba v ČR a jejich četnost kontaktů s klienty-seniory se suicidální tematikou. Pomocí rozhovorů s pracovníky linky a analýzou záznamů z hovorů dále popíši i možné motivy seniorů k suicidálním úvahám, v diskuzi navrhnu možné nástroje prevence tohoto jevu.
Sebepoškozující chování u mládeže v souvislosti s poruchami chování
Kolaříková, Katarína ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
NÁZEV: Sebepoškozující chování u mládeže v souvislosti s poruchami chování AUTOR: Bc. Katarína Kolaříková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PaeDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce řeší dvě závažná speciálně pedagogická témata. Poruchy chování a sebepoškozující chování. Sebepoškozující chování je záměrné, vědomé a často opakovatelné narušení fyzické integrity bez záměru zemřít. Práce je rozčleněna do 11 kapitol. První jsou zaměřeny na poruchy chování, sebepoškozující chování a krizovou intervenci. Další kapitoly se věnují cíli, výzkumným otázkám a zvolené metodice šetření. Cílem práce bylo zmapovat výskyt, faktory a způsoby sebepoškozování a popsat alternativní techniky redukce tohoto chování. V této práci byl uplatněn kvalitativní výzkum - zanalyzování anamnéz jedinců s poruchami chování a polostrukturovaný rozhovor s etopedickými pracovníky. Z šetření dokumentací vyplývá, že SPCH způsobují negativní vlivy z rodinného a sociálního prostředí. Mezi nejčastější způsoby patří u dívek sebeřezání, u chlapců bušení hlavou a pěstmi do zdi. U alternativních metod na redukci tohoto chování se pracovníci DDŠ shodli, že upřednostňují metodu farmakoterapie, pracovníci DDÚ již aplikují kombinovanou formu léčby, např. s deníky, metodou sandtray atd. Diskuze porovnává výsledky...
Využití krizové intervence v práci sociálního pracovníka na Městském úřadě
Maráková, Jana ; Leontovyčová, Jana (vedoucí práce) ; Nádvorníková, Hana (oponent)
Pohnutkou pro vytvoření mé bakalářské práce byla potřeba představit především metodu krizové intervence ve dvou jejich podobách - krizovou intervenci tváří v tvář a telefonickou krizovou intervenci. Myslím si, že se postupně začalo ukazovat, jak je důležité probrat celý kontext, do něhož je tato metoda zasazena. Tímto kontextem je myšlena oblast, v níž se nejvíce s klienty v krizi setkáváme, t.j. oblast psychosociální krizové pomoci, která nabízí krizové služby. Tím nemyslím jen pracoviště, ale také formy, v jakých krizovou pomoc klientům nabídnout a dále možnosti využití krizové intervence v práci sociálních pracovníků. Cílem mé bakalářské práce je přiblížit tuto oblast všem, kteří se chtějí více dozvědět o daných tématech, stejně jako lidem, kteří se sami mohou v krizi ocitnout. Klíčové pojmy další vzdělávání sociálního pracovníka krize krizová intervence osobnost sociálního pracovníka sociální pracovník
Telefonická krizová intervence (Specifika práce na lince důvěry)
Pittnerová, Monika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Schõnfelderová, Marie (oponent)
Práce vysvětluje pojem krize, krizová intervence a telefonická krizová intervence, její postupy a techniky. Zabývá se historií vzniku linek důvěry v České republice, ale i ve světě. Blíže se zaměřuje na strukturu a zásady vedení hovoru na lince důvěry. Zjišťuje požadavky, které jsou kladeny na pracovníka linky důvěry, a představuje některé organizace pořádající výcviky v telefonické krizové intervenci. Uvádí organizace věnující se telefonické krizové intervenci i na mezinárodní úrovni. Pracovník na lince důvěry, tedy pracovník v pomáhajících profesích může být ohrožen tzv. syndromem vyhoření. Z toho důvodu práce neopomíjí kapitoly věnující se supervizi a psychohygieny. V závěru práce jsou uvedeny konkrétní hovory ze služby na lince důvěry.
Krizová intervence u sebevražd
Legner, Lukáš ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Boukalová, Hedvika (oponent)
Tato diplomová práce je věnována tématu krizové intervence u sebevraždy. Cílem studie bylo popsat, co se odehrává v krizové intervenci se suicidální jedincem v terénu a jaké jsou zkušenosti interventů z řad příslušníků IZS s touto intervencí. Teoretická část práce je rozdělena na tři části. V první části je popsána krize a krizová pomoc, která zahrnuje zásady první psychické pomoci a krizovou intervenci. Ve druhé části je popsána sebevražednost v širším kontextu, jsou uvedeny vybrané teorie sebevraždy a popsáno riziko sebevraždy. Ve třetí části jsou uvedeny možnosti poskytování krizové intervence lidem ohroženým sebevraždou a doporučené postupy. V empirické části byla využita kvalitativní metodologie. Byly realizovány polostrukutrované rozhovory s 12 respondenty z řad IZS, v nichž tito respondenti popisovali své zkušenosti s vedením terénní krizové intervence u suicidantů. Rozhovory byly analyzovány metodou IPA. Zjištěné výsledky jsou podrobně popsány a diskutovány s dostupnou odbornou literaturou. V závěru práce jsou doporučeny další témata výzkumu krizové intervence u suicidantů. Klíčová slova: sebevražda, krizová intervence, krizová situace, psychologická pomoc, integrovaný záchranný systém, IZS
Řízení změny ve vedení týmu a souvisejících činnostech při práci s dlouhodobými klienty na krizové lince pro seniory
Borecká, Jana ; Holmerová, Iva (vedoucí práce) ; Tesařová, Martina (oponent)
BORECKÁ, Jana. Řízení změny ve vedení týmu a souvisejících činnostech při práci s dlouhodobými klienty na krizové lince pro seniory. Praha, 2010. Magisterská práce. Univerzita Karlova. Fakulta humanitních studií. Katedra řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích. Vedoucí práce Prim. MUDr. Iva Holmerová, PhD. Klíčová slova: linka důvěry, krizová intervence, senioři, změny ve stáří, metodika práce se seniory na lince důvěry, řízení změny, dlouhodobí klienti, etika, týmová práce, supervize, případová studie. Tato magisterská práce je zaměřena na řízení změny ve vedení týmu při práci s dlouhodobými klienty na krizové lince pro seniory. První část představuje důležitý teoretický základ pro porozumění druhé, praktické části. Je věnována specifikům profesionální pomoci po telefonu - tedy hlavním zásadám krizové intervence, ze kterých sociální pracovník vychází při výkonu své profese. V této části je dále věnován prostor problematice stáří a změnám, které v tomto období přicházejí. V první části jsou také představeni dlouhodobí klienti coby specifická skupina, která se na krizovou linku obrací a přináší s sebou důležité etické otázky nejen pro pracovníky, kteří jsou s klienty v přímém kontaktu, ale také pro vedení. Druhá část přibližuje čtenáři linku Senior telefon, zmiňuje její...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.