Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 254 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Promítaná rozšířená realita pro robotické pracoviště
Štrof, Jakub ; Kapinus, Michal (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření promítaného uživatelského rozhraní, které vhodně doplní aplikaci pro programování robotů AREditor a kalibrace Kinectu a projektoru pomocí existující kalibrační metody. Pro kalibraci jsem použil metodu procam-calibration, která využívá promítání Grayových kódů na šachovnici pro výpočet kalibračních parametrů. Pomocí ní mohou být virtuální objekty umisťovány na správné místo v reálném prostoru. Uživatelské rozhraní jsem implementoval v herním engine Unity. Testováním rozhraní bylo zjištěno, že uživateli pomáhá lépe pochopit vztah mezi reálným a virtuálním prostorem při umisťování virtuálních objektů do robotického pracoviště. Také zlepšuje povědomí uživatele o pohybech robota při spolupráci.
Použití virtuální reality jako návodu pro obsluhu stroje
Lapčík, David ; Marek, Jiří (oponent) ; Kovář, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá použitím virtuální reality jako návodu pro obsluhu strojů. Hlavním cílem je analyzovat a zhodnotit stávající přístupy a navrhnout vylepšení na základě uživatelských zpětných vazeb. Práce obsahuje analýzu typických pomocných pokynů v návodech k obsluze strojů a hodnocení možností technologie AROS. Na základě statistického zpracování uživatelských zpětných vazeb byla navržena vylepšení rozhraní virtuální reality pro potřeby obsluhy strojů. Výsledkem je vytvoření scénáře pro vybranou sadu návodů pro technologii AROS, které by měly zvýšit efektivitu a bezpečnost při používání strojů.
Programování robotického pracoviště pomocí brýlí HoloLens
Kolařík, Petr ; Milet, Tomáš (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá použitím brýlí Microsoft Hololens 2 při práci na robotickém pracovišti. Navazuje na diplomovou práci Ing. Simony Hiadlovské a na existující uživatelské rozhraní AREditor připojené k ARServeru. Prvním cílem práce bylo zdokonalit způsob přidávání objektů na delší vzdálenost. Pro tento problém jsou navrhnuty a porovnány tři metody: první je přidání fixně na vzdálenost jednoho metru ve směru ruky, druhou je přidání na kolmici vytaženou z bodu styku ukazatele a stolu a následné nastavení výšky pomocí tahu ruky a poslední je taktéž přidání na kolmici, ale nastavení výšky pomocí ťuknutí. Druhým cílem práce bylo vymyslet způsob, jakým vybrat jeden objekt ze shluku objektů. V tomto případě jsou porovnány metody obyčejného výběru pomocí ukazatele, rozšíření objektů z blízkého okolí a zobrazení interaktivního seznamu objektů.
Augmented Reality in Industrial Production and Maintenance
Kajan, Matej ; Janáková, Ilona (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
This paper seeks to explore the possibility to utilize XR (extended reality) in industrial assembly. The aim is to implement a system, which is able to visually navigate the operator during the product assembly process by the means of object recognition and image augmentation. The first chapter presents the use-case of augmented reality in the industry. The next part consists of research on the topic of augmented and virtual reality devices and provides a brief comparison of the current state of the art. Afterwards, a methodology is presented for object recognition of an arbitrary object. The implementation is able to detect the object in real-time, is resilient to occlusion and contains the information about the object’s orientation.
Visualization of Detected Objects from Drone in Microsoft HoloLens 2
Osvald, Filip ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Drones have become increasingly valuable in various fields, such as surveillance, disaster management and search and rescue operations. However, transmitting the data and geographic information captured by drones to ground personnel presents a significant challenge. The task becomes even more complex when multiple drones are used, making the processing of information by a single drone operator highly inefficient. The objective of this thesis is to develop a system capable of displaying objects detected by a drone in Augmented Reality. The thesis assesses the usability of such a system for information conveying and identifies suitable devices and technologies that can be incorporated into the system.
