Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 534 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úprava zkušebního zařízení ložisek pro aplikaci metody akustické emise
Suchanek, Daniel ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřená na konstrukční úpravu zařízení pro zkoušky trvanlivosti valivých radiálních ložisek tak, aby bylo možné aplikovat diagnostickou metodu akustické emise. Je předpoklad, že metoda AE umožní identifikovat poškození ložisek v dřívějších stádiích než vibrační diagnostika. Konstrukční úpravy umožňují i doplnění systému moderními vibrodiagnostickými prostředky.
Tlakoměry hydrostatické, deformační a pístové
Gregor, Kamil ; Turygin, Andrei (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje tlakoměrům a podrobněji se zaměřuje na princip jejich fungování. Tématem této práce jsou tlakoměry hydrostatické, které pracují na principu hydrostatického tlaku, deformační, které měří tlak na základě pružné deformace a silové, jež pracují na základě síly, která je vyvozena od tlaku působícího na určitou plochu uvnitř tlakoměru. Dále je zde také část, která se věnuje diagnostice za využití tlakoměrů. Na konci práce je pak konkrétní příklad využití tlakoměru při diagnostice spalovacího motoru.
Využití metod umělé inteligence v diagnostice technických soutav
Kotas, Filip ; Kroupa, Jiří (oponent) ; Kovář, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší používanými metodami umělé inteligence v diagnostiky technických soustav. První část práce je věnována rešerši používaných metod v oblasti diagnostiky technických soustav. V druhé části je uvedeno shrnutí vlastností a použití těchto metod. Závěr práce se věnuje aplikaci metody umělé neuronové sítě a hybridní metody „adaptivní neuro fuzzy inferenční systém“, jejímž základem je neuronová síť. Tato část se zabývá podrobným popisem a použitím těchto metod v reálných technických soustavách.
Diagnostika železobetonového mostu
Rozbroj, Lukáš ; Anton, Ondřej (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá diagnostikou železobetonového trámového mostu v obci Újezd u Brna. Cílem je provedení prohlídky mostu, pořízení kvalitní fotodokumentace vad a poruch, navržení a provedení diagnostického průzkumu v rozsahu nutném k posouzení zatížitelnosti. Konečným vyhodnocením je zjištění zatížitelnosti s následným návrhem nutných opatření k zachování funkčnosti mostu.
Studium akustických vlastností uzavřených prostor
Kovařík, Filip ; Fišarová, Zuzana (oponent) ; Šťastník, Stanislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studiem akustiky uzavřených prostor, jejím chováním a vlivem na srozumitelnost a kvalitu přednesu. Popsaná je podstata šíření akustické energie, chování prostorové a stavební akustiky, na které navazují příslušné diagnostické měřící metody. Práce dále obsahuje legislativní požadavky dané technickými normami na akustičnost uzavřených prostor, zejména splnění těchto požadavků užitím různých typů zvukopohltivých materiálů a způsoby aplikací ve stavbách. V experimentální části bylo provedeno měření doby dozvuku u vybrané místnosti v objektu fakulty a její následná úprava modelováním akustických vlastností tak, aby bylo dosaženo legislativních požadavků.
Hodnocení historické budovy před modernizací
Marušák, Lubomír ; Anton, Ondřej (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou hodnocení historických konstrukcí a to především historických zděných budov. Podává informace o aktuálním tématu modernizace a obnovy historických budov a to i s ohledem na jejich památkovou ochranu. V teoretické části práce jsou objasněna specifika historických budov vzhledem k nově budovaným stavbám, dříve používané materiály, druhy konstrukcí a především jsou vylíčeny zásady hodnocení existujících staveb podle příslušných norem a popis nejčastějších a nejvhodnějších diagnostických metod. V praktické části jsou uvedené teoretické poznatky praktikovány na příkladu hodnocení historické budovy bývalého soudu ve Zlíně. Součástí prohlídky je i předběžný průzkum na vybraných částech konstrukce. Výstupem práce je dokumentace stavu a poruch objektu, předběžné zhodnocení objektu a návrh podrobného diagnostického průzkumu.
Specifika hodnocení starých železobetonových konstrukcí
Mička, Michal ; Žítt, Petr (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá hodnocením vlastností materiálů železobetonové konstrukce bývalé textilní továrny Vlněna z 19. století v městě Brno. Obsah této práce je rozdělen na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na popis používaných metod při průzkumu železobetonové konstrukce, porovnání druhů výztuží používaných v minulosti s dnes používanými výztužemi a na rozdíl v zásadách navrhování železobetonových konstrukcí ve 20. a 30. letech 20. století ve srovnání s dnešní dobou. Jsou zde také popsány složky, vlastnosti a technologie výroby betonu v meziválečném období a srovnání s dnešní dobou. Praktická část je složena ze zkoušek provedených na místě a odběru vzorků. Velkou část tvoří vyhodnocení laboratorních zkoušek na zkušebních vzorcích odebraných z řešené části. Celkem bylo odzkoušeno 24 zkušebních vzorků. Také je zde porovnána pevnost odebrané betonářské výztuže s výztuží používanou v současnosti.
