Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,126 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zkušenosti gay rodin s učitelkami mateřských škol
Gregorová, Karolína ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem zkušenosti gay rodin s učitelkami mateřských škol. Cílem této práce bylo zkoumat a vyhodnotit pohledy rodin, kde jsou oběma rodiči muži, na spolupráci s učitelkami mateřských škol a popsat vztahy a komunikaci mezi homoparentální rodinou a učitelkou mateřské školy. Dalším cílem této práce bylo zjistit, zda existují nějaké komunikační a vztahové bariéry v návaznosti na danou specifičnost výzkumných rodin. Teoretická část práce je úvodem do problematiky homoparentálních rodin, vztahu mezi rodinou a učitelkami mateřských škol, vycházející ze současných výzkumů z oblasti gay rodin a společnosti. Empirická část práce je provedena kvalitativním výzkumem, jehož metodou byl polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly uskutečněny vždy s jedním rodičem z otcovského páru a k tomu byly provedené rozhovory s učitelkami mateřských škol, které mají profesní zkušenosti s dítětem vyrůstajícím v gay rodině. Výzkumný soubor tvořily tři rodiny a tři učitelky mateřských škol. Získaná data byla použita k analýze, která odhalila několik významných informací týkající se vztahu a komunikace mezi rodinami a učitelkami mateřských škol. V souvislosti se specifičností jejich rodinného modelu nebyly zjištěny téměř žádné negativní zkušenosti. KLÍČOVÁ SLOVA Mateřské školy, rodina, homoparentalita,...
Kopřivnice 3.0
Adamová, Dominika ; Kopáčik, Gabriel (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaobírá návrhem budovy pro dětskou skupinu. Je zasazená do perspektivní lokality Házeňáku, který se nachází blízko centra města Kopřivnice. Navazuje na zadání práce, navrhnout soubor budov, které navážou na funkci studentského bydlení. Při myšlence koloběhu s příchodem nových studentů, kteří se v Kopřivnici mohou snadněji usadit a najít či uchovat vztah k tomuto městu, souvisí s vybudováním bytů, prostorů pro budování podnikání a zvýšení kapacity mateřských škol a jeslí. Studie prostor pro dětskou skupinu reaguje na roztříštěnou okolní zástavbu a výškově zapadá spíše do zástavby rodinných domů. Dává možnost obyvatelům Kopřivnice využít jiné formy předškolního vzdělávání a splňuje jeden z požadaveků strategického plánu.
Adaptace dětí s PAS v prostředí mateřské školy
FINKOVÁ, Iveta
Cílem bakalářské práce je zanalyzovat, jakým způsobem, se děti s poruchou autistického spektra adaptují v různých situacích, jakým způsobem zvládají proces adaptace jako takový a zároveň nalezení možností, které pedagogům a rodičům mohou pomoci v průběhu další adaptace. Pro dosažení daného cíle jsem zvolila dvě metody, kterými je metoda pozorování a rozhovor s rodiči/pedagogy. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do 7 kapitol, ve kterých jsem uvedla informace, které jsem získala z knih a online zdrojů. V praktické části se nachází průběh z obou metod a také odpovědi na zvolené oblasti, které byly vytvořeny pro zpracování rozhovorů. Následně obsahuje závěr a shrnutí výsledků. Z výsledů vychází, že pro adaptaci je nejdůležitější individuální přístup, trpělivost, a hlavně komunikace mezi rodičem a pedagogem, protože díky tomu je pak mnohem snazší se dostat blíže k tomu dítěti, pochopit ho a následně vymyslet jaký přístup zvolit, aby výsledek a pokrok dítěte byl nejlepší. Zároveň je důležité na dítě během procesu adaptace nijak netlačit a nechat ho, aby si zvyklo a bylo spokojené, protože pokud na něj budeme od začátku klást nároky, tak to pro dítě může být stresující a poté si bude pojit docházení do mateřské školy s nepříjemným pocitem a bude z toho nešťastné.
