Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza plánovatelnosti úloh reálného času s ohledem na nejistotu
Čus, Samuel ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je seznámení se se systémy pracujícími v reálném čase, nejistotami a plánovacími mechanismy, souvisejícími s těmito systémy, statistickým ověřováním modelů, dále je to návrh a implementace přístupu k analýze plánovatelnosti s ohledem na nejistoty, vytvoření vhodných sad úloh reálného času a ověření jejich plánovatelnosti. Zaměřil jsem se na nejistoty způsobené přerušením systému a nedeterministickými parametry úloh. Zadaný problém jsem řešil vytvořením sad úloh, zavedením nejistot do systému a analýzou plánovatelnosti úloh. Modelování systému a jeho analýza bylo provedeno v nástroji UPPAAL SMC pro porovnaní také v nástroji Cheddar u vybraných sad úloh.
Propojení RTOS s GPOS v průmyslové využití
Thér, Tomáš ; Dobrovský, Ladislav (oponent) ; Lang, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce zkoumá propojení operačních systémů reálného času (RTOS) a systémů pro obecné využití (GPOS) v průmyslové automatizaci. RTOS jsou klíčové pro deterministické řízení kritických procesů, zatímco GPOS poskytují širokou škálu nástrojů. Práce se zaměřuje na produkt exOS od společnosti B&R, jehož vlastnosti, instalace a vývojové nástroje jsou podrobně popsány. Nakonec je vytvořena modelová aplikace, která pro reálný průmyslový projekt implementuje databázi plasmové řezačky.
Univerzální framework pro experimenty na 3D zobrazovacích zařízeních
Hlávka, Marek ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Zařízení zobrazující trojrozměrný obraz se dostávají do běžného života čím dál tím více a je tím pádem nutné zajistit co nejlepší kvalitu zobrazované 3D scény. Tato práce se zabývá porovnávání efektivity jednotlivých způsobů zobrazení virtuální reality v dnešní době, jako jsou stereoskopické nebo holografické displeje. Také se zabývá návrhem, implementací a publikováním frameworku, který umožňuje porovnávání a testování právě takových zařízení. Framework je tvořen v herním enginu Unity, vetšinou pomocí skriptů v jazyce C#. Díky frameworku je možné jednodušeji a efektivněji porovnávat jednotlivé typy, nebo konkrétní varianty zařízení pro zobrazovaní trojrozměrného obrazu. Publikovaný framework je dostupný open-source.
Aplikace Galileo High Accuray Service
Kazmierski, Kamil ; Hadas, Tomasz ; Kudłacik, Iwona ; Marut, Grzegorz ; Madraszek, Szymon
Od ledna 2023 je pro registrované uživatele k dispozici služba Galileo High Accuracy Service (HAS). V rámci HAS mohou uživatelé získat korekce hodin a oběžné dráhy, stejně jako zkreslení kódu pro konstelace Galileo a GPS. Galileo HAS pokrývá téměř celou zeměkouli a je dalším systémem po japonském CLAS (Japanese Centimeter Level Augmentation Service) a čínském PPP-B2b, který poskytuje korekce prostřednictvím satelitního signálu. Tyto korekce Galileo jsou přenášeny v signálu Galileo E6, ale také prostřednictvím internetu. Oficiální dokument definice služby HAS uvádí, že přesnost polohování je lepší než 25 cm a lepší než 30 cm pro horizontální a vertikální komponenty. Korekce HAS lze použít v různých aplikacích v reálném čase bez připojení k internetu. Předložená práce ukazuje využití korekcí Galileo HAS v různých geovědních aplikacích jako je určování polohy, časování, monitorování troposféry nebo detekce koseismických vibrací. Kromě toho je kvalita přenášené korekce HAS také ověřována pomocí parametru SISRE. Výpočty se provádějí v in-house vyvinutém softwaru GNSS-WARP s korekcemi Internet HAS uloženými v souborech ASCII pomocí softwaru BKG Ntrip Client. Kvalita Galileo HAS korekcí pomocí parametru SISRE činí 8,6 cm pro systém GPS a 13,0 cm pro Galileo. Experiment s PPP (Precise Point Positioning) odhalil sub-decimetrovou a centimetrovou přesnost v kinematickém a statickém přístupu. Pokud jde o přesnost časování, Galileo HAS zajišťuje přesnost jedné nanosekundy. Odhad Zenith Tropospheric Delay s využitím vyhodnocených korekcí splnil požadavek monitorování troposféry a byla možná i detekce koseismických vibrací.
