Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 314 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení reakce organismu na stresové podněty indukované v prostředí virtuální reality
Mang, Robert ; Králík, Martin (oponent) ; Mézl, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářska práce se zaměřuje na hodnocení stresové reakce na podněty vyvolané v prostředí virtuální reality. V teoretické části se zabývá historií VR, rozdílem mezi VR a rozšířenou realitou (AR), hardwarem VR a jeho využitím v medicíně. Dále se podrobněji věnuje fyziologickým parametrům, jako jsou EKG, dýchání, elektrodermální aktivita a tlaková plošina, které jsou velmi užitečnými parametry při hodnocení stresových reakcí. Výsledky jsou doplněny dotazníkovým šetřením. V praktické části se navrhuje a popisuje průběh výzkumného projektu, jehož cílem je naměřit stresovou reakci na skupince dvaceti dobrovolníků. Získaná data jsou násladně analyzována a statisticky vyhodnocena. Na základě diskuze se následně potvrzuje stre- sová reakce u parametrů - tepová frekvence a úroveň kožní vodivosti v daných fází. Výsledky z tlakové plošiny se analyzují pouze na jednom vzorovém účastníkovi. Použitý dotazník typu STAI neprokázal zvýšení subjektivního stresu.
New Technologies in Travelling and Tourism
Dieu Nguyen, Thuong ; Walek, Agata (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
This bachelor´s thesis aims to explore the transformative impact of emerging technologies on the tourism industry, with a focus on Information and Communication Technology (ICT), E-tourism, Artificial Intelligence (AI), Augmented Reality (AR), and Virtual Reality (VR). Emphasising the increased availability of information, the history of the transition from traditional methods of transport to the integration of modern transportation and the Internet is discussed. The paper discusses the definition, functionality and practical application of artificial intelligence, augmented reality, and virtual reality to examine their advantages and challenges. It is important to note that while these technologies offer immense potential, their implementation is not without difficulties. The challenges of implementing these technologies in tourism, such as high initial costs and the need for skilled personnel, are discussed. The adaptability of these technologies and their role in rebuilding the industry shows that they managed to cope with the COVID-19 pandemic. Ethical dilemmas, appropriate implementation and the need for regulations are highlighted for sustainable growth in this new landscape, as the introduction of these innovations continues to shape tourism as we know it.
Moderní přístupy k údržbě ve strojírenské praxi
Vašíček, Martin ; Hájková, Alena (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na údržbu. V první části je představena aktuální norma o údržbě s názvem „Údržba-Terminologie údržby“ a norma starší se stejným názvem, která byla aktuální normou nahrazena. V práci jsou popsány typy údržby podle každé z těchto norem a jsou porovnány mezi sebou. V druhé části jsou představeny moderní přístupy k údržbě ve strojírenské praxi. Třetí část je zaměřena na jednu z těchto moderních přístupů, a to TPM. Čtvrtá část je zaměřena na implementaci TMP do dvou firem.
Použití virtuální reality jako návodu pro obsluhu stroje
Lapčík, David ; Marek, Jiří (oponent) ; Kovář, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá použitím virtuální reality jako návodu pro obsluhu strojů. Hlavním cílem je analyzovat a zhodnotit stávající přístupy a navrhnout vylepšení na základě uživatelských zpětných vazeb. Práce obsahuje analýzu typických pomocných pokynů v návodech k obsluze strojů a hodnocení možností technologie AROS. Na základě statistického zpracování uživatelských zpětných vazeb byla navržena vylepšení rozhraní virtuální reality pro potřeby obsluhy strojů. Výsledkem je vytvoření scénáře pro vybranou sadu návodů pro technologii AROS, které by měly zvýšit efektivitu a bezpečnost při používání strojů.
Kvantifikace poruch propriocepčního aparátu pomocí virtuální reality
Šopák, Petr ; Burian, František (oponent) ; Chromý, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem aplikace pro analýzu propriocepce využívající virtuální realitu a herní platformu Unity. Aplikace byla vyvinuta na základě předlohy ve formě instalace obdobné aplikace (bez možnosti přístupu k jejích zdrojovým kódům). Dále aplikace byla obohacena o nové funkce, jako je například černá scéna, a zlepšení stávajících funkcí, jako je přidání realistických modelů, vytvoření nového uživatelského rozhraní a kalibrace pro shodu virtuálních objektů se skutečnými. Byly navrženy a realizovány také experimenty k ověření přesnosti lokalizace zařízení Oculus Quest 2.
