Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Myšlení o médiích v 70. a 80. letech 20. století na příkladu interních periodik Československé televize a Československého rozhlasu
Aust, Ondřej ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Myšlení o médiích v 70. a 80. letech 20. století na příkladu interních periodik Československé televize a Československého rozhlasu" pojednává o obsahu časopisů Televizní tvorba a Rozhlasová práce. Tyto vycházely pro vnitřní potřebu dvou masově působících sdělovacích prostředků, tou dobou již institucionalizovaných, o něž Komunistická strana Československa po sovětském vzoru opírala své ideologické, respektive propagandistické působení na občany socialistického státu i směrem do zahraničí. Na tomto půdorysu práce zjišťuje, jakými tématy se pracovníci tehdejší televize a rozhlasu v rámci debaty o své práci uvnitř instituce zabývali, jaká byla východiska takových diskusí a jaké jejich závěry. Kvantitativní analýza dvou uvedených peridodických titulů je uvozena stručným historickým přehledem výchozí společenské situace na přelomu 60. a 70. let. Doplňuje ji výčet periodik vydávaných Československou televizí a Československým rozhlasem pro jejich vnitřní potřebu.
Fotbalová mistrovství světa na obrazovkách Československé televize: vývoj přímých přenosů od Anglie 1966 do Itálie 1990
Vlášek, Vlastimil ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Filípek, Štěpán (oponent)
Diplomová práce "Fotbalová mistrovství světa na obrazovkách Československé televize : vývoj přímých přenosů od Anglie 1966 do Itálie 1990" pojednává o televizním ztvárnění světových šampionátů ve fotbale vysílaných Československou televizí. V práci je zachycen vývoj sportovní redakce Československé televize od počátku vysílání vůbec. Autor od prvního mistrovství světa ve fotbale v roce 1930 dokládá účast audiovizuálních médií. Ve stěžejním sledovaném období od roku 1966 do roku 1990 v tabulkách předkládá plány vysílání Československé televize z jednotlivých mistrovství. Všímá si práce fotbalových komentátorů i struktury samotných přenosů. Pomocí historické analýzy sleduje vývoj počtu vyslaných komentátorů a dalších televizních pracovníků do místa konání šampionátů, počet odvysílaných přímých přenosů a záznamů. Nabízí některá srovnání se zahraničními televizemi.
Zapomenutá propaganda. Analýza dokumentárního seriálu Kronika našeho života
Pružinová, Kristýna ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá kvalitativní analýzou vybraných dílů dokumentárního seriálu Kronika našeho života, jehož čtyřicet dílů bylo premiérově uvedeno na prvním kanálu Československé televize od března do června roku 1985. Kvůli značnému rozsahu všech dílů seriálu mapuje tato práce pouze deset z nich - a to o letech 1945, 1948, 1953, 1956, 1964, 1968, 1969, 1977, 1982 a 1984. Cílem analýzy je zjistit, jaké propagandistické techniky se v seriálu, který se dá považovat za největší propagandistický počin televizní publicistiky té doby, objevovaly a jak se jejich užívání v jednotlivých dílech odlišovalo. Analýza vychází z typologie devíti propagandistických technik amerického sociologa Alfreda McClung Leeho. Práce se poté zabývá i analýzou dobových periodik pro zmapování tehdejšího mediálního ohlasu v době vysílání seriálu. Konkrétně se zaměřuje na Týdeník Československá televize a poté tři deníky - Rudé právo, Lidovou demokracii a Svobodné slovo. Jako doplňující výzkumná metoda slouží také rozhovor s režisérem a scenáristou Miloslavem Kučerou, který se v minulosti analýzou Kroniky našeho života zabýval. Teoretická část této práce se zabývá teorií propagandy jako takové, poté specifiky audiovizuální propagandy, situací v Československé televizi v polovině 80. let a posléze mapuje okolnosti...
