Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Detekce objektů na desce pracovního stolu
Varga, Tomáš ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou detekce objektů na pracovní desce v mračne bodů. Mračno bodů je zaznamenáno pomocí senzoru Kinect. Navržené řešení je postaveno na algoritmu RANSAC pro detekci plochy, dále na algoritmu Euklidovo zhlukování pro segmentaci a nakonec na algoritmu ICP pro detekci objektů. Algoritmus ICP je modifikovaný a dokáže detekovat hlavně rotačně symetrické objekty a objekty, které nejsou nijak transformovány vůči modelům. Řešení využíva platformu ROS, na kterém se výsledný balíček vyvíjí. Výsledky dosažené nad vlastní datovou sadou byly dobré i přes omezenou funkčnost detektoru.
Vytvoření 3D modelu prostředí pomocí senzoru Kinect
Kumpán, Pavel ; Mašek, Petr (oponent) ; Růžička, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o užití senzoru Microsoft Kinect pro vytváření trojrozměrného modelu prostředí. V práci je popsána metoda pro snímání prostředí a její implementace ve verzích pro běžný procesor a grafickou kartu. Výstupem práce je aplikace umožňující snímání prostředí a vytvoření modelu ve formě bodového mračna a polygonové sítě.
3D výuková aplikace s využitím hloubkových senzorů
Zubrik, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Veľas, Martin (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá vytvorením interaktívneho výukového systému, ktorý využitím hĺbkového senzora a projektora vykresľuje interaktívnu topografickú mapu na povrch piesku. Pri realizácii sa vychádzalo z existujúceho riešenia, ktoré predstavuje aplikácia AR Sandbox. Aplikácia okrem vizualizácie nadmorských výšok umožňuje interaktívne modelovanie terénu, pričom používateľa navádza farebným odlíšením k jeho správnemu vymodelovaniu. Bolo pripravené rozšírenie, ktoré umožňuje užívateľovi zvoliť si ľubovoľnú časť zemského povrchu pre vytváranie jej modelu. Riešenie využíva plný potenciál pôvodnej aplikácie a užívateľovi ponúka zažiť pútavú skúsenosť pri modelovaní známej oblasti zemského reliéfu či povodia rieky. Výsledkom práce je funkčný systém, nápomocný pre získavanie poznatkov z oblasti topografie a hydrológie. Užívateľské testovanie pomocou dotazníka UEQ ukázalo použiteľnosť, pričom pri dosiahnutí priemerného skóre 1.2, je riešenie na škále UEQ hodnotené ako nadpriemerný výsledok.
Rekonstrukce 3D scény z obrazových dat
Fuchsík, Ondřej ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rekonstrukcí scény pomocí RGB--D senzoru Microsoft Kinect. Cílem práce je z nasnímaných dat vytvořit model místnosti ve formě bodů, ze kterého je následně vytvořen půdorys vnitřních prostor, tvořený čárami. Z velké části se práce zabývá registrací jednotlivých snímků (mračen bodů), tedy existujícími metodami a jejich popisem. Následně projekcí bodů a detekcí hran v obraze pomocí Houhgovy transfomace. Dále se práce experimentálně zabývá vlivem nahrávání na výsledky a také zda závisí na nahrávaném prostředí.
Methods for Simultaneous Self-localization and Mapping for Depht Cameras
Ligocki, Adam ; Jelínek, Aleš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
This Master’s thesis deals with existing visual SLAM and wheel odometry data fusion. The result of this data connection is the possibility of suppressing measurement error of each position estimation method and creating more accurate 3D model of examined environment. At the beginning this thesis is aiming on theoretical principles that are nec- essary to deal with 3D SLAM.Next, the features of used open source SLAM project and its modi cations are described. Then the principles of visual and wheel odometry data fusion are explained, followed by speci cation of di erential chassis used for odometry. In conclusion, the thesis summarises the results obtained by data fusion and compares them with the original accuracy of visual SLAM.
Ovládání aplikace pomocí gest
Lengál, Tomáš ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá ovládáním aplikace pro 3D modelování pomocí senzoru Microsoft Kinect. Hlavním cílem je prozkoumat možnosti a vhodnost tohoto senzoru pro rozpoznávání gest a jejich následné využití při ovládání aplikace. Práce se soustředí na tři hlavní úkoly. Jedná se o ovládání menu, ovládání rotace a ovládání ořezávání.
Sledování pohybu osob ve video sekvenci
Johanová, Daniela ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá detekcí postavy ve videu pomocí Kinectu. Detektor lidských postav je založený na metodě ComboHod, která využívá barevné i hloubkové informace z obrazu. Cílem práce bylo vytvořit detektor postav, jehož funkci ukáži na statistické aplikaci. Aplikace shromažďuje statistické informace o lidech, kteří prošli kolem výlohy obchodu. Závěrem práce jsou popsány experimenty s detektorem v různých prostředích a podmínkách.
Review of methods detecting the change of human posture during rehabilitation
Krakovský, Jozef ; Věchet, Stanislav (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
This thesis deals with detection of ineligible position change during rehabilitation of patients, that overcame fractures around elbow joint. Theoretically informs about devices that can detect this position change and describes their functions. In second practical part describes tests and experiments that these devices underwent and states propriate results of accuracy, robustness and financial and hardware demands.
Ovládání počítače gesty
Jaroň, Lukáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
V této diplomové práci jsou popsány možnosti a principy mnou navrženého uživatelského rozhraní, s jehož pomocí lze ovládat počítač gesty. V práci jsou obecně popsány přístupy pro ovládání gesty a detailněji je vysvětlena implementace zvolené detekce rukou a prstů pomocí hloubkové mapy načítané ze senzoru Kinect. Implementace se též věnuje rozpoznávání gest pomocí skrytých Markovových modelů. Pro demonstrační účely je navržena a implementována aplikace pro prohlížení fotografií, jež využívá vyvinutého uživatelského rozhraní. Práce se též zaměřuje na testování kvality a správnosti vyhodnocování pro zvolený rozpoznávač gest.
Rekonstrukce 3D modelu obličeje pomocí zařízení Kinect
Nesvadba, Tomáš ; Malinka, Kamil (oponent) ; Mráček, Štěpán (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout způsob pro zvýšení rozlišení 3D modelů obličeje pořízených senzorem Kinect a toto řešení implementovat. V práci jsou popsány metody snímání 3D modelů,senzor Kinect a jeho vlastnosti v porovnání s kvalitními 3D skenery. Hlavní částí práce je popis statistického modelu založeného na PCA analýze a jeho využití při návrhu aplikace. V závěru je provedeno testování s různými vstupy a zhodnocení dosažených výsledků implementovaného programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.