Rozvíjení rytmického cítění u dětí v mateřské škole
RÁBOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá rozvojem rytmického cítění u dětí v mateřské škole. Zaměřuje se na hudební výchovu, kde je popsána tvořivost dítěte až po přípravy pedagoga a vhodná motivace k hudebním činnostem. Dále se pak zaměřuje na vývoj předškolního dítěte a hudební výrazové prostředky. Ve své práci navrhuji aktivity pro rozvoj rytmického cítění dítěte. Jako prostředek k návrhům jsem zvolila hru, která je velice důležitou součástí předškolního života. Rytmus je zároveň jedním z hlavních hudebních prvků, který doprovází nejen hudební svět, ale také člověka a svět biologický od samotných počátků. Návrhy konkrétních popsaných her v poslední kapitole práce se zabývají nejen rozvojem rytmického cítění, ale také kognitivních, psychomotorických a afektivních funkcí dítěte předškolního věku. Většina her je prováděna s pomocí Orffových hudebních nástrojů.
Názor na roli muže jako pedagoga v mateřské škole
KOUBA, Jan
Cílem práce je zjistit daný názor veřejnosti na muže jako pedagoga v mateřské škole v Jihočeském kraji pomocí kvantitativní metody. Bakalářská práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje definici mateřské školy, kapitolu o tom, co musí učitel/ka vědět při práci s dětmi, statistiku mužů v mateřských školách v ČR i v zahraničí, shrnutí rozhovorů s muži pracujícími v mateřských školách prostřednictvím MŠMT a jiné výzkumy na podobná témata. Praktická část obsahuje výzkum a jeho výsledky i s grafy.
"Tygří svět" v mateřské škole
KUBÍČKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce představuje metodu komunikace Tygří svět a její využití v prostředí mateřských škol. Teoretická část představuje nejprve kognitivní, emoční, sociální vývoj a vývoj komunikace a kresby dítěte v předškolním věku. Dále je představen koncept komunikačních typů a metoda komunikace Tygří svět od autorů Kamily a Petra Kopsových. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jakým způsobem lze využít metodu Tygří svět v prostředí mateřské školy. Pro naplnění cíle byly vedeny rozhovory se čtyřmi lektorkami metody Tygřího světa. Lektorky představovaly metodu, její přínos i rizika, také vlastní zkušenosti s dětmi předškolního věku. Rozhovory jsou doplněny stručným záznamem autorčiných dvou výstupů v mateřské škole.
Relaxační a terapeutické příběhy v mateřské škole
UHLÍKOVÁ, Bohuslava
Bakalářská práce s názvem Relaxační a terapeutické příběhy v mateřské škole je zaměřena na přínos těchto metod pro rozvoj dětí předškolního věku. Představuje pohled odborníků na význam příběhů, pohádek, her, kresby, relaxace, masáží a mandal. Vyzdvihuje přínos těchto činností pro snižování stresu, podporování sociálních dovedností a zlepšování celkového psychického stavu dětí. Praktická část představuje projekt, kombinující tyto postupy a popisem realizace nabídky relaxačních a terapeutických příběhů, haptických masáží a jógových cvičení v prostředí mateřské školy, včetně jejich následné evaluace s dětmi a pedagogem v průběhu šesti měsíců. Stručně zachycuje jednotlivé terapeutické příběhy, jógová relaxační cvičení s příběhy, relaxační haptické masáže a hry. Popisuje průběh jejich realizace a evaluaci.
Výtvarná tvorba v MŠ inspirovaná metodami Marty Pohnerové
BUŠKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá výtvarnou tvorbou v prostředí MŠ inspirovanou koncepcí duchovní a smyslové výchovy Marty Pohnerové. Koncepci zasazuje do animo-centrického pojetí výtvarné výchovy. Dále se zabývá spojitostí této koncepce s RVP PV a krátce se věnuje kresbě v předškolním věku.
Lidová píseň a rozvíjení rytmického cítění v mateřské škole
CHALOUPKOVÁ, Lenka
Cílem práce je vytvořit na základě lidových písní program rozvoje rytmického cítění využitelný v mateřské škole. Teoretická část pojednává o lidové písni a jejím významu v předškolním vzdělávání, rytmickém cítění jako jedné z hudebních schopností, ontogenetickém vývoji rytmického cítění a možnostech jeho podpory. Jedna z podkapitol je věnována vhodným metodám a formám předškolního vzdělávání. V praktické části je vytvořen na základě lidových písní program vhodných činností pro rozvíjení rytmického cítění s postupně se zvyšující náročností. Důraz je kladen na využití vhodných metod a forem vzdělávání. Program je ověřen ve třídě v mateřské škole a evaluován. Je využita metoda pozorování a testu rytmického cítění u vybrané skupiny dětí před začátkem a po ukončení programu. V závěru je uvedeno doporučení pro využití programu v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,126 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.