Televizní redaktor a publicista Zdeněk Velíšek
Čermáková, Michaela ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Diplomová práce s názvem Televizní redaktor a publicista Zdeněk Velíšek pojednává o osobním a profesním životě českého novináře, publicisty, tlumočníka a překladatele Zdeňka Velíška. Text práce je seřazen chronologicky podle jednotlivých časových období, od narození v roce 1933, dětství přes vysokoškolská studia, překladatelskou a tlumočnickou práci až po působení v České televizi do roku 2019. Kapitoly jsou uvozeny společensko-historickým kontextem doby, na který navazuje nástin vývoje televize v Československu. Oba kontexty ovlivňovaly Velíškovo směřování životem. Důležitými zdroji byly osobní hloubkové rozhovory se Zdeňkem Velíškem a práce s materiály z archivu České televize a Českého rozhlasu, stejně jako s Velíškovými knihami komentářů i překladů. Stěžejní kapitola je věnována Velíškově působení v Československé (a následně České) televizi od 90. let, přičemž je popsána jeho práce redaktorská, komentátorská, moderátorská, dramaturgická a scenáristická. Na televizní část navazuje stať o několikaleté spolupráci s Českým rozhlasem. Neméně důležitými jsou kapitoly věnující se jeho překladatelské a tlumočnické práci v minulém století, odborným překladům z francouzštiny z posledních let či získaným oceněním. Diplomová práce obsahuje osobní výpovědi Zdeňka Velíška a jeho profesní působení doplňují...
Transformace Rádia Svobodná Evropa po roce 1989 se zřetelem na působení paní Kamily Moučkové (případová studie)
Šalanská, Lucie ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Vlček, Tomáš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je nastínit případnému čtenáři působení paní Kamily Moučkové v Rádiu Svobodná Evropa. Je žádoucí, aby si čtenář mohl vytvořit ucelený pohled na danou problematiku. Z tohoto důvodu bakalářská práce obsahuje kapitolu podrobně popisující životní příběh paní Kamily Moučkové. Zároveň je v práci popsán vznik a vývoj Rádia Svobodná Evropa. Pozornost je zaměřena zejména na činnost československé a následně české redakce Rádia Svobodná Evropa. Vzhledem ke skutečnosti, že paní Moučková do redakce Svobodné Evropy nastoupila až v porevolučním období, je nutné popsat i transformaci stanice v předmětném časovém úseku. Práce byla zpracována zejména metodou analýzy odborné literatury a pomocí dotazování bývalých kolegů paní Moučkové z Rádia Svobodná Evropa. Jmenovitě pana Radko Kubička a pana Petra Hartmana. Paní Moučková působila v Rádiu Svobodná Evropa téměř po celou dobu existence české redakce. Paní Moučková se podílela zejména na pořadu Události a názory. Na jejím případu, tak lze ukázat praktické vytváření jednoho z pořadů této ikonické rozhlasové stanice v pozdější fázi její existence.
Otka Bednářová a její publicistická činnost v 60. letech 20. století
Cukrová, Nela ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová magisterská práce se zaměřuje na publicistickou činnost Otky Bednářové v 60. letech 20. století v Československé televizi a jejím cílem je zmapovat činnost redaktorky v daném období. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části se čtenář dozví o životě Otky Bednářové před a po jejím působení v ČST. Druhá část je nejobsáhlejší a zahrnuje stručné informace o historii Československé televize, o vzniku televizní publicistiky v daném období v Praze, Ostravě a v Brně. Dále je zde představen pořad Zvědavá kamera včetně jeho tvůrců. Autorka práce zde uvádí jednotlivá díla, na kterých spolupracovala Otka Bednářová. Autorka práce se zabývá tím, jakým stylem pracovala Otka Bednářová, jaká témata si vybírala a jaký byl její pracovní postup při zpracovávání jednotlivých pořadů. Vychází hlavně z dochovaných dílů v archivu České televize a také z dostupných scénářů. Při zpracovávání dobového ohlasu v periodikách autorka použila domácí archiv Otky Bednářové, kde má uloženy výstřižky z novinových článků, které vycházely o její práci ve Zvědavé kameře. Největším přínosem pro práci byly také dva rozhovory s Otkou Bednářovou. K práci jsou přiloženy fotografie z natáčení a stručný přehled jednotlivých pořadů.
Operace Neptun - přelom ve vnímání Československé televize jako dobového nástroje komunistické propagandy
Červená, Adéla ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
- version - Adéla Červená This bachelor thesis focuses on the ground-breaking importance of the Operace Neptun in the perception of the media impact of Czechoslovak Television (ČST) by the communist regimes. Until this moment, this Operation is the only known case of the misuse of ČST before year 1968 as a tool of the contemporary propaganda and spreading of disinformation. The Czechoslovak intelligence has taken the advantage of the shooting of the show Zvědavá kamera from 1964 on the topic of the secrets of the Šumava lakes. In advance of the arrival of the publicists, they have placed boxes of allegedly Nazi documents on the bottom of the Černé jezero. The highlight of the Operation was the press conference led by the Interior Minister Lubomír Štrougal in September 1964. Would the lead actor of the Operation, Ladislav Bittman, not have emigrated, the truth would have potentially never been revealed. After the period of the Prague spring, with the rise of the normalization, the abuse of ČST as the transmitter of the current propaganda became a common practice. This work focuses on two shows of the given era - Causa Jan Masaryk and Svědectví od Seiny. The communist regime used these shows to settle the accounts with chosen representatives of the Prague spring and painted their own version of the...
