Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití funkcionálních jazyků pro hardwarovou akceleraci
Hodaňová, Andrea ; Kadlček, Filip (oponent) ; Fučík, Otto (vedoucí práce)
Cílem této práce je prozkoumat možnosti využití funkcionálního paradigmatu pro hardwarovou akceleraci, konkrétně pro datově paralelní úlohy. Úroveň abstrakce tradičních jazyků pro popis hardwaru, jako VHDL a Verilog, přestáví stačit. Pro popis na algoritmické či behaviorální úrovni se rozmáhají jazyky původně navržené pro vývoj softwaru a modelování, jako C/C++, SystemC nebo MATLAB. Funkcionální jazyky se s těmi imperativními nemůžou měřit v rozšířenosti a oblíbenosti mezi programátory, přesto je předčí v mnoha vlastnostech, např. ve verifikovatelnosti, schopnosti zachytit inherentní paralelismus a v kompaktnosti kódu. Pro akceleraci datově paralelních výpočtů se často používají jednotky FPGA, grafické karty (GPU) a vícejádrové procesory. Praktická část této práce rozšiřuje existující knihovnu Accelerate pro počítání na grafických kartách o výstup do VHDL. Accelerate je možno chápat jako doménově specifický jazyk vestavěný do Haskellu s backendem pro prostředí NVIDIA CUDA. Rozšíření pro vysokoúrovňovou syntézu obvodů ve VHDL představené v této práci používá stejný jazyk a frontend.
Využití grafického adaptéru pro obecné výpočty
Boček, Michal ; Pospíchal, Petr (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem programovacích modelů OpenCL a CUDA pro paralelní programování grafických adaptérů a v případě OpenCL i dalších výpočetních platforem. Je zde popsána implementace aplikace počítající elektrický potenciál v krystalické mřížce. Použitý algoritmus byl naprogramován s využitím dvou technologií pro GPU - OpenCL a CUDA. Byla mezi nimi porovnána rychlost výpočtu a dále s rychlostí výpočtu na CPU.
GPU-Accelerated Synthesis of Probabilistic Programs
Marcin, Vladimír ; Matyáš, Jiří (oponent) ; Češka, Milan (vedoucí práce)
This paper examines the problem of automatic synthesis of probabilistic programs: having a finite family of candidate programs, how can one efficiently identify a program that satisfies a given specification. Even the most straightforward synthesis problems prove to be NP-hard. An improvement to this state of practice is brought by the PAYNT tool, which tackles this problem with a novel integrated technique for synthesising probabilistic programs. Even though it efficiently deals with the exponential growth of the family size, there is still a problem with the underlying state-space explosion. To solve this problem, we have implemented GPU-oriented model-checking algorithms that takes advantage of the GPU architecture and parallelise the task at a state level of a probabilistic model. The overall acceleration that we were able to achieve with this approach was, under certain conditions, close to the theoretically possible limit of the acceleration of the whole synthesis process.
Simulace celulárních automatů na GPGPU
Vlček, Přemysl ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Korček, Pavol (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a otestovat akceleraci speciálního případu celulárního automatu nazývaném Nagel-Schreckenbergova modelu mikrosimulace dopravy bez grafického výstupu na různých platformách a následně naměřené výsledky porovnat.
Paralelní trénování neuronových sítí pro rozpoznávání řeči
Veselý, Karel ; Fousek, Petr (oponent) ; Burget, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na paralelizaci trénování neuronových sítí pro rozpoznávání řeči. V rámci této diplomové práce byly implementovány a porovnány dvě strategie paralelizace. První strategií je paralelizace dat s využitím rozdělení trénování do několika POSIX vláken. Druhou strategií je paralelizace uzlů s využitím platformy pro obecné výpočty na grafických kartách CUDA. V případě první strategie bylo dosaženo 4x urychlení, v případě využití platformy CUDA bylo dosaženo téměř 10x urychlení. Pro trénování byl použit algoritmus Stochastic Gradient Descent se zpětným šířením chyb. Po krátkém úvodu následuje druhá kapitola práce, která je motivační a zasazuje probém do kontextu rozpoznávání řeči. Třetí kapitola práce je teoretická a diskutuje neuronové sítě a metodu trénování. Následující kapitoly jsou zaměřené na návrh a implementaci a popisují iterativní vývoj tohoto projektu. Poslední obsáhlá kapitola popisuje testovací systém a uvádí výsledky provedených experimentů. V závěru jsou krátce zhodnoceny dosažené výsledky a nastíněna perspektiva dalšího vývoje projektu.
