Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 361 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Inkluzivní bydlení: Koexistence vietnamské a polské komunity
Mičundová, Katarína ; Wasilkowska, Alexandra (oponent) ; Kepiński, Kacper Ignacy (vedoucí práce)
Cieľom projektu je interpretovať prvky vietnamských modelov bývania v stredoeurópskom urbánnom a kultúrnom kontexte s cieľom poskytnúť bývanie pre zmiešanú národnostnú komunitu so silným zameraním na vietnamských obchodníkov z tržnice Bakalarska. Asia Town, ktorá sa nachádza v okrese Włochy, sa stala hlavným centrom zamestnanosti a komunitných aktivít pre vietnamskú komunitu vo Varšave, pričom zaviedla nový urbanizačný model a architektonický charakter. Vďaka tomuto projektu sa bývanie stane koherentnou súčasťou novej poľsko-vietnamskej štvrte so zameraním na princíp spoločného života v jednej komunite a zdieľania priestoru. Diplomový projekt sa zameria na návrh dizajnu inkluzívneho a dostupného bývania pre dve odlišné komunity rôznych národností. Výzvou je nájsť spoločnú reč a vytvoriť útočisko pre novovznikajúcu komunitu ľudí.
Baugruppe v Rosicích u Brna
Calíková, Natália ; Krištof, Michal (oponent) ; Suchánek, Radek (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá témou Baugruppe a jej aplikovaním v meste Rosice. Ide o prístup k bývaniu, ktorý je v súčastnosti využívaný v niektorých krajinách západnej Európy, no v Českej republike nemá ešte veľké zastúpenie. Ide o reakciu na súčastný stav dostupnosti bývania v Čechách a o poukázanie na tip bývania s dobrým pomerom kvality a ceny. Zároveň ide o priblíženie tejto témy bývania spoločnosti. Práca naväzuje na preddiplomovú prácu, v ktorej boli riešené tri parcely mesta Rosice a hľadanie rôznych prístupov ako riešiť dané územie. Diplom je reakcia na jednu z vybraných parciel so samotným návrhom objektu s participatívným bývanim.
Baugruppe v Rosicích u Brna
Ondrušová, Alica ; Janďourek, Jiří (oponent) ; Suchánek, Radek (vedoucí práce)
Táto práca sa venuje problému nedostupnosti bývania v moderných mestách a hľadá riešenia pomocou participatívnej metódy baugruppe. Otázka dostupnosti bývania je súčasťou komplexného a dynamického organizmu každého urbanizovaného prostredia. Cieľom práce je preskúmať, prečo je bývanie pre mnohých obyvateľov nedostupné a ako mu môžeme pomôcť. Hľadáme spôsoby, ako prekonať prekážky, ktoré stále bránia ľuďom v prístupe k cenovo dostupnému a kvalitnému bývaniu. Metóda participatívneho bývania baugruppe, ktorá zapája komunitu do procesu navrhovania a budovania svojho bývania, sa javí ako sľubný spôsob dosiahnutia tejto rovnováhy. Je nevyhnutné nájsť rovnováhu medzi snahou o zachovanie autentickej podoby mestského prostredia a potrebou nových, súčasných riešení v oblasti bytovej architektúry. Metóda baugruppe nám môže pomôcť vytvoriť udržateľné a inkluzívne mestské prostredie, kde si budú môcť všetci obyvatelia nájsť svoj domov.
Zdi mezi námi
Rodová, Eva ; Chovanec, Libor (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením koncepčního systému pro řešení samoty na úrovních domácností, ulic a obcí. Na úrovni domu se zaměřuje na vznik kvalitních vazeb mezi obyvateli stavby, na úrovni ulice kritizuje současnou tendenci nekompromisního oddělení zahrad od ulice, a v neposlední řadě na úrovni celé obce Wse soustředí na vytvoření kvalitního centra, které je důležité pro posílení vazeb mezi obyvateli obce. Tento systém je poté aplikován na všech úrovních v obci Cejli. Tato obec ztratila svou identitu i centrum. Zároveň zde najdeme mnoho různých typů domů, od historických struktur převážně z 18. století, přes komunistické stavby, až po současné budovy. Obec je proto ideálním kandidátem pro aplikaci tohoto systému, protože umožňuje ověření jeho funkčnosti na různých typech konstrukcí a zároveň reaguje na současné problémy obce, zejména na nedostatek kvalitního centra.
