| |
| |
|
MOST NA D1 (LIETAVSKÁ LÚČKA - VIŠŇOVÉ) NAD ÚDOLÍM v km 4.313
Hudyma, Nazar ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh silničního mostu na D1 v úseku Lietavská Lúčka - Višňové v Žilinském kraji, okres Žilina, Slovenská republika. Objekt slouží k přemostění údolí v KM 4,313 a pozemní komunikace v KM 4,410. Byly navrženy tři varianty přemostění, ovšem dále v práci je proveden posudek na jedné z variant. Celková délka nosné konstrukce je 354,00 m , teoretické rozpětí konstrukce je 352,00 m. Most má 4 pole a je prováděn technologií letmé betonáže. Poloha podpor byla omezena nevhodnými geologickými poměry v místě výstavby (aktivní smyková plocha v kvartérních sedimentech) a to především v polích č.3(rozpětí 104,00 m) a č.4(rozpětí 75,00 m). Monolitická část mostní konstrukce bude betonována technologií letmé betonáže s největší délkou konzoly 52,00 m. Krajní části polí č.1 a č.4 budou betonovány na pevné skruži.
|
|
Návrh mostu na dálnici D48
Holuša, Adam ; Nováček, Jan (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem mostu na dálnici D48 na obchvatu města Frýdek – Místek. Celkové rozpětí mostu je 113 m. Byly navrženy 3 studie. Pro podrobný návrh byla vybrána varianta monolitického komorového nosníku o 3 polích. Most je betonován na pevné skruži. Do statické analýzy je zahrnut také vliv výstavby pomocí TDA. Posudek je proveden pomocí programu Scia Engineer 18.0. Konstrukce byla posuzována podle platných EC.
|
|
Most na dálnici
Knotek, Jan ; Nečas, Radim (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem nové deskové mostní konstrukce přes komunikaci II/464 mezi obcemi Příbor a Bílovec. Most převádí dálnici D47 kategorie D 27,5/120. Pro návrh jsou zpracovány 3 studie. Předpjatá deska obdélníkového průřezu s eliptickou úpravou vnější strany, předpjatý deskotrám a spřažená konstrukce z prefabrikovaných nosníků a monolitické desky. K širšímu zpracování byla vybrána varianta č.1. Výpočet zatížení je proveden programem SCIA engineer 16.1. Návrh a posudky konstrukce jsou prováděny dle platných norem a předpisů.
|
|
Most na dálnici D1 přes silnici a potok
Surovcová, Monika ; Zdražilová, Magda (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh přemostění ve směru Přerov – Lipník v katastrálním území Osek nad Bečvou. Most slouží k překonání silnici III/43612 v km 93,550, potoku Lubeň a polní cesty. Ze tří variant řešení je vybrána monolitická dodatečně předpjatá dvoutrámová konstrukce a posouzena podle mezních stavů včetně vlivu postupné výstavby dle platných evropských norem. Současně je zpracována výkresová dokumentace, průvodní zpráva a vizualizace řešeného nosníku.
|
|
Most na dálnici D3 v km 33,588 na Slovensku
Lipovský, Václav ; Řeřucha, Kamil (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem dálničního mostu převádějícího dálnici D3 přes hluboké údolí mezi obcemi Svrčinovec a Skalité. K této práci byly vypracovány tři varianty, ze kterých byla pro podrobné řešení vybrána varianta předpjatého komorového mostu se šikmými stěnami. Hlavní nosná konstrukce byla navržena jako spojitá o pěti polích z dodatečně předpjatého betonu. Nosná konstrukce je betonována po fázích pomocí výsuvné skruže. Celková délka nosné konstrukce je 255,50 m. Půdorysně je most v přímé. Analýza konstrukce byla provedena prostřednictvím několika modelů, které byly vytvořeny v programu Scia Engineer 21.1. Posudky na mezní stav únosnosti a použitelnosti byly provedeny dle platných norem. Analýza konstrukce byla provedena v podélném a příčném směru. Součástí práce je také časově závislá analýza (TDA), která zohledňuje fáze výstavby. Na závěr byla vypracována výkresová dokumentace a vizualizace.
|
|
Dálniční most přes široké údolí
Mertová, Eliška ; Smejkal, Ing David (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo navrhnout několik variant možného přemostění daného širokého a hlubokého údolí. Po zhodnocení bylo jako optimální řešení zvoleno vedení dálnice na jediné široké nosné konstrukci tvořené komorovým nosníkem s velmi vyloženými konzolami podepíranými šikmými prutovými vzpěrami. Nosná konstrukce z dodatečně předpjatého betonu bude postupně vysouvána a podepřena jednosloupovými podpěrami v ose dálnice. Práce se skládá z podrobného návrhu této preferované varianty, který je proveden podle mezních stavů únosnosti a použitelnosti včetně zahrnutí vlivu fází výstavby mostu danou technologií vysouváním na jeho návrh.
|
|
Návrh přemostění komunikace
Váša, Jiří ; Pinkas, Karel (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešen návrh dálničního mostu přes silnici II/464 mezi obcemi Butovice-Bílovec. Pro návrh přemostění byly provedeny 4 varianty, ze kterých pro další zpracování byly vybrána varianta lichoběžníkové desky s náběhy v podélném směru. Posouzení konstrukce bylo provedeno pro mezní stavy únosnosti a použitelnosti, a to dle platných norem. Stanovení vnitřních sil bylo provedeno na modelu vytvořeném v programu Scia Engineer 18.0.
|
|
Most 203 na dálnici D1 v Považské Bystrici
Mudrík, Marián ; Štrba, Michal (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá alternativním návrhem mostu na dálnici D1 u Považské Bystrice. Most je navržen jako ocelobetonový o 6 polích s teoretickým rozpětím 35,7m + 42m + 42m + 42m + 42m + 35,7m. Celková délka nosní konstrukce činí 241m. Použitý konstrukční materiál je ocel S355, beton C35/45 a betonářská výztuž třídy B500B. V předběžném návrhu byly vypracovány dvě varianty nosné konstrukce mostu. První variantou je most dvoutrámový, druhou variantou je most komorového průřezu. Vítězný dvoutrámový most byl rozpracován v podrobném statickém výpočtu. Výstavba ocelové konstrukce bude provedena blokovou montáží na montážních podpěrách. Betonáž mostovky bude provedena pomocí posuvného betonářského vozíku. Návrh a výpočet mostní konstrukce byl proveden dle platných evropských norem. Součástí diplomové práce je technická zpráva, statický výpočet variant, statický výpočet vítězné varianty, výkaz materiálu montážních celků a výkresová dokumentace.
|