Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí104 - 113dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diskrétní simulace programovatelných systémů
Mynář, Pavel ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Mlích, Jozef (vedoucí práce)
Předmětem této práce je návrh a implementace softwarové knihovny pro diskrétní simulaci programovatelných, navzájem komunikujících jednotek, a implementace několika názorných příkladů nad touto knihovnou. Knihovna je navržena jako platformě nezávislá, co možná nejrobustnější a jednoduchá na ovládání.
Inteligentní agenti v bezdrátových sítích
Kružliak, Miroslav ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá synchronizáciou senzorových uzlov v bezdrátovej senzorovej sieti. Využíva sa tu usporiadanie udalostí pomocou logických hodín. Pre synchronizáciu je použitý Lamportov algoritmus, ktorý sa snaží usporiadať udalosti globálne v rámci uvažovaného systému. Práca tiež vyhodnocuje vhodnosť použitia takéhoto princípu pre synchronizáciu. Implentácia je prevedená v agentne-orientovanom jazyku AgentSpeak na platforme Jason. Pre pozorovanie správania takejto synchronizácie a na testovacie účely bolo použité a upravené prostredie Samson.
Tvorba hudby počítačem
Mederly, Peter ; Grézl, František (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je analýza, návrh a implementace nového systému schopného generovat hudbu v reálném čase, na základě skutečných dat nebo libovolných rastrových obrázků. Práce poskytuje průřez historií snažení se o formalizaci kompozice hudby a prezentuje současné přístupy k její algoritmické tvorbě. Popisuje techniku programování pomocí omezujících podmínek která je vhodná i pro automatickou kompozici a je součástí implementovaného řešení. Práce do hloubky rozebírá základní komponenty aplikace (rozhraní, generátor, hudební jádro a zvukovou jednotku) a jejich vzájemné interakce. V práci jsou detailně vysvětleny všechny použité postupy a přístupy ke generování a zpracování hudebního materiálu, včetně mnoha průvodních obrázků a ukázkových příkladů. Hudební výstupy jsou podrobeny sérii testů, které odhalují možnosti aplikace a poukazují na její silné i slabé stránky. V závěru je uveden přínos autora v oblasti počítačem generované hudby a vyhlídky pro možná využití a budoucí rozšíření aplikace.
Simulátor BDI agentů a okolního prostředí s překážkami
Matějíček, Petr ; Zbořil, František (oponent) ; Horáček, Jan (vedoucí práce)
Tato práce popisuje implementaci simulátoru multiagentního systému. Vysvětluje základní pojmy agentních a multiagentních systémů. Implementace simulátoru je řešena jako samostatný objekt, umožňující připojovat různé modely prostředí a agenty, kteří v tomto prostředí provádejí akce. V poslední části práce je provedeno vyhodnocení několika různých typů spolupráce agentů.
Algoritmy pro umělou inteligenci
Petrželka, Jan ; Hrubý, Martin (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá algoritmy používanými v oblasti umělé inteligence, konkrétně se jedná o algoritmy popsané v knize Artificial Inteligence: A Modern Approach autorů Russela a Norviga a jejich implementaci v jazyce Squeak Smalltalk. Je kladen důraz na objektově orientovaný přístup, který vyplývá z podstaty jazyka Smalltalk. Zdrojem jsou kromě popisů algoritmů v pseudokódu přímo v knize také existující implementace v jazycích Lisp, Python a Java. Tato práce se věnuje algoritmům pro práci s inteligentními agenty a prostředími pro simulaci těchto agentů, prohledávání stavového prostoru, hraní her, plánování, logice, pravděpodobnosti a učení.
Platforma pro mobilní agenty v bezdrátových senzorových sítích
Horáček, Jan ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce pojednává o návrhu agentní platformy umožnující běh agentů v bezdrátových senzorových sítích. Implementace je provozována na platformě MICAz, používající k vývoji aplikací operačního systému TinyOS. Práce obsahuje seznam vybraných částí TinyOS a názorně ukáže, jak je lze pro implementaci agentní platformy využít. Popíšeme základní charakteristiky jazyka ALLL a uvedeme příklady, jak s jeho pomocí vytvořit agenta.
Modelování agentů pro robotický fotbal
Suchý, Václav ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh modelu agenta robotického fotbalu s využitím DEVS formalizmu. Za tímto účelem je představena vlastní modifikace klasického DEVS simulátoru v podobě paralelního realtime simulátoru. Ten umožňuje v reálném čase simulovat chování DEVS komponent založených na paralelním zpracování informací. Funkčnost modelu a simulátoru je předvedena na implementaci klienta robotického fotbalu pro simulační server iniciativy RoboCup. Klient se stal také základem pro připravovanou knihovnu k usnadnění tvorby vlastních agentů robotického fotbalu RoboCup.
Simulace a návrh inteligentních agentů
Šperka, Svatopluk ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Konvenční způsob vývoje opakující fáze návrhu, implementace a testování není adekvátní pro systémy třídy inteligentních agentů, u nichž je vyžadováno komplexní chování, ale jejich specifikace je na počátku nejasná. Jako vhodnější se jeví inkrementální tvorba modelu agenta v simulaci, která dává návrháři přímou zpětnou vazbu v podobě změn chování systému. Tato interaktivita nejenže urychluje vývoj, ale také, díky novým znalostem o chování získaných během simulace, zpřístupňuje návrháři nové části prostoru možných modelů. Tato práce se zabývá srovnáním vhodnosti dvou přístupů k návrhu inteligentních agentů, a s nimi souvisejících platforem v kontextu modelovacího a simulačního frameworku SmallDEVS, pro tento způsob vývoje. Prvním přístupem je reaktivní subsumpční architektura založená na formalismu DEVS a druhým framework PNagent realizující deliberativní BDI architekturu pomocí Objektově Orientovaných Petriho Sítí.
Real-time počítačová hra s prvky UI
Halamíček, Jan ; Zbořil, František (oponent) ; Holík, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou umělé inteligence v real-time počítačových hrách. Projekt si klade za cíl vytvoření inteligentních počítačového protihráče v real-time prostředí multiagentních systémů.
Optimalizace překladu agentních jazyků různé úrovně abstrakce
Kalmár, Róbert ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této práce je optimalizace překladu agentního jazyka AHLL. Jsou představeny různé používané interní formy reprezentace kódu pro překladač jako i optimalizace kódu v těchto reprezentacích. Hlavní část práce je zaměřená implementaci zvolených optimalizací a způsobu generování cílového kódu v jazyce ALLL. Dále se čtenář dozví o přínosu zvolených optimalizací taktéž o dalších možnostech při vývoji jazyka AHLL a jeho optimalizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí104 - 113dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.