Laser cutter interface with augmented reality elements
Kajan, Matej ; Richter, Miloslav (oponent) ; Zemčík, Tomáš (vedoucí práce)
User interface of a laser cutter with elements of augmented reality, allows for a faster and safer execution of the process of cutting. This proposal is accomplished by using methods of computer vision together with the design of a graphical user interface
Použití rozšířené reality při tréninku a provádění údržby letadel
Košík, Michal ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabíva rozšířenou realitou a jejím použitím při vykonávání údžby letadel. Její součastí je take rozsáhle studium problemaky rozšířene reality, leteckých servisních procedur a předchádzejících pokusů o jejich spojení. Dále bylo v rámci teto práce natočených několik servisních procedur a vytvořena aplikace, která byla na nich otestováná. Výsledky těchto testů spolu s návrhem dalších vylepšení je možné najít prímo v práci.
Aplikace s vkládáním virtuálních předmětů do záběru kamery
Popelka, Karel ; Milet, Tomáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout aplikaci pro mobilní platformu s možností vkládání virtuálních předmětů do záběru kamery s minimální rušivostí ve scéně. Aplikace je implementovaná na platformě Windows 8.1 a Windows Phone 8.1. Samotné vykreslování objektů je řešené pomocí DirectX v programovacím jazyce C++ a uživatelské rozhraní je navržené v XAML. V práci jsou rozebrané potřebné základy pro znalost programování rozšířené reality pro daný systém a pokročilé programovací techniky, jako asynchronní načítání zdrojů nebo pokročilé zobrazování scény pomocí techniky post processing. Výsledkem projektu je mobilní aplikace, která umožňuje vložení virtuálního objektu a jeho stínu do záběru kamery. Dále je možné nastavit vlastnosti světla a pořídit výslednou fotografii s virtuálním objektem ve vysokém rozlišení.
Board Game User Interface with a Camera
Cihlářová, Dita ; Hradiš, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this work is to create a system that would be able to substitute a real opponent in a board game Horse Races and Bets. The game is observed by a camera that transmits images to a computer. The image is then processed and game objects are identified. After that, the application can analyse a current status of the game and decide about the next move of the artificial player. The decision-making algorithm is able to react to every game situation and thus play the game to the end. The application can be used by players that like to play Horse Races and Bets, but currently do not have an opponent, and for demonstrating the possibilities of computer vision.
Vizualizační nástroj pro pilota dronu v Microsoft HoloLens 2
Kyjac, Martin ; Herout, Adam (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Pri pilotovaní dronu musí pilot sledovať ako samotný dron, tak aj rôzne letové údaje. Táto činnosť si vyžaduje neustále sústredenie a aj menšia nepozornosť môže viezť k nehode. Hlavne pri lete vo väčších vzdialenostiach pilot môže veľmi ľahko stratiť prehľad, kde sa dron nachádza, na akú stranu je otočený, prípadne akú má výšku. Na overenie týchto informácií je pri bežných aplikáciach potrebné skloniť hlavu a tým pádom stratiť dron z dohľadu pretože tieto údaje sa nachádzajú na ovládači, ktorý drží pilot v rukách. Toto prepínanie kontextov je veľmi nepraktické. Cieľom aplikácie je vizualizovať tieto dáta pomocou rozšírenej reality zobrazenej cez Microsoft HoloLens 2. Všetky potrebné letové údaje sa zobrazujú pomocou hologramov presne tam, kde sa samotný dron na oblohe nachádza a tak pilot nemusí prepínať medzi kontextami. Taktiež je oveľa jednoduchšie takýmto spôsobom zobraziť rôzne prvky misie, ktoré by inak nebolo možné nijako vizualizovať v reálnom svete. Bežne v takýchto prípadoch musí pilot nejako interpretovať údaje z 2D mapy do reality, čo môže byť náročné. Avšak pomocou rozšírenej reality sa tieto údaje môžu zobraziť priamo do reálneho sveta.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 254 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.