KOMUNITNÍ CENTRUM PRO KVALITNÍ ŽIVOT
Fejko, Matyáš ; Plášil, Jiří (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Návrh komunitního centra pro město Vyškov se zaměřením na podporu a zkvalitnění života zdravotně postiženým či sociálně znevýhodněným osobám a lidem s poruchou autistického spektra. Samotný návrh zahrnuje jak vytvoření novotvaru komunitního centra, tak dotvoření veřejného prostoru a napojení se na zámeckou zahradu.
Význam komunitního bydlení seniorů z hlediska lidské důstojnosti a kvality života
KOUBOVÁ, Karolína
Diplomová práce se zabývá konceptem komunitního bydlení pro seniory a sleduje, jaké vlivy má tato forma bydlení na hodnocení vlastní důstojnosti a kvality života. Cílem práce je představit koncept komunitního bydlení seniorů a prostřednictvím kvalitativního výzkumu představit, jaké vlivy má tato alternativní forma seniorského bydlení na hodnocení vlastní lidské důstojnosti a kvality života. Práce detailně rozebírá teoretické pozadí konceptu, následně nabízí přehled specifik cílové skupiny seniorů. Dále jsou předloženy možné perspektivy v pojetí lidské důstojnosti a kvality života. Poslední část práce tvoří výzkumný proces, který prostřednictvím výpovědí respondentů žijících v komunitním bydlení prezentuje konkrétní způsoby, jak tato forma bydlení může ovlivňovat lidskou důstojnost a kvalitu života.
Paměť těla
Temcsáková, Pavlína ; Alster, Darina (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
V diplomové práci tematizuji vývoj české BDSM komunity v posledních deseti letech, se zaměřením na shibari – japonskou bondáž, během které je tělo svazováno speciálně upravenými provazy. Kdysi poměrně malá komunita nadšených samozvaných úchyláků, dnes rozvětvená a přístupná komukoliv. Diplomová práce má podobu umělecké instalace, s využitím sochařských objektů z autorských performancí, v podobě otisků těl ze sádrových obvazů, provazů a 3D LED reklamního projektoru. Cílem práce je umělecká instalace, inspirovaná zkušeností s komunitou shibari, které jsem mnoho let součástí. Diplomová práce může poukázat na výhody ale i nevýhody spojené s praktikováním shibari.
Obnovení tradic
Drevenáková, Natália ; Tamásová, Alexandra (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Projekt "Reclaiming Traditions" je komplexní umělecký projekt, který se zabývá reinterpretací slovenské tradice a jejích kulturních prvků, konkrétně tradicí 1. května - Stavění Máje. Tato potřeba vychází z osobní zkušenosti autorky jako queer osoby vyrůstající na Slovensku, kde queer bytosti ve veřejném prostoru nemají své legitimní místo. Toto přetváření se děje na půdě feminismu, ekofeminismu a queer ekologie. Součástí projektu je tvorba monumentů ve veřejném prostoru, které symbolizují nový přístup k nebinárnímu vnímání přírody a důležitost participace. Projekt se vyvíjí skrze několik fází od tvorby sošného objektu, tapisérie a instalace v exteriérech až po happeningy. Součástí každé fáze je textilní lněný odpad, který autorka produkuje při tvorbě oděvního designu. Tento odpad je využit v různých fázích projektu (tapiserie, hamaky, recyklované zbytky v půdě) a vo fázi diplomové práce, jako recyklovaná příze z recyklovaných zbytků lnu a vlny na háčkování boxovacích pytlů, které budou reprezentovat obkolesení. Inspirací pro formální přetvoření je neologismus "CIRCLUSION" německé feministky a politické spisovatelky Bini Adamczak, který je ženským aktivem proti mužskému aktivu penetrace. Circlusion (obkroužení) označuje aktivní obklopení. Projekt reflektuje i otázky genderu, sexuální dominance a ekologické odpovědnosti v kontextu umění ve veřejném prostoru a komunity.