Komplexní diagnostika železobetonové konstrukce
Balas, Jan ; Heřmánková, Věra (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá diagnostikou železobetonového trámového mostu u obce Bílčice. Cílem je provést prohlídku mostu, popsat poruchy a jejich příčiny, navrhnout a vyhodnotit diagnostické metody k získání potřebných údajů pro stanovení zatížitelnost mostu.
Systémová analýza brzdění jízdních souprav užitkových vozidel
Haring, Andrej ; Kubjatko,, Tibor (oponent) ; Řehák,, Miloslav (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou brzdění jízdních souprav a to zejména jízdních souprav pozestávajících z tahače a návěsu. Tato konfigurace byla zvolena s ohledem na počet nehod a jejich následky a často také nevyhovujíví technický stav tahače a návěsu, což úzce souvisí právě s bezpečností provozu těchto jízdních souprav. V případě dopravních nehod jízdních souprav jsou často následky velice závažné, či už se jedná o újmy na zdraví nebo o materiální škody. Šetření těchto dopravních nehod je poměrně náročný proces, vyžaduje si vysoký stupeň odborných znalostí a také potřebné technické vybavení. V protikladu s těmito požadavky je relativně nízká dostupnost pramenů, ze kterých lze čerpat potřebné informace. Dostupné zdroje jsou většinou v cizím jazyce a zpravidla se jedná o řešení dílčích problémů, nikoliv o systémově ucelenou literaturu. Proto je, lze řici, „trvalá poptávka“, po dostupné odborné literatuře zabývající se problematikou související s řešením dopravích nehod nejenom jízdních souprav, ale užitkových vozidel jako celku. Z hlediska důležitosti neboli aktuálnosti potřeb vyplývajících ze znalecké praxe je disertační práce tematicky zaměřena na brzdění jízdních souprav. Zameření na jízdní soupravy má několik zásadních důvodů. V první řadě je to dáno specifickým charakterem samotné jízdní soupravy, která se skládá ze dvou komunikačně provázaných brzdových soustav. Jako další důvody jsou ty, že informace obsažené v disertační práci, ať se jedná o popisné informace, posouzení technického stavu soustav nebo samotné výsledky měření, lze částečně nebo i zcela využít pro samostatná tažná nebo přípojná vozidla. V rámci disertační práce ale nelze řešit všechny problémy související s touto problematikou. Proto jsou v disertační práci vybrány podstatné vlivy, jejichž řešení vzhledem k četnosti a závažnosti považuje autor za zásadní. Již z názvu disertační práce vyplývá, že se jedná o systémovou analýzu brzdění jízdních souprav. Systémové pojetí řešení problémové situace a vybraných problémů jsou zárukou toho, že v rámci obsahových možností a rozsahu disertační práce jsou vybrány skutečně podstatné parametry a systémový přístup pří jejich řešení umožňuje „obecnou“ aplikaci při řešení obdobných problémů. Cílem disertace je tedy systémová analýza vlivu vybraných parametrů na celkový brzdný účinek a stabilitu jízdních souprav užitkových vozidel, analýza vstupních parametrů na rozhodovací logiku elektronické řídící jednotky brzdových soustav, kdy postupy, ale také závěry lze aplikovat v obdobných případech s obdobnými vstupními parametry a rozhodovacími kriterii. Dalším dílčím cílem je vypracování rámcové metodiky postupu zjišťování technického stavu jednotlivých komponentů brzdových systémů užitkových vozidel, kterou bude možné aplikovat zejména u nákladních vozidel, kde jsou osazené elektronicky řízené systémy. Také zde je aplikováno systémové pojetí, které umožní širší využití této metodiky.
Stavební průzkum a diagnostika železobetonové konstrukce
Blaha, Jaroslav ; Heřmánková, Věra (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá diagnostikou železobetonové monolitické konstrukce průmyslové haly. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na možnosti diagnostiky železobetonových objektů a způsoby vyhodnocení naměřených parametrů. Praktická část využívá poznatků z teoretické části a posuzuje jednotlivé prvky monolitické haly. V této části práce se zejména posuzují materiálové vlastnosti betonu a poloha, typ a průměr výztuže v jednotlivých posuzovaných místech. Pro zjištění polohy a průměru výztuže je použita nejmodernější technologie, a to přístroje Hilti PS 1000 a Profometer PM 630. V nutných případech doplněna o sekané sondy. Kvalita betonu je vyhodnocena pomocí odebraných jádrových vývrtů. Závěr práce shrnuje naměřené a vyhodnocené výsledky materiálových vlastností konstrukce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 534 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.