Simulace šíření tepla v mozku s využitím vysokoúrovňových GPGPU technik
Krbila, Martin ; Kadlubiak, Kristián (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá akcelerací simulace šíření tepla na grafické kartě. Je zde popsán postup akcelerace existující implementace v Matlabu, která je součástí balíku k-Wave. V práci jsou popsány různé vysokoúrovňové i nízkoúrovňové knihovny pro programovaní na grafických kartách a shrnuty jejich silné a slabé stránky. Byla vytvořena implementace simulace na GPU kompletně pokrývající funkcionalitu původní verze, která dosahuje přibližně stonásobného zrychlení oproti procesorové implementaci v Matlabu. Jako součást této práce byl také vytvořen modul umožňující výpočet diskrétních trigonometrických transformací na grafické kartě, který dosahuje přibližně desetinásobného zrychlení oproti nejlepší procesorové variantě a umožňuje akceleraci simulace s různými okrajovými podmínkami. Výstupem práce je také srovnání výkonu několika verzí základní simulace při využití různých GPGPU technik.
Paralelizace ultrazvukových simulací na svazku grafických karet
Dujíček, Aleš ; Kula, Michal (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozšířením projektu k-Wave, který řeší simulace šíření ultrazvukových vln v heterogenním prostředí. Výpočet těchto simulací je založen na řešení soustavy parciálních diferenciálních rovnic pseudospektrální metodou. \\ Cílem této práce je využití lokální dekompozice pseudospektrální metody a výpočetního výkonu grafických karet ke zrychlení výpočtu těchto simulací. Dekompozicí výpočtu chceme dosáhnout nejen vyšší rychlosti, ale také možnosti provádět výpočet simulace ve větším prostoru, tedy s většími datovými mřížkami. Cílem je tedy dosáhnout nejen zrychlení, ale také dobré škálovatelnosti.
Klasifikace obrazů s pomocí umělé inteligence
Labuda, Adam ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Burget, Radim (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa bude zaoberať problematikou klasifikácie obrázkov a extrakcie príznakov z obrazu. V prostredí jazyka JAVA sa vytvorí príklad, ktorý načíta sadu obrázkov, extrahuje z nich príznaky s pomocou umelej inteligencie, ktorú poskytuje vedúci práce. Umelá iteligencia predpokladať druh obrázku. Na záver práce sú porovnané dosiahnuté výsledky.
Exploitation of GPU in graphics and image processing algorithms
Jošth, Radovan ; Svoboda, David (oponent) ; Trajtel,, Ľudovít (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
This thesis introduces several selected algorithms, which were primarily developed for CPUs, but based on high demand for improvements; we have decided to utilize it on behalf of GPGPU. This modification was at the same time goal of our research. The research itself was performed on CUDA enabled devices. The thesis is divided in accordance with three algorithm’s groups that have been researched: a real-time object detection, spectral image analysis and real-time line detection. The research on real-time object detection was performed by using LRD and LRP features. Research on spectral image analysis was performed by using PCA and NTF algorithms and for the needs of real-time line detection, we have modified accumulation scheme for the Hough transform in two different ways. Prior to explaining particular algorithms and performed research, GPU architecture together with GPGPU overview are provided in second chapter, right after an introduction. Chapter dedicated to research achievements focus on methodology used for the different algorithm modifications and authors’ assess to the research, as well as several products that have been developed during the research. The final part of the thesis concludes our research and provides more information about the research impact.
Rychlá rekonstrukce obrazu tkání s využítím grafické karty
Kadlubiak, Kristián ; Kula, Michal (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Fotoakustická spektroskopie je jedna z nejmodernějších zobrazovacích metod a nachází uplatnění ve vědních oborech jako je medicína, biochemie, materiálová technologie a mnoho dalších. Díky svým vlastnostem je fotoakustická spektroskopie velmi vhodná specificky pro medicínské účely. Tato metoda je neinvazivní a zároveň zaručuje vysokou přesnost zobrazení. Za vysokou přesnost metoda vděčí pokročilým, časově náročným výpočtům, mezi které patří operace jako FFT a trilineární interpolace. Tato bakalářská práce se zabývá akcelerací daných metod na grafické kartě. Naše implementace naplno využívá různé vlastnosti moderních grafických karet jako například sdílená paměť nebo texturový hardware. Implementaci jsme testovali na jedné z nejvýkonnějších grafických karet určených na high performance computing. Jednalo se o kartu NVIDIA K20m. V tomto prostředí se naší implementací podařilo zrychlit některé části rekonstrukce více než 400 - násobně. V jednorázovém módu rekonstrukce trvala o něco déle než samotná MATLAB verze. Je to způsobeno nutností převodu dat mezi prostředím MATLAB a CUDA kódem i přesto, že se podařilo snížit velikost přenášených dat o 37%. Zpracování větších dávek fotoakustických snímků by ukázalo skutečný potenciál implementace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.