Zdroje a formování duchovní identity v rámci waldorfského vzdělávání
HOLUBOVÁ, Helena
Práce se zaměřuje na religiózní projevy waldorfské školy relevantní z religionistického hlediska. Text ve stručném rozsahu nabízí výchozí paradigmata anthroposofie, ze které waldorfská pedagogika vyvěrá a předkládá pohledy tohoto holistického uvažovaní světa jako kontrast k tzv. fragmentárnosti postmoderní kultury. Práce poukazuje na formování identity a enkulturaci žáka skrze kolektivní prožívání cyklických slavností, rituálů, dramatizace a zakoušení mýtů. Jevy jsou popsány v obecném porozumění, upozorněno na jejich sociální či náboženskou funkci a koncem dané kapitoly je vždy poskytnut vhled do uchopení fenoménu waldorfskou praxí.
Za hranicí těla a prostoru
Kubová, Marianna ; Tichá,, Jana (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Po zažití skúsenosti bez zraku sa v pamäti zafixujú silné momenty zdolávania priestoru a vyhodnocovanie správania na základe informácií prijatými inými možnosťami ako vizuálnými. Práve známi priestor, ktorým som prechádzala bez toho aby som ho videla, ukázal nové hodnoty a odrazu som ho vnímala úplne inak. Sústredila som sa na materialitu pohybu, ktorý opisoval nie len jeho fyzické hranice, ale aj rôzne citelné podnety vyžarujúce smerom k môjmu telu a zmyslom. Zažívať priestor inak, by som porovnala k situácií znovu-objavenia zapamätaného miesta z detstva. Na dávno zafixované obrazy detských očí a mysle sa už teraz pozeráme odlišne, dokonca sme schopní toto vnímanie porovnávať. Nie je to tým, že by sme v detstve nemali dobrý zrak, ale nepoznali sme mnoho súvislotí a nezažili určité skúsenosti, ktoré nám teraz pomáhajú viesť život určitým smerom. Pri zažívaní nevidiacej skúsenosti som sa dostala do presne takej situácie. Bola som ako dieťa, ktoré poznalo určitý priesor len obmedzene, inak povedane priestor obmedzený zrakom. Prvotná intuitívna domienka o tom, že pozerať sa na poškodenie zraku nie ako na postihnutie ale ako na inú možnosť zažívania, sa stala inšpiratívnym základom môjho projektu. To, že vnímanie priesotur nezávisí len na fungovaní zraku ale aj na fungovaní mozgu som začala vnímeť u detí. V závislosti od miesta, v ktorom deti vyrastajú, zažívajú meniace sa stavy prostredia, čo suvisí s ich emočným, mentálnym a fyzickým vívinom. Nie vždy ale vyrastajú v takom prostredí, ktoré dokáže stimulovať kognitívny rozvoj a napomáhať k osobnéemu, sociálnému, či školskému rastu. Takýto priestor teda nedokáže podať dostatok rôznych podnetov pre určitý význam, ktoré by mali napomôcť mysleniu v suvislostiach. Detský mozog sa medzi 3-7 rokom vývíja veľmi rýchlo a to pomocou hry, či priestorovvých zážitkov. Mozog nám svojou plasticitou ponúka veľký objem pamäte, kde sa prvotne zapíše, skoro všetko, čo dieťa do 7 rokov okolo seba vidí. Dôležitejšie je ale to, čo neskor v pamäti zostane a nevytratí sa. Ide práve o takú informáciu, ktorá bola silno podporená roznými podnetmi, čo vždy funguje lepšie ako ničím nepodložené neustále opakovanie významu. Tu som sa snažila vložiť mulstisenzorickú skúsenosť, ktorú používajú nevidiaci ako životnú potrebu pri pohybe priestorom a kompenzáciu zraku. Táto skúsenosť je silne spätá s emóciami, ktoré su hlavným prvkom všetkých dlhotrvajúcich spomienok a zážitkov, ktoré si pamätáme. Práve preto je vhodné využivať multisenzorialismus aj pri učení, či je vedené učiteľom alebo cez voľnú hru. U detí vidiacich dokážu multisenzorické podnety podprorovať zdravý emočný vívin ale aj vytváranie synapsií v mozgu. Zároveň vidím ako prínos prepojenie týchto dvoch skupín detí, ktoré si môžu byť navzájom inšpiráciou pri odlišnom spracovaní informácií z prostredia. Cieľom práce je vytvorenie inklúzivného priestoru pre vidiace a nevidiace deti, ktorý podporuje získavanie mnohonásobných podnetov k významom informácií v rámci fungovania predškolského zariadenia.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 361 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.