Virtual reality cyber gym
Nguyen, Van Phuc ; STODOLA,, Jiří (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
The master’s thesis presents the design and implementation of a Virtual Reality Cyber Gym, integrating immersive technologies for modelling a network. Drawing on theories from cybersecurity, networking, and virtual reality, the study establishes a theoretical framework. A SOTA analysis is provided to review the application of VR in the field of cyber security. Methodologically, the thesis employs Unreal Engine 5 for creating a synthetic 3D environment and design the interactive principles of objects in virtual world. As part of the practical work, the system architecture details interactions among IT components, simulating the conditions of the real world, transferred to virtual reality. Implementation involves programming the platform, emphasizing challenges and solutions. Results and discussions analyze the effectiveness of simulators for cybersecurity training, framed by the established theoretical framework. The study concludes with recommendations for future improvement and practical applications.
Návrh a realizace v-obchodu s obuví s automatickým rozpoznáním velikosti
KULÍK, Ondřej
Diplomová práce s názvem "Návrh a realizace v-obchodu s automatickým rozpoznáváním velikosti" se zabývá implementací moderní technologie pro virtualizaci virtuálního obchodu s obuví. Hlavním cílem této práce je analyzovat potřeby spotřebitelů a majitele společnosti Boty Kulík a navrhnout virtuální obchod s obuví v prostředí programu Resonite tak, aby byly co nejefektivněji uspokojeny potřeby spotřebitelů. Literární rešerše tvoří teoretický základ, jehož součástí je vymezení pojmu spotřebitelské chování a virtuální realita. Spotřebitelské chování je ovlivněno faktory nákupního chování a modely nákupního chování. Pro efektivní využívání virtuální reality spotřebitelem je potřeba pořízení virtuálních nástrojů a technologií. V neposlední řadě literární přehled popisuje programy používané pro modelování virtuálního obchodu. Praktická část obsahuje analýzu a identifikaci potřeb spotřebitelů a majitele společnosti Boty Kulík. K vybavení virtuální prodejny slouží aplikace Polycam, pomocí které byly vytvořeny 3D modely nabízených produktů. Virtuální obchod BIGHORN je zpracováván prostřednictvím programu Resonite pro tvorbu virtuálního prostředí. Virtuální obchod nabízí spotřebitelům možnost rozpoznat velikost obuvi, prozkoumání a vyzkoušení obuvi, získání informací o dostupnosti, přidat obuv do košíku, dokončit objednávku a navrhnout obuv s vlastním designem. V závěru praktické části je popsán postup realizace virtuálních scén, které spotřebitelům umožní výše uvedené služby a postup pro spotřebitelské chování uvnitř virtuálního obchodu.
Virtuální rekonstrukce první metaverse a její ekonomická analýza
ZRONEK, Martin
Tématem mé diplomové práce je Virtuální rekonstrukce první metaverse a její ekonomická analýza. Cílem diplomové práce je virtuálně zrekonstruovat první metaverse a provést ekonomickou analýzu. V diplomové práci vycházím z románu Neala Stephensona s názvem Snow Crash, jehož prostředí inspirovalo i mnou vytvořený metaverse na platformě Resonite. Teoretická část diplomové práce se věnuje analýze pojmu metaverse, virtuální realitě, platformě Resonite a modelovacímu programu Shapr3D. Praktická část diplomové práce je zaměřena na vývoj samotného metaverse, respektive rekonstrukci metaverse a vizuální programování metaverse. Praktická část dále obsahuje ekonomickou analýzu a zabývá se testováním celého konceptu, dotazníkovým šetřením a závěrečným hodnocením. Vytvořený metaverse, jakožto výstup celé mé diplomové práce, je publikován na již zmíněné platformě Resonite pod názvem Snow Crash by Zronek a je dostupný k použití.
VR interaktivní aplikace
Novotný, Miroslav ; Tóth, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je nastudovat virtuální realitu a aspekty vývoje pro tuto platformu. Dále také vybrat a nastudovat vhodné prostředí pro vývoj aplikace a zjistit a vyzkoušet možnosti a omezení, které s touto platformou a prostředím souvisí. Závěrem pak navrhnout aplikaci s využitím nabytých znalostí. Navrženou aplikaci posléze implementovat a otestovat.
Design of a mobile projection device supporting the virtual reality environment
Šooš, Marek ; Blecha, Radim (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
This work deals with the analysis of the state and development of virtual reality and AR. In this work I described in detail the advantages and disadvantages of individual technologies, history, present state and trends in development these technologies. In addition to modelling components in a virtual environment, the current state of the art allows the assembly or disassembling of individual machinery as well as testing their functionality and mechanical properties, using special goggles and gloves. The basis for creating 3D images are special projectors, in one, two, or quadruple configurations. The aim of this bachelor thesis is to design a modular and flexible box for the projectors. The designed concept allows for different flexible arrangements of one, two or four projectors, while providing us with simple and accurate alignment.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 314 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.