Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulátor 3D tiskárny
Čillo, Vladimír ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabýva návrhem a implementací simulátoru 3D tiskárny v jazyce C++ s využitím knihovny Qt. Simulátor předpokládá tiskárnu založenou na nejrozšířenější metodě 3D tisku - Fused Deposition Modeling. Vstupem simulátoru je 3D model ve formátu STL. Pro daný 3D model simulátor poskytuje odhad celkové doby tisku. Součástí simulace je také vizualizace procesu 3D tisku. Výsledkem práce je přenositelný program testovaný pod operačními systémy Linux a Windows. Funkčnost simulátoru byla experimentálně ověřena na příkladech.
Návrh aplikace pro vizualizaci geografických dat dokumentujících vývoj zaniklých krajin
Nekola, Lukáš ; Čábelka, Miroslav (vedoucí práce) ; Laštovička, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a následnou tvorbou 3D mapové aplikace pro vizualizaci geografických dat dokumentujících vývoj krajiny v katastrálním území Holešice. Přidanou hodnotou je tvorba různých variant prostorových SQL dotazů pro reprezentaci změn výškové členitosti a využití území v podobě polygonů. V první části jsou náležitě popsány dostupné technologie pro tvorbu aplikace společně se základními algoritmy umožňující tvorbu polygonů. Praktická část začíná přípravou datové sady bodů vzniklou datovou fúzí reprezentující výškovou členitost, která byla s ostatními daty uložena v prostorové databázi. Následuje tvorba samotné aplikace na základě navržené architektury fungující na principu klient-server. Principem je uložení výstupu některého z dotazů v podobě materializovaného pohledu, ze kterého je v technologii GeoServeru vytvořena mapová služba zobrazená v knihovně CesiumJS. Konkrétní volba výstupu a výběr varianty dotazu závisí na odeslání formuláře ze strany uživatele. Klíčová slova: prostorová databáze, 3D vizualizace, mapová aplikace, zaniklé krajiny, Mostecko, web
3D vizualiazace a deep learning v mapách Stabilního katastru Čech
BLÁHA, Milan
Bakalářská práce s názvem "3D vizualizace a deep learning v mapách Stabilního katastru Čech" se věnuje několika cílům. Prvním cílem je seznámení se stabilním katastrem a deep learningem. U těchto termínů je představena jejich charakteristika, význam a další náležitosti. Dalším cílem je představení charakteristiky sledovaného území. Zde řeší jeho základní charakteristiku, historický vývoj, fyzickogeografickou stránku, obyvatelstvo, sídla a vybranou obec. Dále představuje pracovní postup při tvorbě praktické části. V praktické části popisuje vyhotovené 2D a 3D vizualizace vybrané části obce Nové Vsi u Klikova, které jsou vytvořené na základě originálních map stabilního katastru z roku 1827. Zmíněné vizualizace jsou vytvořené v programu ArcGIS Pro. Dále v praktické části tato práce poukazuje na možné využití těchto vizualizací, map stabilního katastru a deep learningu v praxi.
Metodika zpracování dat pro vizualizaci FM objektů v GIS
Hájek, Filip ; Kolář, Jan (vedoucí práce) ; Štych, Přemysl (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou využití geografických informačních systémů v prostředí facility managementu. Dává si za úkol ukázat výhody takového propojení a to především díky vizualizačním a analytickým možnostem GIS. V první části práce je rozebrán obor facility management - čím se zabývá, co přináší, jsou uvedeny nejdůležitější definice a standardy. Práce pokračuje teorií o spolupráci s GIS, kde řeší, proč je taková spolupráce výhodná. Následuje popis významu GIS během celého životního cyklu nemovitosti. Kapitola je zakončena definováním dalšího silného nástroje v oblasti FM - CAD/BIM. Ve čtvrté kapitole práce rozebírá jeden z důležitých úkolů FM - pasportizaci a její význam. Poslední kapitola před závěrem je zaměřena na praktickou část zabývající se areálem České pošty v Malešicích Klíčová slova: Facility management, GIS, pasportizace, vizualizace
3D datová reprezentace a vizualizace komplexních prvků silniční infrastruktury
Hřebec, Tomáš ; Brůha, Lukáš (vedoucí práce) ; Laštovička, Josef (oponent)
6 Abstrakt Tato bakalářská práce navrhuje a implementuje postup tvorby a vizualizace 3D modelů komplexních prvků silniční infrastruktury se zaměřením na mimoúrovňové křížení. Teoretická část nastiňuje principy modelování, způsoby sběru prostorových dat pomocí metody Structure from Motion a pomocí leteckých snímků. Také představuje základy softwaru Blender, ve kterém je model tvořen, a jak pracuje software ArcGIS Pro, ve kterém jsou výsledné modely následně vizualizovány, s 3D daty. Tvorba modelu mostu je vyřešena pomocí doplňku pro program Blender. V této práci je popsáno, jak byl doplněk vytvořen, jak funguje a jak jej ovládat. Nakonec je zde ukázáno, jak modely vizualizovat. Klíčová slova: Prostorová data, datové struktury, 3D GIS, 3D vizualizace, dopravní infrastruktura
Animace logistických systémů ve výrobě
Mařata, Michal ; Hromková, Ivana (oponent) ; Simeonov, Simeon (vedoucí práce)
Tématem práce je animace logistických systémů ve výrobě. Animace plánování výroby přidává možnost atraktivního, rychlejšího pochopení časového průběhu celého procesu. Výsledkem této práce je klasický program pro běh v prostředí Windows, psaný v programovacím jazyce C#. Pro zlepšení funkce 3D vizualizace je zvolena knihovna HelixToolkit. Dále je výstupem navíc i webová aplikace postavená na JavaScriptové knihovně Three.js. Aplikace umožňuje načtení vlastního 3D modelu výrobní haly (*.ifc soubor), načtení 3D modelů strojů a skladů, jejich přemístění a ukládání změn zpět do databáze. Součástí je demoverze se vzorovými daty, je možnost nahrát, podle před-definované struktury, vlastní data (z MS Excelu, v desktop verzi i z MS Accessu). Během animace je umožněna možnost provádění změn (rychlost, přeskakování kroků).