Oslavy konce 2. světové války ve vysílání Československé a České televize
Kubánek, Michal ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Vlček, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje kvantitativní obsahové analýzy mediálního obrazu státního svátku konce 2. světové války v období od roku 1980 až do roku 2020 v hlavních zpravodajských pořadech Československé a České televizi. Cílem práce je popsat vývoj mediálního obrazu zmíněného svátku v průběhu měnících se politických režimů a změny funkce televize, která v této době přešla z funkce státní na funkci media veřejné služby. Zároveň bakalářská práce zkoumá změnu mediálního obsahu státního svátku v závislosti na změnách jeho historického výkladu, který se v rámci zpravodajství a československý a českých zákonů několikrát měnil. V teoretické části se bakalářská práce věnuje významu státních svátku ve společnosti, roli televize jako důležitého media během státních a náboženských svátků a historickému vývoji výkladu československého a posléze českého státního svátku konce 2. světové války, u kterého se neměnil pouze historický výklad, ale i jeho samotný název. Všechny tyto aspekty bakalářská práce dává do souvislostí a v praktické částí se snaží odpovědět na vědecké otázky Jak se měnil mediální obraz státního svátku konce 2. světové války v hlavním zpravodajských pořadech Československé a České televizi a Jakým aktérům konce 2. světové války se v průběhu posledních 40 let poskytoval největší prostor a jak se...
Výběr a nasazování zahraničních pořadů zemí západního bloku v Československé televizi v letech 1977 a 1987
Luňáčková, Eliška ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Diplomová práce Výběr a nasazování zahraničních pořadů zemí západního bloku v Československé televizi v letech 1977 a 1987 se věnuje principům dramaturgického rozhodování o výběru západní zahraniční televizní produkce do vysílání Československé televize v sedmdesátých a osmdesátých letech a vlivům, které tento výběr ovlivňovaly. Práce se snaží zjistit, do jaké míry dobová politická situace ve společnosti ovlivňovala tvorbu televizního programu, resp. uvádění zahraničních pořadů na československých televizních obrazovkách. Skladba zahraničních pořadů uváděných v letech 1977 a 1987 na televizních obrazovkách byla detailně rozebrána. Na základě výsledků bylo možné zjistit, kolik odvysílaných zahraničních pořadů pocházelo ze socialistických zemí a kolik z kapitalistických zemí a kdy byly nejčastěji uváděny. Detailně byly prostudované i Ideově tematické plány - plány, kterými se Čs. televize musela po celou dobu normalizace řídit. Jedním z dílčích cílů této práce bylo zjistit, zda se jimi Čs. televize (především pak Hlavní redakce pořadů ze zahraničí, která měla výběr zahraničních pořadů na starosti), při výběru pořadů skutečně řídila. V poslední části práce pak byla konkrétně popsána práce Telexportu a Hlavní redakce pořadu ze zahraničí - dvou oddělení, které měly v daných letech prodej a nákup...
Jiří Chalupa dětem. Jeho pohádková tvorba v Československé a České televizi
Valová, Nikola ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Diplomová práce zachycuje osobnost Jiřího Chalupy a jeho pohádkovou tvorbu v Československé a České televizi. Předkládá stručnou biografii tohoto zástupce dětské televizní tvorby a zkoumá jeho osobní autorský styl. Vedle analýzy osmi Chalupových pohádek se tato práce zabývá televizními pohádkami obecně, jejich proměnou i významem. V první části studie shrnuje teorii pohádky jako literárního žánru. Následuje historický exkurz do Československé a České televize s důrazem na politický vliv. V samostatné kapitole se pak zaměřuje na dětskou tvorbu, její zástupce, proměny a důležitost. V další části se pozornost přesouvá na pohádku z pohledu filmového a televizního zpracování. Druhá polovina práce je věnovaná životu a dílu Jiřího Chalupy a rozboru televizních pohádek natočených podle jeho scénářů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.