|
Edukační role sestry pracující v primární péči
MARKOVÁ, Monika
Diplomová práce se zabývá edukační rolí sestry pracující v primární péči. Edukace je výchova a vzdělávání jedince, jejíž cílem je změna jeho chování, postojů, jednání a názorů. Primární péče je komplexní a koordinovaná péče. Je souborem činností, které jsou zaměřeny převážně na prevenci, podporu zdraví, ale i na léčbu, ošetření a vyšetření. Na sestru v primární péči jsou kladeny vysoké nároky v oblasti správného a plynulého chodu ordinace, administrativy nebo provádění výkonů. Prvním cílem diplomové práce bylo zjistit, jakým způsobem sestry pracující v primární péči edukuji a motivují své pacienty ke změně životního stylu. Druhým cílem bylo zjistit v jakých oblastech nejčastěji sestra edukaci provádí. Praktická část je zpracována pomocí kvalitativního výzkumu. Výzkumný soubor je tvořen dvanácti sestrami, které pracují v ordinacích praktických lékařů pro dospělé. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Sestrám bylo položeno 33 otázek, které byly zaměřeny na edukaci pacienta. Na základě rozhovorů a sesbíraných dat byly výsledky zpracovány otevřeným kódováním do šesti kategorií. Z výsledků výzkumného šetření bylo zjištěno, že se sestry pracující v primární péči nedrží žádného edukačního procesu ani nemají stanovený žádný edukační plán, spíše čerpají ze svých zkušeností. Bylo také zjištěno, že sestry nemají na pacienta dostatek času ani řádné edukační prostředí, ve kterém by mohly edukaci provádět. Dle výsledků bylo zjištěno, že sestry nejčastěji edukují pacienty o problematice diabetu mellitu, hypertenze, obezity, preventivního očkování nebo zvýšeného cholesterolu. Aktuálním problémem, k měsíci březnu 2024, kdy byl prováděn sběr dat, byla edukační činnost sester zaměřena na problematiku černého kašle. Na základě zjištěných výsledků je vytvořen podklad semináře pro sestry pracující v ordinacích praktických lékařů. Seminář je zaměřen na provádění efektivní edukace pacientů sestrou pracující v ordinaci praktického lékaře pro dospělé.
|
| |
|
Ekonomika zdraví u vysokoškolských studentů
Fila, Vít ; Blahutková, Marie (oponent) ; Lepková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Ekonomika zdraví u vysokoškolských studentů“ řeší problematiku současného zdravotního stavu a životního stylu studentů vysokých škol z pohledu ekonomiky zdraví. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsou jednak zjišťovány informace o životním stylu, zdravotním stavu a o vztahu ke zdraví. Dále jsou sledovány finanční náklady studentů spojené se zdravím a prevencí. V návrhové části jsou zpracována doporučení pro zlepšení vztahu vysokoškolských studentů ke zdraví z pohledu ekonomiky zdraví.
|
| |
| |
| |
|
Analýza vybraného podnikatelského subjektu pomocí vybraných metod
Toroni, Adam ; Staňo, Andrej (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Predmetom bakalárskej práce je podrobná analýza vybraného fitnes centra pomocou zvolených metód. Je rozdelená do niekoľkých častí. Od popisu jednotlivých metód analýz vonkajšieho a vnútorného prostredia, cez vymedzenie problémov a nedostatkov zistených aplikáciou týchto metód na podnikateľský subjekt, sa postupne prechádza na odporúčania, ktoré predstavujú najefektívnejšie a najreálnejšie možnosti riešenia problémov danej organizácie.
|
| |
|
Podnikatelský záměr na základě vytvořeného franchisingového konceptu
Ulč, Jakub ; Kramoliš, Martin (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce je zpracována za účelem vytvoření podnikatelského plánu na základě franchisového konceptu podnikání v oblasti zdravého životního stylu. Podnikatelský záměr vychází z analytické části práce, kde je zpracována analýza vnitřního a vnějšího prostředí, analýza konkurence a dotazníkové šetření potencionálních klientů. Nový franchisový podnik je vytvořen na bázi zaběhlé metody konceptu THINK. Výstup diplomové práce je doporučení při realizaci podnikatelského záměru.
|
| |