Real-time propojení senzorů pro navigaci
Kaczmarek, Adrian ; Rohm, Witold ; Klingbeil, Lasse ; Tchórzewski, Janusz
Rozvoj družicové techniky v oblasti přesného určování polohy a dostupnost mobilních zařízení s vestavěným přijímačem multi-GNSS (Global Navigation Satellite System) nám umožňuje určovat polohy s větší přesností než před několika lety. Zároveň ze strany uživatelů roste poptávka po stále přesnějším určování polohy při snižování nákladů na finální zařízení (např. navigační systém pro autonomní sekačky na trávu). Tato práce představuje koncept řešení, které integruje různé techniky určování polohy: gyroskopy, počítadla kilometrů a GNSS pomocí volně vázaného Kalmanova filtru. Model integrace senzoru byl vyvinut pro horizontální komponenty (2D) se současným určením azimutu a přesné polohy. Integrační filtr navíc využívá dynamickou matici vah, jejíž hodnoty se volí v závislosti na typu řešení GNSS (FIX, FLOAT atd.). Zkoušky měřící plošiny byly prováděny za ideálních podmínek a v místech zastřeného horizontu (průjezdy podél vysoké zdi, pod prolamovanými ocelovými vazníky apod.). Přesnosti získané během testů pomocí EKF a dynamické hmotnostní matice jsou RMS 0,019 m pro severní a východní komponenty. Přesnost určení azimutu však byla 0,59°. Prezentace navíc představí koncept platformy, která integruje levné senzory v reálném čase. Tuto práci podpořila Wroclaw University of Environmental and Life Sciences (Polsko) v rámci projektu „POMOST“ (grant č. N110/0002/22).
Presentations Making Blender add-on
Telmanik, Ronald ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to create a tool that allows Blender users to create slide-based presentations. This process can be time-consuming caused by the complexity of Blender. Hence, to eliminate this issue an add-on is proposed. This add-on implements a set of tools to support the creation and later rendering the presentation in real-time. The final source code for the add-on is publicly available on GitHub.
MATLAB/Simulink, Real-Time simulace a řízení
Malík, Dalibor ; Chomát, Luděk (oponent) ; Dvořáček, Martin (vedoucí práce)
Tato práce seznamuje s možností implementace reálného času, sériové linky RS-232 a komunikace s programovatelným automatem (PLC) firmy Bernecker & Rainer (B&R) v prostředí MATLAB/simulink. Podává informace o možnosti vytváření bloku v MATLAB/simulink, funkčním principu simulinku a implementaci bloků do blocksetu. U vlastní komunikace s PLC je popsán princip PVI, vysvětleny spjaté terminologie a popis nastavení a udržení komunikace mezi zdrojovou stanicí a PLC.
Rozpoznávaní tónů a akordů na platformě Android
Kucharovič, Oliver ; Černocký, Jan (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je rozpoznávanie tónov a akordov na ľubovoľnom hudobnom nástroji pomocou mikrofónu v mobilných zariadeniach Android. Aplikácia sníma alebo nahráva zvuky, ktoré analyzuje a zapisuje do zápisu podobnej hudobnej notovej osnove v reálnom čase. Práca popisuje problematiku rozpoznávania a podkladá riešenie danej problematiky pomocou rýchlej Fourierovej transformácie a analýzy spektra hlasitostí. Ďalej práca popisuje hudobnú teóriu a trénovanie jednotlivých tónov. Aplikácia bola podrobená užívateľským testom a testom na presnosť rozpoznávania. Záver obsahuje výsledky z testovania a štatistiky z publikácie na Google Play.
Potlačení vlivu atmosférické turbulence v reálném čase
Macků, Jiří ; Orság, Filip (oponent) ; Marvan, Aleš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá odstraněním nežádoucích deformací obrazu způsobených turbulencemi v zemské atmosféře. Úkolem je navrhnout a implementovat algoritmus potlačení vlivu atmosférických turbulencí ve videosekvencích pro použití v dálkovém kamerovém sledovacím systému. Tato práce se také zaměřuje na optimalizaci stávajících algoritmů pro běh v reálném čase. Algoritmus bude implementován v programovacím jazyce C++ s využitím knihovny pro počítačové vidění OpenCV.
Depth-Based Determination of a 3D Hand Position
Ondris, Ladislav ; Tinka, Jan (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
This work aims to offer a real-time, depth-based gesture recognition system using a hand's skeletal information. The Tiny YOLOv3 neural network detects the hand in the depth image. The detected hand is rid of the background and used by the JGR-P2O neural network, which estimates the hand's skeleton represented by 21 key points. Furthermore, a novel technique for gesture recognition from hand key points that compares the input skeleton with user-defined gestures has been proposed. A dataset consisting of four thousand images was captured to evaluate the system.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.