Music Visualization in 3D
Vincena, Petr ; Rittig, Tobias (vedoucí práce) ; Hajič, Jan (oponent)
Hudba je důležitou součástí našich životů a rozpoznávání emocí v hudbě je perspektiv- ním oborem s aplikací v každodenním životě. V naší práci jsme se zaměřili na rozpoznání klíčových vlastností v hudbě a následně na vytvoření systému pro detekci emocí. Rozší- řili jsme předchozí práci Huna a kol. [2009] a vytvořili dopřednou neuronovou síť, která predikuje emoce pro použití ve vizualizaci. Získali jsme výsledky srovnatelné s předchozí prací a rozebrali jejich dopad a použití. Vytvořili jsme C# projekt pro rozpoznání hu- debních vlastností, který lze použít na platformě Unity. Zároveň jsme v Unity vytvořili ukázkovou scénu, která některé z těchto vlastností vizualizuje. 1
Návrh roubeného rodinného domu v Orlických horách
Štěcha, Vojtěch
V této diplomové práci je zohledněno dřevo jako hlavní stavební materiál. Hlavním cílem bylo použít co nejvíce přírodních materiálů na výstavbu a jejich kombinací s moderními prvky docílit co nejlepších jednotlivých vlastností. Celá stavba by měla být co nejméně ekologicky náročnou a co nejvíce využívat přírodní zdroje. První teoretická část práce se zabývá obecnou problematikou využívání různých přírodních stavebních materiálů a způsobem jejich využití nejen z pohledu místního kulturního, ale i z pohledu duchovního v pojetí Feng Shui. Popsány jsou také dřevostavby a jejich rozdělení. Roubenky jsou zhodnoceny i z místního kulturního hlediska a lidové architektury. Jsou zde porovnány různé způsoby vytápění, ať už kontaktního nebo sálavého. Tato část také obsahuje stručné seznámení s metodikou softwarů, využitých při tvorbě tohoto projektu. Praktická část je pak zaměřena na konkrétní návrh roubenky a její zasazení v dané lokalitě. Dále obsahuje dispoziční řešení stavby s ohledem na světové strany, ideální kombinaci výhod dřeva jako stavebního materiálu s jinými přírodními materiály, které zároveň vyhovují dnešním energetickým podmínkám budov. Přiložen je štítek energetické náročnosti obálky budovy s jednotlivými výpočty součinitelů prostupu tepla konstrukcí. Nakonec je v této části vypočítán celkový výkaz výměr a zhodnocen konečný rozpočet stavby. Závěrečná práce je doplněna o 3D vizualizace projektu.
Návrh provzdušnění a odprášení skladovacích sil
Zlámal, Tomáš
Diplomová práce na téma „Návrh provzdušnění a odprášení skladovacích sil“ se zabývá problematikou průmyslového odprášení skladovacích sil při jejich provzdušňování. Práce je rozdělena na teoretickou část, která obsahuje obecný popis postupu při návrhu průmyslového odprášení a praktickou část, ve které je vytvořen reálný návrh řešení dané problematiky. V práci byla provedena analýza stávajícího stavu vybraného podniku, sestaven návrh části provzdušňování a odprášení skladovacích sil tohoto podniku a navržené řešení bylo za použití 3D softwaru implementováno do podnikových prostorů. Na závěr byly zhodnoceny investiční náklady na realizaci návrhu a zhodnocena ekonomika provozování.
Blender add-on pro vizualizaci dat
Doležal, Zdeněk ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
S rostoucím zájmem o vizualizační techniky se nabízí možnost rozšíření již existujícího software pro 3D počítačovou grafiku o tvorbu vizualizací. Práce se zabývá vizualizací dat obecně, výběrem vhodných vizualizací, návrhem, vytvořením a zveřejněním add-onu pro vizualizaci dat do open-source programu Blender. Blender je díky této práci rozšířen pomocí Python API o rozhraní pro načtení dat a generování běžné používaných grafů. Publikovaná implementace byla zhodnocena uživatelským průzkumem a je dostupná open-source.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.